Hoi meiden, Ikzelf heb eind november een miskraam gehad. Ik was op dat moment dik 9 week zwanger en moest de miskraam opwekken met cyctotec (2 x)omdat het vruchtje te klein bleek te zijn (6w2d). Uiteindelijk heeft het 10 dagen geduurd voordat ik niet meer bloedde en op dag 16 had ik eindelijk weer een negatieve zwangerschapstest in mijn handen (hoe blij je soms kan zijn met een witte test haha). Nu dus weer opnieuw proberen om zwanger te worden. Voor ons leek het namelijk niet zinvol om eerst een maand te wachten. Ik merk dat mijn wens nu alleen nog maar nog groter is geworden, omdat ik nu heb ervaren hoe het is om zwanger te zijn en we stieken ook al aan het dagdromen waren over hoe het allemaal zou zijn. Om mij heen lijkt ook iedereen zwanger te zijn, misschien let ik er nu ook wel meer op hoor. Maar goed, het leek mij dus wel leuk om een groepje op te richten met meiden die in hetzelfde schuitje zitten als ik en we elkaar kunnen oppeppen of feliciteren natuurlijk Ikzelf zit nu weer op het wachtbankje, want ik heb mijn eisprong net gehad. Rond oud en nieuw weet ik weer meer xx
Hoi, Ik dacht laat ik eens reageren want het blijft zo stil Ikzelf ben begin dec geopereerd aan een bbz... Ik heb dat ook hoor, wil nu nog liever zwanger worden dan voordat ik zwanger was! Vind het best frustrerend want zou er liever wat minder mee bezig zijn in mijn hoofd maar dat lukt niet best! Ik zit nu 18 dagen na de operatie maar heb voor zover ik weet nog geen eisprong gehad... Spannend hoor nu weer wachten! Je bent na je miskraam wel heel vruchtbaar dus wie weet!
Hoi hoi Ook ik heb een miskraam gehad ik was 7 weken zwanger toen ik op 30 november licht bloedverlies kreeg uiteindelijk ook een miskraam geworden en op 5 december ben ik het vruchtzakje verloren. Vorige week woensdag op nacontrole geweest en ik m'n baarmoeder was helemaal schoon. De gynaecoloog zei tegen me dat ik meteen weer mag proberen zwanger te worden op dat moment was ik daar nog niet mee bezig was nog heel verdrietig en teleurgesteld. Nu ben ik een week later en besloten om er weer gewoon voor te gaan.Mischien heb ik m'n eisprong wel al gehad normaal voel ik die wel altijd maar nu nog niet gevoeld. Ik wil heel graag nog een kindje ben alleen heel bang dat het weer misgaat. Linnepinne spannend hoor weer op het wachtbankje ben benieuwd hoop dat het meteen raak is Anne1977 hoe weet je dat je eisprong nog niet geweest is? Doe je ovulatie testen of voel je het? Ik voel het eigenlijk altijd maar weet niet hoe het deze cyclus zal zijn. Spannend he!!
Jeetje is het al 5 x fout gegaan!!! Wat erg voor jullie. Heb je toen toen het 4 x mis ging onderzoeken gehad?
