@duna succes deze ronde!! @guusje ik heb geprobeerd te temperaturen, maar werk zo onregelmatig dat ik het steeds vergat. Ik hou het voorlopig even bij ovulatietesten. De gynaecoloog heeft het ook nog niet over temperaturen gehad. Hier al een week na de positieve ovulatietest. Ik merk dat ik pijnlijke borsten heb, maar dat heb ik ook als ik ongesteld word.
Lise, heb ook altijd gevoelige borsten na de eisprong en dan tot aan mijn ongi. Maar kan nog van alles zijn. Mijn fert.arts heeft ook 2 seconden naar mijn temp.kaartjes gekeken en zei dat ik daar maar mee moest ophouden want dat is een te grote belasting. Burns, bedankt! Het wordt al minder spannend merk ik gelukkig. Mamba, ik houdt mijn temp. niet rectaal bij. Ik heb bij mezelf gemerkt dat het onder de tong ook best te meten valt. Jah je hebt dan grotere schommelingen, maar nog steeds niet zo heel groot als bijvoorbeeld na je eisprong. Kan er heel goed een eisprong uithalen. Het is wel dat als ik verkouden ben en mijn neus dicht zit ik dit niet kan doen want dan wijkt ie wel teveel af. Maar zit altijd rond de 36,2 rond half 7 in de ochtend en na de eisprong rond de 36,8 rond diezelfde tijd. Wanneer ik veel gewoeld heb of zoiets zit mijn temp. voor eisprong iets rond de 36,4 en na de eisprong rond de 37,0. Doe jij nog wat met dat boek, de hormoonbalans? Wat gemerkt ervan? Op CD 5, geduld hebben is zooo moeilijk
Ik temp ook voor het eerst in deze ronde. Ook in de mond, maar ik merk wel dat het niet betrouwbaar is omdat links of rechts onder de tong zelfs al 0,1 kan schelen. Ik hoop dat het niet nodig is maar een volgende ronde lijkt rectaal tempen mij beter. Maar ik stop sowieso na 3 dpo. Beetje meer loslaten.
O ja en het boek.. Ik heb al wel wat gerechten uitgeprobeerd. Over het algemeen lekker! Op 1 cake na. Bah die was vies! Maar onderhand weet ik ook wel wat wel en niet mag dus kan ik zelf dingen bedenken of haal ik ergens anders recepten vandaan. Doorgaans merk je pas na 3 maanden echt verschil. Heb wel meer energie en heb sinds het begin nooit meer klophonger gehad.
Ook, maar het is zeker meer dan dat. Bij KHDA dieet wordt heel veel met zuivel gedaan, terwijl dat het grootste verboden goed is volgens het hormoonbalansdieet.
oke, dus het lijkt ook wat op het oer dieet? In zuivel zit ook koolhydraten, dus ik ben die toevallig ook al stukken gaan minderen. Normaal at ik elke ochtend een bak cornflakes met melk, dronk ik nog zon 4 glazen melk en dan na het eten nog een toetje nu smorgens een gekookt ei met kaas, geen glazen melk meer maar nog wel een toetje , en ohja ook nog melk in de koffie. Het gaat dus de goede kant op. Maar ben gek op zuivel! Goed Mamba, dat je er ook zo mee ad slag blijft. De 3 maanden is me bekend, maar eer ik bij de drie maanden ben is mijn motivatie meestal ook weer weg. Knap dat jij het wel volhoudt!
Het is idd ook geen kaas meer stiekem want dat is ook zuivel Maar je moet ook wel kunnen blijven genieten uiteraard! Ik moet zeggen dat ik het redelijk volhou, alleen soms met stamppotten lastig om geen aardappel te nemen.
