Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @fluffyfishy Balen van je gevoel.. Ik denk dat het ook niet heel veel uitmaakt. Ik let er wel op, maar dat komt ook omdat het voor mij heel makkelijk is te laten. Ik drink zelden alcohol, ik lust wel rauw vlees/vis, maar meestal gaat mijn voorkeur uit naar iets anders etc. Als jij erg zin hebt in een wijntje of carpaccio zou ik zeggen gewoon doen als het toch niet elke dag is. Als ik geen chocolade had mogen eten, had ik dat ook gewoon gedaan:p
     
    PeppaP vindt dit leuk.
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoe staan jullie partners er eigenlijk in?

    Mijn man is heeel nuchter. Heb ook niet het idee dat hij ermee zit dat het langer duurt om zwanger te worden en hij riep ook al: ach misschien ben je wel zwanger voordat we hoeven te komen.

    Hij is ook nog helemaal niet bezig met dat we naar het ziekenhuis gaan. En als ik zeg dat het wel kan voorkomen dat hij vrij moet vragen van werk of pas later naar werk kan komen als het niet anders uitkomt voor het ziekenhuis (hij werkt in de horeca dus hele wisselende tijden) en toen keek hij me voor het eerst even in shock aan :roflmao: Hij zegt namelijk altijd ja op werk en wil op werk niet worden gezien als lastig ofzo, maar denk na 8/9 jaar zullen ze wel weten hoe hij is denk ik..

    Ergens heel fijn dat hij zo nuchter is en als ik even emotioneel ben dan is hij super. Maar vind het soms ook beetje eenzaam ofzo, dat ik de enige ben die zo graag wilt en maar aan het wachten is.
     
  3. PeppaP

    PeppaP Actief lid

    22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    Mijn man is ook vrij nuchter en realistisch maar leeft ook heel erg mee met mij. Hij denkt dat het nog wel een jaar kan duren voor het raak is terwijl ik elke poging verwacht zwanger te worden. Komt misschien ook omdat het bij de eerste gelijk raak was dus waarom zou het deze keer veel langer moeten duren...? Verder hoeft hij van mij niet mee naar al die echo's, heeft hij toch niks aan. Maar ik geef wel altijd uitgebreid verslag waar hij dan ook echt z'n interesse toont en meeleefd of opbeurd. Heel fijn. We balen natuurlijk allebei van al die moetjes maar proberen er de humor maar van in te zien. Vraag me wel af of ik het ook echt een jaar vol kan houden. Heb het in gedachten nu op 6 rondes gezet voor mezelf maar als het weer cyclussen van 40+ dagen gaan worden weet ik niet eens of het dat m gaat worden. Hopelijk niet nodig om daar serieus over na te hoeven denken... nog 'maar' 5 dagen...
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wel fijn dat hij zo met je meeleeft! Ja kan ik me wel voorstellen als het bij de eerste gelijk raak was, is dan toch ander gevoel..Mijn man hoeft dadelijk ook niet mee naar alle echo’s inderdaad, beetje onnodig hij is vorige keer ook niet meegeweest. Mijn man doet dat ook wel meeleven en ik hoop dat hij net zo geïnteresseerd naar alles gaat luisteren straks als jouw man!

    Ik hoop ook dat je daar niet over hoeft na te denken en het gewoon niet al te lang gaat duren allemaal!
     
    PeppaP vindt dit leuk.
  5. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    hallo allemaal Ik zou graag willen aanhaken in dit groepje. Ik heb al jullie verhalen gelezen, (alleen niet allemaal precies onthouden wie welk verhaal heeft, maar dat komt vanzelf!)

    Mijn verhaal: wij hebben al een dochter van 2,5 jaar. Toen wij van haar zwanger wilden worden, ging ik naar de dokter om mijn spiraaltje te laten verwijderen. Die bleek er niet te zitten, heel raar natuurlijk. De arts maakte een opmerking over, ach kan gebeuren. Maar ik dacht huh waarom ben ik dan niet al lang al zwanger??! Mijn dokter was het met mij eens en ik kreeg meteen een verwijsbrief. Geen gebruik van gemaakt omdat we toen op dat moment eigenlijk eerst nog onze studies wilden afmaken. We besloten het dus eerst zelf te proberen. Na precies 1 jaar raakte ik zwanger. Hallelujah! Eind goed al goed dacht ik. Maar nu zijn we bezig om weer zwanger te raken en komen we erachter dat er dus toch wat aan de hand is. We zijn ondertussen alweer 1 jaar bezig en zijn in november naar de dokter geweest. Mijn man's zaad is onderzocht, het blijkt dat hij traag zaad had. Bij 30% kans of minder op een zwangerschap binnen een jaar mag je naar het ziekenhuis. Wij zitten op 33%. In februari staat onze 1e afspraak gepland. Ik houd mijn temperatuur sinds december bij. Leek me wel handig alvast omdat ze daar waarschijnlijk toch naar gaan vragen. Ik zit met vragen als: hoe gaat onze 1e afspraak eruit zien? En wat is het behandeltraject als blijkt dat bij mij wel alles in orde is en het dus alleen aan mijn man's zaad ligt. Ik ben bang dat we straks te horen krijgen dat we het nog een half jaar moeten gaan proberen (maar ben nu al 36 jaar) dus hoop ergens dat we gelijk hulp krijgen! Krijg je in ons geval dan gelijk hormonen? Of is dat IUI? Ik weet eerlijk gezegd nog weinig dus... Moet me er nog in verdiepen maar wil eigenlijk ook gewoon de afspraak afwachten. Kortom veel vragen, en hoop al schrijvend wat van me af te kunnen schrijven en elkaar te kunnen helpen/ steunen.
     
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Welkom!

    Wat fijn dat de eerste in ieder geval spontaan gekomen is! Wel raar van je spiraaltje.. Hoe staat je man erin dat hij traag zaad blijkt te hebben? Ik denk zelf dat als bij jou alles goed is, dat ze dan met IUI beginnen. Weet ik niet zeker, maar ik denk vanwege je leeftijd dat ze toch niet nog gaan zeggen nog langer proberen. Vanaf 35 zou je met halfjaar al geholpen kunnen worden toch ipv een jaar? Dus ik hoop voor jullie dat ze jullie nu gewoon gaan helpen. Heb jij wel al onderzoekjes via de huisarts gehad? Heb je regelmatige cyclus?

    Ik ben ook heel benieuwd naar het intake gesprek, mijn man heeft nog geen onderzoek gehad en ik al wel een beetje. Het blijft spannend! Fijn dat je al wel een datum hebt! Ik vind de wachttijden wel echt verschrikkelijk lang.. heb nog altijd de intake formulieren niet binnen.. dus kan nog altijd geen afspraak gemaakt worden..
     
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Zou ik trouwens iets van een lijstje maken? Ik ben ook nooit zo goed in het onthouden van alles :oops:
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Oh wacht we hadden al een lijstje haha!
     
  9. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja ik houd ook wel van lijstjes! Misschien wel een idee. Ik ben nieuw, dus laat maar weten hoe - wat ik moet invullen/doen.
     
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020
    **


    NOD DECEMBER
    *

    NOD JANUARI
    *Kabouter32 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 18 - NOD 9 januari
    * PeppaP - 33 jaar - 2e kindje - ronde 3 - NOD 10 januari
    *Fluffyfishy - 30 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 12 januari
    *Orchid24 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 7 - NOD 12 januari


    NOD FEBRUARI
    *
    *


    AFSPRAKEN
    * 14 februari - evaluatiegesprek - PeppaP


    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
     
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    We hadden er nog een, ik heb even opnieuw gezet mag je daarin invullen!
     
  12. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Dankjewel voor je reactie. Ik heb een regelmatige cyclus. Altijd dezelfde dag menstruatie. Alleen soms zomaar een week te vroeg iedere dag licht bloedverlies. En dan weer niet, of zomaar ineens heeel erg heftig. Maar het is wel altijd precies dezelfde dag dat mijn menstruatie echt doorbreekt zeg maar. Mijn man is heel nuchter. Heeft zelfs zoiets van, ach we zijn al super gelukkig met onze dochter. Dus als het niet lukt, dan laten we het gewoon bij 1 kindje. Ik snap hem helemaal, maar op dit moment is de behoefte aan een 2e kindje erg groot. En kan ik nog niet mee in zijn mening. Ik wil wel graag alles er aan doen wat mogelijk is. Hij staat hier uiteraard ook achter. Wil ook het ziekenhuis traject in. We zijn uiteraard anders, misschien mannen-vrouwen ding. Zo wil ik graag al de ouders informeren (hebben ten slotte ook straks oppas nodig voor de afspraak(en) Hij heeft zoiets van, nee hoor. Dat kan over een half jaar ook wel. Kortom, eerst maar eens de 1e afspraak afwachten.

    Maar wat jou betreft: even ter opfrissing. Je hebt nog geen afspraak gemaakt, moet dus eerst wachten op een intake-formulier? Want ik heb dus al wel een afspraak gemaakt maar nog helemaal geen formulieren hoeven invullen.
     
  13. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    NOD DECEMBER
    *

    NOD JANUARI
    *Kabouter32 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 18 - NOD 9 januari
    * PeppaP - 33 jaar - 2e kindje - ronde 3 - NOD 10 januari
    *Fluffyfishy - 30 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 12 januari
    *Orchid24 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 7 - NOD 12 januari
    * Linkiepinkie - 35 jaar - 2e kindje - ronde 12 - NOD 10 januari

    NOD FEBRUARI
    *
    *


    AFSPRAKEN
    * 14 februari - evaluatiegesprek - PeppaP
    * 21 februari - intakegesprek - Linkiepinkie


    ZWANGER
    *


    LEGENDA
     
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Herkenbaar! Mannen staan er vaak toch net wat anders in inderdaad..Hopelijk lukt het met een beetje hulp en word gewoon iedereen hier snel zwanger en worden de echt lange trajecten ons bespaard.. Ah ja wat doen jullie nu dan met ouders inlichten? Mijn ouders wisten al opgeven moment dat we aan het proberen waren, maar nu we naar het ziekenhuis gaan heb ik het ook mijn goede vriendinnen verteld. Donderdag heb ik lunch met mijn schoonmoeder en dan ga ik haar inlichten. Mijn broer weet er ook van en de broer van mijn man gaan we ook op de hoogte brengen. Ik vind het erg fijn om er met anderen over te kunnen praten en dat ze nu al op de hoogte zijn, ik wilde juist beetje voorkomen dat ouders pas na een tijd erachter kwamen. Mijn man vond het ook in eerste instantie niet nodig, maar vanwege pcos moet ik waarschijnlijk geregeld naar het ziekenhuis voor echo’s en voelden het toch niet goed dat naasten van ons daar niet van op de hoogte waren. Wel vraag ik of ze het niet meteen al willen delen met de rest van de familie. Ik hoop dat jullie eruit gaan komen, doe wat goed voelt!

    Ja hier in het ziekenhuis krijg je eerst intake formulieren (kan 2 weken duren en duurt inmiddels al bijna 2 weken......o_O) Nadat wij de formulieren hebben opgestuurd, kan het weer 2 weken duren vóórdat je überhaupt een uitnodiging krijgt voor een intake. En dan tijdens de intake is volgensmij puur gesprek, dan 2e gesprek eventueel onderzoekjes en dan na een 3e gesprek pas beginnen met behandelen volgensmij. Ik hoop echt dat het wat sneller gaat allemaal, want vind elke dag al te lang :roflmao: Gaat in elk ziekenhuis anders.. en andere ziekenhuis in de buurt heeft een nog langere wachttijd dus helaas..
     
  15. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

     
  16. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    O ja dat wachten! Lastig he. Je wilt zo graag verder en door... Wat fijn dat je het al aan waf mensen hebt verteld. Een paar vriendinnen zijn al op de hoogte bij mij. Ouders wachten we nog heel even mee. Maar het is fijn als je gewoon vrijuit kunt praten en delen!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  17. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    zeker! Ik vond het top
     
    Kabouter32 vindt dit leuk.
  18. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    bij mijn eerste heb ik tussendoor gewoon gedaan wat ik altijd deed. Af en toe een wijntje, of iets rauws. Pas toen ik een embryo terugplaatsing had heb ik gedaan of ik zwanger was, en niks aan alcohol, of rauwe producten (ook geen rauwmelkse kaas)
     
  19. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel

    Mijn man denkt er niet aan mij alleen te laten gaan.... hij gaat bij elke afspraak mee, geen uitzondering. En ookal zeg ik dat het niet hoeft, is het wel heel fijn!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  20. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020
    **


    NOD DECEMBER
    *

    NOD JANUARI
    *Kabouter32 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 18 - NOD 9 januari
    * PeppaP - 33 jaar - 2e kindje - ronde 3 - NOD 10 januari
    *Linkiepinkie - - 35 jaar - 2e kindje - ronde 12 - NOD 10 januari
    *Fluffyfishy - 30 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 12 januari
    *Orchid24 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 7 - NOD 12 januari
    *dunnie - 32 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 30 Januari




    NOD FEBRUARI
    *
    *


    AFSPRAKEN
    * 14 februari - evaluatiegesprek - PeppaP
    * 21 februari - intakegesprek - Linkiepinkie


    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.
     

Deel Deze Pagina