Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijn1

    Jasmijn1 Actief lid

    30 apr 2020
    308
    308
    63
    Vrouw
    Jaaa genieten lukt gelukkig wel. Bekkenfysio had ik inderdaad al naar gekeken. Maar doe nu wat oefeningen die ik op internet had gevonden en dat helpt gelukkig goed.
    Ik ben vandaag 8+5 weken. Krijg dus met ongeveer 9 weken de echo. Geen idee of dit gelijk de termijn echo gaat zijn?

    Ahhh 13 weken alweer! Maar wat vervelend dat je nog steeds zoveel bloedverlies hebt. Snap dat dit heel vervelend is en je toch elke keer spanning geeft. Wel fijn dat ze het dan goed in de gaten gaan houden in ieder geval. Maar eigenlijk hopen dat het nou eindelijk gewoon eens stopt! Wat leuk dat je het hartje al zelf kunt horen!!
    Wanneer is je volgende echo? En willen jullie straks het geslacht weten?
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  2. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Het gaat goed, gezien de omstandigheden van het eindeloze wachten natuurlijk. Heb ondertussen een nacontrole gehad na de herstelingreep: er was nog wat vrij vocht zichtbaar rond het litteken en de hechtingen. Nog 3 maanden extra hefverbod gekregen, tot de controle eind april o_O Das wel wat aanpassen natuurlijk, maar iedereen in de omgeving weet wat of hoe en houden hier (bijna meer dan mezelf) rekening mee. Dus ik krijg echt veel hulp!
    Ik voel ook dat het me beter afgaat om steeds door zwangeren omringd te worden. De data staan omcirkeld in de agenda wanneer we terug mogen beginnen :roflmao: In juli proberen we het nog zelf, in augustus staat de ivf gepland. Gezien we grote reisplannen hebben in september wil ik augustus toch wel starten met ivf 1, want anders kunnen we pas ergens november ermee starten (we komen, als het goed is, pas begin oktober terug, dus volgende cyclus is pas eind oktober volgens de app) en dat is mij toch ook te lang. Mocht het niet plakken kunnen we die periode alsnog gewoon proberen.. Wat een geplan! Zo blijft ze niets romantisch meer aan over ::LoL::
    Verder geniet ik van de tijd met de dochter. Nog wat extra onze tijd met alle aandacht 1 op 1!

    En fijn om te lezen dat met jullie ook alles prima gaat! @Orchid24 wat geven ze als verklaring vh bloedverlies? Voorliggende placenta?
     
  3. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Jasmijn1 oh heel fijn dat de oefeningen al goed helpen! Hmm nee denk 9 weken nog net de echo is voor termijn, termijnecho is meestal tussen 10-12 weken. Bij de vk heb ik in principe geen echo’s meer. Krijg een 20 weken echo op 14 april, dat is dan meer een medische echo die iedereen kan krijgen. De rest zijn allemaal controles, heb 16 maart weer een controle. En 17 maart heb ik wel een pretecho geboekt ergens anders om geslacht te bepalen :D dus ja haha! Maar vooral omdat ik tot 20 weken wachten wel erg lang vind haha!

    @Lampje007 het lijkt me echt zo ontzettend moeilijk om in jouw situatie te zitten.. vind echt heel knap hoe je daarmee omgaat! Pfoe jeetje weer een nasleep dan.. fijn dat je veel hulp krijgt! Ja het is een heel geplan, maar toch vind ergens al wat romantisch hebben dat je daar toch voor gaat samen ❤️ Nu geven ze nog niet echt een verklaring voor het bloedverlies, ik had eerst een hematoom nu is het vrij onduidelijk. Als het bloedverlies aanhoud krijg ik wel onderzoeken bij een gynaecoloog!
     
  4. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Hier helaas weer ongesteld geworden, weer een mislukte ronde :s Ben echt verdrietig maar ben er ook zo klaar mee dat mn leven in t teken staat van zwanger worden en dat dit na al die jaren nog niet gelukt is en zelfs niet lukt na meer dan een jaar ziekenhuis begeleiding. Niet mn beste dag vandaag ;) Morgen weer een nieuwe dag.
     