@ Anne1977: Jeetje, een BMZ lijkt me ook best heftig. Ik lees ook vaker dat dat best gevaarlijk kan zijn.. Hoe is dat bij jou verder afgelopen dan? En hoe ver was je al? Dat wachten is idd killing hahaha! Ik heb dan ook echt totaal geen geduld elke keer! En de wens is dus nu nog groter! We waren natuurlijk al een eindje op weg en je dagdroomt er dan al over. Als die droom dan ineens in duigen valt, wil je zo snel mogelijk weer. Tenminste, zo werkt het bij mij. We hadden al vrij snel besloten het meteen weer te proberen. Omdat ik dus heeeerlijk onregelmatige cyclussen heb, ben ik vorige week begonnen met ovulatietesten. Ik was eigenlijk best verbaasd dat ik nu al mijn eisprong had. Ik had hem dit keer veel later verwacht, omdat ik ook wel eens lees dat je lichaam eerst weer op gang moet komen. Dus mooi mee genomen Bij jou moet dat nu vast ook wel gaan komen denk ik, want met 18 dagen ben je al eventjes op weg @ Charisma83: De angst dat het weer mis gaat, heb ik ook. Al hoeft een miskraam niet te betekenen dat het weer gaat gebeuren natuurlijk. Hoe lang zijn jouw cyslussen normaal? Want je zit dan nu op dag 16 denk ik? Wat voel jij normaal rond je eisprong dan? Ik voel dan altijd helemaal niets, vandaar mijn ovutesten. Kan niet echt vertrouwen regelmaat of tekenen van mijn lichaam. Ik ga iig voor ons duimen dat het maar snel mag lukken!! En dat het dan goed blijft gaan natuurlijk!
Mijn cyclus is normaal 28 dagen kan 1 dag verschillen maar dat gebeurd bijna nooit. Ik krijg heel erg pijn in m'n Lies ongeveer 2 dagen en dan op de derde dag er ook een soort van menstruatie pijn bij. Maar 16 dagen is uitgegaan van 5 november en het bloedverlies begon op 30 november weet niet vanaf wanneer ik moet gaan rekenen. Nee een miskraam betekend inderdaad ook niet dat het weer misgaat Pfff maar die angst blijf je houden denk ik. Vandaag even moeilijke dag gehad zou vandaag m'n 10 weken echo hebben. Heb vandaag een zwangerschapstest gedaan om te kijken of al het hcg weg is en hij was helemaal wit, vorige week in het ziekenhuis was het nog 16 heel weinig nu gelukkig helemaal weg. Op de hoeveelste dag had jij je eisprong linnepinne? Ik hoop dat het meteen raak is voor jullie
Hi! Ja ik vind het zelf ook best een gek idee hoor, 7 zwangerschappen en " maar" 2 kinderen... Ben superblij met mijn 2 meiden hoor, en weet heel goed dat er mensen zijn die helaas nooit kinderen kunnen krijgen.. Tja, hoe verwerk je dat? Ik werd toen de laatste 3 keer gelukkig snel achter elkaar zwanger en na mijn laatste mk was ik na 2 mnd zwanger van mijn jongste dochter... Maar ik zat er toen wel bijna doorheen hoor, heeft toen 3 jaar geduurd voordat ik succesvol en blijvend zwanger was. Nu ben ik opnieuw getrouwd en willen we nog heel graag samen een kindje om het "compleet" te maken. Mijn nieuw man is een geweldige vader voor mijn meiden maar heeft zelf geen biologische kinderen. Ik ben nu 35, dus het klokje tikt wel door... Waren superblij, was nu in 6 maanden zwanger, dat is me nog niet eerder gelukt. Had wel rekening gehouden met een miskraam dus toen ik begon te bloeden dacht ik ook dat dat het was.... Vanwege mijn verleden mocht ik een vroege echo ( gelukkig) en bleek met 6 weken dat het vruchtje in mijn eileider zat.... 3 uur later lag ik op de operatie tafel! Ze hebben dus meteen de eileider weg gehaald.... Vind ik wel heel heftig want bent nou best bang dat zwanger worden niet meer lukt! 27ste moet ik terug naar de gyn en wil ik wel mijn opties bespreken... Ik heb toen idd wel onderzoeken gehad naar de miskramen maar zijn niet verder gegaan toen jongste dochter bleef zitten. Ik gebruik geen ovu tests, maar ik temp wel, vandaar dat ik denk dat ik nog geen ei heb gehad.. Verder klussen we gewoon om de dag.... Is ook geen straf
Hey! @ Charisma1983: Ik ben gaan tellen vanaf de eerste dag dat ik begon te bloeden. Twee dagen later verloor ik het vruchtje al, dus voor mij scheelt het niet zo heel veel wanneer ik zou beginnen met tellen. De één zegt dat je moet beginnen vanaf de eerste dat dat je bloed, de andere zegt dat je moet gaan tellen vanaf de dag dat je het vrichtje bent verloren.. Gerekend vanaf de eerste dag dat ik bloedde, heb ik deze cyclus op dag 23 mijn eisprong gehad als het goed is. Op dag 16 had ik voor het eerst een negatieve zwangerschapstest, dus dat was een week voor mijn eisprong. Ik heb een onregelmatige cyclus (zie mijn handtekening), dus ik vond het dit keer vrij vroeg. Ze zeggen dat de eerste cyclus na een miskraam gemiddeld 1 a 2 week langer duurt dan normaal. Als jij zou tellen vanaf 30 november, zou je nu ongeveer wel je eisprong moeten hebben denk ik. Misschien ergens volgende week. Anders probeer je het met ovulatietesten, die kun je wel gebruiken nu je zwangerschapstest weer helemaal wit is Vervelend voor je dat je het vandaag even lastig had. Ik denk dat sommige dagen altijd lastig blijven... Sommige mijlpalen in je zwangerschap blijven toch in je gedachten..
