Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Pfffff ouders.......

    ik was blij dat mijn dus mij heel goed begreep.

    die heeft er 14 jaar over gedaan.... manlief wilde niet de mmm in (slecht zaad)
    Ik denk dat ze het uiteindelijk wel gedaan hebben maar er niks over zegt. Want ze heeft nu 2 meiden!!
    Toen wij de ivf ingingen zei ze me dat ik er maar beter mijn mond over kon houden want dan schep je geen verwachtingen bij ook andere. Dat past niet bij mij. Ik ben een open boek, en denk alleen maar aan dat ik er meer begrip mee zou krijgen. En zo ook gebeurde.

    mijn moeder... tja.... die heeft maar bar weinig interesse in wie ik ben überhaupt
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ja vaak gaan zulke situaties niet veranderen en dan kan je het maar beter gaan accepteren.. maar dat blijft altijd lastig zeker bij mensen die zo dichtbij staan.. gelukkig heb je fijne schoonouders!
     
  3. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    lijkt me heel moeilijk om geheim te houden zeg.. gelukkig begrijpt je zus je wel! Rot wel zeg dat jullie moeders hebben die jullie niet goed begrijpen.. mijn moeder riep eerst heel makkelijk van ah joh ik was 3x meteen zwanger, helaas 1 miskraam. Er vanuit gaande dat ik dus ook wel makkelijk zwanger kon worden. En dat hele ziekenhuis gebeuren, had ze eerst ook zoiets van misschien moeten mensen accepteren dat het niet kan.. en dat vond ik best pijnlijk en toen ik paar maanden terug vertelde dat ik naar de huisarts ging en nu naar het ziekenhuis maakt ze ook niet meer dat soort uitspraken.. nu het voor haar ook dichtbij komt, snapt ze dat wij het hele ziekenhuis gebeuren wel zouden doen.. en dat nou eenmaal niet iedereen zo makkelijk zwanger word zoals zij :rolleyes: heb ook verder hele goede band met haar dus ben ook blij dat ze dat soort opmerkingen niet meer maakt..
     
    dunnie vindt dit leuk.
  4. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Nou fijn idd dat je zus het begrijpt! En dus ook zo'n moeder. Mijn moeder en ik komen ook van een andere planeet. Ik ben net als jij een open boek. Mijn moeder kent de vraag: hoe gaat het met je niet, maar zegt in plaats daarvan 'weet je wat ik hoorde over de buurvrouw'. Zoiets zeg maar. Haha. Maar goed, ik heb hier jarenlang moeite mee gehad. Kon het allemaal niet accepteren. Maar sinds een paar jaar denk ik: ach er zijn veel ergere dingen. Ze heeft het beste met me voor maar de echte band of het delen van dingen moet ik gewoon niet met haar doen. Dan gaat het prima tussen ons.
     
    dunnie vindt dit leuk.
  5. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Wat fijn dat ze er nu in verandert! En dat je verder gewoon bij haar terecht kan.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ik heb weer schoonouders die niet weten wat praten is :| heb het verteld en dacht goed gesprek.. maar met mijn man spreken ze er geen woord over o_O
     
  7. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Tja zo is er altijd wat!!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  8. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Zolang we zelf dan maar gewoon delen en praten. Denk dat dat het belangrijkste is. Leren zij weer wat van ons
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ja precies!
     
  10. Mamadi18

    Mamadi18 Actief lid

    8 nov 2018
    129
    188
    43
    Vrouw
    Ohnee wat erg om te horen! Sluit mij aan bij het voorgaande, blijf met elkaar erover praten en laat je informeren. En neem de tijd voor JULLIE keuze , zodat jullie straks met een goed gevoel vooruit en verder kunnen. X
     
  11. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    Potverdorie zeg!
    Ik kreeg helemaal geen meldingen hiervan!
    Dus nu dacht ik ,ik ga toch maar weer eens kijken en hoppakee...17bladzijdes gemist!

