Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
  2. Jasmijn1

Jasmijn1 Actief lid

30 apr 2020
    316
    313
    63
    Vrouw
    Echo of bloedprikken ik vind het allemaal goed. Maar wil duidelijkheid haha. Late eisprong kan natuurlijk nog maar ik hoop er maar niet meer op. Heb vandaag echt zo’n baal van je lijf dag..... :(

3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Herkenbaar.. maar vorige keer sloeg ie met 50 ook aan en toen had je ook vrij laat toch? dus het kan nog wel!

4. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Balen dat het bij jullie maar niet wil lukken met de chlomid @Orchid24 @Jasmijn1.. bij mij sloeg beide keren de chlomid50 wel aan, alleen merk ik vrij snel dat mijn lichaam eraan “went” en dus weer langere cyclussen krijg.

dat was afgelopen jaar de 2e ronde al het geval en nu dus de 4e ronde, vandaar dat ik nu ook naar 100 gegaan ben.. ik krijg daarom deze maand wel follikelmetings, morgen de eerste.

Ik mag in principe na 6 ronde’s chlomid over naar gonal f maar ik weet het niet.. dalijk met mijn nieuwe baan met onregelmatige diensten lijkt het me heel moeilijk om te gaan combineren. Ik hoop gewoon dat het heel snel mag lukken met gewoon chlomid..

Orchid24 vindt dit leuk.
  5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat hoop ik ook voor je! Lastig lijkt me ja met een nieuwe baan.. maar misschien juist door de onregelmatige diensten dat de echo’s wel planbaar zijn? Injecteren is lastig dan ja.. misschien is er een tijdstip dat je hoe dan ook niet werkt. Hopelijk allemaal niet nodig, maar anders vind je daar ook wel weer een weg in! Ja ik denk dat dat bij @Jasmijn1 ook aan de orde is, dat haar lichaam eraan went. vorige keer had ze wel een eisprong maar ook vrij laat en daardoor verhoging en nu misschien zelfs nog wel later? Maar ja met clomid hoor je gewoon binnen die 35 dagen te blijven.. heb ook echt geen zin in 150 moet ik zeggen.. ik kijk erg op tegen injecteren maar daar heb ik vertrouwen in.. al sinds april geen eisprong meer en dan de gedachte dat ik komende ronde misschien weer geen eisprong heb :( en dan met injecties is ook even zoeken naar de goede dosis.. maarja wie weet verrast clomid me nog in de laatste dosis..

6. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja ieder lichaam is natuurlijk anders.. dus je weet niet hoe je erop gaat reageren. Ik vind het vooral heel erg apart dat ze haar niet een maand willen opvolgen puur zodat ze zelf ook wat meer inzicht krijgen..

Bij mij werd het zelf aangegeven dat als ik naar 100 ging ik moest bellen en opgevolgd moest worden, omdat ze wilden zien hoe mijn lichaam hierop reageerde.

Ik ga er bij jou ook niet vanuit dat chlomid150 wel iets gaat doen, dan had er nu met de 100 ook wel iets te zien geweest denk ik zo.. maar er gebeurd helemaal niks. Ik hoop voor je dat gonal f dan de oplossing gaat zijn,. Ik heb een bekende die al 2 jaar bezig is, 8 maanden chlomid en 6 maanden gonal f maar die is van de gonal f echt flink bijgekomen ook en meer last van bijwerkingen. Ze hebben nu een pauze ingelast voor ze naar IUI doorgaan..

Ik zou na 9mnd ook naar IUI mogen dat zou in Januari zijn, maar ik ga er vanuit dat dit niet nodig zal zijn. Ben al 1x blijvend zwanger geworden en die VMK dus het is wel mogelijk zegmaar..

7. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ik vind dat ook wel gek.. in mijn ziekenhuis zijn ze ook anti echo's zegmaar.. want als ik zeg dat ik echo's fijn vind zeggen ze meteen dat hun liever niet doen als dosis goed is, geen echo's meer.. maar toch doen ze het met iedere dosis verhoging!

Ja dat denk ik ook.. voelt als verspilde maand.. maar toen ik dat vroeg zei ze: tuurlijk kan dat wel, anders zouden we niet geven hoor. Ja ja :rolleyes: Ja ook al veel over gehoord ja.. heftig zeg..

Ja hopelijk gaat IUI niet nodig zijn! Hopelijk clomid 100 goed genoeg! Dat is ook wel wat ik in het gesprek met gynaecoloog ga bespreken vind 9 maanden ipv 12 ook wel beter voor IUI.. zeker als clomid nou niet aanslaat dan heb ik nog een halfjaar met injecties..

Afwachten is het enige wat we kunnen doen! Hopelijk gewoon snel allemaal medicatie wat werkt en een blijvende voldragen zwangerschap met gezonde kindjes ❤️

8. Jasmijn1

Jasmijn1 Actief lid

30 apr 2020
    316
    313
    63
    Vrouw
    Wat lastig hè meiden. Het is fijn dat clomid bestaat maar zo lastig dat het zo onvoorspelbaar is.. dat maakt het wel heel lastig. Iedereen reageert anders en het kan inderdaad ineens niet meer aanslaan. Voor jullie wel heel fijn dat jullie zo goed in de gaten gehouden worden. Ik word een beetje aan mijn lot over gelaten. Daarom vandaag toch maar gebeld en gezegd dat die onzekerheid heel vervelend is. Ik ga komende dagen nog even door met ovulatietesten want wie weet gebeurd er toch nog iets..