  5. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    wat kut weer.. logisch dat je van die dagen hebt, het is ook gewoon ontzettend zwaar en ook gewoon niet eerlijk.. hopelijk voel je je morgen weer wat beter. Dikke knuffel ❤️
     
    Appeltaartmetslagroom vindt dit leuk.
  6. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Jeetje wat moeilijk voor je. Het is frustrerend en je mag ook balen. Niet niks om al zo lang bezig te zijn. Knuffel vanaf hier en doe wat goed is voor je nu. En morgen idd weer een nieuwe dag.
     
  7. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Na lange tijd toch weer eens hier kijken. Zie dat je zwanger bent. Wat super!!!!!! Gefeliciteerd!!!

    Hier een heftige tijd achter de rug. Zo erg dat ik nu overspannen thuis zit :(
    Lang verhaal maar ons zoontje huilde 3 maanden heel erg veel. Nu in behandeling bij osteopaat en gaat iets beter. Slaapt nog steeds niet waardoor wij al dik 18 weken geen enkele nacht hebben geslapen. Meestal huilt hij ieder uur.
    Hoop dat we snel kunnen gaan genieten van ons wondertje.
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dankjewel! :D

    Och wat heftig.. geen oorzaak gevonden dus? :( Breekt je hart ook zeg.. en zo slopend. Hebben jullie beetje hulp van omgeving? Sterkte ❤️ Hopelijk voelt ie zich gauw steeds wat beter zodat jullie allemaal weer wat kunnen bijkomen en genieten!
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020 **

    NOD

    NOD nog onduidelijk
    ??: Appeltaartmetslagroom: eerste kindje, onverklaarbaar, IUI6
    ??: Mamadi18: 30 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 31- IUI nr.4, Gonal-F en Ovitrelle
    21-08-21: Lampje007: 33jaar, 2e kindje, ronde 18 gepauzeerd. Verplichte stop in afwachting hersteloperatie

    AFSPRAKEN
    16 maart: Orchid24: Controle vk
    17 maart: Orchid24: Geslachtsecho
    24 augustus: Lampje007: start ivf/icsi 1

    BEVALLEN
    09-2020: PeppaP: 33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor
    10-2020: Lin18: 33 jaar, 2e kindje, man verminderd vruchtbaar, ICSI2

    10-2020: Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13
    11-2020??: Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde 06
    01-2021: Gl0ria: 31 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar

    01-2021: Orchidea: 23 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar
    01-2021: Wishmommy84: 36 jaar, 2e kindje, PCOS, ronde 17, ronde 08 OI, Gonal-F en Pregnyl⭐️

    ZWANGER
    18-05-2021: Maan84: 35 jaar, 3e kindje, TESE geslaagd
    29-06-2021: Geneeke: 3e kindje, pauze spontaan
    14-07-2021: Fluffyfishy: 31 jaar, 2e kindje, onverklaarbaar verminderd vruchtbaar, ronde 20

    06-09-2021: Orchid24: 26 jaar, 1e kindje, PCOS, maand 21, ronde 05 OI, Gonal-f en Ovitrelle
    05-10-2021: Jasmijn1: 28 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 05 OI, Gonal-f en Ovitrelle
     
  10. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Jawel zijn nek en romp zat vast door de lange en zware bevalling. Kinderarts deed het af als huilbaby. Na 3 behandelingen lacht hij nu meer en krijst hij niet meer. Wel de nachten zijn nog een ramp. Geen hulp maar gelukkig gaat het met mijn man en mij wel goed.
    Je kijkt zo uit naar zo'n wondertje en dan is dit niet wat je verwacht. Merk dat er ook echt een taboe op rust, je moet genieten. Tja...
     
