Start Clomid...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Boempie, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boempie

Boempie Nieuw lid

26 feb 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier vanaf vandaag en wij willen graag voor ons 3e kindje gaan. Helaas gaat het niet allemaal zo gemakkelijk als de vorige 2, na 3 maanden niet ongesteld te zijn geweest en verschillende onderzoeken bij Gynacoloog. Had ik dinsdag een paar druppeltjes bloed yes!! vandaag gestart met Clomid.

Ik had er niet eerder van gehoord dus ben erg benieuuwd hebben jullie ook ervaringen met Clomid en wanneer was het raak bij jullie.

Groetjes..

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik vond Clomid echt een hel :) sorry...
    Het vinden van de juiste dosering duurde erg lang. Ik had ook erg last van hoofdpijn, opvliegers, niet lekker in m'n vel zitten en zag lichtflitsen.
    Uiteindelijk de goede dosering gevonden en daar nog 5 rondes mee gedaan. Eind van het jaar was ik er zo klaar mee, dat ik heb gevraagd om een andere behandeling. Ben overgegaan op het spuiten van Gonal F, en zie mijn banner 😊

Er zijn veel wisselende verhalen over Clomid. Voor sommigen werk het prima, voor anderen is het een drama. Ik hoop dat jij bij de eerste groep hoort 😊

3. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Hoi,

Ik ben deze cyclus ook gestart met clomid 50mg. Had gelukkig bijna geen bijwerkingen, allen wat hoofdpijn de eerste dagen en droge ogen.

Bij mijn follikelmeting gisteren meteen al 2 grote en 2 kleine follikels te zien, dus heeft goed aangeslagen. Nu afwachten hoe het uit gaat pakken! :D

Heel veel succes! Hopelijk is het bij jou snel raak!

4. Boempie

Boempie Nieuw lid

26 feb 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jullie reageren...

@xElles gefeliciteerd wat een heerlijk gevoel.
    @Bruni hoop dat het bij jou ook snel raak is.. spannend he!!

5. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Ik heb in het verleden ook clomid gehad en vond het vreselijk. Opvliegers, emotioneel en hield vocht vast. Na verschillende mislukte vruchtbaarheidsbehandelingen even gestopt met alles. En nu. ... spontaan zwanger. . Heel veel succes met alles!

6. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    heb weinig last van clomid 50mg. Heb meer last van de 10.000 pregnyl die ik moet inspuiten.

Clomid werkt prima. geeft mooie eitjes bij mij. als ze groot zijn voel ik de eierstokken af en toe wel, maar verder geen last van clomid

7. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben ook benieuwd naar reacties hier.
    Als ik 25 april niet spontaan zwanger ben, start ik ook met clomid...

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als Clomid goed werkt, zorgt het ervoor dat je een eisprong krijgt. Het geeft niet een grotere kans op een zwangerschap. De kans van slagen is even groot als op de normale manier, zo'n 20% per cyclus. Clomid kan nare bijwerkingen hebben, zoals: opvliegers, duizeligheid, misselijkheid, vocht vasthouden, in gewicht aankomen, buikpijn. Hoe erg je last van bijwerkingen hebt, is bij iedereen verschillend. Dus dat is afwachten.

Succes!

9. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Tweede ronde! eerste x Clomid 50 gehad maar geen goede eisprong, tweede x Clomid 100 en zwanger geworden van een tweeling! :) :)

Geen last gehad van bijwerkingen btw, terwijl ik daar over het algemeen erg gevoelig voor ben.

Succes alvast, hopelijk is het bij jou ook gauw raak!!

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ook hier geen bijwerkingen clomid gehad, ook niet bij de 50 mg. Ik slik nu hele lage dosis met goed resultaat.
    Moet wel zeggen dat mijn weerstand lager is sinds ik begonnen ben.

11. Niekegeel

Niekegeel Nieuw lid

7 mrt 2015
    2
    0
    0
    Kapster
    Geel
    Hoi hoi ik ben nieuw hier ,
    Begin
    Juli gestopt met pil , pcos vastgesteld ,
    Dus dan maar gelijk begonnen
    Aan clomid 3 rondes , zwanger helaas uitgedraaid op miskraam :(
    Nu terug bezig met clomid en pregnyl .
    Het is allemaal zo frustrerend he ! Mijn
    Vriendinnen
    Geraken 1 voor 1 zwanger en
    Ik zit hier te sukkelen ,
    Bij elke ronde met clomid zit ik met zwangerschapsymtomen en
    Toch elke keer krijgen
    We het deksel op onze neus !
    Wie kent dit nog? :)

12. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik ben ook net begonnen met clomid. Vandaag de derde pil gehad, cd 5 dus.
    Ik heb een late eisprong met korte luteale fase van 6-7 dagen. De gynaecoloog wil met clomid mijn eisprong naar voren halen en zorgen voor een betere eisprong, zodat mijn lf ook langer wordt. Ik hoop dat werkt!

Op welke dag hadden jullie je eisprong met clomid? Hoeveel dagen was dat eerder dan zonder? (Voor degene die ervoor wel een eisprong hadden)
    Op welke dag begonnen de bijwerkingen voor degene die er last van hadden?

13. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Ik ook net begonnen met clomid vandaag de laatste ingenomen van de eerste ronde voel me er op zich prima bij ben alleen heel moe en heb wat steekjes in mijn buik. Nu hoop ik enorm dat het werkt

14. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem

Hoi hoi
    Ik had meestal op dag 19 eisprong met clomid. Bijwerkingen begonnen bij mij gelijk al. .. niet fijn. .. Succes!

15. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    @mwmariska hoelang heb je clomid gebruikt voordat je zwanger was ?

16. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Ik ben met clomid niet zwanger geraakt. Nu spontaan zwanger!

17. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Ik heb mijn eisprong op dag 15/16 gehad... Voor de clomid had ik hele lange cyclussen door pcos dus geen idee welke dag ik ze toen had... Succes er mee

18. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik ben bij mijn zoontje ook zwanger geworden dmv clomid.
    Ik had de lichtste dosis, 50 mg. Volgens mij had ik rond dag 19 mijn eisprong. Was de 2e ronde zwanger dus ik heb er een positieve ervaring mee! Had wel wat last van stemmingswisselingen en pukkels.

19. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Oké ja voor mij de eerste ronde met clomid hoop dat het werkt

20. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Ik hoop het ook voor jou! Ik ben in de eerste ronde zwanger geraakt, helaas is dat vorige maand een MA geworden... Dus nu gaan we binnenkort voor een nieuwe kans met weer clomid 50mg

Deel Deze Pagina