Precies! Je moet er nog wel van blijven genieten. Ik ben zelf ook erg van zuivel. Drink nu helemaal geen melk meer, maar ik eet wel elke morgen een bakje Griekse yoghurt met havermout en lijnzaad. Maar zoals kaas neem ik wel. Anders blijft er weinig over om op je (glutenvrije) brood te doen. En in gerechten vind ik het soms ook wel lekker. Ik richt me meer op het boek, maar zolang ik niet meer uit pakjes en zakjes eet is het al veel beter. Tussendoortjes bestaan bij mij vooral uit snoeptomaatjes, -paprika, komkommer, noten, 85% pure chocolade. Soms maak ik zelf m'n toetjes volgens KHDA recepten. Gisteren heb ik met ml besloten om de koek bij de koffie gewoon lekker mee te doen. Het bakken van die koekjes mislukt bij mij op een of andere manier vaak. De kokoscake was ook echt smerig. Eigenlijk vind ik alleen bananenbrood lekker. Maar om nou 365 dagen per jaar bananenbrood te nemen vind ik ook niet zo... Vooral in deze tijd mis ik een lekker stukje gevulde speculaas oid. Moet gewoon kunnen. Ik drink helemaal geen sap meer. Alleen (sloten) thee, water en koffie. Frisdrank ben ik al jaren niet meer van. Dus daarin minder ik ook al behoorlijk wat suikers. Ik vind kokkerellen wel heel leuk en m'n man ook dus het is leuk om nieuwe dingen uit te proberenz van de week een gezonde pizza gehad met bloemkool mozarella (ja ik weet het, zuivel) bodem. Heeeeerlijk!!!!!!
Ja inderdaad wat rustig hier, dat is ook wel een verschil met de reguliere clubs. Komt ook denk ik doordat je al wat meer ondes meegaat en wat meer inzicht hebt misschien in hoe alles werkt. Dan is er minder af te vragen / te bespreken misschien... Hier sinds gisteren (CD 7) meer afscheiding, dus ik hoop dat het betekent dat de clomid zijn werk heeft gedaan en er iets gaande is. Nu heb ik pas maandag (CD13) een inwendige echo om te kijken of er iets gegroeid is. Nu schijnt de kans op meerlingen groter te zijn, dus ik weet niet zo goed hoe het zit met klussen voor een echo? Ik bedoel dus, stel dat mijn eisprong zich voor CD 13 aandient, is het dan beter om alsnog de echo af te wachten of om gewoon ad klus te gaan en een poging te wagen zonder te weten hoe/wat? Mijn man vind het verstandiger om af te wachten tot de echo maar ben bang dat we dan een kans missen....
Spannend Guusje! Denk niet dat dat kwaad kan, want met clomid springt je eitje eerder een paar dagen later dan eerder. Bij mij pas in de nacht van cd18 op 19. Had daarvoor 5 dagen echt buikpijn. Kijk je ook naar je slijm welke kleur of 'substantie' het heeft? Dat is wel van belang. Als het op rauw eiwit lijkt en je Bm mond staat open dan is de kans groot dat je gauw vruchtbaar bent.
Klussen maakt inderdaad niet zoveel uit. De gyn zei tegen mij om de dag tussen CD14 en CD24, maar ik heb geen echo's Vandaag progesteron waarde getest en was 71! Voor goede eisprong hanteren ze bij ons een grens van minimaal 20. Dus de 1e test is geslaagd zeg ik , nu nog afwachten tot NOD.
Ik heb sinds ik Clomid gebruik op cd 15 een positieve ovulatietest, ei springt bij mij meestal op cd 16. Hierdoor heb ik een cyclus gekregen van 30 dagen. ik zit nu op het wachtbankje, nod is 26-11 Guusje, ik krijg helemaal geen controles dus ik weet nooit of ik 1, 2 of meerdere eitjes heb. Ik zou zeggen volg het advies van het cervixslijm en bbm op en ga gewoon aan de klus!
Bedankt dames, voor jullie reacties! Ben ik blij mee! We gaan er maar gewoon voor denk ik, zodra ik een positieve ovu test zie. Bij mij staat mijn bmm altijd wel ietsjes open volgens mij , blijft moeilijk om te voelen vind ik. De afscheiding is nog niet helder, dus het echte vruchtbare slijm is het nog niet Mamba. Maar had zo het gevoel dat het er snel aan zat te komen. Vandaag echter veel minder afscheiding dus ik weet het nu echt niet meer. Best een aantal op het wachtbankje. Spannend! Hebben jullie een goed gevoel over de huidige ronde?
Yes! Even een ego berichtje, maar ik moet naar m'n werk. Net zh gebeld voor de uitslag van progesteron prikken. Ze zei: "hij is hoog,: 47,8. Dus je hebt zeker een eisprong gehad. Dan kun je nu je menstruatie afwachten" nee, juist niet slimmerd 😜 M'n temp is ook op z'n hoogst sinds tijden. Na een dip van gisteren weer 0,2 omhoog. Duim duim duim