@PeppaP @Chiara2 @Gl0ria @Orchidea @Maan84 hoe is het met jullie?? @Lin18 succes bij gynaecoloog vandaag! @Mamadi18 hoe is de inseminatie gegaan?
** START FERTILITEITSTRAJECT EIND 2019/BEGIN 2020 ** NOD OKTOBER 30 okt: Mamadi18: 29 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 27. Start IUI - Gonal-F en Ovitrelle 30 okt: Wishmommy84: 35 jaar, 2e kindje, PCOS, ronde 16, ronde 06 OI, Gonal-F en Pregnyl NOD NOVEMBER NOD nog onduidelijk ??: Orchid24: 26 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 04 OI, Gonal-f en Ovitrelle ??: Jasmijn1: 28 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 04 OI, ??: Fluffyfishy: 31 jaar, 2e kindje, onverklaarbaar, ronde 20, ronde 04 OI, Gonal-F en Ovitrelle ??: Lampje007: 33jaar, 2e kindje, ronde 17, IUI 4 Appeltaartmetslagroom: eerste kindje, onverklaarbaar, IUI AFSPRAKEN 23 oktober: Lampje007: 2nd opinion Uz Brussel (Jette) 27 oktober: Lampje007: herevaluatie gyn (bespreking volgende stappen) BEVALLEN 09-2020: PeppaP: 33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor ZWANGER 18-10-2020: Lin18: 33 jaar, 2e kindje, man verminderd vruchtbaar, ICSI2 04-11-2020: Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde 06 09-11-2020: Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13 21-01-2021: Gl0ria: 31 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar Orchidea: 23 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar, ronde Maan84: 35 jaar, 3e kindje, TESE geslaagd
Ik heb precies weer wat meldingen gemist! Hoe gaat het idd met iedereen? Om even in te pikken: Ik wil even gewoon zeggen dat ik, vanuit persoonlijke professionele ervaringen, pro medische bevallingen ben. Teveel slechte meegemaakt.. (Nuja, bij die dat goed en vlot gingen kwam ik ook quasi nooit tegen uiteraard). Mss ff mijn achtergrond verklaren: Inzo en SEH mug verpleegkundige (geweest, nu andere roeping) Bevallingen.. ik krijg er nog steeds rillingen van Dus thuisbevallingen oid zijn écht niet aan de orde bij ons Haha sorry dat ik een eventuele bubbel doorprik
** START FERTILITEITSTRAJECT EIND 2019/BEGIN 2020 ** NOD OKTOBER 30 okt: Mamadi18: 29 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 27. Start IUI - Gonal-F en Ovitrelle 30 okt: Wishmommy84: 35 jaar, 2e kindje, PCOS, ronde 16, ronde 06 OI, Gonal-F en Pregnyl NOD NOVEMBER NOD nog onduidelijk ??: Orchid24: 26 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 04 OI, Gonal-f en Ovitrelle ??: Jasmijn1: 28 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 04 OI, ??: Fluffyfishy: 31 jaar, 2e kindje, onverklaarbaar, ronde 20, ronde 04 OI, Gonal-F en Ovitrelle ??: Lampje007: 33jaar, 2e kindje, ronde 17, IUI 4 Appeltaartmetslagroom: eerste kindje, onverklaarbaar, IUI AFSPRAKEN 23 oktober: Lampje007: 2nd opinion Uz Brussel (Jette) 26 oktober: Lin18: controle gynaecoloog 27 oktober: Lampje007: herevaluatie gyn (bespreking volgende stappen) BEVALLEN 09-2020: PeppaP: 33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor ZWANGER 18-10-2020: Lin18: 33 jaar, 2e kindje, man verminderd vruchtbaar, ICSI2 04-11-2020: Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde 06 09-11-2020: Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13 21-01-2021: Gl0ria: 31 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar Orchidea: 23 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar, ronde Maan84: 35 jaar, 3e kindje, TESE geslaagd
Dat mag je altijd zeggen hoor! Je komt veel in aanraking ermee dus ziet misschien veel goed gaan maar daardoor ook veel verkeerd gaan. Zelf kom ik 'uit de polder'. Hier bevalt bijna iedereen die ik ken thuis. En het gaat vooral goed. In onze familie is iedereen heel makkelijk in bevallen en zijn er ook nooit complicaties. Denk aan bevallen in een paar uur. Zowel mijn zus, moeder en tantes. En ook ik zelf had een hele makkelijke bevalling bij de 1e. En ja als het zo relax gaat, is er niks heerlijker als thuis kunnen bevallen in je eigen cocon. Maar goed, ook ik ken verhalen van minder goede (helse) bevallingen. Dan zit je maar op 1 plek goed en dat is in het zh. Ik zelf hoop stiekem nog dat het gaat draaien en ik toch thuis nog mag gaan bevallen. Maar als het een ks wordt, ook oke.
Even een vraagje. Wat vinden jullie? Ik ben bezig met het geboortekaartje. Ik doe voor alle ooms, tantes en buren een extra briefje dat we geen kraambezoek doen ivm corona. Doen alleen naaste fam en vrienden. Ik had de tekst: "I.v.m het corona-virus hebben wij helaas besloten om het kraambezoek te beperken. Wil je ons graag zien of spreken, kunnen we altijd even (video) bellen". Nu denk ik: zal ik die laatste zin er niet gewoon uithalen? Ik hoef echt niet met ome Henk, die ik 1x p jaar op verjaardag zie, een videogesprek te voeren haha. En mijn tantes waar ik wel een goede band mee heb, app ik toch wel en die bellen toch wel zelf... Dus misschien inkorten tot we doen geen kraambezoek? Maar hoe zet ik dat vriendelijk neer ipv dwingend?