    Deels terug gelezen, @fluffyfishy volgens mij kunnen wij elkaar de hand schudden. Ik heb nu ook opeens een regelmatige cyclus, enig is dat als ik erdoor zwanger raak maar dat is de afgelopen 5 maanden iig niet gebeurd.
    Nu ben ik 2 weken geleden bij de gyn geweest en heb een klein beetje gejokt...ik heb namelijk gezefd dat niet al mn cyclussen regelmatig waren. Slecht! Ik weet het en achteraf weet ik ook niet waarom maar ik was bang dat ze niet eens een echo wilde doen en gewoon dacht hoppakee regelmarige cyclus dus zoek het zelf maar uit. Terwijl ik hiervoor 3 kids met de mmm heb gekregen met gonal en menopur.
    Nu heb ik vrijdag 31jan een afspraak op cd 12 om te kijken hoe mn ei is. Aan de ene kant hoop ik dat het goed is want een kans zonder MMM maar aan de andere kant, zo onzeker. Zaad man is getest bij kind 1 en daarna niet meer dus als ze me loslaten dan zou ik wel graag dat nog gecheckt hebben. Al is mn kleinste nog geen jaar dus dat zaad doet het wel zal hun gedachte zijn.

    @Kabouter32 lastig zeg! Indd goed blijven praten en bedenken wat over 5 jaar? Zou ik dan spijt hebben dat we het niet gedaan hebben?
     
  12. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    En tussendoor lees ik ook nog over fantastische reacties van anderen op dit hele traject. Sommige mensen die leven echt in een andere wereld. Ze snappen het gewoon niet.
    Alles waar we doorheen moeten voor een kind. En ik ben zo enorm dankbaar dat ik al 3 kindjes heb. Zo blij. En eindelijk is alles een beetje op de rit hier, mn lijf weer een beetje in orde en zwanger worden en zwanger zijn was bagger de afgelopen keren dus mensen die het weten dat we doorgaan die vragen waarom in godsnaam?
    1 simpele reden. . .omdat mn hart het wil. Omdat ik weet dat als ik het niet doe, ik over een paar jaar spijt heb. Ik vond laatst iets uit 2012. Daarin stond ik zou graag 4 kinderen willen. Dus het heeft altijd al in mn hoofd gezeten.
    Maar ja uitleggen is lastig.

    Maar wij begrijpen het dus kom maar door met alles!
    (En ik ga mn meldingen aanzetten of iig kijken hoe ik dat doe zodat ik niet weer pas over 2 maanden reageer ;))
     
  13. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    Dit even om te volgen. . .
     
  14. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Ik volg even mee, mocht het na deze ronde nog niet gelukt zijn moeten wij ons weer melden bij de huisarts.
     
    dunnie vindt dit leuk.
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Chiara2 vind wel begrijpelijk hoor als je beetje liegt, vaak is het gewoon zo dat artsen dan pas überhaupt willen kijken..
    Ik zou je zorgen gewoon uiten, over dat het ergens super mooi zou zijn om zonder mmm zwanger te worden maar dat je graag wel nog een zaadonderzoek en bloedonderzoek etc of iets hebt ter bevestiging. Stress is niet goed zeggen ze dan, dus kunnen ze beter gewoon helpen met wat dingen uitsluiten/bevestigen. Ja een kinderwens is zo anders als alle andere wensen... ik ervaar het echt als een soort oerwens ofzo.. het blijft wel lastig als andere jullie daarin niet begrijpen, maar het gaat inderdaad om wat jullie willen! Hopelijk worden jullie wat gerustgesteld bij de arts en hebben jullie snel positief resultaat!
     
  16. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Welkom! Zijn jullie al eens bij de huisarts geweest vanwege de weer?
     
  17. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    precies dat! Accepteren heeft bij mij lang geduurd, zeker nadat ik moeder werd, werd het nog lastiger. Maar nu goed 2 jaar verder laat ik dingen maar zijn. Dat werkt.
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  18. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Lastig he... ,Weet er alles van. Maar ik denk steeds er zal een reden zijn dat zij mijn moeder is. Zodat ik er van leer en voor mijn dochter een andere moeder kan zijn!
     
    dunnie vindt dit leuk.
  19. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Hoe gaat het nu met jullie?
     
  20. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja ik begrijp het leugentje om bestwil ook wel. Dan kun je even uitsluiten dat alles op orde is. Zo ja is dat een super relaxe gedachte en kun je het loslaten en genieten van een spontane zwangerschap!
     

Deel Deze Pagina