Start Clomid augustus/september'15 Kom gezellig kletsen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bloemhartje, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jammer Duna! :( is toch iedere x weer een tegenvaller he.

2. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Oh wat balen duna, maar heel sterk hoe je ermee omgaat!
    Maar je krijgt elke keer wel een eitje?

Hier weer een heeeeeel lichte streep vandaag. Hoop dus nog op morgen en anders geef ik het op. Dan springt ie wel veel te laat... In de auto links wat steken gevoeld maar toen ik uitstapte was het ook direct over. We wachten maar weer af....

3. Burns

Burns Bekend lid

28 mei 2015
    925
    0
    16
    Duna blijf ajb hoop houden hoe moeilijk dat soms ook is! Ik mag van geluk spreken dat ik in de 3e ronde Clomid zwanger ben geraakt maar het gaat jou en de anderen ook lukken! Ik begon ook te denken dat ik dat geluk niet zou krijgen....de laatste jaren was er telkens iets in mijn leven wat 'mis' ging. En gaat het dan even goed dan kwam er wel weer een klap....en toch heb ik het idee dat het geluk mij nu gevonden heeft!

4. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @Mamba: Ik praat sterker dan dat ik me voel hoor... heb momenteel totaal geen vertrouwen meer, maar moeten toch door... ga in ieder geval niet zomaar opgeven!
    Ga er vanuit dat ik iedere keer een eitje krijg... ovulatietest (clear blue) laat iedere maand een smiley zien. Maar deze maand heb ik hem niet gevoeld, maar menstruatie heb ik ook niet aan voelen komen.

@burns: de hoop ligt echt heel erg ver weg op het moment. Tot nu toe gewerkt vandaag en dan helpt de afleiding maar nu ik op de bank zit zak ik een beetje in de put.... vriendlief doet gezellig met me mee :(
    Mijn leven loopt al sinds dat ik kind was niet lekker en gaat alles fout en heb nu echt het gevoel alsof ik faal... maar ja... geef me een paar dagen en het gaat wel weer beter...

@fas: is inderdaad iedere keer weer die deksel op je neus :(

5. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Duna ahw meis dat klinkt echt niet vrolijk nee. Het zullen waarschijnlijk ook dingen zijn die je zelf niet in de hand hebt? Ik herken het wel hoor. Ik ben best behoorlijk gepest, mijn lichaam werkt niet mee, ik heb nog steeds niet de baan waar ik voor gestudeerd heb (klasgenoten wel allemaal), dingen die de mensen van wie ik hou zijn overkomen... Soms voelt het allemaal als een grote mislukking. Ik heb een prachtventje rondlopen, maar ook zijn gezondheid is wel een dingetje. Niet heel ernstig, maar het vergt wel veel energie en gedoe. En dan zie ik dat anderen dat helemaal niet hebben. Het zijn allemaal opeenstapelingen die ervoor zorgen dat ik best onzeker ben..

6. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ mamba: het klinkt erg herkenbaar. Zijn bij mij ook allemaal dingen die niet te beinvloeden zijn inderdaad. Ben ook veel gepest en met betrekking tot familie en vrienden ook veel meegemaakt. Wil er hier niet te veel over uitweiden ivm herkenbaarheid, maar het lijkt bij mij wel of het ene nog maar net opgelost is en dat het volgende zich direct alweer aandient. En dat terwijl het bij anderen allemaal zo vanzelf lijkt te gaan. En dan vraag ik me altijd af 'waarom zij wel en ik niet'. Ik snap er echt niks van...
    Meestal kan ik het heel goed relativeren en weet ik dat mijn tijd wel komt, maar zoals dit weekend en als ik dan ongesteld word dan heb ik daar echt heel veel moeite mee!

7. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Het valt een beetje stil hier hè! En ik spreek jou ook al in het andere topic duna 😉
    Guusje en lise hoe is het bij jullie?

8. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Hoi hoi,

Al een eitje gespot Mamba?

En echt heel erg vervelend voor je Duna! Hoe voel je je vandaag? Al weer iets beter? Herken dat wel ja. Ook bij mij roerige tijden nu en dan in de familie, en de dingen lijken voor mij niet altijd zo mee te zitten als voor velen. Maar dan bedenk ik me dat het leven nu eenmaal niet perfect is, ik niet perfect ben en dat dat ook niet hoeft. Ik geloof dat het leven ons geeft wat we aankunnen en sommige zielen op aarde kunnen nu eenmaal minder aan dan andere. Sterkte iig.

Hier ronde 2 met clomid 50 Mg, CD 5 nog maar dus vol ongeduld. Hoop dat het net zo goed werkt als vorige ronde. Krijg geen echo's meer etc dus moeten voorlopig zelf op deze voet verder. As vrijdag gaan we lekker weg voor een korte klus ;) vakantie en kan niet beter uitkomen ivm ontspannen zijn etc. Wel wat down geweest vorige week maar nieuwe ronde nieuwe kans. ;)

9. Amare

Amare Niet meer actief

He Duna, toch altijd weer een teleurstelling he! Hoop dat het snel anders mag zijn voor jullie!

