Word er bij jullie eigenlijk ook bloed geprikt een week na de eisprong? Ik moet vanmiddag laten prikken en dan meten ze of het progesteron gestegen is, volgens mij om te kijken of er ook echt een eisprong is geweest en dat moet ook hoog blijven om echt zwanger te worden. Heb sinds vanochtend menstruatie achtige krampen, maar dat zou te vroeg zijn. Hoop dat het innesteling is ofzo.. Maar volgens mij ga ik nu vanalles voelen, je hoofd doet gekke dingen met je lijf...
Toen ik vorige week bij de gynaecoloog een echo onderzoek heb laten doen en er PCO was vastgesteld, heb ik enkel medicatie voorgeschreven gekregen om mijn menstruatie op te wekken en een voorschrift voor Clomid. Vanaf dat mijn menstruatie er doorkomt, moet ik nog eens bellen voor echo opvolging.. Maar van bloed prikken is er nog niets gezegd! Gisteren had ik een afspraak met mijn beste vriendin en toen ze naar mij kwam en zei "ik heb groot nieuws" kon ik het direct raden en ja hoor.. ze is zwanger! Ik was wel gewoon heel blij voor haar en voelde niets van jaloezie, maar ik vrees dat dat binnen een half jaar wel al anders zal zijn, als er bij ons dan nog niets gelukt is! Ik vermoed dat het zal zijn omdat ik er nu extra op let, maar het is precies dat iedereen in mijn omgeving zwanger is
Sh88: ik ken dat gevoel, mijn nicht moet als het goed is deze maand bevallen dit is hun 3de kindje. En ook vertelde mijn beste vriendin laatst dat ze zwanger is, met deze had ik het iets moeilijker, ik ben niet jaloers maar zij heeft ook heel veel moeite gehad om zwanger te rakennen op de een of andere manier voelde dat veilig voor mij dus dit was wel even schrikken. Vanmiddag vervolg afspraak bij de fertiliteitsarts, ik ben best een beetje zenuwachtig vooral om wat de volgende stap zal zijn. Op de een of andere manier heb ik juist nu alleen maar zo iets van...als ik maar ongesteld word dan krijg ik misschien weer wat rust in mijn hoofd. Ik denk dat ze nu ook wel vl willen onderzoeken voordat ze mij medicatie gaan voorschrijven. We wacjten maar weer af we zien het wel!
@Leaf: Fijn dat het nu dan waarschijnlijk geen gevolgen heeft. Ik hoop dat jullie snel een positieve test hebben, jullie wachten al lang @Marleentje: Bij mij doen ze dat bloedprikken ook, althans de eerste ronde. Na de eerste ronde bekijken ze aan de hand van alle testresultaten of het zinvol is om nog een tijd met Clomid door te gaan. Ik herken het wel dat je overal wat achter gaat zoeken. Ik dacht toen ik pas gestopt was met de pil en mijn menstruatie uitbleef ook wel eens dat ik zwanger was omdat dat ik vanalles dacht te voelen. Maar helaas. @sh88: wat leuk voor je vriendin. Ik snap je gedachtes wel dat het over een half jaar misschien anders is als iemand mededeelt dat er een kindje op komst is. Ik heb op dit moment ook (nog) totaal geen jaloerse gevoelens. Ik ben in het algemeen sowieso niet snel jaloers, dus ik hoop dat het zo blijft. Ik vind het hooguit confronterend als een ander zwanger is, maar ik ben er niet jaloers op. @Tantetan: ik begrijp je gevoelens m.b.t. je beste vriendin wel, maar je kunt het ook zo bekijken: als het haar zoveel moeite heeft gekost en toch is gelukt, dan is er voor jou nog heel veel hoop dat het ook gaat lukken Hoe ging je gesprek vanmiddag? Hoe gaan jullie trouwens om met mensen die vragen waar bij jullie de kindjes blijven? Wij zeggen maar gewoon dat we er nog niet aan toe zijn, dan is men weer voor een paar maanden stil
Silvana85; idd daar heb je helemaal gelijk in. Fijn zo een positieve kijk en opmerking doet mij goed. Vanmiddag in het zkh geweest, weer een echo gehad en alles ziet er erg netjes uit eene eierstok 6 blaasjes andere 8 en baarmoeder was ook netjes dus weer geen diagnose. Dus we gaan nu de molen in deze week bloed laten prikken, vl zaadonderzoek en dan over 5 weken terug komen bij haar dan heeft ze alle uitslagen binnen. Afwachten dus maar weer.....
