Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ja bah die opmerkingen snap ik echt niet.. :confused: sowieso als ik op mijn oude werk kom krijg ik bijna altijd de vraag of het al zover is omdat ze allang gedacht hadden dat ik kinderen wilde en moeder zou zijn. Mensen staan daar echt niet bij stil.. heb nu wel aangegeven want werd er moe van
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  2. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    #2202 Gl0ria, 6 jul 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2020
    Bizar hè die lompe opmerkingen, ik krijg ze ook nu ik zwanger ben.
    Is het gepland? o_O
    Bewuste keuze? :eek:
    O leuk van *naam man*? :D

    Wat bezielt mensen zeg.. :(
     
    Jasmijn1 vindt dit leuk.
  3. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    echt hè!

    Ik ben overtijd en test negatief. Zo geen zin in dat gedoe hahah. Gewoon dooorrrr. Altijd als je erop wacht gebeurt er niets.
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ja mensen staan er echt niet bij stil..

    @Maan84 he bah vervelend zeg.. dan laat het maar gauw doorzetten inderdaad..
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  5. Jasmijn1

    Jasmijn1 Actief lid

    30 apr 2020
    308
    308
    63
    Vrouw
    @Gl0ria ja bizar hè wat mensen er soms uitgooien....

    @Maan84 pfff balen zeg..


    Ik ben vandaag weer bij de gynaecoloog geweest. Had mijzelf al een beetje ingesteld op slecht nieuws. En uiteindelijk viel het heel erg mee. Ze heeft gekeken en zag dat ik een eisprong gehad heb. En dat mijn baarmoederslijmvlies ook “mooi” dik was. Dat is blijkbaar goed? Ze zei ook dat het links gesprongen is en dat heb ik zelf ook gevoelt. Ben hier best wel blij mee want dan weet ik in ieder geval dat mijn gevoel klopte. Ze denkt wel dat ik een vrij late eisprong gehad heb, wat betekent dat clomid wel geholpen heeft maar nog niet voldoende. Dus nu morgen testen en als ik niet ongesteld word mag ik woensdag weer beginnen met primolut en daarna dubbele dosis clomid.
     
    Lin18 en Orchid24 vinden dit leuk.
  6. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Thnx @Lin18 ! Misschien kun je injecties krijgen met vitamines, net zoals sommige mensen met vitamine b12 krijgen. Hoop voor je dat je er iig iets aan kunt doen!

    @Maan84 bedankt voor je uitleg en openheid. Klinkt alsof je er een mooie balans in hebt gevonden en mee kunt omgaan. Knap van je! Zou best kunnen idd, dat je net als met zwanger en ontzwangeren net zo lang nodig hebt. Negen maanden op, negen maanden af. In mijn geval dus 10-11 weken op en ook weer af. Daar zit ik nog niet op. En wat n achterlijke opmerking van je collega, ik vind dat zo brutaal en asociaal.

    @geneeke ach dat lijkt me een extra moeilijke dag. Hoe is het gegaan?

    @Orchid24 ja, het is beter om te wachten en dat is op zich ook ok. Maar had dit weekend echt even zo'n moment dat ik zeker wist dat het nooooooit meer goed zou komen. En dan lees ik ook op instagram allemaal verhalen van mensen met hun moeilijke zwangerschappen en dat is natuurlijk niet echt opbeurend. Maar zo'n moment gaat ook weer voorbij. En ik merk dat sowieso, hoe verdrietig het ook allemaal was het verandert en dat alles omvattende zwarte gevoel neemt af. En dat is een opluchting, ik functioneer gewoon, voel me ok maar ik heb ook een stuk verdriet in me. Bijzonder hoe je zelf al 'wist' dat je niet zomaar zwanger zou worden.

    @Gl0ria net alsof je ineens bezit bent van mensen, iedereen vindt iets van je zwangerschap en meent dat te moeten zeggen. Heel raar en ook echt niet oke.

    @Jasmijn1 positief nieuws dus, fijn! Je baarmoederslijmvlies is heel dun als je net ongesteld bent en wordt dikker naarmate je dichterbij je ovulatie komt. Dat is de voorbereiding op de innesteling. En gebeurt dat niet ,dan breekt het weer af en word je ook weer ongesteld. Vind het zo bijzonder dat je daar niets van merkt. Het wordt iig bij mij meer dan een cm dikker dan het was en dat gaat 'vanzelf' zonder dat je iets merkt.
     
    Maan84 en Lin18 vinden dit leuk.
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat fijn toch een eisprong! Dikte van baarmoederslijmvlies maakt niet zo heel veel uit, wat ik begreep van mijn ziekenhuis is alles boven de 3/4 goed. Maar toch wel goed nieuws! En ze willen een normale cyclus dus ook fijn dat je volgende keer dubbele dosis krijgt!
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat verdriet mag er ook zijn en is hartstikke begrijpelijk.. Wel goed om te horen dat het zwarte gevoel steeds wat meer afneemt. Jullie tijd gaat nog komen echt! ❤️
     
  9. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    pff ja die opmerkingen ken ik. Bij mij vroeg een man: en heeft je man je pijn gedaan?
    Serieus:eek:...hij lag zelf dubbel. Had moeten zeggen nee de gynaecoloog :roflmao:

    wat jammer!

    @Jasmijn1 wat fijn dat het toch wat gedaan heeft. Suc6 komende ronde. Hopelijk met nog mooier resultaat.

    @Appeltaartmetslagroom ja wie weet idd. Morgenmiddag heb ik de afspraak. Het gaat iets beter dan afgelopen weken gelukkig. Vandaag een hele dag gewerkt en voel me nog goed.Niet meer zo extreem moe. Misschien was het tijdelijk? We zullen het zien. :)
    Fijn dat het iets beter met je gaat. Heeft tijd nodig he.
     
