Goedemorgen meiden, Ik moet even mijn verhaal kwijt... Sinds vorige week heb ik licht positieve testen met kv2v5 en die van etos. Ik voel me zwanger, maar begrijp ook dat hier een ' heel graag willen' aspect meespeelt en het dus heel goed mogelijk is dat mijn lichaam me voor de gek houdt. Nou ben ik, mede vanwege schildklierproblemen, afgelopen dinsdag getest op hcg in mijn bloed. Dit was negatief (ook geen twijfelgeval) Vanwege de urine testen, hebben ze voor de zekerheid gisteren weer bloed geprikt en een urinetest gedaan en wederom was dit negatief. Nou was mijn urine erg licht en heb ik, omdat ik nog een test had liggen, 's middags thuis nog een keer getest. Deze had wederom een licht streepje. Ik begrijp dat als een test niet donkerder wordt, het sowieso geen goed nieuws is. Ook begrijp ik dat de testen van het ziekenhuis, zeker de bloedtest, betrouwbaarder zijn dan de thuistesten. Ik heb al bij mijn internist aangedrongen op een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Dit ook, omdat ik al maanden niet menstrueer en geen idee heb hoe mijn cyclus eruit ziet. Toch wordt ik hier zo verdrietig van Die streepjes zouden er toch gewoon niet moeten komen als je niet zwanger bent? Zijn er meer meiden die zoiets hebben meegemaakt? En in hoeverre zijn de testen zo eigenlijk betrouwbaar?
Je zegt al maanden niet te menstrueren. Bloedtesten zijn negatief. Het is dus geen zwangerschap. Ik weet dat sommige cysten ook een zeer licht tweede streepje op een zwangerschapstest kunnen geven en voor uitblijven van een menstruatie kunnen zorgen. Wellicht is een doorverwijzing naar een gynaecoloog inderdaad een goed idee. Even kijken met een echo wat er aan de hand is.
Heb je gelijk in hoor! Iets gaat hier gewoon niet helemaal goed en dat moet uitgezocht worden... Ik baal gewoon zo van die testen. Verwarrend en teleurstellend in een, al zo ontzettend, spannende tijd
ik zie ze ook.... maar helaas zelf geen goede ervaring met zulke streepjes, bleek bij mij nooit iets te zijn..
Ik voel mee met je frustratie. Bah! Om deze reden heb ik laatst duurdere testen gekocht van cb waarop staat 'niet zwanger' of ... Dan kun je niet blijven kijken. Heel vervelend MMW, ik hoop dat er iets uit de onderzoeken komt wat gemakkelijk op te lossen is...
Lief, dankje! Ik zal het hier wel ergens schrijven op het forum als ik wat meer duidelijkheid heb... Er zijn toch nog aardig wat streepjesplassers () Vraag me toch af wat dat dan is, want ik heb dus zelfs een minder dan gemiddelde hoeveelheid hcg in mijn bloed... Ik heb uiteindelijk ook een clearblue gekocht de vorige keer. Toch hard he om 'niet zwanger' te zien staan? Maar het is inderdaad in ieder geval wel duidelijk...