@Anne1977: Jeetje, wat heftig allemaal met alle miskramen..! En dan nu opnieuw een BMZ, jeetje mina.. Ik hoop dat je lichaam snel weer op orde is. Ik lees wel regelmatig dat meiden die ook een eileider minder hebben na een BMZ toch vrij snel zwanger kunnen raken! Dus ik hoop ook dat het ook voor jullie geldt! Laat de 27e maar even weten wat voor nieuws je hebt gekregen van de gyn, ik duim voor jullie! Ik snap heel goed dat je ook snel resultaat wil, al is 35 natuurlijk nog een prima leeftijd om zwanger te worden Ikzelf ben 28 en voel die druk nog niet zo, al willen we wel heel erg graag 2 kinderen en de tweede waarschijnlijk pas ergens in mijn dertigerjaren zal komen (hoop ik tenminste!). Mag je ook meteen weer proberen om zwanger te worden? Of hoor je dat de 27e? Ik weet dat het na een miskraam meteen mag, dat zei mijn gyn ook. Is dat bij een BMZ ook zo? xx
Hey @ Linnepinne Ja dat is dan vrij snel dit keer dat je je eisprong had nou wel beter nu zit je al op het wachtbankje. Ik heb nooit ovulatie testen gebruikt omdat ik eigenlijk altijd m'n eisprong voel. Ik ben bij mijn zoontje in de eerste maand zwanger geworden toen was ik 25 jaar, dit keer had ik in gedachte dat het wel langer zou duren voordat ik zwanger zou worden ben nu 29 jaar in oktober gingen we ervoor en was ook weer gelijk zwanger helaas is het dit keer misgegaan. Ik denk ook dat ik begin volgende week wel m'n eisprong moet hebben ik hoop het wel. ik hoor ook wel eens dat je een eisprong over kan slaan na een miskraam :-s Ja die moeilijkr momenten blijf je houden denk ik. Ik heb net jouw verhaal even doorgelezen je hebt ook aardig wat voor je kiezen gehad hoop snel op wat goede nieuws voor je. Dat zou een goed begin zijn voor het nieuwe jaar
@anne1978 heftig hoor! Ik hoor ook wel vaker dat vrouwen met 1 eileider vrij snel weer zwanger worden, maar ik begrijp je angst wel hoor. Ik ben benieuwd wat de gyn zegt de 27ste.
@ Charisma: Ja, het was ons jaar niet helemaal.. Maar ik heb goede hoop dat 2013 beter wordt Dat kan ook haast niet anders Ik heb idd ook wel eens gehoord dat je een eisprong over kan slaan na een miskraam. Ik zit nu ook een beetje in twijfel of ik er wel eentje heb gehad. Mijn temperatuur stijgt zo minimaal.. Had eigenlijk net 0.1 graad hoger moeten zijn. Ik vind het echt heel erg spannend nu. Mijn afscheiding (sorry dames) blijft ook wit nu, dus ik heb òf mijn eisprong nog niet gehad, òf ik ben zwanger.. Ik merk dat ik me cht weer van alles in mijn hoofd haal. Mijn man zit ook helemaal in spanning nu Wat heerlijk dat je beide keren meteen zwanger was! Dan heb ik ook wel goede hoop voor je dat het nu weer snel raak kan zijn Ik denk trouwens dat ik met een regelmatige menstruatie ook geen ovulatietesten zou gebruiken hoor. Maar omdat ik er steeds geen pijl op kan trekken, hebben we nu toch een beetje een richtlijn. Jullie dit weekend voor de zekerheid maar ff flink aan de klus
@linnepinne Ja kan niet anders dat 2013 een goed jaar word voor jullie. Hoe is het met je zusje nu? Was je ovulatie test positief? Dan zal je toch wel je eisprong gehad hebben? Heb je daarvoor witte zwangerschapstest gehad? Is je afscheiding niet wit normaal na je eisprong of toen je zwanger was? Mijn eisprong zit eraan te komen heb lichte pijn in m'n Lies en onderrugpijn dat heb ik ook altijd ben zo blij nu met m'n rugpijn haha Spannend hoor ben benieuwd of het raak is bij je wanneer kan je testen denk je? Hou je 2 weken aan na je eisprong?
Hellooo Daar ben ik ook weer! Ik kreeg al een melding van de site dat dit topic verplaatst is. Ik heb een abonnement genomen op dit topic dus ik krijg een mailtje als er in gereageerd is Zag ook al in mijn inbox hier dat ze een berichtje hadden gestuurd dat ze dit topic hadden verplaatst (onder gebruikersinstellingen kan je dat dan zien). Maar dat even terzijde @ Charisma: met mijn zusje gaat het al stukken beter snds een paar dagen en heeel misschien is ze met oud en nieuw weer thuis! Alle slangetjes enzo zijn bijna weg, nu alleen de sonde nog. Goed nieuws dus! Ik had ongeveer 1,5 week/2 weken geleden een witte zwangerschapstest en afgelopen maandag en dinsdag had ik positieve ovulatietesten. Als ik op mijn temperatuur moet afgaan, heb ik mijn eisprong woensdag of donderdag gehad. Maar ik weet het dit keer niet zeker, omdat mijn temperatuur niet zo stijgt als anders. Gewoon maar afwachten dus (en dat is nou juist zo moeilijk haha). Mijn afscheiding is normaal gesproken wit voor mijn eisprong en iets donkerder na mijn eisprong (heerlijke details haha). Nu blijft het wit.. Dat had ik toen ik zwanger was ook, maar het kan dus ook een teken zijn van dat ik dus geen eisprong heb gehad. Het blijft toch gissen dit keer.. Ik denk dat mijn lichaam toch nog iets anders werkt door de miskraam. En hoe is het nu met jullie?? Al iets gevoeld??
Hey linnepinne Ben blij te horen dat het beter met je zusje gaat en hoop echt voor jullie dat ze lekker met oudjaar thuis is. Nou als je een positieve ovulatietest had dan zal je wel je eisprong gehad hebben denk ik maar ik begrijp je onzekerheid, want hier heb ik sinds eergisteren last in m'n lies en in m'n onderug dat heb ik altijd als ik m'n eisprong heb sinds vandaag wat rekbaar slijm en wat steken in onderbuik dus weet bijna zeker dat ik m'n eisprong eraan zit te komen of al heb gehad, maar toch twijfel ik heel erg!!! Ja we zitten gewoon in de onzekerheid omdat we gewoon niet weten hoe deze maand ons cyclus is hé!!! En dan nog eens dat we niet kunnen weten wanneer we gaan menstrueren nou laten we hopen dag we helemaal niet meer gaan menstrueren en we gewoon zwanger zijn!! Ik zocht me ook een ongeluk naar dit topic haha!!
Hi! Hebben jullie nog een beetje leuke kerstdagen gehad? Wij wel, maar heb vandaag een enorme dip! Vanmiddag bij de gyn geweest, die vertelde dat mijn rechter verwijderde eileider vol met verklevingen zat, maar dat de linker er echt prima uitziet. Wat ik zelf lastig vind is dat ik zelf het idee heb dat ik bijna alleen maar recht eisprongen heb... Nou neemt die linker het uiteindelijk wel over maar dat duurt een jaar... en dan nog is dat niet 100% Heb afgesproken met de gyn dat als ik over 6 maanden niet zwanger ben ik terug kom om te kijken hoe verder, ook omdat ik dan al 36 ben natuurlijk.. Heb er zelf niet echt vertrouwen in dat het gaat lukken... Bij de andere zwangerschappen deed ik er steeds anderhalf jaar over voordat ik zwanger was.... alleen na de miskramen werd ik sneller weer zwanger. Maargoed... wie weet heb ik toch gewoon een eisprong links! Oh aangezien jullie deskundigen zijn op gebied van vruchtbaar slijm wat ik me afvraag... soms denk ik wel dat ik dat heb... maar nu denk ik dat al een week ofzo... terwijl mijn temp nog niet gestegen is... ook vraag ik me af of dat niet gewoon de resten zijn van het om de dag klussen, sperma dus? Ik heb geen ovu testen, ik begin er ook maar niet aan denk ik, heb wel laatst maar een zwangerschapstest gedaan om te zien of alle hcg weg was en dat was zo..
Hoi Anne ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Waarom denk je dat je meestal rechts je eisprong had? Voel je dat? Ik voel m'n eisprong eigenlijk meestal links dus kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar het kan ook zo zijn dat je gewoon nu ook links je eisprong krijgt Vruchtbaar slijm haha ik begrijp wat je bedoeld inderdaad ik heb de afgelopen dagen inderdaad ook vaak gedacht dat het Mischien ook gewoon sperma was, maar op de dagen dat ik niet of bijna niet vruchtbaar ben en we hebben sex gaat het veel moeilijker. En de dagen dat ik vruchtbaar ben gaat het echt veel makkelijker maar ik moet zeggen ik vertrouw toch meer op de pijn in m'n lies en de krampjes die ik voel rondom m'n eisprong. Kerst heb ik helaas niet echt kunnen vieren ons zoontje heeft zware griep en last van bronchitis. Al 3 dagen koorts en hoest de longen uit z'n lijfje zo zielig. Dus we zijn lekker thuis gebleven en maar wat filmpjes gekeken. Anne jij weet dus nu niet of je je eisprong gehad hebt? Jij hebt 3 dec je operatie gehad? Bij mij is m'n miskrasm oo 3 dec echt gaan doorzetten dus toen begon ik rood te vloeien. Ik weet niet of dat de dag is dat we moeten gaan tellen voor een nieuwe cyclus anders lopen we wel gelijk op
Hallo dames, daar was ik weer! Mijn dagen waren weer heerlijk volgepland met bezoekjes aan familie en vrienden! Wel erg gezellig gehad Dit was sinds mijn 15e mijn eerste kerst waarop ik beide dagen vrij was, dus dat was wel eens een verademing. Ik werkte vroeger namelijk altijd in de horeca en nu in de zorg. En ja, daar hebben we geen feestdagen en weekenden @Anne: wat vervelend dat je in een dip zit! Ik kan me dat ook heel goed voorstellen. Wij vrouwen voelen ons lichaam vaak toch wel op de één of andere manier aan en als je dan te horen krijgt dat daar dan een 'verstoring' in zit, kun je je daar best druk om maken! Ik denk trouwens wel dat de meeste vrouwen hun eisprong aan beide kanten hebben, dus ik hoop en duim voor je dat je ook snel een goede eisprong zal hebben. Of dat je altijd het verkeerde idee hebt gehad en je dus altijd ook al wel links een eispong had. Ikzelf voel dat heel slecht bij mezelf, al