Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    Hoi meiden,
    Zou hier ook graag mee willen schrijven met jullie.
    Ik heb een goedaardige hypofyse tumor met als gevolg geen cyclus en in de mmm terecht gekomen. Nu met de 3e ronde OI bezig m.b.v. Meriofert voor ons 2e kindje. Deze ronde nog erg weinig groei gezien, afgelopen vrijdag een ei van 11mm en zit nu op CD21... Merk dat ik het nu moeilijk begin te krijgen en hoop hier samen met jullie wat kwijt te kunnen. Morgenochtend weer een follikel meting...
     
  2. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Welkom @PeppaP
    Hoe was de follikelmeting? Hopelijk is er wel vooruitgang te zien!

    Ik heb de uitslagen van 't bloedonderzoek en ook daar is alles goed. Al met al zou ik dus gewoon op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden. Volgende cyclus gaat ze me nog opvolgen, maar ik verwacht daar eigenlijk ook niets geks bij. Ben er bang voor dat we daarna dus nog een half jaar het op eigen houtje moeten gaan proberen.
     
  3. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    Yes, eindelijk lijkt er een ei te zijn gaan groeien deze ronde! Links een van ruim 14mm en rechts nog een kleine van 12mm. Hopelijk blijft die van rechts klein en groeit links verder door. Mag morgen alweer terug voor een volgende fm i.v.m. de kerstdagen. Ben benieuwd, wie weet gaat het wel een heel gezellige kerst worden dit jaar

    @fluffyfishy: eigenlijk heel goed nieuws dus dat je op de natuurlijke manier zwanger kan worden! Maar ik snap heel goed dat je er zelf misschien minder vertrouwen in hebt na al die rondes al geprobeerd te hebben en teleurgesteld te zijn. Wie weet 'ontdekken' ze iets tijdens het volgen van je cyclus. Hoe gaan ze dit precies doen?
     
  4. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Hai allemaal! Nou weet ik nog niet zo goed of ik hier al bij hoor....
    Volgende week gaat mijn spiraal eruit en hoop ik op een wonder....en natuurlijke zwangerschap.
    Echter is die kans maar 1% ivm verklevingen, verstoppingen etc. Mijn eerste stinkerd mocht na een ivf komen. Gelukkig eerste keer meteen raak!

    nu lees ik hier alweer veel verschillende verhalen en ervaringen.

    voor de ervaringsdeskundigen, hebben jullie niet getwijfeld om die hele mmm weer in te gaan? Ik vond het nogal intens....zeker daarna. Je doet zo je best een wonder te krijgen. Ik heb veel pijn moeten doorstaan om haar er überhaupt in te krijgen, en dan weer 9 maanden later eruit... en dan is het niet eens alle dagen leuk als ze er eenmaal is. Inmiddels 2 jaar verder, en wil ik hopelijk nog een keer zwanger raken...

    overigens heb ik geen doorverwijzing nodig en kan ik zo bellen met het zkh. Dat word waarschijnlijk ergens juli. En dan gaan we weer.....
     
  5. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    Gezellig dat je meeschrijft!
    Juli pas? Is er zo'n lange wachttijd dan?
    Getwijfeld heb ik niet of we er weer in die mmm zouden gaan want een andere optie is er niet maar wel over welke weg. Het verlangen naar een groter gezin is toch groter dan alle shit die erbij gepaard moet gaan (voor, tijdens en erna). Geloof me als ik zeg dat er hier echt veel shit is geweest. Probeer er nu niet teveel naar terug te denken en waar kan dingen anders te doen of er proberen anders in te staan /andere mindset.
    Vandaag, CD25, weer een fm gehad en vreesde het eigenlijk al... Een van 15 en een van 16mm. Bij 2 boven de 15mm mag er dus blijkbaar niet doorgegaan worden. Daar ben je nu dus al zo lang voor aan het spuiten deze ronde... Baalde echt enorm. Snap wel dat een meerlingzwangerschap niet ideaal is maar wat is de kans nu dat beide eitjes bevrucht worden?? Wij zouden die 'gok' wel aandurven, jullie? Maargoed, las eerder in een ander topic hier dat iemand een follikel reductie heeft ondergaan om een meerlingzwangerschap tegen te gaan en toen ik dat voorstelde bleken ze er wel voor open te staan!! Dus moet morgen weer terug voor een fm en dan horen we meer.. Spannend!
    Iemand anders nog afspraken/nieuws?
     
  6. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    spannend! Ik hoop het beste voor je en dat je toch door kan zetten!
    ik geloof je meteen....
    om die reden dat wij ook een hoop hebben moeten doorstaan, heb ik wel even getwijfeld.
    Wat spannend! Ik hoop het beste voor je, en duim dat ze nog door kunnen zetten.
    Ik geloof je meteen.... om die reden heb ik echt wel een tijd getwijfeld. Hebben we het niet goed zo? We hebben het voor, tijdens, en na de zwangerschap niet makkelijk gehad. maar de hormonen en de drang (met name bij mij) heeft gewonnen. Ik heb mijn man weten te overtuigen, we weten wat ons te wachten staat, en we weten waar we moeten beginnen. Geen wachten, geen operaties meer, geen ‘ga het nog maar een jaar proberen’ en we weten dat er een hogere dosis hormonen toegepast moet worden. Nu hopen op een goed resultaat.

    Wat de wachtlijst is weet ik niet, volgens mij is die hij het umc niet, of niet zo lang. Maandag gaat mijn spiraal eruit, en ik wil de hormonen even. Goed de tijd geven mijn lijf te verlaten. En dan na de vakantie gaan we eens afspraken maken.
    Daarbij wilde we graag een tweede tegen de tijd als Djuna naar school gaat. Maar we hopen ergens dat in de loop van het jaar er misschien een wonder bestaat....

    Heel veel succes ❤️
     
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoi meiden!

    Jullie zijn allemaal al beetje ervaringsdeskundigen om het zo te lezen.. heftig wel hoor.. hopelijk word 2020 ons jaar!

    Ik weet sinds vorige week dat we waarschijnlijk de mmm ingaan. Ben inmiddels 15 maanden ontpilt en ik geloofde niet meer in het ontpillen wat de huisarts bleef roepen. Dus vorige week een echo gekregen en ja hoor duidelijk PCOS. Ik heb geen overgewicht en heb wel eisprongen, maar wel erg onregelmatig. Zit nu ook weer op dag 32 en nog geen eisprong te zien (ik gebruik ovulatietesten, tot nu toe werken deze bij mij gelukkig wel). Vandaag doorverwijzing gekregen voor het ziekenhuis, dus maandag kan ik bellen voor afspraak. Hopelijk hoeven wij niet heel lang te wachten en vind ook ergens wel spannend of het zaad van mijn man goed is.

    Mijn bloedwaardes waren in principe prima.. maar had bloed geprikt na de eisprong dus ik weet niet of dat ook nog verschil geeft met of je voor of na prikt..

    Ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen! Ik zal misschien nog niet alles kennen wat jullie vertellen :oops:

    Liefs Orchid24
     
  8. Kabouter32

    Kabouter32 Actief lid

    28 jan 2019
    370
    267
    63
    Vrouw
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020
    **


    NOD DECEMBER
    *

    NOD JANUARI
    *Kabouter32 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 18 - NOD 9 januari
    *Fluffyfishy - 30 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 12 januari
    *

    NOD FEBRUARI
    *
    *


    AFSPRAKEN
    * 20 december - intakegesprek - Fluffyfishy


    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
     
  9. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    wat een spannende tijd staat jullie te wachten! hopelijk kan je snel geholpen worden ❤️

    Van pcos weet ik niet veel, maar er zijn meiden die daar zeker meer over weten en antwoord kunnen en willen geven als je vragen hebt.

    het zaad van mijn man was tijdens de check helemaal prima. Maar toen het echt belangrijk was, bij de punctie bleek het ineens heel slecht te zijn! (Ik wil je niet ontmoedigen, maar meer zeggen dat het ook per keer vreselijk kan verschillen)
    Mijn man moest nog een keer voorhuidjoggen in dat vieze hok..... maar resultaat is nu 2 jaar oud. Dus ach...
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ik heb al aardig veel opgezocht over PCOS en heb vragenlijst voor de gynaecoloog haha:roflmao:

    Dat het zoveel kan verschillen zeg.. Ja het is niet leuk als hij het daar moet doen, maarja als het resultaat heeft dan is het het zeker waard!

    Hoe is het met jou?
     
  11. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel


    pffff vragenlijsten..... lol

    nee, het is zeker niet altijd leuk. Ik beschrijf het maar altijd als intens. Dat kan je op zoveel verschillende manieren ervaren, maar alles was voor mij intens. Maarrrr het heeft me ook gemaakt wie ik vandaag ben.

    lief dat je het vraagt! Met mij gaat het goed! Ook een spannende tijd. Maandag gaat mij spiraal de prullenbak in. Dan even een half jaar ont-hormonen en dan weer een umc-Tje fingerscrossed dat die gekkenhuis niet nodig is, maar ik ga er niet van uit.
    Verder zijn we vooral druk met mijn kleine dame die al best groot en eigenwijs is....
     
  12. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    @dunnie Dank je wel! Ik snap nu ook de 6 maanden... Heel veel succes maandag! Ja wie weet, je hoort toch nog zoveel wonderverhalen. Ik duim voor je!
    Intens, ja dat is ook voor mij de juiste beschrijving.

    @Orchid24 Wat heftig om te horen te krijgen dat je PCOS hebt. Zelf weet ik er ook niet zo heel veel vanaf alleen dat je verschillende klachten en gradaties erin kan hebben. Waren er veel blaasjes te zien dat je deze diagnose gekregen hebt?

    Gisteren te horen gekregen dat we maandag voor een follikel reductie mogen gaan! Heb ook nog een cyste die ze er hopelijk gelijk mee uit kunnen prikken. Zodadelijk de LH spuit erin en wachten tot maandag... Ben zo bang dat in de tussentijd de eitjes al springen (?!) vond het zo verwonderlijk dat de punctie precies na 34h moest zijn. Iemand ervaring met puncties?
     
  13. Kabouter32

    Kabouter32 Actief lid

    28 jan 2019
    370
    267
    63
    Vrouw
    Jeetje @PeppaP, volop in het traject al. Ik verwacht dat het circus bij ons de komende maanden gaat beginnen. Geen ervaring met puncties dus helaas, sterkte!
     
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    haha wat is er met vragenlijsten?:roflmao: Dat geloof ik wel ja dat het heel intens is.. ben wel benieuwd hoe wij het gaan ervaren.. Ik heb gisteren op dag 33 positieve ovulatietest gehad, maar heb het nog even met spuitje moeten doen. Ik heb vaginisme, maar we kunnen inmiddels sinds 2 maanden seks hebben maar soms lukt het niet zoals gisteren. En 4/5 dagen daarvoor seks gehad, dus ik denk dat we niet zoveel kans maken deze ronde. Maar moet zeggen dat ik dat nu niet zo erg vind, wetende dat we (hopelijk) binnenkort hulp krijgen.

    Spannend inderdaad! Ik dacht dat je met de spiraal veel minder last had van het onthormonen, maar dat kan dus ook anders zijn? Wat is een umc-tje?:oops: Ik hoop voor je dat het inderdaad niet nodig gaat zijn! Haha ja in ieder geval wat afleiding met de kleine meid :p
     
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Denk als de punctie 34 uur later moet zijn, dat je niet zo bang hoeft te zijn op dat de eitjes al springen voor die tijd lijkt me? Weet niet hoe dat werkt allemaal, dus kan je er niks over vertellen helaas..

    Ja er waren er heel veel te zien, daardoor wist ik het ook meteen:p
     
  16. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    dank je!!

    ja punctie ook moeten doormaken met de ivf. Hoe zat dat ook alweer.... ik heb hem in de avond gezet en de volgende dag in de middag had ik de punctie.... dus bij mij was dat geen 34 uur. Of.... ik ben hardop aan het graven. Nee ik heb de maandag avond geprikt. En de woensdag einde ochtend de punctie. Dus dat klopt wel! (Sorry is alweer bijna 3 jaar geleden)

    maar waarom... dat weet ik niet. Ik kan me wel herinneren dat mijn follikels tussen de 12 en 14 mm waren bij het meten. Ik had er toen 3.

    heel veel succes!!!
     
    PeppaP vindt dit leuk.
  17. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    Gisteren positieve test?! Dan zou heel goed kunnen zijn dat jou ei vandaag pas gaat springen en zou je de kans op bevruchting nog kunnen vergroten als je het vanavond en/of morgenochtend nog gezellig gaat maken!!
    Wat ontzettend vervelend voor je dat je vaginisme hebt zeg! Kan me voorstellen dat zo'n onderzoeken down under helemaal vervelend voor je zijn..
     
  18. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    hopen op het beste dan! En anders hopen op vlotte en goede hulp!
    UMC is het ziekenhuis waar ik kom. Dus als het natuurlijk niet lukt word het een umc-Tje
    Vwb de hormonen, of naja het onthormonen....geen idee eigenlijk. Maar leeg mij fertiliteit artsen kennen. Donders dat ze zeggen, kom over een half jaar maar terug, want je weet het maar nooit! En dan heb ik dat vast gehad en kunnen we meteen bij de volgende cyclus aan de bak! Ben ook wel benieuwd of er een duidelijk verschil is met of zonder hormonen vwb mijn gesteldheid. Heb altijd veel last gehad van buien en humeur, en sinds 2 jaar diagnose paniekstoornis. Maar lees ook veel dat hormonen hier een rol in kunnen spelen.
     
  19. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020
    **


    NOD DECEMBER
    *

    NOD JANUARI
    *Kabouter32 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 18 - NOD 9 januari
    * PeppaP - 33 jaar - 2e kindje - ronde 3 - NOD 10 januari

    *Fluffyfishy - 30 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 12 januari
    *

    NOD FEBRUARI
    *
    *


    AFSPRAKEN
    * 20 december - intakegesprek - Fluffyfishy
    * 14 februari - evaluatiegesprek - PeppaP


    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
     
  20. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    Vanochtend de follikel reductie gehad...dat was me toch even heftig zeg! Viel me zwaarder dan ik gedacht zou hebben. Heb het wel even moeten verwerken zeg maar. Uiteindelijk de cyste maar laten zitten. Zelf was de gyn er geen voorstander van om hem weg te halen en na de eerste reductie vond ik het ook wel mooi geweest... En toen moest 'het feest' thuis nog beginnen. Nu op het wachtbankje
     

Deel Deze Pagina