Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik was net eens mijn grafieken met elkaar aan het controleren en het lijkt ook alsof ik deze ronde een veel hogere piek heb?

normaal zat hij rond 1.0 alleen de eerste ronde was het 2.1 en deze ronde ook weer 1.8 laten we hopen dat dat positief is :roflmao:

Wishmommy84 en Orchid24 vinden dit leuk.
  2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook voor jullie! wel grappig dat je het zo terug kan zien!

geneeke vindt dit leuk.
  3. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Welkom @Wishmommy84 ! De groep is idd al een tijdje bezig, maar tis helaas ook niet zo dat we ondertussen allemaal zwanger zijn dus we kletsen hier gewoon door over de weg er naar toe. Fijn dat ze snel actie hebben ondernomen bij je! Lees dat jij ook een hysteroscopie hebt gehad. Was jij snel hersteld? Ik heb t vorige week gehad en het werd vrij snel gevolgd door mn menstruatie (volgens plan) en ik hoop zo dat ik dan ook van wat klachten af ben.

@geneeke das handig dat je t bewaard, kun je nu mooi vergelijken. Ik heb nix bewaard. Nou had ik ook testen met gewoon n streepje en die zijn natuurlijk niet betrouwbaar meer na een tijdje.

Vandaag de labbrief ontvangen van het ziekenhuis. Mag een week na m'n eisprong bloed laten prikken op progesteron om te kijken of ik n goede eisprong heb gehad.
    Hebben jullie al regen en onweer? Ik wacht er nog steeds op, het is zo warm. Ook in huis nu, dus gauw de laptop weer uit ;)

geneeke vindt dit leuk.
  4. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik heb alles opgeslagen in premom dus je kan gewoon terugkijken.. die analyseert de foto’s zegmaar.

Orchid24 vindt dit leuk.
  5. Wishmommy84

Wishmommy84 Niet meer actief

Dank je wel @Appeltaartmetslagroom:). Ja ik was redelijk snel hersteld, maar vind de behandeling zelf altijd best pijnlijk. Val snel flauw en dat gebeurd typisch met zo’n behandeling. De afgelopen keer zei ik tegen de gyn, ga maar gewoon door ook al val ik flauw, dan heb ik er in elk geval geen last meer vano_O. Heb wel wat bloedverlies gehad en had 5 dagen later mijn eisprong. Was een beetje een verloren ronde.

Ja het ziekenhuis doet het echt heel goed, maar bedacht me later dat de onderzoeken wel wat efficiënter hadden gekund in plaats van 6 maanden na het voor het eerst zien van de uitstulping de verlossende hystroscopie met de behandeling (wegknippen uitstulping en verkleving). Ze doen typisch 1 behandeling / verkennend onderzoek per cyclus ipv 1 cyclus opofferen en alle onderzoeken achter elkaar, maar dat zal overal wel zijn

6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Fijn dat het gecontroleerd word in ieder geval! Hier wel wat regen en onweer gehad, maar niet heel erg veel.. nog steeds veel zon en warmte..

7. Wishmommy84

#2467 Wishmommy84, 14 aug 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2020
    Dat is inderdaad goed nieuws dat ze dat hormonaal ook nog checken, heb je in elk geval bevestiging. Ik heb niet alles terug gelezen, maar mag ik vragen wat voor een klachten je had die ze hoopten met de hystroscopie op te lossen? Heb jij zelf nog veel pijn ervan?

Las net in je eerdere post dat je drie maanden niets mag doen ivm wondgenezing, lastig maar wel fijn dat je er zo’n goed gesprek met fertiliteit over hebt gehad. Weet niet hoeveel ze weg hebben geschraapt maar mijn gyn die zei nee niets staat je in de weg, doe je best maar, apart he.... niet dat het geholpen heeft maar toch

8. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoe is het met iedereen?

hier nog steeds niet ongesteld, snap er niks van eigenlijk tenminste het gaat anders als normaal. Heb 10 dagen provera geslikt en nu 3 dagen erna en nog niks te bekennen. Ik had tijdens provera 2 dagen iets van rozigs bij de afscheiding zoals ik gewend ben, dan na provera volgt meteen 2 dagen dat ik al wel rood bloedverlies heb maar nog niet wat ik als menstruatie mag noemen en daarna breekt de dam. Nu dus geen spotting tot nu toe.. ik wil zo graag doorrrr.. komende ronde voelt al beetje dubbel omdat ik weinig vertrouwen heb in clomid, dus wil deze ronde gewoon gehad hebben en ik wil actie :rolleyes:

Ik moet woensdag trouwens beginnen met clomid als ik geen menstruatie heb gehad, nu vind ik dat zelf een beetje vreemd en online lees ik ook wel veel over dat je moet wachten op menstruatie. Ik vraag me af of ik mijn lichaam niet mega in de war schop als mijn menstruatie nog niet komt en ik ga alweer medicijnen slikken om eisprong op te wekken? Mijn lichaam snapt tot nu toe clomid niet, provera blijkbaar nou ook vertraging of niet laat staan als ik zonder menstruatie over ga op clomid!? :roflmao: Dan hadden we al die cyclussen zonder menstruatie kunnen doen denk ik dan, waren we er lekker snel doorheen geweest :roflmao: maargoed hopelijk komt menstruatie nog!

9. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ze zeggen als je slijmvlies heel dun is dan soms geen menstruatie komt omdat er gewoonweg niks is om af te stoten? Vandaar dat ze je gewoon met chlomid laten beginnen mocht je dan nog niet ongesteld zijn.. heb het wel vaker gelezen.

10. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ohh echt.. baarmoederslijmvlies was bijna 4 geloof ik en de vorige keren ook in de 4 en toen wel flinke menstruatie.. maar goed dan zal het of nog komen en anders beginnen we woensdag met 150!

hoe is het met jou?

11. Wishmommy84

@Orchid24, hier alles goed! Zit ook op mijn menstruatie te wachten. Heb het gevoel dat ie morgen doorbreekt. Wat vervelend dat je menstruatie op zich laat wachten. Domme vraag misschien maar is erg geen kans dat je zwanger bent?

Ik heb zelf ook geen fijne ervaring met clomid (opvliegers, dun bmv en heel depressief) en was heel blij dat ik gonal f mocht gaan spuiten. Waarom heb jij er niet zo’n goed gevoel bij? Gek inderdaad dat ie dan gelijk door mag, maar ze zullen het wel weten zou je denken. Wachten duurt lang he, zeker als je het gevoel hebt dat dit hem niet gaat worden.
    Ik heb zelf totaal geen vertrouwen in alleen de OI bij mij en wil heel graag door naar IUI maar zkh blijft maar zeggen dat ze denken dat mijn kansen beter zijn met deze aanpak, ik geloof er niet in:(. Hoop dat je snel ongesteld mag worden en verder kan!!

12. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Haha nee ik kan niet zwanger zijn, afgelopen ronde niet veel seks gehad en met echo’s ook geen eisprong te zien.

Heel erg herkenbaar! Ik heb geen bijwerkingen van clomid tot nu toe gelukkig! Maar het vreemde is dat ik eigen eisprongen heb gehad, in april nog 1 eigen eisprong gehad en daarna duurde het heel lang en kreeg toen echo en toen kreeg ik provera omdat er niks gebeurde. Daarna clomid 50, niks.. clomid 100, niks.. ik heb meer vertrouwen in spuiten omdat je dan toch meteen met juiste hormonen spuit en in de buurt van je eierstokken.. en aangezien er bij 50 en 100 daadwerkelijk niks gebeurt, heb ik weinig vertrouwen in 150. Ik heb dus wel vertrouwen in spuiten en ook dat je hogere dosis kan in dezelfde cyclus lijkt me fijn! en eigenlijk iedereen in mijn omgeving en mijn man denken ook dat spuiten meer gaat doen voor ons.. is gewoon een sterk gevoel.. en ik zelf wil ook geen heel jaar OI, dat idee is lang he? Wij zijn ook 1,5 jaar proberen en dan idee dat je pas bij 2,5 jaar overgaat op IUI terwijl ik al 10 eisprongen van mezelf heb gehad (want dat geven ze als reden van OI, dat je te weinig kansen hebt gehad en in 1 jaar zwanger kan worden maar met 10 zit je dus al bijna op een jaar).

Moeten jullie een jaar OI?

13. Wishmommy84

Aaaah zo, super vervelend die onzekerheid en dat je dan geen eisprong hebt, maar wel heel fijn dat je er geen Bijwerkingen van hebt. Ja dat spuiten is veel flexibeler want ze kunnen per direct de dosis ophogen, heel fijn. En het is lichaamseigen hormoon ipv synthetisch, ook fijner! En jouw gevoel moet ook meegenomen worden!
    Ik mocht uiteindelijk gaat spuiten omdat ik er zulke enorme bijwerkingen van had en het na 5 maanden geen zwangerschap had opgeleverd (was voorafgaand aan mijn eerste zwangerschap). Heb sinds juli vorig jaar weer cyclus van mezelf en ben sinds 3 maanden gaan spuiten in de hoop wat regelmaat te krijgen en minder buikpijn na de eisprong. Ik ben dus nu bijna in ronde 15 beland.
    Bij mijn zoon duurde het nog 9 maanden met hormonen spuiten voordat ik zwanger was (dat is zonder de 5 maanden clomid en alle maanden daarvoor zonder eisprong en zonder mmm).
    Omdat ik al wat ouder ben in de ogen van fertiliteit (35) hebben ze wel gezegd dat ze dit geen jaar gaan aankijken en mag ik eind september weer op gesprek. Ik heb alleen zelf geen vertrouwen meer hierin want heb al 14 eisprongen gehad, waarvan 3 met hormonen en niets. Er moet gewoon iets anders zijn wat niet goed gaat, wat enkel is gebaseerd op dat zelfde sterke gevoel:). De laatste keer voelde ik met ook net een statistiek, nog 36% kans op spontane zwangerschap binnen nu en een jaar, en met IUI is dr kans 30%, dus jammer maar helaas, we gaan nog niet door naar IUI:(

14. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja je kan weinig doen aan dat gevoel he, je hebt elke ronde wel weer hoop maar hoop is anders als dat gevoel. Mijn gevoel heeft het tot nu toe elke keer goed gehad en ik hoop heel erg dat mijn gevoel er een keer naast zit maar tot nu toe is het alleen maar bevestiging van gevoel geweest. Als clomid 150 aanslaat moet ik misschien wel door met clomid maar dat zal er misschien aan liggen of het een vroege of late eisprong is, maar als het aan mij ligt gaan we gewoon over op spuiten na aankomende ronde.

Fijn dat ze in ieder geval geen jaar aankijken! Maar september is al bijna, dus als je daarna IUI krijgt of extra onderzoeken dan is het ook even doorbijten nu nog, maar herken het gevoel het voelt als verspilde tijd.. Ik hoop dat ons gevoel het mis heeft en we gewoon toch ineens sneller zwanger worden dan gedacht!

15. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Als je slijmvlies 4 is dan is dat niet heel weinig volgens mij.. geen idee dan.

Met mij gaat het wel goed, zijn gangetje.
    Heb deze maand zoveel hoop.. aan de ene kant fijn maar aan de andere kant gaat het een klap worden als het weer niet zo is.. vandaag 4dpo.

Orchid24 vindt dit leuk.
  16. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja volgens haar was dat prima geloof ik, maar goed we wachten af! Ben ook gewoon ongeduldig op het moment :oops:

Lastig he.. hoop werkt echt 2 kanten op.. ik blijf heel hard voor je duimen! Beetje afleiding? Je had nieuw werk toch hoe bevalt dat?

17. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Helaas heb ik dat werk moeten afzeggen.. omdat we het toch niet geregeld kregen met de opvang. Heel erg jammer maar het is niet anders.. ben nu weer verder aan het solliciteren.

18. Wishmommy84

Heel erg herkenbaar, echt precies dat. Mijn gevoel is tot nu altijd juist geweest, dat maakt het lastig om hoop en vertrouwen te houden in iets wat denk dat niet het beste voor mij is en gaat werken, maar goed ik ben geen dokter ;). Ik loop alweer sinds september in het ziekenhuis met cyclus analyses, en onderzoeken enzo. Alles duurt lang als je het heel graag wil he:).

@geneeke spannend zeg!!! Fingers crossed!!

geneeke vindt dit leuk.
  19. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ohh wat jammer! Hopelijk vind je gauw iets leuks!

geneeke vindt dit leuk.
  20. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja duurt zeker lang! Ik ging ook in september naar huisarts want dacht dat ik pcos had en al tijd ontpilt, maar zij riep ontpillen nog steeds.. wel bloed laten prikken dat was goed, inmiddels was het oktober ofzo.. toen ging ze zelf even kijken maar alles goed.. vervolgens vroeg ik om een echo.. in december dan eindelijk en ja hoor pcos :roflmao: kwam ik terug bij huisarts, zei ze: dat is even schrikken. Ik zo: nee hoor want ik dacht het allang :roflmao: en in maart dan eindelijk terecht voor intake en toen kwam corona :rolleyes:

onze tijd gaat hoe dan ook komen! We zijn geen dokter inderdaad, maar ze roepen wel altijd jij bent ervaringsdeskundige want is jouw lichaam, maar vervolgens luisteren ze erg weinig naar je :| we blijven duimen!

Deel Deze Pagina