Sorry meiden, ben hier heel erg afwezig geweest. Vorige week is er iemand uit onze familie plotseling overleden. Verdriet is erorm groot. De focus heeft daar dus meer opgelegen de afgelopen dagen. Gisteren wel de eerste ehco gehad. Alles was gelukkig goed, was qua afmeting op schema en we hebben een mooi kloppend hartje gezien! Echt een hele geruststelling want nog meer slechts nieuws kunnen we even niet aan. Maar alles voelt helaas zo heel erg dubbel op het moment.. Blijdschap en verdriet lopen totaal door elkaar.
Gecondoleerd.. heel dubbel inderdaad maar ergens ook heel mooi dat je nu dan zo’n goede echo hebt gehad ❤️
Ik had vandaag een goede echo op dag 9. Er zijn 2 eitjes in de race, een was 14mm en de ander 10. Vanaf nu maar weer fanatiek testen en op t juiste moment de 5e iui doen. Ik hoop zo dat t deze ronde goed gaat allemaal
Met mij gaat het goed! Wel druk met alles (proberen) voor elkaar te krijgen. Werk, huishouden, de jongens verzorgen, kolven en dan ergens ook nog een keer aan mezelf proberen te denken. De tijd vliegt hier, echt niet normaal. Het ienie-mini baby'tje is er echt al een tijdje af We hebben het er zelfs al over wanneer we weer eventueel zouden willen gaan starten met een nieuw traject Op zeer korte termijn nog niet hoor maar als ik denk aan de vele verdrietige tegenslagen hier binnen het forum en ook in onze omgeving, de covid periode die vast nog een staartje zal krijgen (hope not!!!) en dat het bij ons ook zeker niet vanzelf gaat dan ga je er denk ik toch steeds meer rekening mee houden dat het echt een stuk langer zou kunnen gaan duren dan we misschien zouden willen...en dan dus toch sneller wil gaan starten. Maar als ik dit nu schrijf denk ik gelijk aaah ben er nu echt nog niet klaar voor! En ergens voelt het ook zo oneerlijk tegenover alle wensmama's om hier nu al zo over na te denken
Dat is druk ja! En wat leuk weer voor een kindje gaan! Ik zou dat ook hebben, het heeft nu 2 jaar geduurd en daar ga je toch vanuit dat dat misschien minstens weer zo lang gaat duren. Ook al kan het ook veel sneller gaan. Daardoor begin je denk ik inderdaad al eerder terwijl je er misschien op dat moment eigenlijk nog niet helemaal klaar voor bent. Gewoon even goed overwegen samen en anders heb je ook weer 9 maanden ter voorbereiding ofja eigenlijk 8.. Wanneer jullie er ook weer voor gaan het is jullie zeker gegund ❤️
@PeppaP wat fijn dat het goed gaat! Het lijkt me ook best druk, als ik dit zo lees. Ah, al was het je tiende kind dan nog ist helemaal aan jou of je er nog een wilt. Hoef je je echt niet naar over te voelen richting andere wensmoeders hoor. Het is jouw wens Ik kan me goed voorstellen dat als je die wens hebt en je weet ondertussen dat t niet super snel gaat allemaal, dat je dat mee weegt in wanneer je er weer voor wilt gaan. Zelf heb ik niet de wens voor meerdere kinderen, maar voor een ben ik al bijna 3 jaar bezig dus als ik die wens wel zou hebben, zou ik er ook 'vaart' achter zetten hoor. Snel gaat het dan he, dat het ieniemienie babytje er al wat af is!
Ja dat is zeker frustrerend en nu dus weer! Onze 4e iui cyclus is geannuleerd i.v.m. teveel groeiende follikels. Zucht.. Dus weer een cyclus waarin we weinig hoeven te verwachten, tenzij wij ons niet houden aan het seksverbod. Maar die risico durven we niet te nemen, hoe dubbel het ook voelt. Nee er is geen specieke reden voor ivf. Voordat we aan iui begonnen legde onze fertiliteitsarts uit dat in de eerste 4 iui pogingen de meeste kansen liggen als de oorzaak onverklaarbaar is. Als er dan nog geen zwangerschap heeft plaatsgevonden bij 4 pogingen, dan heeft iui geen extra toegevoegde waarde in kansen voor ons en is de volgende stap dus ivf. Vandaar dat onze volgende stap dan ivf zal worden, maar zoals het nu is hebben we nog een 4e poging tegoed, maar mijn vertrouwen in iui is helaas niet meer zoals het was en valt mij ook zeker zwaarder als van te voren gedacht. Hanteren ze bij jou meer dan 4 iui's voordat er een volgende stap wordt gedaan?
