Start Clomid, bloedtest op HCG?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Miszy, May 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miszy

Miszy Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,263
    8
    38
    Hallo iedereen, ik heb even een vraag! Ik heb PCOS en volgende maand begin ik met Clomid. Hiervoor moet ik eerst een Primolut kuur doen en ik moet voordat ik daarmee begin eerst bellen voor de uitslag van het bloed. Nu zag ze bij de echo iets waarvan ze niet wist wat, maar na een tijdje zei ze; niks te maken met je eierstokken. Maar nu zat ik bij bloed prikken en had ze het over dat ze me testen op HcG en dat de uitslag dan sneller binnen is ivm spoed. Nou mijn vraag; denkt ze dat ik misschien zwanger ben of is dit gewoon protocol voordat ze met Clomid begint?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het is inderdaad wel standaard om het HCG te meten als je heel lang niet ongesteld bent geweest en voordat je met hormoonmedicatie begint.

Hier wordt er ook altijd een "spoed" van gemaakt als je via de gyn laat prikken op HCG. Dat wil niet zeggen dat het spoed is, maar dan is de uitslag er dezelfde dag nog. Anders moet je soms een hele poos op de uitslag wachten, wat niet praktisch is als je met medicijnen moet beginnen.

Succes!

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Bij mij werd ook hcg gemeten inderdaad, omdat je sommige medicijnen absoluut niet bij een zwangerschap mag gebruiken:)

4. Miszy

Miszy Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,263
    8
    38
    Dank voor het antwoord! Heb er al een testje achteraan gedaan, maar helaas negatief ;) op naar Clomid

Share This Page