@geneeke wat stom dat 50 niet meer zijn werk doet. Maar we fijn dat je gelijk weer verder kan met 100 mg. Hopen dat dit weer goed gaat werken!

Ik denk persoonlijk dat je gewoon alles moet proberen. Want spuiten doen ze niet voor niks later. Brengt miss weer veel extra ongemakken met zich mee.

Ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil en als dan de medicatie weer niet goed genoeg aanslaat dan heb ik toch even een baal dag.
    Maar ik blijf keihard voor ons allemaal duimen dat het heel snel mag gaan lukken!

9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik lees steeds meer verhalen dat artsen zeggen dat clomid goedkoop is en dat ze het van de verzekering moeten geven, spuiten zijn duur.. En zo werkt dat gewoon wel helaas met veel dingen in de zorg en ergens ook begrijpelijk! nou helpt het wel hoor bij genoeg vrouwen! Maar dat je zo gebonden bent aan die protocollen is wel lastig.. het doet bij mij 2x al helemaal niks en dan perse die derde keer..

Ik hoop ook voor je dat er wat gebeurd! Heb jij veel vruchtbaar slijm enzo rond die periode of niet? Of andere tekenen? Succes morgen met telefonisch gesprek! Hopelijk doen ze even meedenken, denk dat echo wel beter is omdat ze dan kunnen zien of je komende dagen een eisprong gaat krijgen ja of nee. Ik weet niet of je dat met bloedprikken kan zien.. Is ook zonde als uit bloedtest komt dat je geen eisprong had en je gaat menstruatie opwekken terwijl met echo te zien was geweest dat je ei aan het groeien is! Maar misschien is dat wel met bloedtest te testen geen idee..Succes en blijf bij je gevoel! Jij hebt ook recht op duidelijkheid!

10. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Nou ik zit te wachten en dit gaat gigantisch uitlopen... dus de kans dat hij het gaat afraffelen zit er ook in en dit is al echt niet mijn favoriete man :|

11. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    pff vervelend.. hopelijk valt het mee met afraffelen! hoe ging het?

@Jasmijn1 hoe was het gesprek?

12. Jasmijn1

Jasmijn1 Actief lid

30 apr 2020
    316
    313
    63
    Vrouw
    Nou gynaecoloog niet gesproken. De assistente wel gesproken en die had het weer met de gynaecoloog besproken. Geen controle en geen bloedprikken. Wel zei ze dat als ik voor dag 35 niet ongesteld ben ik gelijk weer mag beginnen met primolut en daarna clomid 150 mg. Recepten liggen al klaar. Dus hoef ook tussentijds niet meer voor controle. En dan als ik met de 150 ook niet binnen 35 dagen ongesteld word, dan moet ik weer bellen.
    Pfffffff zo zat dit :cry:

13. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat stom zeg.. is toch niet voor niks dat andere ziekenhuizen het wel doen? Je hebt toch gewoon recht op duidelijkheid.. Hopelijk komt je ei dezer dagen.. maar vind persoonlijk wel beetje slecht.. Je zit nu in ziekenhuis voor behandeling en ze geven je medicijnen mee en dat is het.. Ovulatietesten en afwachten of je ei komt deed je ook al voordat je naar het ziekenhuis kwam :confused::confused:

Ik ga heel hard duimen dat je ei er nog aan komt! En zou het wel nog aankaarten als je keer gesprek heb.. Knuffel ❤️ lijkt me erg frustrerend..

14. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Nog steeds aan het wachten... al 2 uur nu...

15. Jasmijn1

Jasmijn1 Actief lid

30 apr 2020
    316
    313
    63
    Vrouw
    Neeee wat erg. Dat kan toch niet....

16. Jasmijn1

Jasmijn1 Actief lid

30 apr 2020
    316
    313
    63
    Vrouw
    Ja heel stom! Echt “onder behandeling” kun je dit toch niet noemen... Krijg medicatie mee en dat is het. Ik word gewoon aan mijn lot over gelaten. Moet zeggen dat ik het best vervelend vind. Ga het zeker aan kaarten als ik volgende keer op gesprek ga. Maar goed kan er weinig aan veranderen. Hopen dat mijn ei nog komt en anders gaan we over twee weken weer opnieuw beginnen.
    Thanks voor de support. Dat is op dit soort dagen heel fijn! :)

17. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja het was een drama.. wel 100 maal sorry. Er waren maar 2 gynaecologen derest allemaal vakantie en eentje werd dus 2x naar de ok geroepen.

18. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Nou een eierstok kunnen ze niet vinden maar dat is telkens zo.. en in de andere zitten 2 follikels eentje 25mm en eentje 14.

hij denkt dat die van 25 is blijven zitten van de vorige cyclus dat hij daarom ook zo lang was, want dat komt niet overeen met het slijmvlies van 5,6 eerder die van 14.. mag maandag weer

19. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja precies, vind rare werkwijze.. goed dat je het gaat aankaarten. Voor nu niks aan te doen inderdaad.. hoop het ook voor je! Ja tuurlijk daar zijn wij voor :D

20. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hmm okee maar heeft die van 25 geen invloed verder dan? Moet die niet weg?

Deel Deze Pagina