Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Goed nieuws @Gl0ria!
    Leuk om t nieuws met iedereen te delen.

    @Orchid24 ah jammer! Maar wel verwacht op zich. Hopelijk slaat 100mg wel aan. Nu weer wachten op je menstruatie, duurt zo lang..

    Ik ben helemaal niet overtuigd van mijn eisprong... Ik heb 0 progesteronkwalen en mijn temperatuur is nog steeds laag, 4 dagen na Ovitrelle.. En dat KAN eigenlijk helemaal niet.. Er volgt altijd een eisprong na Ovitrelle bij een follikel van 14mm en die van mij was zelfs 18mm.

    Dus m'n lichaam houdt me waarschijnlijk heel erg voor de gek. Dinsdag in ieder geval bloedprikken, dat stond al gepland, dus dan komt er sowieso uit of er wel/geen eisprong is geweest.
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @fluffyfishy ohh wat gek.. ben ben benieuwd dan!

    ja klopt duurt lang weer nu..moet er ook even aan wennen dat afgebroken word. Wat wel heel fijn is hoor, niet zo lang aanmodderen maar omdat ik eigenlijk altijd eisprong had hoe laat ook is het even wennen om nu al 2x gewoon echt helemaal geen kans te maken. Van andere kant is het ook wel even lekker rustig zo, geen kans=niet 2 weken wachten in spanning :roflmao:
     
  3. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Een dubbel gevoel dus!
    Begrijp ik heel goed, maar wie weet dient het een hoger plan. Toen wij compleet in de wacht werden gezet zei mijn vriendin; Meid het is allemaal meant to be en alles valt straks op z’n plek.

    En ineens werd ik gebeld, kan ik starten en lukt het misschien dit jaar nog wel!

    De rust kan ook even goed voor je zijn ook al willen wij allemaal door door door.

    Ik had vanochtend een witte test. Dus ik ga ervanuit dat ik niet zwanger ben en maandag dus aan de pil ga. Daar zie ik super tegenop... misschien nog wel meer dan tegen de punctie. Ik kan namelijk echt NIET tegen hormonen. Ik
    word een monster. Ooopsss
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja precies en momenteel heb ik het ook heel druk met andere dingen dus het is ook wel even lekker om niet bezig te zijn met een eisprong. Soms is het niet verkeerd een gedwongen pauze, ook al is dat wel lastig.

    jammer:( vervelend dat je daar zoveel last van hebt.. dus je man heeft even vakantie geboekt ergens anders in Nederland voor zichzelf?:roflmao: Hopelijk valt het mee.. en anders ja je kan er niks aan doen.. hoelang moet je de pil?
     
  5. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Nou eigenlijk wel ja! Hij gaat een week weg voor werk naar het buitenland. En de kinderen gaan over 2 weken 3 weekjes naar hun vader. Ik heb dus alle ruimte voor mezelf en ik mis de kinderen altijd als een gek. Maar ik heb - met hulp van andere gescheiden moeders - geleerd om die weken ook ten volle te benutten. Van de bank met de waterstofzuiger reinigen, tot het schilderen van kamers, eindeloos uitslapen en luxe uit eten zonder oppas te regelen, spontaan een weekje samen weg.. inmiddels kom ik de weken steeds beter door. Ze hebben ook een telefoon, dus dat scheelt. En de band met mn ex is best goed dus wij ervaren geen belemmeringen om contact te hebben als ze bij de andere ouder zijn.

    De komende week ben ik dus heerlijk met mijn meiden; we logeren bij elkaar in bed, eten vanalles wat mijn man niet lust, en doen echte meidendingen. Ze missen hem dan altijd heel erg maar lang leve FaceTime!!
    En dan zeggen ze; WIJ ETEN VANAVOND PIZZA OP DE BAAAAANK!!!

    hahaha

    Misschien had mn vriendin gelijk en is het goed dat al die hormonentroep nu is terwijl zij veel weg zijn.

    Ik moet geloof ik 3 weken pil - of 4 - dan stopweek, dan weer pil en dan decapeptyl, daarna stoppen met de pil en starten met Gonal-F naast decapeptyl. Maar het duizelt me steeds. Ik hoop dat het na de prikinstructie nog helderder wordt.. Ik heb in ieder geval het lange protocol en pas 23 August de punctie.
     
  6. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    He meiden, hier alles goed! Daardoor waarschijnlijk ook minder behoefte om actief mee te schrijven. Inmiddels alweer in week 30 beland! Zo langzaam dat het voor de meeste niet zwangeren gaat zo snel het nu voor mij gaat. Alle (groei) echo's en onderzoeken gaan goed. Kleine man is ook hier net iets onder gemiddeld maar alles ruim binnen de marges. Volgende week opnieuw een groeiecho en wat extra bloedtesten voor de rhesusfactor. Voel me zoveel beter dan bij de eerste, zowel fysiek als mentaal. Op dit moment bezig met een naam bedenken. Ik vind dat echt heel lastig... Vinden anderen dit ook? Of hebben jullie al lang een naam klaarliggen?
     
