Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw

    Klopt, het is behoorlijk frustrerend. Het is even afwachten of het deze cyclus niet toevallig raak is. Ik weet dat ik er alles aan heb gedaan, qua voeding, leefpatroon etc.. meer kan ik niet doen. Mijn nieuwe nod zou anders 28 Februari zijn, dat is het ook zo, hopelijk is het niet nodig, maar anders bel ik direct op voor een afspraak in Maart.
     
  2. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Kun je snel terecht? Of is er een wachtlijst? Op de site van het ziekenhuis vermelden ze vaak de duur vd wachtlijst. Ik zelf heb daarom begin januari al gebeld en kan nu 21febr terecht. Was een wachtlijst van 6 weken. De verwijsbrief kun je later doorsturen door je dokter. Die heb ik nl nog niet. En krijg ik eind januari.
     
  3. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    @Orchid24 hoe was het gesprek?

    Hier vrijdag een follikel meting , ben zo benieuwd of mijn ei zelf iets doet.
    Had vooral nog een vraag over de utrogestan, vorige keer moest ik die nemen maar nu als ik zelf zwanger raak niet, neem aan dat mn lichaam dat dan zelf doet?
     
  4. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Weer een echo gehad vanmorgen. Ze zag 20 follikels. Morgen dus punctie.

    @Chiara2 normaal regelt je lichaam dat zelf idd. Als ze je cyclus overnemen dan heb je dit nodig.

    @Orchidea kun je niet al een afspraak maken voor begin maart?
     
  5. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    @Orchidea kun je niet al een afspraak maken voor begin maart?[/QUOTE]


    Nee, want hij heeft echt nadrukkelijk gezegd dat we tot maart moeten wachten, als ik toch zwanger word, deze cyclus of de volgende, is de afspraak niet nodig namelijk. Ik vroeg al meteen om een afspraak "alvast" in te plannen, maar er zit niets anders op dan afwachten of het niet eens raak kan zijn...
     
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    We kunnen pas 6 maart terecht bij gynaecoloog :cry: weer 6 lange weken wachten.. pff ga je dan in oktober/november naar huisarts en dan word je pas halfjaar later geholpen.. komen wat onderzoeken nog vooraf.. positieve nieuws is dat ze ons sowieso gaan helpen omdat ik een onregelmatige cyclus heb:)
     
    dunnie vindt dit leuk.
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    spannend! Dat denk ik dan.. geen idee..
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw

    Nee, want hij heeft echt nadrukkelijk gezegd dat we tot maart moeten wachten, als ik toch zwanger word, deze cyclus of de volgende, is de afspraak niet nodig namelijk. Ik vroeg al meteen om een afspraak "alvast" in te plannen, maar er zit niets anders op dan afwachten of het niet eens raak kan zijn...[/QUOTE]

    stom he dat wachten, wachten en nog eens wachten..
     
  9. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Positief dat jullie hulp krijgen maar balen van het opnieuw lange wachten. Welke onderzoeken krijg je nu? En waarom kun je pas in maart terecht?
     
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik moet op cd 2, 3 of 4 bloed prikken nog een keer en chlamydia onderzoek en mijn man zaadonderzoek. Als mijn menstruatie nog niet is geweest voor de gynaecoloog dan moet ik sowieso 1 week vooraf bloed laten prikken.. Gynaecoloog heeft pas op 6 maart weer plek.. verder was alles en iedereen al vol.. en dan worden ook pas de resultaten besproken en de behandeling uitgelegd etc.
     
  11. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw

    Nee, want hij heeft echt nadrukkelijk gezegd dat we tot maart moeten wachten, als ik toch zwanger word, deze cyclus of de volgende, is de afspraak niet nodig namelijk. Ik vroeg al meteen om een afspraak "alvast" in te plannen, maar er zit niets anders op dan afwachten of het niet eens raak kan zijn...[/QUOTE]

    Oké dan is het inderdaad afwachten. Had gekunt he en als het niet meer nodig was afzeggen. Maar oke.
    Duimen dat het gaat lukken voor die tijd

    Huh lees dat je 6 maart een afspraak hebt? Suc6 met alle onderzoeken!
     
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Oké dan is het inderdaad afwachten. Had gekunt he en als het niet meer nodig was afzeggen. Maar oke.
    Duimen dat het gaat lukken voor die tijd

    Huh lees dat je 6 maart een afspraak hebt? Suc6 met alle onderzoeken![/QUOTE]

    haha dat ben ik ! @Orchidea is iemand anders:p
     
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020
    **


    NOD JANUARI
    *dunnie - 32 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 30 januari
    *Lin18 - 33 jaar - 2e kindje - icsi 2

    NOD FEBRUARI
    *Kabouter32 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 19 - NOD 5 februari
    *Linkiepinkie - 35 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 6 februari
    *Fluffyfishy - 30 jaar - 2e kindje - ronde 10 - NOD 11 februari
    *Mamadi18 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 18 - NOD 11 februari
    *Orchid24 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 8 - NOD 21 februari?

