@ help: het zou natuurlijk kunnen. Er zijn nog wel meer mogelijkheden, maar eitje is zeker ook goed mogelijk. Kan ook zijn dat ie aan het wandelen is voordat ie springt en dat je dat voelt. Maar misschien mis je net je ovulatie als je morgen niet test? Ze zeggen wel eens dat als je je eisprong verwacht dat je dan zelfs misschien 2 keer moet testen. Maar ja... aan de andere kant... als je gewoon aan de gang gaat dan maakt het verder niet zo heel erg veel uit of je wel of niet een eisprong hebt, dan heb je al het mogelijke gedaan... maar om je NOD te bepalen is het dan misschien wel weer handig om te weten
Gelukkig temp ik dus weet uiteindelijk wel of ik ei heb of niet. Had op de derde dsg alleen last van bijwerkingen verder niets.
Hallo meiden, Vandaag mijn eerste dag met Clomid gehad. Het valt mij tot nu toe mee. Ik ben wat vermoeider maar goed ik heb ook nog geen vakantie gehad en ben daar inmiddels best aan toe😉 Wel heb ik het idee dat ik meer moeite moet doen om mij te concentreren. Als ik bijv in een gesprek was met een cliënt en ik wilde intussen wat rapporteren, leek het wel of ik steeds opnieuw moest focussen op mijn zicht. Momenteel heb ik een wat zwaarder hoofd. Kan dit allemaal al op de eerste dag of is het toeval? iemand dezelfde ervaring?
Hoi, Ik ben op 19 augustus gestart met clomid,vorig jaar juli is er bij mij PCOS vastgesteld n.a.v. verschillende klachten extreem aankomen en buikpijn inwendige echo gehad. In april van dit jaar gestopt met de pil, jammer genoeg geen regelmatige cyclus in 4 maand 2x ongesteld geweest. 7 augustus gelijk gestart met provera kuur om de ongesteldheid op te wekken en die was er gelijk na 1 dag stoppen van de provera. 26 augustus eerste echo gehad eicel was 13 mm en 28 augustus tweede echo gehad eicel was 17 mm. De fertiliteitsarts gaat er vanuit dat ik dit weekend een eisprong heb.
Spannend Nonne! Doe jij ook ovulatietesten erbij? Ik heb namelijk geen echo's en ben de 18e gestart dus was benieuwd of ovu testen bij jouw positief uitslaan. Bij mij tot nu toe negatief
Nee ik doe geen ovulatietesten, aangezien ik die echo's gehad heb en er vanuit ga dat de fertiliteitsarts het goed heeft. Ze heeft het er ook niet over gehad dat ik ovulatietesten moet gaan doen. Maar zou je niet in het ziekenhuis kunnen vragen of je een echo mag, het lijkt me zo erg vervelend je weet dan eigenlijk niet waar je aan toe bent of ze goed aanslaan of niet.
Ik zit op cyclusdag 4 en 2e dag met Clomid. Ik had gelezen dat ovu testen met hormonen 'vals' kunnen reageren. Net voor de nieuwsgierigheid een ovu test gedaan. Normaal gesproken zijn deze omowit in het begin van mijn cyclus, nu dus al een duidelijk (natuurlijk negatief) streepje...ik krijg ook geen echo's dus hoop dat ik dan alsnog mijn ei ga vinden deze maand. Succes meiden en hopelijk hebben we snel een andere positieve test in handen!