Zou dat er idd niet bij zetten. Mensen bellen/appen wel als ze dat willen. Dus alleen de eerste zin lijkt me voldoende.
@linkiepinkie eens met bovenstaande. Eerste zin is voldoende en neem aan dat iedereen daar begrip voor zou hebben. Gisteren bij het spuiten een bloedvat geraakt, nu echt een huge blauwe plek op m'n buik.. Krijg altijd al gauw blauwe plekken van 't spuiten, maar dit is toch wel andrrs, haha! Vanochtend bij de gynaecoloog geweest en mocht meteen weer de Ovitrelle gaan zetten. Zat weer een follikel van 20 mm, dus perfect. @Orchid24 nieuwe NOD is 5 november
@Lampje007 kan me voorstellen als je dat soort dingen ziet, ik wil ook graag in het ziekenhuis geen idee eigenlijk waarom maar ik woon ook 3 hoog en volgensmij raden ze het dan wel sterk aan, zit inderdaad niet te wachten op 3 trappen naar beneden of dat ambulance of brandweer me naar beneden moeten tillen terwijl ik al flinke weeën heb @Lin18 nee inderdaad laat die kleine spruit maar komen! @linkiepinkie vind de eerste zin al beleefd en duidelijk hoor! De rest kan je inderdaad gewoon appen of zij jou! @fluffyfishy auw doet dat zeer? Klinkt niet fijn zo’n blauwe plek.. wel goed nieuws weer zo’n grote follikel wij duimen weer!
** START FERTILITEITSTRAJECT EIND 2019/BEGIN 2020 ** NOD OKTOBER 30 okt: Mamadi18: 29 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 27. Start IUI - Gonal-F en Ovitrelle 30 okt: Wishmommy84: 35 jaar, 2e kindje, PCOS, ronde 16, ronde 06 OI, Gonal-F en Pregnyl NOD NOVEMBER 05 nov: Fluffyfishy: 31 jaar, 2e kindje, onverklaarbaar, ronde 20, ronde 04 OI, Gonal-F en Ovitrelle NOD nog onduidelijk ??: Orchid24: 26 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 04 OI, Gonal-f en Ovitrelle ??: Jasmijn1: 28 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 04 OI ??: Lampje007: 33jaar, 2e kindje, ronde 17, IUI 4 ??: Appeltaartmetslagroom: eerste kindje, onverklaarbaar, IUI AFSPRAKEN 23 oktober: Lampje007: 2nd opinion Uz Brussel (Jette) 26 oktober: Lin18: controle gynaecoloog 27 oktober: Lampje007: herevaluatie gyn (bespreking volgende stappen) BEVALLEN 09-2020: PeppaP: 33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor ZWANGER 18-10-2020: Lin18: 33 jaar, 2e kindje, man verminderd vruchtbaar, ICSI2 04-11-2020: Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde 06 09-11-2020: Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13 21-01-2021: Gl0ria: 31 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar Orchidea: 23 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar, ronde Maan84: 35 jaar, 3e kindje, TESE geslaagd
Ja, deze doet wel zeer thanks! Na de Ovitrelle denk ik altijd meteen in de wachtweken te zitten, maar zaterdag is dan pas 1 dpo, duurt lang
Hier gaat alles goed, 27 weken "alweer" het klinkt ver.. maar toch ben ik heel bewust van iedere week die voorbij gaat en daarom voelt het lang. Maar het gaat z'n gangetje, wel wat kwaaltjes maar dat hoort erbij. Nog 7,5 week werken en dan heb in verlof, en dat vind ik me toch raar! Ben wel benieuwd hoe het zal gaan, of alles weer wat versoepeld is of dat er nog steeds veel Corona maatregelen (en dus enigszins beperkingen) mbt de kraamtijd. We gaan t allemaal wel zien Gaan alle fertileitsbehandelingen tot nu toe nog gewoon door? Hoop echt met heel mijn hart dat dat allemaal door blijft gaan en dat dat niet op slot gaat. Ik gun jullie allemaal nog zo erg twee mooie streepjes dit jaar!
Fijn dat alles goed gaat! Lekker bijna verlof, maar zal wennen zijn ja haha! De vorige keer dat ik echo kreeg zeiden ze dat ze het nog aan konden, maar het stijgt hard nu en de afdeling word een verpleegafdeling als het zo doorgaat.. weet alleen niet bij hoeveel gevallen dat is.. verwacht menstruatie rond donderdag dus dan bellen of ik mag gaan spuiten.. vind het heel spannend
Hier ook weer snel een update, terwijl ik in de wachtzaal van het ok op CRG zit! Doordat ik reeds alle onderzoeken en 3 pogingen achter de rug heb, gaan ze dadelijk starten met ivf (omdat we de arts persoonlijk kennen van vroeger, en omdat ze de eventuele sluiting voor wilt zijn). Gezien we al zolang bezig zijn en verder alles in orde, zien ze hier in Jette geen belemmeringen. Enkel nu nog dit onderzoek (vnl voor dat litteken/niche). Er was vandaag nog plek voor een hysteroscopie, die staat dadelijk gepland. Ze gaan wss ook alle niet-dringende ingrepen verplaatsen, dus vandaar dit toch nog snel-snel. Verder nog een gesprek met de counseling regelen (qua verzekeringen en medicatie), en dan normaal starten met ivf volgende cyclus. Dit moet nog even doordringen denk ik Maar zo zo zo dankbaar!!