Ik hoop dat mijn cyclus nu met Clomid ook wat korter wordt... We zullen zien, ik zit nu pas op cd 6. En ik verbaas mij elke keer weer dat iedereen anders behandeld wordt en dat elke zkh er weer anders mee omgaat. Ik heb bij mijn laatste bezoek aan de arts ook voor 6 mnd Clomid meegekregen.
Ja klopt Burns elk zkh gaat er inderdaad anders mee om, zijn geen landelijke richtlijnen blijkbaar. Ik ga ervan uit dat je cyclus nu wel korter is. Ik zou echt blij zijn met mijn waarschijnlijke cyclus van 30 dagen, nog nooit gehad. En hoe korter de cyclus, hoe meer kansen! Oke nonne, spannend dus en afwachten, ik moet ook progesteron laten prikken woensdag. Help ik herken dat beurse gevoel ook, zat links onderin waar mijn eitje ook groeide.. Raar gevoel, wat ik nooit eerder echt heb gevoeld. Ik ben op 12 aug gestart met clomid, op cd 3. Dus loop iets voor, mijn eisprong was afgelopen woensdag waarschijnlijk, dus kan goed zijn dat de jouwe nu ongeveer is..
Hoi allemaal, mag ik hier ook meelezen/schrijven? Ik heb PCO en heb net vandaag de doorverwijzing naar het zh opgehaald. Morgen bellen voor een afspraak in het zh, spannend!! We hebben al een zoontje die net vorige maand 2 is geworden en ben toen ook zwanger geworden dmv clomid 150mg. Ik kreeg toen ook echo's gelukkig want heb eerst 50mg geprobeerd maar dat deed niks. Daarna 100mg maar deed ook niet genoeg. Toen 150mg en dat werkte! De eerste maand nog niet zwanger maar de tweede maand was het al raak! Dus eigenlijk nog best snel gegaan. Ik vond het echt een hele stap dat we er nu echt weer voor gaan. Al wel een half jaar steeds over gepraat maar die stap om de huisarts te bellen vond ik toch wel heel eng op de een of andere manier. Je gaat toch alles weer helemaal opnieuw beleven. Opnieuw in de mmm, opnieuw zwanger worden (als het lukt!) opnieuw een babytje in huis..ENG! Nu toch eindelijk weer de eerste stap genomen en heb er zin in nu! Ben wel benieuwd of ik nu weer eerst met 50 moet beginnen of gelijk naar 150mg. En of de onderzoeken van man ook weer overnieuw moeten, was toen allemaal oke... We zullen het meemaken!
Tuurlijk welkom! Hoop voor je dat je weer snel zwanger mag worden! Waarom moet je man weer getest worden eigenlijk?
Omdat ze dat normaal altijd doen om uit te sluiten dat het probleem bij de man ligt. (Spermatest) maar omdat dat dus al een keer getest is lijkt me toch niet dat ze dat nu weer willen doen.
@ Burns: op dag 4 al een streepje te zien? Dat is wel heel snel toch? @ Manutje: Had je nog gebeld naar het ziekenhuis over het plan van aanpak nu je toch vanzelf ongesteld bent geworden? @ Eemse: Ik denk mezelf ook helemaal gek. Zelfs nu ik niet zwanger kán zijn omdat we niet geklust hebben (omdat het niet mocht) denk ik toch nog vanalles te voelen en dergelijke. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar wil het ook echt zo ontzettend graag!! Laat je weten wat je uitslag is van het progesteron prikken? @ FAS: Welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen. Ik vond het ook eng toen ik stopte met de pil (denk dat dat wel een beetje overeen komt met bellen naar de huisarts). Ben ook benieuwd hoe ze het met een tweede kindje aanpakken! Laat het ons weten
Ieder ziekenhuis gaat er ook anders mee om, maar zou er ook nog verschil in zijn als je wordt behandeld door een gynaecoloog of fertiliteitsarts? Maar ik weet ook niet hoe het bij jullie zit, maar mijn man hoefde geen onderzoeken te hebben, en ik heb vorig jaar ook alleen maar een echo gehad daar is pcos vastgesteld,ik was toen nog aan de pil. En kon nu gelijk bij de eerste afspraak in augustus starten met provera en daarna clomid. Eemse het is zeker spannend, vooral ook omdat het de 1e ronde is. Maar wat ik zondag en en gisteren voelde in de onderbuik had ik ook nog nooit gevoeld, vandaag is het weer over en ben ook niet meer misselijk. Dus dat zal wel te maken hebben met de eisprong. FAS welkom!
Ja blijf me inderdaad ook verbazen over het feit dat elk ziekenhuis een andere methode heeft. Bij ons wel test bij vriendlief gedaan, maar daar kwam 2x niet super resultaat uit. De bewegelijkheid was goed, wat het belangrijkste is voor vruchtbaarheid maar de hoeveelheid aan de matige kant. Toch wilde ze eerst alleen 'mijn' probleem aanpakken en 6 mnd clomid proberen. Mocht ik dan nog niet zwanger zijn zal het ivf icsi worden, als we dat willen.
Ik denk dat het niet uit maakt of je een gynaecoloog heb of een fertiliteitsarts. Ik moet ook naar de ferriliteitsarts en krijg dus ook geen echo's. Ik heb dan ook geen pcos dus misschien maakt dat het verschil dat ik geen echo's krijg. Bij ons werd aangeraden dat mijn man een zaadtest kon doen om zeker uit te sluiten dat er ook niet een probleem bij hem zou liggen voordat ik volgepropt zou worden met hormonen. Onze arts vertelde dat 20% van de mannen, die voor de zekerheid ook getest worden terwijl hun vrouw behandeld wordt, ook een 'probleem' heeft waardoor zwangerschappen uitblijven. Ik ben blij dat manlief een topper is en dat ik mij daar niet ook nog eens zorgen over hoef te maken!
Ja daar zou natuurlijk ook het verschil in kunnen zitten. Wel of geen PCO. Mijn man krijgt wel een test als het na 6 rondes clomid nog niet gelukt is.
Ik heb ook geen pco maar krijg wel echo's.... Denk dat het echt aan het beleid ligt van de arts. En in de gezondheidszorg zijn er over het algemeen richtlijnen die je moet volgen (bepaald aan de hand van wetenschappelijk onderzoek) maar met een gedegen reden mag je daar van afwijken. Maar wie weet is er voor dit onderwerp wel geen richtlijn... of zit er een leeftijdsverschil tussen de artsen en werken sommige volgens een oude richtlijn en anderen volgens de nieuwste richtlijn of zo... ach ja... weet het ook niet... weet alleen dat als je tegenwoordig iets meer informatie wil of als je iets anders wil dan de arts dat je dan gewoon uiteindelijk met goede argumenten met de vuist op tafel moet slaan.
Spannend FAS! Zijn er verder nog ontwikkelingen hier? Bij mij is vandaag in ieder geval mn NOD aangebroken... Ongesteldheid lijkt nog ver weg te zijn helaas... Zou wel goed uitkomen voor wat betreft plannen met afspraken in het ziekenhuis als vandaag de eerste dag was... Zwanger zal ik toch ook niet zijn omdat er bijna een week heeft gezeten tussen laatste keer klussen en de eisprong... dus moet nog maar even verder afwachten....
Afwachten duurt altijd lang he duna pff. Hopelijk wordt je snel ongesteld zodat je cyclus ook niet te lang wordt. En je wil ook gewoon weer aan de gang. Ik zit op het wachtbankje, maandag 24 aug zat mij ei er nog en donderdag 27 aug was deze gesprongen. Ergens tussen die dagen is dus mijn eisprong dag geweest, ovulatietesten werken bij mij vaak niet en temperaturen heeft geen zin omdat ik onregelmatig werk. Afgelopen woensdag 2 sept progesteron laten prikken en dat was 57.2 dus keurig. Weet alleen niet zo goed wat ik als NOD aan moet houden, om volgende week te testen. Ben bang dat ik wellicht te vroeg test. Maja ei kan zomaar maandagavond zijn gesprongen, maar dus ook nog bv donderdagochtend. Wanneer zou jij testen? Het is soms al vroeg positief toch.
ik ben uitgegaan van de laatste dag dat ik dacht dat het mn eisprong was. arts dacht wo of do, maar ik voelde tot vrijdag pijn. Dus ik ben uit gegaan van vrijdag... Ik zou als ik jou was ook uitgaan van donderdag en dus oook op donderdag of vrijdag testen... Dan test je waarschijnlijk niet te vroeg... Je hebt wel testen die vroeg positief testen, maar dat is maar bij een klein percentage aan mensen geloof ik... en je hebt als je vroeg test nog meer kans dat het toch mis gaat...
Ja inderdaad te vroeg testen wil ik liever ook niet. Denk dat ik inderdaad donderdag ga testen. Dan zit ik sowieso 2 weken na mijn ei, heb wel op dinsdag pijn gevoeld, maja dat is zo lastig. Denk nu ook weleens dat ik wat voel, en vorige rondes ook van alles gevoeld. Dus je lichaam kan je ook voor de gek houden of de spanning. Nog kleine week afwachten dus, of misschien ben ik voor die tijd wel ongesteld. ☺️
Hier inmiddels de eerste kuur Clomid achter de rug. Vandaag zit ik op cd 10 en had ik een licht streepje op mijn eerste ovulatietest. Hopelijk gaan de streepjes deze week mooi (donker)roze worden. Ik ben heel benieuwd wat mijn cyclus deze maand gaat doen. Hoe was dat bij jullie meiden na de eerste kuur Clomid? Mijn laatste 2 cyclussen voor de Clomid waren 37 dagen...
Spannend eemse! Hoeveel moet progesteron waarde zijn na ei? Ben benieuwd maandag naar bloedtest, vrees ergste geen ei. Maar to be continued!