Mamba, hoe gaat het bij jullie? Heb je je ei al gevonden?

Heerlijk hè Guusje, er even tussen uit zijn, kan een mens deugd doen. Succes met je tweede ronde Clomid.

Wij zijn afgelopen vrijdag teug naar de gynaecoloog gegaan, als we 3 minuten binnen hebben gezeten was het veel. We hebben sinds kort duidelijk aangegeven geen arts-assistent erbij te willen (dat mogen we bij ons ziekenhuis aangeven) en wie zat daar? Juist een arts-assistent naast onze eigen gynaecoloog.
    We moeten weer 3 maanden Clomid gebruiken en dan weer terug.
    Ik baal ervan dat ze zelf geen duidelijk plan lijkt te hebben met ons. Dan heeft ze het over een HSG, dan weer niet. Dan vergeet ze dat ik al een laprascopie heb gehad (lees je gewoon ff snel in voor ik kom)
    Ik moet as dinsdag bloed laten prikken op progesteronwaarde en heb een week later een belafspraak met een andere gynaecoloog. Denk dat ik er dan toch eens naar vraag. Wil niet iedere keer na een consult van 3 minuten naar huis gestuurd worden om vervolgens weer pas over 3 maanden terug te komen.

10. Amare

Amare Niet meer actief

Oei, tis een hele klaagzang geworden...

11. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Noord Brabant
    Bedankt Lise, herken dat wel van het contact met mijn fert.arts. Moest met alle geweld mijn man mee met de tweede afspraak...zegt ze amper iets tegen hem. Kom binnen, zo je hebt PCO ...alsjeblieft Clomid, bel ons dan en dan voor een afspraak...doei. Dus mijn man heeft vrij genomen voor Jan met de korte achternaam. Laatst dan voor een echo t.b.v. een foll.meting, oh hij is al weg. Nou we weten dat je een goede eisprong hebt gehad...nou mag je zelf ad slag met clomid...doei. En ik echt van HO, wat en hoe en hoezo. Lees van alles over iedere ronde echos bij anderen, meten progesteron waardes etc. Nou kreeg dan nog net vanwege aandringen een progesteron meting en dat was het. Zoek het maar uit :(

Echt vervelend! Zou er ook inderdaad even naar vragen , heb ik duidelijk te weinig gedaan. :p Succes hoor.

12. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @Mamba: Weet dat ik je in het andere topic ook tegen kom, maar gesprek liep hier net even een tikkeltje anders en wilde daar toch graag nog even op reageren, dus vandaar :D

@Lise: Klinkt alsof ze niet echt heel goed luisteren... geeft dan zo'n gevoel als je als nummertje wordt gezien of valt dat wel mee?
    Ik denk dat je echt moet vragen naar wat je wilt weten, anders vertellen ze zomaar wat en doen ze uiteindelijk niet zoveel. Gewoon opschrijven wat je wilt weten en niet weg gaan voordat je antwoord hebt :D

@Guusje: Bij jullie ook al zo'n vaag gedoe in het ziekenhuis :( Je moet echt met je vuist op tafel slaan heb ik het idee om iets voor elkaar te krijgen :(
    Wel lekker dat jullie er even tussenuit gaan!! Klinkt erg aangenaam!

Hier is het weer rustig voor wat betreft het verdriet over het niet zwanger zijn. Zoals guusje zegt 'nieuwe ronde, nieuwe kansen'. Nu wel neerslachtig, vermoed dat het van de 1e pil clomid komt. Maar als dat hierbij blijft dan kan ik het goed verdragen :)
    Verder lichamelijk een beetje in de prut, afgelopen vrijdag aangereden door een auto met 50 km/u terwijl dat wij stil stonden in de auto voor het stoplicht. Nek en hoofd zijn er niet zo blij mee, maar dat zal wel weer beteren :)

13. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Noord Brabant
    Ja erg lekker Duna, kijken er erg naar uit. :) Vrijdag is CD 10, en dan gaan we weg. Hopelijk komt mijn ei er dan snel aan. Vorige ronde denk ik dat ik rond CD 15 zat, dag erna misschien, kan ook nog.

Wel vervelend van dat auto ongeluk, kun je goed last van hebben. Mijn zus had dat ook een jaartje terug maar die heeft veel gehad aan haar fysiotherapeut. Las ergens anders dat jij ook naar de fysio ging toch?

Hier erg ongeduldig, merk veel moeite te hebben met wachten! En lijk ook meer last te hebben vd clomid dan de vorige ronde. Gisteren erg misselijk en rugpijn/buikpijn, en vannacht echt wakker meerdere malen van de zg. opvliegers :) Moet er nog 2, en dan op weg naar mijn ei. Vindt het ook erg lastig eea los te laten, ben nu toch maar weer begonnen met tempen en strakjes op CD 10 ook met ovu.testen. Maar dan lijkt het wachten niet zo lang te duren.

14. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @duna ik bedoelde niet dat ik jouw reactie hier niet nodig vond hoor! Meer zo van: kletsen we hier alleen nog en dan daar ook haha beetje dubbel op. Maar ze zijn er weer 😉

@lise klagen mag! Het is allemaal niet niks hoor! Het klinkt inderdaad allemaal heel stroef. Bij mij heeft een beleidsgesprek wel geholpen. Misschien kun je dat eens vragen?

@guusje nouuuujaaaa!!! Wat is dat een rare gang van zaken! Fijn dat jullie samen even weggaan. Even relaxen! Kan goed helpen 😉 Cd 15 lijkt me wel vroeg voor een ei met clomid, maar ik geloof je 😉 Ik zie nu pas in je handtekening dat je al een kindje hebt! Hoe oud? J/m?

Gisteren weer een witte test. Ik voel wel van alles. Trekkerig en opgeblazen gevoel. Dat herken ik uit mijn vorige ronde. Toen was het niet meer te houden, zo pijn deed het. Temp had wel een dipje vanmorgen terwijl ik zoonlief al uit bed had gepakt. Al die onzekerheid... Ik heb toch maar het Zh gebeld en mag 11.15 komen voor een echo. Helaas deze ronde toch niet Zh loos maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben en of ik nog kans maak op een kindje uit bouwjaar 2015😝

15. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Noord Brabant
    Fijn Mamba dat je bij het ZKH terecht kan! Hopelijk weet je inmiddels al meer? Ik had de vorige ronde ook echt veel pijn net voor de eisprong, kon er gewoon niet van slapen.

Ik heb inderdaad een jongetje :D mijn lieve ventje, wat houdt ik van hem. De fertiliteit arts zei me dat we erg veel geluk hadden met hem, want ik heb sinds een jaar of 15/16 slechts 3/4 eisprongen per jaar.

We hebben toen voor hem reeds in 2009 een jaar aan het proberen geweest, toen een doorverwijzing gehad. Maar zelf besloten niet door te zetten wegens fam.issues. In 2011 getrouwd met reeds weer een doorverwijzing op zak. Wilden na de huwelijksreis naar het ZKH gaan, maar bleek niet meer nodig. Erg veel mazzel. :D

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Wauw Guusje dat is wel een heel mooi cadeau!

Net echo gehad. Niets te zien :( nu progesteron prikken en orgen uitslag. Gelukkig had ik de betere arts dit keer. Ze zegt dat ik het meer los moet laten. Niet meer testen, niet meer tempen. Ik stimuleer er alleen de economie maar mee.
    Als deze ronde niets wordt zit er niks anders op dan fsh prikken. 8 januari afspraak over gemaakt met mijn fertiliteitsarts.

17. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Noord Brabant
    He wat ontzettend balen Mamba!! :( Niet leuk!! Is makkelijk gezegd he, helemaal loslaten. Zeker als je zulke cycli hebt. Even wat virtuele knuffels jouw kant op. :)

18. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @Guusje: Hopelijk springt ie zeer binnenkort :)
    Ja, heb fysio ingeschakeld ;) maar nu al zo goed als gen klachten meer van nek en hoofd. Dus dat is fijn!
    Hopelijk heb jij ook snel minder klachten van de clomid...
    Wat een mooi verhaal vertel je omtrent je zoontje! Echt een lot uit de loterij als ik het zo lees! :D

@Mamba: je hebt gelijk hoor.. dubbel hoeft niet :)
    Knuffel voor jou in ieder geval!

19. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Dank voor de warme knuffels ☺️
    Vanmorgen uitslag van progesteron gehad. Ik had minder dan 0,6 dus dat is niks. Geen eisprong gehad. Ik vraag me dan wel af waarom het daaronder aanvoelt alsof er een ballon in zit. Heb vandaag ook echt een opgezette buik. Maar voelde me net ook niet zo lekker. Als het nog blijft bel ik m'n ha wel voor het weekend.

8 januari beleidsafspraak om een nieuw plan te starten. Dan moet ik over op spuiten. Dus ik ga jullie verlaten. Clomid heeft mij helaas geen wonder bezorgd... Alle goeds voor jullie. Ik spreek jullie in andere topics misschien wel weer. Fijne feestdagen vast!!!

20. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    He wat jammer mamba! Ik wens je heel veel succes bij de volgende ronde(s) hoop dat er niet veel meer nodig zijn voor je!

Deel Deze Pagina