Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Heb je verder geen bloedverlies gehad? En geen nieuwe test meer gedaan?

2. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    #2062 geneeke, 23 jun 2020
    Laatst bewerkt: 23 jun 2020
    Nee helemaal niks van bloed gehad., vanmorgen nog een test gedaan maar die was ongeveer hetzelfde als die van gister of zelfs lichter.

onderste testje is van vandaag.. de andere al erg opgedroogd Maarja er staan wel overal streepjes. Plus de CB die 1-2 weken aangaf.. verschrikkelijk dit. En heb ik niet eens te vroeg getest.. eerste was avond voor NOD en derest op en na.. pff

Bijgevoegde bestanden:

3. Jasmijn1

Jasmijn1 Actief lid

30 apr 2020
    316
    313
    63
    Vrouw
    @Orchid24 ik zou je zorgen gewoon even bespreken met de assistent en als zij er niks mee kan even een gesprek aanvragen met de gynaecoloog. Je kunt in ieder geval je gevoel delen en kijken wat ze zeggen toch?

@geneeke Jeetje, wat spannend nog..

Orchid24 vindt dit leuk.
  4. Jasmijn1

Jasmijn1 Actief lid

30 apr 2020
    316
    313
    63
    Vrouw
    Ik heb vandaag de laatste ovulatietest gedaan. Ga verder niet meer testen want het is nu al dag 21. Denk dat ik er maar gewoon vanuit ga dat ik of vorige week mijn eisprong heb gehad of dat er misschien helemaal geen eisprong is geweest. Dus het grote wachten gaat nu beginnen.. zou de dagen wel even voorruit willen spoelen op het moment. :confused:

5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @geneeke ontzettend spannend zeg.. hopelijk vandaag nog!

@Jasmijn1 lastig zo.. tijd kruipt dan voorbij inderdaad.. :(

@linkiepinkie ik vind niet dat ik al snel IUI wil haha, maar dat is voor iedereen anders. Ik ben nu al anderhalve jaar bezig zonder hulp en ik heb toch vrij veel eigen eisprongen gehad. Tegen mij hebben ze gezegd dat clomid en injecties eigenlijk niet meer doen dan alleen een eisprong opwekken. Het enige wat dus misschien gaat veranderen is dat mijn cyclussen wat korter worden (maar lees ook vaak dat cyclussen alsnog wel vrij lang zijn), maar aangezien ik dus zelf ook al aardig wat eisprongen heb gehad heb ik dus niet idee dat clomid of injecties voldoende gaan zijn bij mij als ze alleen maar een eisprong opwekken. Nu hoop ik dat ik ongelijk heb, mijn man en ik slikken allebei multivitamine en ik ben afgevallen niet dat ik echt overgewicht had en ben gezonder gaan eten en ik hoop heel erg dat mijn gevoel het dus mis heeft en dat het voldoende is en dat ik straks gewoon lekker zwanger ben. want tuurlijk liever via clomid of injecties! Maar ik vind 12 maanden dan weer heel erg lang als je al het gevoel hebt dat het misschien niet voldoende is. En zoals ik bij Geneeke dan weer lees, 9 maanden in principe ipv 12 dat klinkt ook alweer beter! Het is niet dat ik nu meteen IUI wil, maar het idee van 12 maanden vind ik pittig. Ik ga het gewoon met mijn gynaecoloog bespreken, wellicht lucht dat al op. Ik heb ook geen werk, dus wat dat betreft ook niet gedoe daarmee om te regelen. Ik vind echo’s heel erg fijn, dus ik zit zelfs te denken of ik niet ga vragen of ik sowieso elke ronde echo’s zou mogen krijgen. Het is prima als ze dat niet doen, maar als het geen probleem is dan heb ik misschien liever gewoon echo’s. Ik ben nu in ieder geval weer erg benieuwd naar donderdag :D

6. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Ik herken het wel maar ik zou me toch maar voorbereiden op vaste protocollen. Ze maken in principe geen uitzonderingen en in deze tijd, waarin sommige zh maar op 10% draaien, geven ze niks toe.. niet om je te ontmoedigen maar het is helaas wel hoe het gaat. Ik heb over de eerste 4 jaar gedaan en nu zijn we ook alweer 3 jaar bezig..

IUI, IVF, het is enorm kostbaar en zwaar en ligt echt vast in protocollen.. misschien heb je geluk maar mijn ervaring is anders.

7. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ga ik inderdaad ook wel vanuit, maar wil sowieso mijn gevoel wel bespreken. Op 1 vrouw na is het gevoel verder bij het ziekenhuis tot nu toe gewoon nog niet zo prettig en alles bij elkaar word het gewoon tijd dat er een gesprek komt waarin gewoon de tijd genomen word. Ik weet even jouw reden niet meer? moest jij ook clomid+injecties omdat je al 3/4 jaar bezig bent? heb je ook pcos?

8. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Rot hè, je bent zo afhankelijk van ze.. kon je maar wisselen.

Mijn ex had azoospermie en toen ze daar na 2 jaar proberen achterkwamen moesten we eerst weer door de molen en toen op de wachtlijst voor een donor. Het protocol;
    6x zonder hormonen
    6x met hormonen en daarna pas IVF.

En nu staan we (mijn huidige man en ik) weer op de wachtlijst en gaan we na 3 jaar operaties (bij hem) en afwachten eindelijk volgende maand starten voor ICSI.

9. linkiepinkie

ja ik snap je en ook dat dit dan wat dubbel voelt. Maar wie weet dat ze over 6 maanden anders denken en zeggen: hup op naar stap 2. En hopelijk ben je in de tussentijd al zwanger geworden! Ik zou op dit moment niet te ver vooruit kijken. Je bent nu bezig met die 12 maanden terwijl je vandaag leeft. Dus kijk gewoon per maand/ keer aan hoe het gaat. En het wordt misschien echt wel tussentijds gewijzigd. Voor nu is dit het protocol denk ik maar dat betekent niet dat dit over 6 maanden nog zo is. Dus loop nu niet te ver vooruit op de zaken. En vraag a.s donderdag een gesprek aan waarin je je gedachten en gevoelens hierover kunt uiten. Wie weet beamen ze het en denken ze hierin met je mee. Enne heb vertrouwen he!!! Want dat is ook belangrijk. Vertrouw erop dat het lukt de komende maanden!

Orchid24 vindt dit leuk.
  10. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    haha dat zit nou eenmaal een beetje in me! :p Ik probeer zoveel mogelijk in het nu te leven, maar vooruit kijken kan ik niet helemaal tegen houden.. dat doe ik al sinds ik jong ben en het is al minder geworden als vroeger.. maar gaat helaas niet zo makkelijk op bepaalde dagen..maar je hebt zeker gelijk! Weten toch niet wat de toekomst brengt

11. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    pff.. gedoe zeg allemaal.. fijn dat het eindelijk gaat beginnen! Hopelijk ook dan gauw met resultaat!

12. linkiepinkie

ja dit kan 2 dingen betekenen. Of het is helaas misgegaan vandaar de lichte strepen voor nu. Of je eisprong was heel laat en de streep moet nog oplopen. Wat super lastig en frustrerend dit.

13. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik weet wel zeker dat eerste... eisprong is al 2 maanden kloppend met ovulatietesten, dus ga er vanuit nu ook.

14. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Heb je nog geen uitslag?

15. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Nee ben helaas niet gebeld vanmiddag.
    Heb nu morgen om 10:30 de belafspraak staan..

16. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    pff dodelijk dit.. :(

17. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Shitzooi

18. linkiepinkie

Jezus ook nog. Morgen dus pas de uitslag. Sterkte

19. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja leuk is anders, Maarja.. ga er toch vanuit dat t niet goed zit.

had ook een paar keer iets heel lichtbruins met afvegen vanmiddag/vanavond. Zo gehoopt dat t dan ook door zou zetten maar ook niet..

Maan84 vindt dit leuk.
  20. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Net gebeld.. hcg was 3,8 dus inderdaad vroeg misgegaan. Zoals ik al dacht.. nu gewoon afwachten tot menstruatie doorbreekt. Mocht dit vrijdag nog niet zijn gebeurd mag ik evt ook opnieuw gaan prikken.

Deel Deze Pagina