kans op natuurlijk is inderdaad klein. Maar toch hou ik mezelf voor dat het misschien wel kan zijn dat door de zwangerschap en de bevalling alles ‘beter’ is geworden daar vanbinnen (verstopte en verkleefde eileider) maar we gaan ervoor!! en tussendoor plak ik mijn peuter achter het behang
ook dat is heel herkenbaar. Het ene moment voel je je sterk en ga je er volle moed tegenaan (bij mij meestal de eerste 2 weken zo’n beetje, net na mijn menstruatie) en dan.... kak kak kak ik in. nu een week voor mijn nod merk ik dat ik het net zo moeilijk vind als 3 jaar geleden. enniehoe.... alles draait door. Tijd gaat vanzelf voorbij. Peuters zijn lastig. Maar jeetje wat heerlijk. Op naar een jaar vol met positieve zwangerschapstesten, en data om naartoe te leven!
ja hoop houd je toch altijd he en de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus ik hoop het ook voor jullie! Haha ja met een peuter blijf je in ieder geval genoeg bezig
Hier goed. Zitten weer in de gezellige week, dus daar maken we gebruik van Verder deze week waarschijnlijk de uitslag van tweede zaadonderzoek van man, en dan hopelijk een verwijzing naar de gynaecoloog..
@Kabouter32 hebben jullie de uitslag al? Mijn vriend mocht vanmorgen ook weer, ik moest het naar het ziekenhuis brengen, interessant om het fertiliteitslab eens te zien. Smiddags belde de gynaecoloog i.v.m. mijn hsg van aanstaande vrijdag en toevallig was zijn uitslag ook al binnen. Super vlot! Percentage goed zaad gelukkig beter dan vorige keren, heeft het stoppen met roken wellicht toch geholpen. De VCM blijft echter 9. Ze heeft meteen onze kansberekening gemaakt, 30% kans op een natuurlijke zwangerschap. De grens van wel/niet helpen is 30%. Begin februari gaan we alles bespreken bij de gynaecoloog, of we gaan starten met IUI. Dan zal hij nog nogmaals een analyse moeten doen en gaan ze deze "proef bewerken". Spannend allemaal!
Hier wel oke...maandag komt nu wel dichterbij dus dan weten we eindleijk of het gelukt is of niet. Voel me verder prima..nergens last van. Denk dat de zenuwen het weekend komen!
Hier gaat het ook goed. Wel veel nagedacht de afgelopen 2 weken over hoe wij zelf verder zouden willen in het traject, gelijk hormonen en IUI of nog even afwachten gezien alle resultaten tot nu toe goed zijn, terwijl we gevoelsmatig " al zolang wachten"... Vandaag bloeduitslag gekregen: alles is goed. Met alle uitslagen bij elkaar hebben wij 36% op een natuurlijke zwangerschap wat boven de grens ligt voor het starten met een behandeling. Advies voor nu is 6 maanden nog zelf proberen en als er komende maand nog geen zwangerschap heeft plaatgevonden wordt er een HSG onderzoek gepland. Nu wij weten dat alles goed is heeft het ons wel meer rust gegeven en ga ik proberen te vertrouwen op mijn lichaam dat het gaat doen wat ie moet doen! En hoop binnen 6 maand goed bericht te delen hier!
Fijn dat uitslag al zo snel binnen was! Wat fijn zeg dat het toch beter is geworden! Spannend zeg.. hopelijk mogen jullie starten met IUI
Sorry ik heb denk ik jouw verhaal even gemist .. Maandag nod dus? Spannend! Hopelijk toch positief nieuws!
het is ook niet niks om te beslissen.. Jeetje.. nou ik hoop ook echt voor jullie dat jullie nog in de komende 6 maanden positief nieuws krijgen! Zou geweldig zijn natuurlijk!
Ik lees nu al paar keer over percentages en behandeling.. Is 100% als alles goed zit? Hoe worden de percentages berekend?
** START FERTILITEITSTRAJECT EIND 2019/BEGIN 2020 ** NOD JANUARI *dunnie - 32 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 30 januari *Lin18 - 33 jaar - 2e kindje - icsi 2 NOD FEBRUARI *Kabouter32 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 19 - NOD 5 februari *Linkiepinkie - 35 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 6 februari *Fluffyfishy - 30 jaar - 2e kindje - ronde 10 - NOD 11 februari *Mamadi18 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 18 - NOD 11 februari *Orchid24 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 8 - NOD 21 februari AFSPRAKEN * 24 januari - cyclus monitoring - Fluffyfishy * 27 januari - intakegesprek - Orchid24 * 14 februari - evaluatiegesprek - PeppaP * 21 februari - intakegesprek - Linkiepinkie ZWANGER *PeppaP - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend 20? september WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.[/QUOTE]
ik hoop het zo voor je!!! nadat wij alle onderzoeken hadden gehad, en er uitkwam dat ik 1% kans had, wilde ze ons ook nog een half jaar geven. Daarna zouden wij meteen de ivf ingaan. voor mij waren dat 6 prima maanden. Want ik kon naar het moment leven dat we geholpen zouden worden, en dat vond ik kennelijk prima, want de maanden vlogen om. mij duim met je mee!
Als het goed is krijgen we vandaag de uitslag. Domme vraag misschien, maar wat betekent VCM? Ik zal mijn man nog maar niet vertellen dat als we naar gynaecoloog gaan dat hij het nog een keer moet laten testen
Vcm is een rekensom/score van de volume, concentratie en mobiliteit. Alles vanaf 10 is goed. Je vriend mag denk ik nog een keer over een week of 12 (afhankelijk van de uitslag) Het wordt nooit leuk maar mijn vriend wordt er gelukkig al wat relaxter mee. Ik hoop dat jullie een goede uitslag krijgen vandaag!