Hier vandaag getest omdat ik dacht dat mijn ei voor oud en nieuw was gesprongen. Omo witte test helaas. Nu wacht ik tot cd 35....dat is voor mij de 20ste van januari om weer te testen. Maar denk dat ik daar voor al ongi ga worden. .. stom he dat je daar dan weer direct een dip van krijgt....zucht...die tabletten maken het er ook niet makkelijker op
Knuffel bodien! Vraagje voor de meiden die al hormoon tabletten gebruiken. Kunnen jullie dit al aan je zelf merken? Heeft het invloed op je?? Gisteravond zat er 1 naast mij een klaagzang te houden over het feit dat ze ongesteld was, en vreetzin en weet ik het allemaal. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee. Ik had echt zo iets van :#;(_83 zeur niet zo, jij wordt tenminste elke maand ongesteld. Grmbl.....
Ahh bodien! Wat balen! Kan me voorstellen dat je een dip krijgt. Ik ben me nu al mentaal aan t voorbereiden dat het niets gaat worden, dan kan het alleen maar meevallen. Maar je blijft toch steeds hopen... @rvdc: kort lontje viel bij mij wel mee, was eerder sneller emotioneel, heb all you need is love af moeten zetten met kerst 😉 @silvana: iedereen die blijft vragen wanneer kindjes komen vertellen we het eerlijk. Maar omdat ik nog redelijk jong ben en pas net ben afgestudeerd wordt t nog niet veel gevraagd. Bij ons in de omgeving zijn er ook nog geen babies geboren of op komst, dus dat scheeld ook natuurlijk!
@Silvana85: vroeger zei ik altijd dat ik niet voor mijn 30ste aan kindjes wou beginnen, juist omdat ik dan niet te vaak de vraag zou krijgen.. blijkbaar hebben de mensen dat toch onthouden, want buiten eens een lachende opmerking op nieuwjaar zoals "Voor jullie een baby in 2015?" (Grr!) vallen de vragen goed mee. Gelukkig maar, want tot voor kort kon ik daar heel gemakkelijk over liegen, maar nu ik met Clomid ga starten heb ik het er precies moeilijker mee om erover te zwijgen als mensen iets vragen @Bodien: veel sterkte hoor! Dat vind ik toch elke keer weer het moeilijkste, de dagen dat ik mijn menstruatie verwachtte en ze niet kwamen.. Na een negatieve zwangerschapstest wist ik dan wel dat ik niet zwanger kòn zijn, maar zolang die menstruatie er niet was, bleef de hoop toch in mijn hoofd rondspoken.. Vandaag heb ik mijn laatste pilletje Duphaston genomen, dus ik tel nu de dagen af tot ik mijn menstruatie krijg (hoe lang zou dit ongeveer duren, hebben jullie hier een idee van?), zodat ik eindelijk aan Clomid kan beginnen!
Ik nam 27 december mijn laatste duphaston pilletje en werd 2 januari ongesteld. Bij mij duurde het dus een klein weekje. Klinkt snel. Maar na 4 dagen was ik er al weer van overtuigd dat het niet werkte en het eeuwen zal duren! Duurde me al snel te lang! haha
Bleh‏, ik voel me vandaag weer verdrietig (komt misschien door de Clomid?) en ben bang dat het nooit gaat lukken. Ik realiseer me dat die gedachte op dit moment absoluut niet gegrond is, maar zo voel ik me momenteel wel. Ik schreef eerder al dat ik hele negatieve dagen ertussen heb of juist overdreven positieve. Vandaag is mijn blik op de MMM dus duidelijk negatief. Ik heb nu 5 dagen Clomid geslikt (dit is cyclusdag 7) en ik voel niks 'beneden'. Ik heb wel eens gelezen dat er vrouwen zijn die hun eitjes voelen groeien (of het zich verbeelden ). Nou, ik voel in ieder geval niks. Hoe zit dat bij jullie? @Tantetan: voor jullie dan inderdaad afwachten. Hoef je verder niks te slikken zoals Clomid? In ieder geval fijn dat op de echo niks geks te zien was. @Bodien: Oh nee, dat is echt niet leuk Ik hoop dat je menstruatie snel doorbreekt zodat je hoop kan vestigen op de volgende ronde. Als je tenminste goed hebt ingeschat wanneer je een eisprong hebt gehad, want dat kan natuurlijk ook zomaar een week later zijn geweest. Dat zou betekenen dat je te vroeg was met testen. Ik ben het trouwens met je eens dat die tabbletten het er niet makkelijker op maken. Er ligt gemiddeld genomen toch meer druk op ons dan op mensen die het volledig op de natuurlijke manier proberen, denk ik. @rvdc: ik heb nu 5 dagen Clomid geslikt en ben erg emotioneel geweest de afgelopen dagen. Ik weet niet zeker of het van de Clomid komt, daar kan ik volgende maand waarschijnlijk meer over zeggen als ik er dan weer last van heb. @Marleentje: dat scheelt inderdaad als de situatie waarin jullie zitten niet veel vragen oproept. Ik krijg de vraag wanneer de kindjes komen meerdere keren per maand, pfff. @sh88: bij mij zat er 4,5 dag tussen het laatste tabletje Provera en de eerste dag van de menstruatie.
Silvana85: ik hoef nu nog niks te slikken omdat alles goed is bij mij. Dus nu gaan ze een iets uitgebreider bloedonderzoek doen en vl zijn zaad nakijken. Ze kijken eerst of het niet bij hem ligt voordat ze mij aan de medicatie gaan zetten wat misschien niet nodig is. Snap helemaal dat je soms mindere dagen er tussen hebt dat heb ik ook. Ik vind het ook wel lastig om mijn mond te hpuden normaal ben ik een open boek tegenover mijn moeder en zus maar nu willen we toch afwachten tot we echt weten wat er aan de hand is. Helaas ben ik wil te zwaar dus ik moet minimaal 7 kilo afvallen gaf zij gisteren al aan. Gelukkig moet dit wel te doen zijn zo na al die feestdagen Vrijdag bloed laten prikken en dan over 5 weken de uitslag! Ik ben benieuwd!
@Silvana ik kan er wel inkomen dat je verdrietig bent. Ik heb zelf van de clomid ook hele dikke mood swings. Daarom werd ik er ook echt even niet goed van. Hoop het liefst nog dat het vandaag raak is zodat ik die tabletten niet hoef haha. Terwijl het ook weer heel veel positiefs kan brengen. We zijn ook nog maar net begonnen. Over dat met de eitjes voelen groeien had ik alleen in het begin op het moment dat ik de tabletten zelf slikte. Mijn eierstokken deden vet veel pijn aan bijde kanten. En het is dan zon bepaalde druk die je voelt net boven het schaambot. @rvdc bedankt voor de knuffel ik krijg van de tabletten zoals hier boven al stond...moodswings, pijn aan de eierstokken. Maar ook pijn in me borsten waardoor ik het gevoel al krijg zwanger te zijn. (zo irritant) en ook opvliegers en puistjes....dus de hele reutemeteut hahaha. Maar het is opzich nog wel te doen. @marleentje Klopt je wil het liefst een positieve test en anders mogen de duivels liever vandaag als morgen nog komen haha (lekker zwart wit he) @sh88 Het zou hier nog wel kunnen qua zwangerschap maar mijn gevoel zegt toch nee.....Ik vind het echt een groot nadeel dat ik niet weet wanneer mijn eisprong was geweest. En ovu testen kan ik ook niet gebruiken door de pcos. Bij mij geven ze heel vaak vals positief aan.
Hallo Dames, Ik heb in december te horen gekregen dat in pcos heb. En zit nu aan de medicijnen (nu dag 5 van de 7) om een menstruatie op te wekken. En dan moet ik ook gaan starten met clomid 50mg. Ik ben heel benieuwd! Ik krijg wel gelijk echo's in het ziekenhuis. Ik las dat sommige van jullie deze niet krijgen. Wat best gek is trouwens want ze moeten toch daarop juist zien of het effect heeft en of je eitjes er dus van gaan groeien? Ik lees en praat graag mee maar ik zie nu al zo ontzettend veel reacties staan dat ik niet zeker weet of ik het allemaal bij kan houden hihi. Liefs wepie.
Welkom wepie! Waarom kan je lichaam je zo voor de gek houden??? Heb echt het idee dat ik tegen een eisprong aan zit.... Heb het pas 1 keer eerder gevoelt en die was direct bevestigd door een test, maar dat was ook gelijk mn laatste eitje... Vanavond maar even een testje er tegen aan gooien... Kan ik mn gedachten weer recht zetten, dat het niet zo kan zijn.
Wij waren voor ik de diagnose kreeg zo een 9 maanden aan het proberen. Maar heb nogsteeds sinds de stop van de pil geen menstruatie gehad.. Dus vandaar dat we nog binnen het jaar bij de gynaecoloog kwamen. En rvdc het is erg vervelend dat je lichaam je zo voor de gek kan houden. Zou inderdaad even testje doen wie weet heb je dan wat duidelijkheid.
Rvdc, je lichaam kan echt een loopje met je nemen he! Wat zei de test? Ik wordt helemaal gek van op t wachtbekken zitten! Ben vandaag heel de dag al niet lekker, misselijk, warm, dus je gaat vanalles in je hoofd halen, zou het dan toch... Maar als ik even nuchter nadenk weet ik dat ik eerder het griepje heb dat heerst op m'n werk. Zucht.. Nog 7 dagen tot nod..
Hallo dames, Mag ik mij bij jullie aansluiten? Afgelopen oktober kreeg ik de diagnose pcos en ben toen gestart met Duphaston om een menstruatie op te wekken en daarna met Clomid 50mg. Ik raakte meteen in de eerste ronde zwanger. Vorige week woensdag had ik mijn termijnecho en kreeg ik te horen dat het hartje niet meer klopte. Ik zou afgelopen maandag gecuretteerd worden, maar de MA is zondag spontaan op gang gekomen. Het is nu afwachten totdat ik weer ongesteld word en dan start ik weer met Clomid.