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    oh gelukkig wel een oorzaak, dan is de osteopaat hopelijk de oplossing en gaat het steeds wat beter! Ja moeilijk genieten zo.. tuurlijk ben je blij met je kind maar het lijkt me niet genieten als je ziet dat je kindje continu zo overstuur is en het is voor jezelf erg slopend. Iedereen wilt uiteraard genieten van de zwangerschap en van de tijd erna, helaas gaat dat gewoon niet altijd.. is voor jullie nog het meest vervelend.. hopelijk breken die tijden wel aan
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  12. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Dank je wel, hoop het ook. Nu thuis en ook werken aan eigen herstel. Was niet niks afgelopen jaren zo blijkt.
    Zou iedereen een osteopaat aanraden. Blijkt dat bijna alle baby's nekklachten hebben na de geboorte. Wij hadden t graag eerder geweten dan na 3 maanden.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Nee is ook niet niks allemaal! Het hakt erin he. Hier ook tot nu toe nog geen zorgeloze zwangerschap, heb al sinds positieve test bloedverlies. Binnenkort waarschijnlijk onderzoeken start, tot nu toe gaat alles goed gelukkig maar het maakt de zwangerschap nog wat extra spannend terwijl het allemaal al spannend is haha!

    Hoor inderdaad vaker goede verhalen over de osteopaat bij baby's! Zorg inderdaad ook voor jezelf, werken komt later wel weer dat kan altijd nog!
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  14. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Dank je wel, ja echt zwaar.
    Oh das idd extra spannend en iets waar je ook niet op zit te wachten. Gelukkig wel alles goed maar niet fijn. Benieuwd of ze de oorzaak dan vinden.

    Ja echt een aanrader om na geboorte gewoon eens langs te gaan. Had ons een hoop ellende kunnen besparen.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  15. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    He gadver wat balen! Knuffel voor jou
     
  16. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    Oh wat zwaar! Heb echt met jullie te doen want dat is inderdaad niet wat je voor ogen hebt! Hier ook 4mnd met een baby gezeten die eigenlijk alleen niet huilde als hij aan het drinken was of een hazenslaapje deed of vastgehouden werd. Bleek oververmoeid te zijn en zich nog niet veilig genoeg voelde in bed waardoor hij steeds snel wakker werd en weer moest huilen. Zo erg als jij het beschrijft was het hier niet. Ik snap dat je op een gegeven moment breekt. Fijn dat het nu iets beter gaat maar zorg ook goed voor jezelf! Wat zegt het cb?
     
  17. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Dank je wel!! Is idd mega zwaar.
    Ook heftig bij jullie dus. Wat heb je anders gedaan waardoor het beter ging?
    Hier slaapt hij al vanaf dat hij thuis is in zijn ledikant. Hadden geen wieg ofzo.
    Hier is hij ook doodmoe nu, echt zielig.

    Cb zegt niks. Heb je niks aan. Kinderarts zei dat ze hem 2 dagen konden opnemen om mee te kijken. Mja is ook weer zoiets he
     
  18. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Jeetje wat een enorm zware en moeilijke start voor zowel jullie als jullie zoontje. Wij hadden dit ook 2 weken maar daarna ging het beter. Dus herken het maar vond die 2 weken echt zoo zwaar. Laat staan 3 maanden. Heel veel sterkte. Wij zijn met 6 wk naar een osteopaat geweest en met 1 week naar een BSR (body stress release) behandelaar. Hielp beiden erg goed en al snel was het huilen over. Hoop voor je dat het nu snel beter zal gaan.

    Gaat het overdag wel goed? Of huilt hij de hele dag door? Ik hoop dat je omgeving voor wat verlichting kan zorgen ook
     
  19. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Jeetje, net zo pittig en zwaar. Wat lastig he de eerste maanden. Hoe gaat het nu met jou en met je zoontje?
     
  20. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    @Lin18 ah wat een moeilijke start zeg voor jullie. Kan me voorstellen dat je iets heel anders had verwacht en gehoopt. Lijkt me lastig dat je merkt dat er zo'n taboe ligt op n baby die veel huilt en wat je zelf ook maar moeilijk kunt handelen. Denk dat je je juist begrip, steun en hulp kunt gebruiken. Veel sterkte gewenst!

    @PeppaP dat klinkt ook erg pittig. Lijkt me zo frustrend als je kindje zo huilt en je niet weet waarom en wat je kunt doen om t op te lossen/te verlichten.
     
    Lin18 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina