Ik doe ovulatietesten en ik voel de eisprong een dag na een positieve ovulatietest (als ik een positieve in handen heb doe ik voor de zekerheid ook een digitale). Maar ik heb altijd wel een eisprong gehad alleen heel onregelmatig. Ik krijg de Clomid om mijn cyclus netjes te maken en zo dus ook de kans op zwangerschap te vergroten omdat ik nu vaker een eisprong heb dan mijn natuurlijke cyclus. Ik zit nu in de 2e ronde met Clomid en als ik op dag 32 mijn menstruatie krijg, heb ik dezelfde cyclus als de 1e ronde met Clomid. Mijn eisprong was deze cyclus dan ook weer op dag 16. Al hoop ik natuurlijk dat mijn menstruatie uit blijft😉
Ik heb inderdaad tussentijds geen controle in het ziekenhuis wb een echo of bloedprikken. Ik moet eind december terug komen, maar dan zitten ze waarschijnlijk al vol, dus wordt begin januari. Zodra de receptioniste de agenda binnen had iig.
Dit vind ik ik twee opzichten vreemd: Als de eerste dosering niet aanslaat (wat te volgen is met echo's) dan moet je verhogen. Ik ga woensdag voor m'n derde echo in deze cyclus. Er gebeurt namelijk helaas niks. Maar bij mijn zoontje had ik twee grotere eitjes. Dan weet je dus dat de kans op een tweeling aanwezig is. Meestal raadt de arts bij drie eitjes of meer aan om de cyclus over te slaan of af te breken. Hierbij wil ik mij dus ook meteen melden 😊 Sinds de zomer zijn ml en ik weer bezig voor een tweede. Ik had weer helemaal geen cyclus dus ik zat eind sept bij de gyn. 2 okt was cd1 met 100 Mg clomid was er op dag 11 een eitje van 7 mm (niks dus) en op cd15 eentje van 9 mm. Gaat m niet worden ben ik bang. Woensdag moet ik weer. Als het dan weer niks is gaan we weer door. Ik hoop niet op resistentie... Ik ga mijn voeding aanpassen en ik heb vitaminetabletten. Dit wordt voor pcos klanten erg aangeraden: een koolhydraatarm dieet en vitamine d3 en inositol (b8) en inositol. De laatste twee slik ik nu. Op het doosje staat 1-3 capsules per dag maar ik heb dus geen idee wat dat verschil maakt! Weet iemand van jullie het?
Welkom dames! Ik heb ook al wel meer gehoord dat ze geen echo's kregen maar ik zou het zo jammer van de tijd vinden die je er mee verknoeit. Je moet dan dus een half jaar verder met tabletten die misschien helemaal niks doen. Maar goed, dat hadden jullie ws ook liever anders gezien. Zal wel per ziekenhuis verschillen.
@ Fas: Jammer dat er nu nog niets te zien was, maar is wel vroeg in de cyclus dus er kan nog vanalles gebeuren! Hopen dat het woensdag duidelijker wordt! Geen bijwerkingen klinkt fijn! Ik moet zeggen dat ik er deze ronde ook niet zo veel last van heb gehad, is nu dan ook de enige reden waarom ik nu een beetje twijfel of het deze ronde wel wat gaat doen. @ burns: Op welke dag zit je nu? @ Miesy: Welkom! Succes met de clomid Hopen op succes! @ Lise: Ook welkom! Ik vind het erg gek dat je pas over 2,5 maand terug moet. Ten eerste weet je dan niet (goed) of het wel aanslaat en je dus wel een goede eisprong krijgt en ten tweede weet je niet of het 1,2,3 of meer eitjes zijn die groeien en uiteindelijk gaan springen. Wat nou als het er meer zijn, dan heb je misschien kans op een drieling Is wel logisch als je al enkele succesvolle rondes hebt gehad. Ik moet deze ronde nog echo's laten maken en als dat allemaal goed is, dan krijg ik ook clomid mee voor enkele maanden, maar dan heb ik wel 3 maanden onder controle gestaan. @ JLA: balen Is toch altijd weer een domper. Maar toch maar proberen te denken: 'nieuwe ronde, nieuwe kansen', want gelukkig houd het niet op nu het niet gelukt is. Maar kl*te is het wel natuurlijk... @ Mamba: Nee, ik heb geen idee of het verschil maakt. Ik zit niet zo in de vitamines.... Ik gebruik wel multi-vitamines, maar is meer voor het eventuele kindje dat er in mijn buik komt dan om zwanger te worden. @ hier: maandag een nieuwe echo op dag 11. Hoop dat er iets groeit, maar op een of andere manier ben ik bang dat het niet zo is. Zal wel goed komen uiteindelijk, maar ja... gedachtes kunnen rare bokkesprongen maken denk ik.... Gewoon maar even afwachten
thanks Hoorde hem een keer op de radio toen ik terug kwam van aan afspraak in het ziekenhuis en vond hem erg toepasselijk
@mamba25; ik zit ook niet in de vitamines maar vind het wel super interessant. Heb je dit wel eens aan je gyn voorgelegd?
@help nee nog niet. Ik heb het na mijn afspraak van vrijdag pas gevonden. Woensdag moet ik weer. Helaas niet mijn eigen gyn want die is op vakantie, maar ik ga het wel voorleggen. Ik lees echt te veel positieve verhalen waardoor ik het ook wil proberen.
Ja is inderdaad het proberen waard! Maar ben dan zelf een schijterd die bang is dat het bijv clomid in de war brengt ofzo. Hoewel dat tot nu toe ook geen effect op mij heeft. Laat je het woensdag weten? ben benieuwd!
Het enige wat ik op een gegeven moment ben gaan doen voor wat betreft vitamines, is de multivitamines van davitamon gaan slikken (geloof dat het mama compleet heet of zo). Toen was het voor het eerst dat ik een beetje een normale cyclus kreeg (39 dagen ipv 59)... Geen idee of ik toen wel of geen eidprong heb gehad, heb hem in ieder geval niet kunnen vinden toen, maar was al lang blij met een korte cyclus! Buiten dat geen ervaring met vitamines... Vandaag een echo gehad en heb een eitje van 15 mm Dus die springt waarschijnlijk binnen nu en 3 dagen. Vanaf nu zelf aan de bak zonder echo's. Als ik over 3 maanden nog niet zwanger ben dan weer terug. Tenzij er eerder iets is natuurlijk (of zwanger of een langere cyclus).
Fijn dat er 1 op springen staat! Lekker klussen dus😉 Wat vindt je ervan dat je het nu 3 maanden zelf moet doen? Ik moet het vanaf het begin al 'zelf' doen omdat ik dus wel eisprongen had maar met een veel te lange en onregelmatige cyclus. Ergens vind ik het wel fijn zodat ik niet steeds op en neer hoef. Ook heb ik het idee dat ik op deze manier er iets meer rust bij heb al word ik soms wel onzeker omdat ik 'niets' weet. Bijv het risico op meerlingen. Ik weet dat dat kan gebeuren maar ik zou er niet aan moeten denken dat het er ook 3 kunnen zijn! Die kans is natuurlijk niet heel groot maar is er wel...
Ik weet nu dat ik vrij regelmatig ben met behulp van clomid Dat weet ik door de echo's. Heb nu 2x op een rij maar 1 goed eitje gehad dus dan mag je er vanuit gaan dat dat zo blijft of max 2 eitjes... heb ik me laten vertellen... Dus ik heb er vrede mee (weet nog niet of ik het wel of niet fijn ga vinden), maar ook alleen omdat ik al echo's heb gehad en omdat ik weet dat de ovulatietesten van clear blue bij mij vorige ronde hebben gewerkt Nu afwachten of ik er heel onzeker van word of dat ik de rust, van niet iedere keer naar het ziekenhuis moeten wel prettig vind... weet het niet zo goed... tijd zal het leren...
Ik heb in de onderzoekfase gezien dat ik 2 dagen voor de ovulatie een eitje had van 17mm. Toen nog zonder Clomid. Dat is de enige zichtbare informatie die ik heb/had. Weet jij (of iemand anders)of je ook meer last heb als je meerdere springende eitjes heb? Ik heb altijd maar 1 felle steek en dat klopt altijd met mijn positieve ovulatietesten... Succes en sterkte!
Ik heb altijd ook al veel last van 1 eitje, meer dan 1 steek. En had met mijn 3 eitjes écht veel last. Was misselijk, had pijn in mijn buik, in mijn liezen en met name enorme rugpijn... halve dag later was dat allemaal in 1x over dus heb het aan mijn eisprong geweten. Normaal gesproken heb ik een goede dag wat pijn onder in mijn buik en liezen. Soms wat zware benen zoals bij mijn ongesteldheid.
Grrrrrr ik ben gefrustreerd! Nu de derde echo gehad cd20. Nog steeds helemaal niks. Vervolg: ik mag maandag weer terug komen. Doe eens wat man! Toen ik voor het eerst aan clomid zat werd na de tweede echo de cyclus afgebroken en weer verder. Was ook mijn gyn niet, die is op vakantie. Maar nu krijg ik maandag wéér een andere fert.arts! Ik voel me aan het lijntje gehouden! 100 Mg doet niks blijkbaar dus laat me dan verdergaan. Ik moet ontzettend kl#ten met m'n werk. Heb al een keer een smoes gebruikt, daar trappen ze niet vaak meer in...
Pfff wat een gedoe Mamba, ik zou gewoon idd 'eisen' dat je cyclus afgebroken wordt en dat je dan verder mag met 150mg. Heb je nog kunnen navragen of de vitamines e.d?
Mamba das idd irritant met je werk zo! Na dag 20 verwacht je idd niet dat er dan nog wat gaat gebeuren. Lastig! Ik werk parttime dus voor mij is het iets makkelijker met al die afspraken. En toevallig vielen tot nu toe alle afspraken op mn vrije dagen. Alleen weer lastig met oppas regelen. Zou mn zoontje evt wel mee kunnen nemen maar vind dat geen fijn idee met die inwendige echo's dat hij daarbij is. Ik ben net terug van het zh en ze zag gelijk een eitje van 20mm! Ik was helemaal verbaasd haha. Had helemaal het idee van het zal wel weer met 150mg clomid moeten maar nu doet het dus ook iets met 100mg! Had al wel 2 dagen een zwaar gevoel in mn onderbuik dus dat lag daaraan. Nu dus vanavond aan de slag Morgen wéér naar het zh en dan gaan ze een samenlevingstest doen. Dan volgende week nog progesteron prikken en dan heb ik het weer gehad voor deze ronde denk ik. Baarmoederslijmvlies zag er ook mooi dik uit. Dan kon normaal door clomid nog wel eens te dun blijven zei ze.