heb ik altijd wel het idee dat ik links mijn eisprong heb. Maar bij mij is dat zo'n giswerk, dat ik daar al niet op kan vertrouwen. Het is wel goed nieuws dat je linkereileider er goed uit ziet trouwens!! En het is positief dat het HCG uit je lichaam is! Dat betekent dat je lichaam weer op gang aan het komen is, en misschien al wel weer een eisprong aan het voorbereiden is En wat betreft ovaltietesten, het kan een uitkomst zijn. Al betekent een positieve test nog niet meteen dat je een eisprong hebt. Het kan wel een richtlijn zijn om te weten wanneer je ongesteld gaat worden (2 week later). Maar ik kan goed begrijpen dat niet iedereen er trek in heeft om met die dingen in de weer te zijn Tja, dan nu het onderwerp vruchtbaar slijm haha. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik wel dagelijks even check tijdens het douchen, maar ik kan er nooit zo heel veel wijs uit worden. Rond mijn vruchtbare dagen verschilt mijn slijm niet heel erg van de andere dagen, dus ook daar kan ik geen peil op trekken. Het enige wat mij altijd opvalt is dat de kleur verandert na mijn eisprong.. Ik weet wel dat als je sex hebt gehad, je niet kan afgaan op je slijm. Dit omdat sperma lang in de vagina blijft. De laatste cyclus (toen ik zwanger werd) heb ik rond mijn eisprong ook niet gekeken naar mijn slijm. Ik heb het als het ware "met rust" gelaten, zodat ik geen sperma weg zou halen dat mijn baarmoeder mogelijk nog kon bereiken. Dit leek mij wel een logische gedachte wat achteraf misschien ook nog wel geholpen heeft, want ik bleek zwanger. @Charisma: het kan inderdaad ook best zo zijn dat de sex gemakkelijker gaat rond je eisprong. Ik merk ook altijd dat ik meer zin in sex heb rond mijn eisprong.. Zal wel een biologisch iets zijn denk ik.. En wat vervelend dat je zoontje ziek was met de feestdagen! Dat zijn niet de dagen om ziek te zijn natuurlijk! Ik hoop dat ie snel weer opknapt Ik denk trouwens dat jullie cyclussen allebei gestart zijn op 3 december, wat toevallig! Ik zit er precies een weekje voor aan (26 november) Ik weet ook niet precies wanneer ik moet gaan tellen trouwens.. 26 november begon ik te vloeien en 28 november verloor ik het vruchtje. Volgens mijn gyn mocht ik dan tellen vanaf de 26e.. Nemen jullie je temperatuur ook wel eens op trouwens? Daar kun je dan ook aan zien of je een eisprong hebt gehad. Ik meet niet elke dag, want ik weet (doordat ik eerder wel altijd temperatuurde) wat mijn normale temperatuur is voor en na mijn eisprong. Dus dat is ook wel handig xx
Jeetje haha! Dat is weer een beste lap tekst Ik wilde nog even melden dat ik maandag van mezelf al mag testen.. Het is dan 12 dagen na mijn eisprong (tenminste, dat denk ik) en de vorige keer had ik toen al een licht streepje.. Ik kan gewoon niet wachten haha! Ik merk trouwens niet zo heel veel aan mijn lichaam nu. Mijn temperatuur is wel iets hoger dan voor mijn eisprong. De vorige ronde toen ik dus zwanger was, had ik al een vermoeden dat ik zwnager was omdat ik geen last had van pijnlijke en gevoellige tepels. Die heb ik normaal altijd wel na mijn eisprong namelijk. Deze ronde heb ik er opnieuw geen last van. Ik haal me daardoor dus weer van alles in mijn hoofd, maar het kan dus ook gewoon zijn dat mijn lichaam nog niet helemaal op orde is, of dat ik dus geen eisprong heb gehad.. Mijn afscheiding is ook nog gewoon wit. Dit kan dus ook twee kanten op in mijn geval: of zwanger, of geen eisprong gehad.. Ik haat onzekerheid! Maar dat hebben we alle drie denk ik wel