    AFSPRAKEN
    * 29 januari - cyclus monitoring - Fluffyfishy
    * 14 februari - evaluatiegesprek - PeppaP
    * 21 februari - intakegesprek - Linkiepinkie
    * 06 maart - Behandelingsgesprek gyn - Orchid24


    ZWANGER
    *PeppaP - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend 20? september


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
     
  14. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    haha dat ben ik ! @Orchidea is iemand anders:p[/QUOTE]
    Oh haha dacht al. Lijkt veel op elkaar Sorry
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  15. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020
    **


    NOD JANUARI
    *dunnie - 32 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 30 januari
    *Lin18 - 33 jaar - 2e kindje - icsi 2

    NOD FEBRUARI
    *Kabouter32 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 19 - NOD 5 februari
    *Linkiepinkie - 35 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 6 februari
    *Fluffyfishy - 30 jaar - 2e kindje - ronde 10 - NOD 11 februari
    *Mamadi18 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 18 - NOD 11 februari
    *Orchid24 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 8 - NOD 21 februari?

    AFSPRAKEN
    * 29 januari - cyclus monitoring - Fluffyfishy
    * 14 februari - evaluatiegesprek - PeppaP
    * 21 februari - intakegesprek - Linkiepinkie
    * 28 januari - punctie icsi - Lin8
    * 06 maart - Behandelingsgesprek gyn - Orchid24


    ZWANGER
    *PeppaP - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend 20? september


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
     
  16. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Hoe is het gegaan?
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    lief dat je het vraagt!

    Het enige goede wat ik erover te zeggen heb eigenlijk is dat ze gezegd heeft dat we hoe dan ook geholpen worden, omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Over 6 weken op 6 maart kunnen we dus terecht bij de gynaecoloog, alle uitslagen en behandeling bespreken. Verder praatte ze ontzettend snel en ontzettend veel, we konden zelf nauwelijks wat zeggen.. Ze was wel heel aardig hoor, maar het voelde erg gehaast. Ze had ook niet voorbereid, we moesten vragenlijsten paar weken terug inleveren en had ze nog niks van gelezen.. zo had ze eigenlijk allerlei adviezen gegeven over frequentie van seks etc.. om vervolgens aan het einde erachter te komen dat ik fibromyalgie en vaginisme en pcos heb..mijn man heeft een niet ingedaalde zaadbal die op 4 jarige leeftijd is verwijderd en daar stond ze erg van te kijken.. dus ben benieuwd wat gynaecoloog te zeggen heeft allemaal de 6e!
     
  18. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Gek hè wij hadden ooi van alles ingevuld en dat werd er bij ons ook niet bij gepakt. Als je maar wel het gevoel krijgt dat jullie serieus genomen worden, dan komt (met veel geduld) de rest vanzelf.
     
  19. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ja haha. Ja dat opzich wel, maar er was niet echt veel tijd. Zij kwam met dat ik geen ovulatietesten meer moest gebruiken, want dat zorgde alleen maar voor druk. Vervolgens zei ze de hele tijd ja het moet een soort way of life worden, we adviseren heel erg om 3 a 4 keer in de week seks te hebben.. en toen dacht ik dat is voor ons niet haalbaar.. dan zou ik van menstruatie tot aan menstruatie 3 a 4 keer in de week seks moeten hebben en met een cyclus van 50 dagen etc.. pfoe.. Ik ben blij dat penetratie inmiddels lukt, maar geheel pijnloos is het nog niet dus het gaat niet altijd. We kunnen wel insemineren, maar dat vind mijn man weer wat minder. Hij doet het wel hoor, maar als je echt hebt over zin nee die is er bij ons maar 1 a 2 keer in de week.. Ik snapte haar wel, maar vond toch beetje gek advies.. plus ik ervaar juist rust door de ovulatietesten, ik moet er niet aan denken om niet te weten hoelang het deze ronde wel niet gaat duren.. maargoed ik denk dat we daarin vooral moeten doen wat voor ons goed voelt.. en misschien inderdaad wat vaker insemineren of seks maar ik wil ook niet dat we teveel gaan forceren..

    Haha ja geduld word wel gekweekt zo! ik blijf tegen mezelf zeggen, ons kindje komt er!
     
  20. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    heel veel succes morgen!!! ❤️
     
    Lin18 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina