Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    dat zou fijn zijn inderdaad.. en anders misschien zelf even in het kort opschrijven als dat kan en onder zijn neus duwen mocht het duidelijk zijn dat hij zich niet heeft ingelezen?
     
    Ielse1986 vindt dit leuk.
  2. Ielse1986

    Ielse1986 Lid

    5 feb 2020
    42
    25
    18
    Vrouw
    Ik heb idd een klein notitie schriftje gekocht en daarin in het kort alles opgeschreven. Ook om vanaf nu alles bij te houden. Lijkt me wel handig want op een gegeven moment gebeurt er zoveel en kan je echt alles niet meer onthouden...
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  3. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    nee dat is ook zo, ik houd alles bij in een app op mijn telefoon en heb mijn cyclus uitgeschreven ook inderdaad!
     
    Ielse1986 vindt dit leuk.
  4. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Jeeeetje 14 pagina's heb je ff! Maar allemaal voor een goed doel. Succes ermee.

    Wij zelf hadden geen vragenlijsten. Ieder ziekenhuis werkt dus anders. Wij moesten gewoon gister een aantal vragen beantwoorden.

    Wat betreft temperaturen heeft @Orchid24 alles volgens mij al mooi uitgelegd! Ook daarin verschillen ziekenhuizen. Die van ons maakt daar wel gebruik van. Voor mij werkt het super maar ik plas snachts nooit. Alleen begin vd nacht wel eens. Ik weet hierdoor precies wanneer mn eisprong is.
     
    Ielse1986 en Orchid24 vinden dit leuk.
  5. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja doe je goed. Even een kort overzichtje zodat je niet eerst opnieuw je hele verhaal moet vertellen. Is al moeilijk genoeg allemaal voor jullie.
     
    Ielse1986 vindt dit leuk.
  6. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    @Ielse1986 welkom hier! Een hele geschiedenis heb je al! Temperaturen verschilt per ziekenhuis. Ik had t netjes gedaan op advies van de huisarts, maar in het ziekenhuis vonden ze het niet betrouwbaar en verkozen ze een andere manier. Succes met het invullen, wat een hoeveelheid. Ik geloof dat we allebei 2 a4tjes hadden. Maar zoals je misschien al gemerkt hebt door hier te lezen, verschilt het per ziekenhuis nogal. Succes bij je huisarts! Bij ons was het gesprek kort en gericht op de verwijzing. Geen onderzoek gehad omdat de ha aangaf dat het zhuis dat ook zal doen. Was voor m'n partner ook de eerste ontmoeting met de huisarts, maar eigenlijk maakte dat niet uit. Hij wist goed waar we voor kwamen en had dat voorbereid. En je kunt ook gewoon vragen om een verwijzing. Dat is waar je voor komt. Goed dat je dingen opschrijft.

    @Gl0ria ja, dat heb ik ook gedaan. Ff flink gebaald en toen weer verder. Merkte dat ik het wel ff lastig vond om vrijdag 'weer' in het ziekenhuis te zijn voor een uitgangsecho en t begin van een nieuwe ronde. Had n hele lieve arts die de boel gewoon benoemt zoals het is en dat dit echt n teleurstelling is. Fijn dat je hsg mee is gevallen. Hier gaan ze dat doen als het na 3 iui pogingen niet gelukt is. Mag ook een foamecho, dan heb je geen rontgenstraling maar krijg je foam ingespoten en krijg je een echo.
    Spannend, een iui komende week voor jou! Ik vond het vooral een beetje raar, maar niet pijnlijk tijdens het inbrengen. Ik had mn iui in een weekend, leeg ziekenhuis en moest zelf het licht maar uitdoen en de deur dichtdoen als ik klaar was. Oke, dat heb ik dan maar gedaan ;)

    @Mamadi18 thnx, ik ben de moed ook niet verloren maar was wel teleurgesteld.

    @linkiepinkie ja ,iui is inseminatie (intra uteriene inseminatie) Je eisprong voel je soms wel en soms niet. En bij sommige mensen is het zo dat ze het maar aan een kant voelen. Wat niet wil zeggen dat er niet gebeurd als je niets voelt. Sex tijdens het iui traject mag gewoon. Ze leggen wel uit wat ze van je verwachten. Erna mag sowieso en vlak ervoor wordt afgeraden.

    @Orchid24 temperaturen verschilt per ziekenhuis. Van de huisarts moest ik dat doen vanaf het moment dat we daar waren tot aan de intake bij het ziekenhuis. Netjes n lijstje gemaakt, maar toen we daar kwamen gaf de arts aan dat ze het niet meer op die manier doen omdat het niet heel betrouwbaar is en niet bij iedereen duidelijkheid geeft. Zij gingen voor echo's en bloedprikken.

    Echt super fijn dat iedereen hier zo reageert, ook als een poging niet lukt of er een tegenslag is. Thnx dames :)

    Gisteren heb ik een uitgangsecho gehad en alles zag er goed uit en ik mag starten met ronde 2 van de iui. Deze keer ga ik het zonder hormonen proberen want ik voelde me er niet fijn onder. En aangezien m'n cyclus goed is, is dat een optie. Een goed gesprek er ovr gehad gisteren, dat was echt fijn. Vind het verbazingwekkend hoe goed die artsen op de hoogte zijn van alles. Ik heb elke keer een andere arts, maar ze lezen zich goed in de situatie in en denken met je mee. Echt heel prettig. Voel me daar geen nummertje.

    Fijn wekend dames!
     
    Kabouter32, PeppaP, Gl0ria en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja tijdens intake zijn ze er ook niet over begonnen, dus dan hoeft het waarschijnlijk ook niet. Ik hoop ook op echo’s en bloedonderzoek om vast te stellen of eisprong geweest is enzo. Nog 2 weken wachten, pff voor mijn gevoel duurt het echt een eeuwigheid.. blij als het zover is!

    Fijn dat je het zonder hormonen mag gaan proberen!! Heel fijn inderdaad dat ze zich zo goed inlezen! Spannend 2e IUI, hopelijk mooi resultaat!
     
    Appeltaartmetslagroom vindt dit leuk.
  8. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Wat goed dat je het zonder hormonen gaat proberen! Kan me voorstellen dat de neiging is om het juist met hormonen te doen als soort 'ondersteuning' ofzo en het hiervoor gewoon niet gelukt is. Maar geeft veel meer rust in je lichaam en je cyclus is goed dus groot gelijk! Zeggen ze daar ook nog iets over of er meer of minder kans is op een zwangerschap met of zonder hormonen?

    Fijn he als het zo goed voelt in het ziekenhuis. Ik vond het gister ook heel prettig. Was duidelijk, snel actieplan en ze waren heel inlevend. (Ze vroeg naar mn gezinssituatie en wilde weten of die kinderen hadden dus ik zei een broer en zus maar mn broer is overleden. Ze ging er helemaal op in, zei oo wat heftig en moeilijk. Terwijl normaal de meesten er altijd overheen praten omdat het gevoelig kan liggen. En nu dacht ik juist ooo joh, daarvoor zitten we nu niet hier. En mocht ze van mij wel doorpraten haha. De omgedraaide wereld, maar vond het zo lief!)
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  9. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ik kan me heel goed voorstellen dat je het lang vindt duren. Dat duurt het ook bij je. Want ik krijg dinsdag al mn bloedonderzoek voor mn eisprong. Terwijl ik gister mn intake had. En jij heb die al weken terug gehad. Maar goed, je kunt er weinig aan doen en het resultaat is straks waar je het allemaal voor doet. Houd vol en heb vertrouwen:thumup:
     
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja precies vanaf moment huisarts tot aan straks 6 maart is echt halfjaar voorbij gegaan ongeveer :rolleyes: bloedonderzoek wel gehad en zaadonderzoek, maar dat word pas 6 maart besproken.. dus zit dan weer midden in een cyclus dus ook de vraag of we dan meteen door kunnen met de behandeling of dan alsnog weer moeten wachten o_O maargoed niks aan te doen, het is nou eenmaal zo. En als we zwanger worden dan is het dat allemaal waard geweest inderdaad!
     
  11. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Met mij wel goed dank je Wel kwaaltjes maar dat neem ik er graag voor lief. Neem rust als het kan en misselijkheid is te doen. Smiddags is het minder aanwezig. Tel de dagen af tot de 3e.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het in ieder geval wel te doen is! Kan ik me voorstellen, zijn zo spannend die eerste weken.
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  13. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wij hadden 5 of 6 kantjes bij de intake. Beide bloedprikken. Had op aanraden van mijn huisarts ook de temperatuur bijgehouden maar daar werd niks mee gedaan. Cyclus werd opgevolgd en man moest zijn bijdrage inleveren.
    Cyclus bleek goed dus 2x iui gehad zonder hormonen. Alleen pregnyl om eisprong te kunnen plannen.
    Van de iui zelf voel je weinig, alleen de bekende eendenbek.
    Bij ons ging er ook een tijdje overheen maar dat kwam ook omdat we in eerste instantie 6 maanden zelf moesten proberen. Later mochten we toch eerder komen. Gingen begin november '18 naar de huisarts geloof ik en in mei '19 de iui. In januari '19 had ik de hsg.
     
  14. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja probeer maar afleiding te zoeken zodat de dagen snel voorbij zijn. Komende 3 dagen carnaval dus dat zal wel lukken.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  15. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    @fluffyfishy geen idee war de waarde was, niet doorgekregen.
    @Gl0ria thanks voor je voorbeeldje! Ik ga indd ook maar een lekkere cocktail nemen ;)
    @Mamadi18 spannend jij woensdag, laat je weten hoe het was?

    Ik was even druk met van alles dus vandaar late reactie. Ik moet nu morgen of maandag wel ongesteld worden anders kan die HSG niet doorgaan maandag. Ben je eerst aan t duimen voor geen menstruatie, ben ik nu aan t duimen voor wel haha!
     
  16. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    @Orchid24 oooow echt bijna nu, hopelijk kunnen jullie gelijk door! Veel plezier met de carnaval!
     
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ik duim voor je dat je menstruatie doorbreekt vandaag!
    Het begint nu langzaam zo ver te zijn ja haha! Ik woon wel tussen de carnavalsdorpen, maar heb zelf niet zoveel met carnaval haha! Vroeger uiteraard wel de kroegentochten enzo haha maar al paar jaar doe ik het niet meer vieren haha:|
     
  18. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    Hele fijne intake gehad met zeer betrokken mensen. En een hele mooie echo waar ze uitgebreid de tijd voor nam. Echt heel fijn! De mini was perfect met het termijn meegegroeid en bewoog zelfs een keer. Vrijdag de 28e feb de officiële termijn echo maar ga ervanuit dat de uitgerekende datum 21 sept blijft. Krijg ook extra groei echo's in het 2e deel van de zwangerschap en moet een extra suikertest en bloedonderzoek laten doen ivm diabetes in de familie en rhesusfactor. Verder gaat het sinds afgelopen week weer wat beter met de kwaaltjes. Hopelijk ben ik nu groot en deels van de misselijkheid af.
    Lees alles mee hier! Fijn om te lezen dat er bij steeds meer meiden nu echt met onderzoeken en trajecten gestart is waar zo op gehoopt en gewacht is. Duim voor iedereen op hetzelfde geluk!
     
  19. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    @Orchid24 ja, kan me voorstellen dat je het wachten nu wel beu bent. De ene wachtlijst is ook langer dan de andere en ook je moment in de cyclus tijdens het eerste gesprek kan van invloed zijn. Zonder dat ik het wist, was dat bij mij perfect. Voelde niet zo want ik was ongesteld tijdens de intake, maar zij gaf aan dat het dan juist het beste moment was voor een uitgangsecho om te kijken hoe t er dan uit ziet. en daardoor kon toen t hele circus van echo's snel beginnen ipv te moeten wachten tot m'n menstruatie.

    @linkiepinkie dat klinkt idd ook als meelevend tijdens de intake, wat fijn voor je! Als er geen duidelijke reden is voor verminderde vruchtbaarheid doen ze meestal behandeling met hormonen. Ze begrijpen ook niet waarom de kans dan toeneemt, maar uit onderzoeken blijkt wel dat je een iets hogere slagingskans hebt. Maar ook een grotere kans op een meerling en bijwerkingen. Het blijft een persoonlijke keus. Voor nu voelt het voor mij beter om het zonder hormonen te doen. Maar mocht er een volgende serie nodig zijn, dan sluit ik niet uit dat ik t weer met doe.

    @Lin18 fijn dat het te doen is. Lijkt me super spannend deze weken. Tussen ons dus ook een ziekenhuisverschil. Want deze ronde gaat zonder hormonen en dus ook zonder pregnyl. Terwijl ik dacht dat ik alleen de pregnyl moest doen. Net als bij jou.

    @Chiara2 hoop voor je dat de hsg door kan gaan morgen!

    @PeppaP wat een fijne berichten, heel fijn voor je :)
     
    Orchid24, Lin18 en PeppaP vinden dit leuk.
  20. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja is het ook. Blij als het om is ergens. Ook geen pregnyl? Moet je ovulatietesten doen dan? Ook spannend.
     

Deel Deze Pagina