Hoi dames, Na veel onderzoeken mag ook ik aan de clomid beginnen. Ik heb een hele wisselvallige cyclus na het stoppen met de pil. Vorig jaar ben ik zwanger geworden door de pil heen, helaas is dit een miskraam geworden. Daarna is het met mijn cyclus ook niet meer echt goed gekomen. Donderdag hebben we alle uitslagen ontvangen bij ml is alles zeer goed. Mijn hormoonhuishouding klopt niet helemaal, vandaar dat ze me willen laten beginnen met clomid. Ik heb provera voor 10 dagen meegekregen. Hier moest ik maandag mee beginnen. Maar nu is vanuit mezelf vandaag ook een cyclus gestart. Heel goed natuurlijk maar moet op dag 3 naar het ziekenhuis voor een echo en om dan te starten met clomid. Nu vlieg ik zondagnacht naar Barcelona voor een korte vakantie. Voel me eigen zo dubbel nu, op zijn vroegst kan ik pas vrijdag naar het ziekenhuis, baal daar enorm van want dan mag ik niet met de climod beginnen denk ik. Dat is toch veel te laat....? Waarschijnlijk moet ik dan nog iets langer wachten Zo kom gelijk binnen vallen met mijn verhaal, moest het even kwijt
@Burns: op CD4 al licht streepje? Das wel raar... Jevei moet nog groeien. Welk zkh zit jij? @Manutje: dat is idd te laat om te starten. Balen joh kan je na Barcalona niet opwek kuurtje doen...?
Maandag heb ik een telefonisch consult met de gynaecoloog, zal eens vragen hoe nu verder. Weet het eigenlijk ook niet zo goed. Denk zelf dat ik eventjes moet wachten en daarna met de Provera kan beginnen.
Okee zo! Ik ken niemand persoonlijk die geen echo's krijgt of heeft gehad maar ik lees het wel veel terug. Ik heb wel een ovulatie maar zo ongeregeld dat ik nu dus hormoonstimulatie krijg om mijn ovulaties van 6x per jaar naar hopelijk 13x per jaar te krijgen. Ik denk dat dat de reden is dat ik geen echo's hoef. Ik hoef nu ook pas weer terug te komen na 6mnd Clomid en er is niets veranderd aan de situatie.
Hoe is het hier dames? @hier: nog geen positieve ovu test, hoop vanavond! Temp wel iets gedaald dus zou kunnen dat die eraan komt. Afwachten maar!
Help 85 ik hoop dat je gauw een positieve ovu test hebt. Volgens mij is er in mijn lichaam wel wat gaande vanaf gisteravond, pijn in de onderbuik, misselijk zijn en vanaf vanmiddag hoofdpijn. Ik hoop dat dit de eisprong is. Ik ben benieuwd we wachten maar vrolijk af.
Nonne krijg je ook nog een echo om te kijken of je eitje is gesprongen of was de laatste follikelmeting ook je laatste echo? Manutje heb je al contact gehad met het ziekenhuis wat te doen? Burns ik heb ook een zeer lange en onregelmatige cyclus gehad het afgelopen jaar, volgens mij gaat ieder zkh er anders mee om, want ik heb dus de eerste ronde (nu dus) wel echo's gehad.. Heb nu voor de komende 5 maanden meegekregen, gaan er vanuit dat ik nu steeds een goede cyclus heb, zo niet dan moet ik bellen. Zit nu op cd 22, denk dat mijn cyclus ongeveer 30 dagen gaat worden gezien de echo's over wanneer de mogelijke eisprong. Merk dat ik aan de ene kant ervan uit ga dat het niet gelukt is, want dat zou echt geluk zijn de eerste keer. Ook om mezelf een beetje te beschermen voor een teleurstelling, voor zover dat dat kan. Aan de andere kant lees je wel dat het bij sommige meiden meteen de eerste ronde raak is. Dan wachten is echt killing, je "denkt" jezelf helemaal gek, hebben jullie daar ook zo'n last van? ☺️
Eemse welke dag ben jij met Clomid begonnen? Net weer negatieve ovu test. Wel al lage temp en het goede slijm, dus tegenstrijdig. @nonne ik heb beursgevoel rechts onderin, herkenbaar?
Eemse 333 ik krijg nu eerst geen echo meer, moet aankomende maandag wel bloedprikken op progesteron gehalte. Ik krijg alleen nog een ronde echo's als we een 2e ronde clomid moeten gaan starten. Daarna krijg ik waarschijnlijk voor een paar maand mee naar huis. Help 85 ja best wel herkenbaar alleen heb ik in puur in de onderbuik en niet aan de linkerkant waar de eicel zit die gegroeid is met de clomid. Het draaien in bed verneem je veel en als je van zittend naar staan gaat.