@Mamadi18 Ah zo dus. Daarom heb je vier pogingen. Bij mij is het 6 en als het dan niet lukt, kijken of ivf beter is. Ik ben er zwanger van geworden vorig jaar dus het werkt wel bij mij. Ondanks dat de zwangerschappen vorig jaar uitliepen op een miskraam, telt het aantal pogingen nu weer vanaf 0. Morgen krijg ik de 3e poging (ofwel de 5e) en is het weer heel hard hopen dat het lukt. De kans is helemaal niet zo groot om zwanger te worden dus kan me voorstellen dat het mega frustrerend is als je teveel eitjes hebt waardoor ze het niet aandurven. Ik heb er nooit meer dan 2 gehad en zelfs dan krijg je een tweelinggesprek. Hopelijk pakt je laatste iui goed uit, al snap ik dat je het vertrouwen wat verliest. Dat merk ik bij mezelf al. Vorig jaar was ik na 2x zwanger en dat was fantastisch. Maar daarna is het niet meer zo snel gegaan en dat eist wel zn tol idd.
@Mamadi18 en @Appeltaartmetslagroom dikke knuffel voor jullie❤️ Ik hoop dat jullie gauw bij het rijtje aan kunnen sluiten, het is gewoon heel zwaar..
Thnx @Orchid24 , ik hoop ook gauw op t andere lijstje te staan en gun dat iedereen De iui is goed gegaan, het was ook met mn favoriete arts die gewoon n praatje maakt en echt de tijd neemt. Het is ook een bijzonder moment eigenlijk en heel naar dat er geen partner bij is. Ze hadden n aparte kamer geregeld en ik kon zo lang blijven liggen als ik wilde. Pas over 2h zou de volgende komen nl. Niet dat ik er zo lang gelegen heb, maar het is fijn om te weten dat er geen haast is en dat de andere gesprekken/behandelingen ergens anders gewoon doorgaan. Had vannacht ook echt n droom dat het gelukt was, was zo fijn. Meestal droom ik heel naar/negatief/nachtmerrie achtig zeg maar dus dit was zo mooi. Hopelijk komt het nu uit Fijn weekend dames, geniet van t zonnetje!
Niet fijn dat je partner niet mee kon..maar de rest klinkt een stuk prettiger dan hoe het soms gaat. En dat is inderdaad een fijne droom! Ik duim weer mee!
Inmiddels wel weer wat beter. Al blijft het allemaal dubbel. Maar mag over de zwangerschap niet klagen hoor. Eigenlijk alleen heel erg moe en sinds een paar dagen last van mijn lies. Dat straalt dan weer door naar mijn been. Dus dat is wel een beetje vervelend. Aanstaande donderdag de tweede echo dus we zijn weer heel erg benieuwd. Dit keer voor het eerst bij de verloskundige. En hoe gaat het met jou? Jij bent (bijna) uit de eerste spannende 12 weken toch?
kan me voorstellen.. kan je wel beetje genieten van de zwangerschap? Zo lang op gewacht. Ah ja even in de gaten houden anders kan een bekkenfysio wel fijn zijn! leuk! hoeveel weken ben je nu? termijnecho? Ja ben maandag 13 weken! Maar spannend blijft het wel. Ik heb veel bloedverlies, tot nu toe alles goed maar je schrikt elke keer weer.. als zo door blijft gaan dan krijg ik waarschijnlijk wel onderzoeken bij de gynaecoloog. Verder zijn de kwalen nog goed aanwezig. Maarr ondanks alles geniet ik er wel van, luister af en toe met de doppler thuis naar het hartje heerlijk!