@Appeltaartmetslagroom vervelend dat je toch wel veel last ervan hebt .. @Kabouter32 het is fijn dat als jij het nog niet helemaal afschrijft, je man dat ook niet doet.. wat voor een aanvullende onderzoeken worden er nu gedaan? Het is ook een lastig besluit.. hopelijk komen jullie daar samen uit! ❤️ Nu in ieder geval goed gebruik maken van je eisprong!
Ja precies, hoewel de kans dat we spontaan zwanger zouden worden niet 100% uitgesloten is, maar wel echt heel klein is begreep ik van de gynaecoloog... Ik heb vandaag dus inwendige echo gehad en daar zag alles er goed uit, eind volgende week willen ze dan progesteron meten om te weten of de eisprong inderdaad heeft plaats gevonden. Mijn man krijgt nog een lichamelijk onderzoek bij de uroloog, moet ook bloed laten prikken op hormonen om te zien of daar mogelijk een oorzaak is voor het lage aantal zaadcellen en moet nog eens zaadonderzoek laten doen, want in het laboratorium van Saltro wordt machinaal geteld en in het ziekenhuis doet een laborant dat, dus nog een extra check. Over 4-5 weken hebben we dan terug een afspraak bij de gynaecoloog om alles te bespreken en te horen wat het behandeladvies is..
@Kabouter32 Spannend! Goed dat jullie voorlichting hebben gekregen en er goed over nadenken. Ik snap je man ook wel, wij hebben ook nog steeds een grens. Inmiddels ben ik begonnen met spuiten van de Gonal F, vrijdag weer een echo. Ik ben heel benieuwd hoe mijn lichaam reageert en hoeveel follikels er zullen groeien. Ook vind ik de timing van de IUI erg spannend, of dat allemaal wel goed komt. Ze zeggen dat je na een positieve ovulatie test zo'n 48 uur daarna je eisprong hebt toch? Bij mij is dat altijd veel sneller, zo'n 12 uur en dit is ook bewezen met echo's. Dus ik ben bang dat inseminatie 24-36 uur na de ovitrelle te laat zal zijn, maar we gaan het zien. Ik moet mij er niet te druk over maken, de artsen hebben er voor geleerd en ik niet.
Nog van alles op de planning dus.. spannende tijd weer! En ook nog tijd om er samen goed over te hebben
Spannend! Ik zou me daar ook druk om maken.. maar zoals je zegt hun hebben er voor geleerd en doen dit bijna dagelijks dus het zal vast wel goed zijn!
** START FERTILITEITSTRAJECT EIND 2019/BEGIN 2020 ** NOD FEBRUARI NOD 20 feb: Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde 06 NOD 22 feb: Appeltaartmetslagroom: 37 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, IUI1 NOD MAART NOD 02 maart: Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13 NOD 07 maart: Kabouter32: 33 jaar, 1e kindje, man verminderd vruchtbaar, ronde 20 NOD 09 maart: Fluffyfishy: 30 jaar, 2e kindje, onderzoeken goed, ronde 11 NOD ?? maart: Orchid24: 25 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 09 NOD ?? maart: Mamadi18: 29 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 19 NOD ?? maart: Gl0ria: 32 jaar, 1e kindje, man verminderd vruchtbaar, ronde 14 IUI1 AFSPRAKEN 19 februari: Chiara2: Belafspraak gyn eisprong 21 februari: Linkiepinkie: Intakegesprek 21 februari: PeppaP: Intakegesprek vk zh + hopelijk 2e echo 21 februari: Gl0ria: inwendige echo 27/28 februari: Kabouter32: Bloedprikken progesteron + man hormoononderzoek 03 maart: Lin18: Eerste echo 06 maart: Orchid24: Behandelingsgesprek + uitslagen zaad en bloedprikken 10 maart: Kabouter32: Man afspraak androloog 19 maart: Kabouter32: Advies-/behandelingsgesprek + uitslagen bloedonderzoek en onderzoeken van man ZWANGER 21-09-2020: PeppaP: 33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor Lin18: 33 jaar, 2e kindje, onvoldoende zwemmers, ICSI2
Fijn dat er dan nog een volgend onderzoek komt om de oorzaak te achterhalen. Hoe voel je je er nu onder? Geeft het rust nu na dit gesprek? Er werd verder dus nog niks gezegd over de eventuele andere opties die er nu zijn? Of gaven ze al wel een idee aan?
Ja lijkt me ook spannend vooral omdat hij er zo snel na is. Maar zoals je zegt, zullen ze dat idd ook zelf wel goed weten en naar handelen. Jij moet dus nu spuiten en dan 21febr een echo om te kijken hoe het gaat? Krijg je dan deze ronde dus meteen de 1e IUI behandeling?
@linkiepinkie ja ik mocht meteen beginnen deze nieuwe cyclus. Ik verwacht begin volgende week inseminatie en dan twee helse wachtweken
Oooo hoe spannend is dat!! Dat worden idd helse wachtweken aaargh Ik ben even kwijt hoe het bij jou was. Maar wanneer was jouw 1e afspraak in het ziekenhuis ook weer? Ben even benieuwd hoe lang er over is gegaan tussen je 1e afspraak en nu.
Meer om geen grote dingen te missen, maar kan goed zijn dat ze geen oorzaak vinden en dan komen we waarschijnlijk op IVF/ICSI uit
@Kabouter32 even allemaal spannend dus. Goed naar jullie gevoel blijven luisteren. Ik besefte mij opeens gister dat als dit raak is nu dat dit echt de allerlaatste keer gaat zijn. Alles voor t laatst. En dat maakt mij voor een deel ook wel een beetje bleh . Maar gewoon vollop genieten dus. Daarnaast besefte ik me ook vandaag dat als dit niet goed gaat dat ik niet weet hoe dan verder. . Ik hoor iig morgen of de eisprong goed was maar ik ga sochtends al testen. Er ligt een early predictor klaar. . Ongelofelijk dure krengen! Ben heel benieuwd morgenochtend. . Zie ik wel of niet wat. .
@Kabouter32 fijn dat het er bij jou iig goed uitziet! Goed om het er samen over te hebben wat je wilt en wat je er voor over hebt. Mooi dat het zo zorgvuldig onderzoek gedaan wordt. Het klinkt vaak zo gemakkelijk, een kind maken maar wat is het vaak moeilijk. @Orchid24 ja, dat valt me stiekem ook wel tegen hoor! Vooral het last hebben van je lijf na de injecties en de inseminatie. In m'n hoofd heb ik dat stukje afgerond en wacht ik nu af. Maar t spul zit natuurlijjk wel in je lijf en dat zoekt weer naar een nieuwe balans. Gelukkig komt ook voor jou je afspraakdatum dichterbij! @Gl0ria ik snap dat je twijfelt aan de timing en dat je je daarmee t hoofd op hol kunt brengen. Maar de artsen weten hoe t werkt en hebben jou ook bekeken dus dan mag je er van uit gaan dat het zo kan toch. De (pregnyl) injectie wekt je eisprong op, daar stemmen ze op af en je 'eigen' eisprong komt dan niet meer omdat je hersenen het signaal hebben gekregen dat er voldoende hormonen aanwezig zijn. En lekker hier spuien in je wachtweken als je daar behoefte aan hebt! Ik moet nog een paar dagen wachten, spannend! @Chiara2 he, wat een domper zeg! Sterkte met het verwerken van de klap.
@Chiara2 balen zeg .. extra lief zijn weer voor jezelf!❤️ Je zei je weet niet hoe verder als negatief was? Ga je dat overleggen als je ziekenhuis opbelt? @Appeltaartmetslagroom ja dat blijft natuurlijk langer in je lichaam.. wel vervelend zeg.. Ja voor mijn gevoel duurt het nog lang, maar op vrijdag nog maar 2 weken ipv 6 weken dus ik houd mezelf hele tijd voor dat we toch inmiddels ruim over de helft zitten Ik ben ook heel benieuwd wat mijn lichaam deze ronde doet.. was het toeval dat ik een kortere cyclus had in combinatie met dat ik brood ben gaan mijden en groentesmoothies ben gaan drinken. Of heeft die kleine aanpassing er toch voor gezorgd dat mijn eisprong voortaan eerder komt? Ben heel benieuwd!
Neee wat jammer. Het klonk alsof het raak was! En hoe nu verder? Tja idd op naar ronde 7. En je er op voorbereiden dat nog een jaar gaat duren. Ik heb dat ook gedaan en die gedachte geeft mij rust zodat ik niet meer het gevoel heb: nu is het raak en weer teleurgesteld wordt. Misschien helpt dat jou ook. Ik houd mezelf voor. Met kerst ben ik zwanger. En binnen die tijd is het vast raak! Ik weet het, je verstand wil dat niet. Want je wilt het nu! Dus dat maakt het frustrerend. Maar meer kun je er niet aan doen helaas. En verder hier je gal spuwen!! Dat mag altijd
Ja is een goeie indd! Dat wordt wel eventjes een mindswitch maar wel beter indd! @Orchid24 ja indd even vragen wat het idee is. Ik gok dat ze nog een maand willen zien en mij dan loslaten (er vanuitgaand dat mijn ei goed gesprongen is).
Weet je ik het klinkt echt als een dooddoender. Net als iedereen die zegt je moet het loslaten. Aargh. Maar sinds ik in december ontdekte dat mijn mans zaad niet op orde was, dacht ik oke: of ik ga me iedere maand teleur laten stellen of ik denk gewoon: kerst 2020 ben ik zwanger! Heel stom maar het werkt dus wel bij mij. Ik hoop nog steeds iedere ronde dat het raak is maar ergens geeft het mij nu wel rust omdat ik me niet meer vasthoudt aan de tijd van 'ik wil het nu'. En hoe meer weerstand je voelt tegen de gedachte met kerst ben ik zwanger, hoe meer het je misschien wel kan helpen. En ja alles ervoor is alleen maar mooi en geweldig! En is de feestvreugde net zo groot. Het klinkt wijs, ik weet het, over 2 weken krijg je waarschijnlijk van mij ook weer een 'gdvd weer niet gelukt' bericht. Maar los van die dagen, geeft het mij de rest vd maand veel meer rust!