  10. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    Hier alles goed ! Bijna 23 weken alweer. Time flies. Wel gek laatste zwangerschap dus anders mee bezig, geniet wel maar ik geniet nog meer als ze er is (lees geen lichamelijke klachten, oa rug en bekkenpijn meer) dus tja. Wel weer een wonder om een baby in je te voelen. Ook al is het baby 4...maakt niet uit, ik vind het nog even bijzonder dat dat kan .

    Ik lees veel mee maar reageer dus niet vaak. Elke keer hoop ik weer op een zwangere op het lijstje, zou zo cool zijn als iedereen gewoon zwanger is dit jaar!
     
    Orchid24 en Lin18 vinden dit leuk.
  11. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Sterkte (beetje laat). Hoop dat de dag redelijk bent door gekomen.
     
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    het is ook heel bijzonder! Vervelend van de pijn, je bent in ieder geval over de helft!
     
  13. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    @geneeke zware dag moet dat zijn geweest.. Zijn toch dagen die nu extra beladen zijn. Dikke knuffel nog.

    O die opmerkingen die sommige mensen kunnen maken zijn echt bizar idd.. Gelukkig komt dat niet heel vaak voor in mijn omgeving. Zijn toch best wat mensen die weten dat mijn eerste zwangerschap ook niet spontaan was en verwachten dan ondertussen vast dat de tweede ook niet helemaal van een leien dakje gaat :roflmao:

    @Jasmijn1 fijn dat 't toch wat gedaan lijkt te hebben! Volgende ronde dan ophogen, want zo'n lange cyclus is ook niet ideaal.

    @Chiara2 tjeeee, ook alweer over de helft! Wat gaat dat toch hard! Iedereen zwanger binnen een half jaar stem ik mee in :thumup:

    @Appeltaartmetslagroom ik snap dat je met een dubbel gevoel zit. En wat @Orchid24 ook al zegt: dat verdriet mag er ook gewoon zijn.

    Gisteren bloed laten prikken. Ik zal wel een eisprong gehad hebben, ik neem aan dat ik anders gebeld zou zijn. Temperatuur is wel nog steeds laag, dus dat blijft vreemd. Maandag testen als ik dan nog niet ongesteld ben. :D
     
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020 **

    NOD JULI
    NOD 13 juli: Fluffyfishy:
    30 jaar, 2e kindje, onverklaarbaar, ronde 16, ronde 01 Gonal-F en Ovitrelle
    NOD 14 juli: Mamadi18: 29 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 23

    NOD nog onduidelijk
    NOD ??: Appeltaartmetslagroom: 37 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar
    NOD ??: Orchid24: 26 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 13, ronde 02 clomid
    NOD ??: Maan84: 35 jaar, 3e kindje, TESE geslaagd, ronde 17
    NOD ??: Geneeke: 28 jaar, 3e kindje* , PCOS + man iets verminderd vruchtbaar, ronde 04 clomid
    NOD ??: Jasmijn1: 28 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 02 clomid

    AFSPRAKEN
    16 juli: Lin18:
    3-4D pretecho
    20 juli: Lin18: Groeiecho gynaecoloog
    21 juli: Lin18: controle verloskundige

    ZWANGER
    18-09-2020: PeppaP: 33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor
    18-10-2020: Lin18: 33 jaar, 2e kindje, man verminderd vruchtbaar, ICSI2

    04-11-2020: Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde 06
    09-11-2020: Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13

    21-01-2021: Gl0ria: 31 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar
    Orchidea: 23 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar, ronde 18
     
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
  16. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Sorry hier heel erg afwezig geweest..

    afgelopen zaterdag dus de uitgerekende datum en 2 dagen erna te horen gekregen dat ze mijn contract niet verlengen.. kwamen met een hele reeks smoesjes die niet kloppen.

    Heb ze gewoon voor het blok gezet dat ik niet achterlijk ben en weet dat het door mijn ziekteuren komt en evt nieuwe zwangerschap.. nou dat werd via een omweg wel bevestigd. Tijdens dit gesprek zijn er door mijn manager weer dingen gezegd over mijn zwangerschap/bevalling die mij heel erg hebben gekwetst, en het feit dat mijn niet-verlenging eigenlijk ook daardoor komt hebben ervoor gezorgd dat het weer heel snel bergafwaarts is gegaan met me... waar ik net dacht dat alles de goede kant op ging.

    word straks terug gebeld door het ziekenhuis hoe ze mij zsm gaan helpen psychisch. Volgens hun zit ik tegen een crisis aan... herken mezelf helemaal niet hoe ik nu ben
     
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    jeetje wat rot weer :cry: heel veel sterkte en dikke knuffel ❤️ Hopelijk kan je snel terecht en voel je je straks weer steeds iets beter! ❤️
     
  18. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    O jeetje wat heftig voor je. Wat moeilijk en zwaar. Alles komt tegelijk. Ik hoop dat je snel hulp kunt krijgen. En dat je een begripvolle omgeving hebt die er voor je is. En dat je snel weer wat licht op je pad krijgt. Dikke knuffel
     
  19. Jasmijn1

    Jasmijn1 Actief lid

    30 apr 2020
    308
    308
    63
    Vrouw
    Jeetje wat heftig zeg! Ook niet fijn dat er dan in eerste instantie geheimzinnig over gedaan wordt. Heel vervelend allemaal voor je zeg. Goed dat je hulp gezocht hebt en ik hoop dat je het snel krijgt! Veel sterkte ermee!
     
  20. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Pff wat een rotstreek zeg na alles wat je hebt meegemaakt. Heel veel sterkte!!!!!
     

Deel Deze Pagina