    Lin18 en Orchid24 vinden dit leuk.
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Lijkt me heel lastig ja die 3 weken, maar inderdaad wel een goed moment om even alles grondig te kunnen doen en ook echt tijd voor jezelf te nemen! Fijn dat het contact wel prima verloopt en een mobiel scheelt tegenwoordig wel ja! Haha heerlijk genieten met je meiden dan aankomende week :Djeetje dat is lang wachten zeg.. wat is de reden dat sommige een kort of lang traject krijgen? Lijkt mij erg moeilijk.. waarbij helpt de pil? Hopelijk gaat het je meevallen dit keer.. en kan me voorstellen dat het allemaal nog niet heel duidelijk is.. spannend!
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het zo goed gaat! 30 weken alweer :eek::eek: gaat zo snel ja.. Ik vind namen ook heeel erg moeilijk.. ben af en toe al bedenken maar nog geen naam die er uit springt of die ik al mijn hele leven in mijn hoofd heb zoals sommige :roflmao: ik leg ook heel snel een associatie met iemand en heb op bso gewerkt waardoor ik veel namen ook niet meer zo leuk vond :oops: Hebben jullie wel een top 3 ofzo of nog echt helemaal geen idee?
     
  9. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    @linkiepinkie fijne vakantie gewenst!

    @Jasmijn, je lichaam zit bijzonder in elkaar he. Er gebeurt elke keer zoveel onder invloed van hormonen. Nu ik er zelf meer in zit omdat zwanger worden niet lukt, verbaas ik me er over hoeveel zwangerschappen 'gewoon 'lukken. Het is zo'n complex gebeuren in je lijf.

    @Lin18 fijn dat het goed gaat en lastig van die vermoeidheid. Nog steeds, dus slim dat je even laat prikken. Veel vrouwen hebben een ijzertekort omdat je in de zwangerschap extra nodig hebt. Sowieso neemt zo'n baby volgens mij wat ie nodig heeft, ongeacht hoeveel er voor jou over bljift. Hopelijk helpt de uitslag en kun je er wat aan doen.

    @Gl0ria wat fijn dat je goede echo's hebt gehad! En mooi iedereen vertellen nu kan ook zo leuk en fijn zijn. Lekker uitrusten wanneer het kan, schijnt binnenkort af te nemen die vermoeidheid.

    @Orchid24 fijn dat je er vertrouwen in hebt!

    @fluffyfishy gek he, je lichaam zou in theorie moeten reageren met een eisprong maar soms gebeurt dat niet.

    @Maan84 , misschien kun je overleggen over je hormonen? Aangeven hoe je er op reageert en kijken wat de minste impact heeft? Ben je bipolair dat je hypomaan werd?

    @PeppaP wat n fijne berichten! MEt 30 weken ben je al zo ver, ergens duurt het nog lang voordat je je baby hebt en anderzijds moet er nog veel misschien gebeuren en voelt het als heel snel. Lastig met namen he, we hadden er uiteindelijk wel een voor n jongen gevonden maar niet voor n meisje. Mocht er een volgende zwangerschap komen weet ik ook niet of we die naam weer meenemen.

    We hebben we voor gekozen deze ronde over te slaan. Ik heb 3 echo's gehad en het eitje groeit goed (was 17mm woensdag), maar ik heb negatieve ovulatietesten en daarbij nog steeds bloedverlies. Mn eerste menstruatie na de miskraam was ontzettend heftig en veel pfff wat n gedoe allemaal en daarna heb ik wat bloedverlies gehouden. Was soms 1 dag weg en dan was t weer aanwezig. De fertiliteitsarts kon niets vinden wat dit verklaart, maar gaf aan dat het dan waarschijnlijk m'n baarmoederslijmvlies is (wat ook mooi dik werd ) dat nog stukjes loslaat. Wat niet gunstig is vloor n zwangerschap natuurlijk. Ik moet nu thuis maar testen en als ik een positieve ovulatietest heb, mag ik bellen voor iui maar de slagingskans was heel klein. Ergens wil ik gewoon doorrammen, wil weer verder en opnieuw zwanger worden. Maar blijkbaar is m'n lichaam er nog niet aan toe. En wat gebeurt er al ik wel zwanger word en dit weer een miskraam wordt? Dan krijg ik dit circu weer opnieuw en duurt het nog langer voordat ik hormonaal weer in balans ben. Helaas dus, volgende maand beter.
     
  10. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Mijn hb is goed. Maandag op t werk laten prikken. 7,5 dus dat is het niet. Mijn lichaam neemt vitamines slecht op. Neem ook veel extra in maar ze willen dus kijken of ik toch tekort kom. Baby neemt idd wel wat nodig is. Laatste 2 dagen ging t beter, hopelijk blijft t zo.

    Wat vervelend dat je nog steeds bloedverlies hebt. Lijkt me ook niet goed voor een zwangerschap. Hoop dat het snel in orde is en je weer verder kunt.
     
  11. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Jeetje wat vervelend zeg! Dat lijkt me ook onzekerheid geven, je zit maar te testen en dan heb je nog geen goede ovulatietest.. heel irritant.
    Een maand rust is niey verkeerd. Ik moest destijds de duur van de zwangerschap in tijd ook afwachten na de miskraam. 9 weken dus en de cyclus daarna mocht ik weer bellen.

    Ik ben licht bipolair en dat heb ik al jaren heel goed onder controle. Sommigen denken dat ze president worden en een tram kunne stoppen. Dat heb ik niet hoor. En ik word ook niet meer depressief.
    Alleen als ik extreem moe ben dan slaat mn hoofd op hol en kan ik ook paniekaanvallen krijgen. Zolang ik doseer gaat het goed. En als ik hypomaan ben dan heeft dat ook voor- en nadelen: je hebt energie voor 10 en je gaat als de brandweer. De buitenboel in de beits, de garage uitruimen, het hele huis soppen, uren fietsen, websites uit mn mouw schudden. Het gaat allemaal vanzelf. Gevolg; een week later lig je voor Pampus. Alles is dus schipperen. Hypomanie is niet erg, ik ben er nooit voor opgenomen en mijn psychiater zei; het is ook gewoon wat jou heel leuk maakt, want jij bent nooit saai.

    En als ik daarna weer in de kreukels ligt geeft dat ook niet want iedereen weet; het gaat vanzelf weer over. Er worden ook gewoon grappen om gemaakt. Ik weet dat ik in een periode met lage energie geen vriendschap op scherp moet zetten, discussies moet starten of moeilijk gaan doen, want je kan niks relativeren. Gewoon een big Mac halen en denken; komt wel weer goed.

    En door die luchtigheid eraan te geven kan iedereen er heel goed mee omgaan en is het nooit meer een belemmering geweest. Het is vooral voor mezelf lastig want ik ben n bezig bijtje en door de pil raak ik de energie kwijt en word ik down.
    Heel verhaal maar hoop dat ik het zo een beetje heb uitgelegd.
     
  12. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Vandaag hier een klote dag... was mijn uitgerekende datum van Marley :cry:
     
  13. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte :(:cry:
     
    geneeke vindt dit leuk.
  14. Jasmijn1

    Jasmijn1 Actief lid

    30 apr 2020
    308
    308
    63
    Vrouw
    Ja dat realiseer je je eigenlijk pas wanneer het niet lukt. Het is natuurlijk voor heel veel mensen heel gewoon en vanzelfsprekend dat het lukt. Moet zeggen dat ik altijd gezegd heb tegen iedereen dat we ooit wel kinderen zouden willen krijgen maar dat het wel moest lukken. Alsof ik het altijd in mijn onderbewust zijn heb aangevoeld. Ben ook wel eens heel boos geworden op een mannelijke collega die vroeg wanneer ik nou eens zwanger zou zijn. Vond dat echt niet kunnen. En toen wist ik nog niet eens wat ik nu weet.

    Wat onwijs balen dat jullie een ronde moeten laten gaan. Snap dat dit een lastige keuze is. Je gevoel zegt toch iets anders dan je lijf dan. Maar goed dat je naar je lijf luistert. En het is hopelijk voor een goed doel en dan kunnen jullie volgende maand weer verder!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  15. Jasmijn1

    Jasmijn1 Actief lid

    30 apr 2020
    308
    308
    63
    Vrouw
    Heel veel sterkte!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  16. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    moeilijk zeg.. snap dat je door wilt en erg frustrerend dat je lichaam nog niet zover is.. hopelijk volgende maand er mentaal en lichamelijk weer helemaal klaar voor!
     
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Goed dat je er zo in staat met je omgeving! Zo te horen ook veel zelfkennis fijn hoor, wel vervelend van die pil.. hoop nog steeds voor je dat het mee gaat vallen..
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  18. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    hele dikke knuffel en nog veel sterkte ❤️ Moet onwijs moeilijk zijn :(
     
    geneeke vindt dit leuk.
  19. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Gek is dat he, iedereen altijd tegen mij ah je bent zo zwanger en mijn moeder was ook 2x meteen eerste ronde zwanger. En ik zei ook altijd dat je het wel kan willen, maar dat het lukken helemaal niet zo vanzelfsprekend is.. mijn man die had het gevoel we zijn zo zwanger, we wachten tot we getrouwd zijn. Ik zei altijd je weet niet of we snel zwanger worden. Ik was wel al halfjaar ervoor gestopt met de pil omdat ik ontpilt wilde zijn.. (vaginisme dus maakte toch niet uit). Alsof ik inderdaad altijd heb aangevoeld van bij ons gaat het niet meteen raak zijn..
     
  20. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Het zegt inderdaad helemaal niks. En mensen die er makkelijk over doen brrrrr!!!

    Wij kregen weleens de opmerking van een mannelijke collega; zal ik even bij je vrouw langskomen?!

    Dan zei ik; ik word nog liever non!

    Klootzakken. Mensen denken wat dat betreft echt niet na.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina