Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussion in 'MMM clubs' started by fluffyfishy, Dec 6, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. geneeke

geneeke Fanatiek lid

Nov 4, 2013
    1,534
    1,255
    113
    Female
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020 **

NOD MAART
    NOD 08 maart: Maantje84:
    35 jaar, 3e kindje, TESE geslaagd, ronde 14
    NOD 09 maart: Fluffyfishy: 30 jaar, 2e kindje, onderzoeken goed, ronde 11
    NOD 11 maart: Gl0ria: 32 jaar, 1e kindje, man verminderd vruchtbaar, ronde 14, IUI1
    NOD 14 maart: Mamadi18: 29 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 19
    NOD 19 maart: Ielse1986: 33 jaar, 1e kindje, ronde 18
    NOD 19 maart: Appeltaartmetslagroom: 37 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, IUI2
    NOD 20 maart: Orchid24: 25 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 09

NOD APRIL
    NOD 01 april: Kabouter32:
    33 jaar, 1e kindje, man verminderd vruchtbaar, ronde 21

AFSPRAKEN
    10 maart: Kabouter32:
    Man afspraak androloog
    10 maart: Lin18: echo + intake verloskundige
    11 maart: Chiara2: Controle gyn + eerste echo
    12 maart; Maantje84: gesprek over TESE/ICSI
    19 maart: Kabouter32:Advies-/behandelingsgesprek + uitslagen bloedonderzoek en onderzoeken van man
    20 maart: Orchid24: Rond NOD bellen, uitleg hoe verder.
    1 april: linkiepinkie.: 1e echo
    2 april: PeppaP: Controle afspr. hartje luisteren, echo
    3 april : Geneeke : Controle gynaecoloog na bevalling + afspraak maken begin traject?
    12 mei: PeppaP: 20wk echo

ZWANGER
    18-09-2020: PeppaP:
    33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor
    Lin18: 33 jaar, 2e kindje, onvoldoende zwemmers, ICSI2
    Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde 06
    Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13

2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Ja ik vind het bij mij beetje gek, mijn bloedwaardes zijn allemaal goed en ook heb ik wel eisprongen. Wel onregelmatig maar ik heb ze wel. Toch was op de echo per eierstok meer dan 20 follikels te zien.. en ik heb ook last van acne, haaruitval, heeeel lichtelijk mannelijke haargroei wat er allemaal bij past. Dus had ergens verwacht dat de hormoonwaardes niet goed waren, maar blijkbaar dus wel. Ik mijd nu brood en vervang dit door groente smoothies en omelet etc. Sindsdien 1 cyclus van 33 dagen en had nu ook weer eisprong dus zit nu ook weer rond de 33 dagen. Misschien kan dat ook nog bij je helpen! Wel frustrerend om helemaal geen eisprongen te hebben. Hopelijk gaat clomid je nu weer helpen!

Ja precies, heb er echt alles voor over! Ben benieuwd wat clomid gaat doen en of me dat ook gaat helpen om zwanger te worden!

3. geneeke

geneeke Fanatiek lid

Nov 4, 2013
    1,534
    1,255
    113
    Female
    :confused:
    Ooh wat apart inderdaad dat je bloedwaarden wel goed waren, die van mij waren ook niet goed en wezen nogmaals duidelijk op pcos.

wat fijn dat je nu 2x een goede cyclus gehad hebt door wat dingen aan te passen! Ik doe al een hele tijd Herbalife, toentertijd om af te vallen dus at al geen brood meer en erg veel smoothies, eiwitten etc maar helaas mocht dat ook niet helpen. Ze zeiden ook dat 5-10% afvallen in gewicht kon zorgen voor een herstelde cyclus, ben 8,5% verloren en ook dit deed niets bij mij :confused:

Ik hoop dat het bij ons beiden snel raak mag zijn met chlomid.. ik heb er wel vertrouwen in omdat het bij ons nu ook in 2 maanden is gelukt, dus mijn lichaam reageert daar wel goed op.

4. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

Sep 1, 2016
    1,000
    791
    113
    Female
    @Maan84 welkom hier! Spannend zeg, wachten op we behandeling. De uitslag van de TESE al gehad?

@geneeke gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en heel veel sterkte met het verlies.
    Natuurlijk ben je welkom hier. Hopelijk krijgen jullie gauw een groen sein om door te gaan.

Voor de eerste heb ik ook Clomid gebruikt. Met heel veel bijwerkingen en 0 resultaat.
    Mijn hormoonbalans was toen niet in orde, waardoor ik onregelmatige cyclussen had. Na de bevalling is dat bij mij dus hersteld. Zo goed zelfs dat ik nu geen behandeling krijg tot augustus.

@Orchid24 ja, 't is doorgebroken. Ronde 12 en NOD is 5 april. Wil jij dit aanpassen?

Orchid24 and geneeke like this.
  5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Ja dat vind ik ook wel gek! Want waardoor heb ik anders die klachten? :| Maargoed maakt niet uit
    Jammer dat het bij jou niks geholpen heeft..:( Ik hoop het ook voor jullie! Ben benieuwd, we gaan het meemaken!

6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020 **

NOD MAART
    NOD 08 maart: Maantje84:
    35 jaar, 3e kindje, TESE geslaagd, ronde 14
    NOD 11 maart: Gl0ria: 32 jaar, 1e kindje, man verminderd vruchtbaar, ronde 14, IUI1
    NOD 14 maart: Mamadi18: 29 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 19
    NOD 19 maart: Ielse1986: 33 jaar, 1e kindje, ronde 18
    NOD 19 maart: Appeltaartmetslagroom: 37 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, IUI2
    NOD 20 maart: Orchid24: 25 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 09

NOD APRIL
    NOD 01 april: Kabouter32:
    33 jaar, 1e kindje, man verminderd vruchtbaar, ronde 21
    NOD 05 april: Fluffyfishy: 30 jaar, 2e kindje, onderzoeken goed, ronde 12

AFSPRAKEN
    10 maart: Kabouter32:
    Man afspraak androloog
    10 maart: Lin18: echo + intake verloskundige
    11 maart: Chiara2: Controle gyn + eerste echo
    12 maart; Maantje84: gesprek over TESE/ICSI
    19 maart: Kabouter32:Advies-/behandelingsgesprek + uitslagen bloedonderzoek en onderzoeken van man
    20 maart: Orchid24: Rond NOD bellen, uitleg hoe verder.
    1 april: linkiepinkie.: 1e echo
    2 april: PeppaP: Controle afspr. hartje luisteren, echo
    3 april : Geneeke : Controle gynaecoloog na bevalling + afspraak maken begin traject?
    12 mei: PeppaP: 20wk echo

ZWANGER
    18-09-2020: PeppaP:
    33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor
    Lin18: 33 jaar, 2e kindje, onvoldoende zwemmers, ICSI2
    Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde 06
    Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13

7. Appeltaartmetslagroom

Jan 29, 2020
    196
    248
    43
    Female
    @Kabouter32 he wat vervelend! Succes morgen met de afspraak!

@Orchid24 ja wie weet is het nu bingo bij jullie en ga je niet verder dit traject in. Volgens mij krijg je afhankelijk van het ziekenhuis clomid of menopur. Het werkt hetzelfde, maar het ene is synthetisch en het andere niet. Clomid schijnt makkelijker te zijn, ik had zelf menopur en dan moet je elke keer even je injectie klaarmaken door een tabletje te mengen met wat vocht. Krijg je netjes in portieflesjes dus geen probleem daar mee. Ik bedenk me nu dat ik ook eerst niet wist wat ik zou krijgen.'We ondersteunen je met hormonen' was wat ze zeiden. Pas toen ik ging googlen ontdekte ik dat er meerdere opties waren ;)

@Gl0ria wat naar dat je zo'n uitslag hebt. Hopelijk heeft het niet teveel impact op jullie traject.

@Maan84 welkom! Hopelijk kun je snel starten :)

@geneeke welkom! wat verdrietig dat het zo gegaan is. Ik hoop dat jullie gauw verder mogen en dat het dan anders loopt.

8. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Ohhh ik hoop clomid, ik vind bloedprikken helemaal niet erg. Dat is vloeistof wat uit mijn lichaam gaat :roflmao: Maar een vloeistof erin spuiten vind ik altijd akelig voelen en dat word wel even een dingetje :roflmao: Maargoed wen je vast aan.. ben benieuwd dan of het clomid of menopur word.. De assistente had het over dat ik clomid of andere medicijn kreeg maar dat ik dat nog zou horen. Dus zou eigenlijk wel kunnen.. ben benieuwd..

hoe is het met jou?

9. Appeltaartmetslagroom

Jan 29, 2020
    196
    248
    43
    Female
    Ik vond het de eerste keer echt even spannend, maar het ging goed en was daarna ook prima. Vond het een beetje gek, maar bedacht me maar dat diabetes patienten zichzelf ook elke dag wat inspuiten en dat dat ook goed gaat. Vergelijking van nix, maar t hielp ;) Ik voelde eigenlijk vrij weinig van dat er spul in kwam . Alleen bij de pregnyl voelde ik dat, bij de andere voelde ik meer t prikje en tis klaar voordat je het weet. De hoeveelheid is ook maar heel weinig, tis niet zo dat je je zelf liters toedient. Ben benieuwd wat je advies wordt en hoe je t gaat ervaren. Mocht het nog nodig zijn ;)
    Het gaat hier prima, nu gewoon de normale dingen weer doen en afwachten. Wel spannend allemaal bij vlagen. Er is ook deze ronde weer een kans op een tweeling en dat houdt me soms wel bezig.

Orchid24 likes this.
  10. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Ja het is vooral er niet te veel over na denken, maar gewoon meteen doen:roflmao: haha nee gelukkig geen liters! Ja ben ook benieuwd!

Ohh spannend ja.. we mogen allebei nog tijdje wachten:rolleyes:

11. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

Mar 6, 2020
    1,558
    867
    113
    Ede

Thanks! Ze hebben 5 rietjes van goede kwaliteit, dus dat is alvast een meevaller, aangezien zij op basis van de hormoonwaarden dachten dat ze helemaal niks zouden vinden!

Had gister NOD, maar nog geen spoor te bekennen..

Waar is clomid voor?

fluffyfishy likes this.
  12. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Ohh dan is 5 wel netjes!! Spannend zeg, al getest?

clomid is voor eisprong op te wekken

13. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

Mar 6, 2020
    1,558
    867
    113
    Ede
    Ja al 100 keer... een merk geeft vage streep, de rest is superwit.. dus daar ga ik maar vanuit.

Zal wel stress zijn..

Aaah oké, weer wat geleerd ;)

14. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    vervelend zeg.. :( hopelijk snel duidelijkheid!

Maan84 likes this.
  15. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

Mar 6, 2020
    1,558
    867
    113
    Ede
    Inderdaad.. nu heb ik ook zoiets van; laat die ongi maar komen. Dan kan ik verder. Nu ben ik gewoon misselijk van de stress!

16. Mamadi18

Mamadi18 Actief lid

Nov 8, 2018
    129
    188
    43
    Female
    Voel je welkom @Maan84! Hoop dat het of al raak is deze ronde en anders dat je snel door kan met de volgende behandeling.

@geneeke ook van harte welkom, zo heftig om te lezen dat jullie kleine meid er niet meer is. Heel veel sterkte met jullie verlies, hoop dat jullie snel weer mogen gaan genieten van nog een wondertje!

Maan84 and geneeke like this.
  17. Orchidea

Orchidea Bekend lid

Jun 1, 2018
    857
    516
    93
    Female
    Eerder schreef ik al dat mocht het nog niet gelukt zijn in Maart, we een doorverwijzing zouden krijgen. Eindelijk hebben we het verlossende woord: De doorverwijzing van de fertiliteits arts is binnen. Samen met mijn man, gaan we kijken naar een datum.

Blij dat we naar 17 rondes eindelijk van start gaan, en hopelijk mogen we in 2020 nog zwanger worden.

Wat kan ik verwachten van het eerste gesprek? ;) Ik lees wel van alles, maar via via horen is toch anders.

PeppaP likes this.
  18. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Jammer dat het voor die tijd toch niet gelukt is.. bij ons was het een mini biologie les :roflmao: en daarna vertelde ze in vogelvlucht de onderzoeken die gestart werden, wanneer wat gedaan moest worden. Ze heeft de vragenlijsten nauwelijks doorgenomen. Daarnaast gaf ze mee welke vitamines ik moet nemen en advies 3/4x per week seks en ov testen weg doen (volgen wij niet op) maar dat was het volgensmij wel :p

19. Chiara2

Chiara2 Actief lid

Aug 25, 2019
    187
    161
    43
    Female
    @geneeke heftig verhaal! Hopelijk voor jullie snel een nieuw wondertje!

Hier ben ik down vandaag. Ik ging het vertellen aan een vriendin en die reageerde helemaal niet leuk. Ja maar je lichaam dan (heb bekkeninstabiliteit gehad) en strajs heb je 4 kinderen maar zit je in een rolstoel. Dus ik zei nou zeg ik had wel wat blijer verwacht, toen zei ze ja ik kan wel liegen maar dat wil je ook niet. . . Nou ik heb er over nagedacht nu en ja dan maar liever fake. Ik ben er nu dr hele dag mee bezig. Ik had verwacht dar ze opstond en mij zou feliciteren met een knuffel. Helemaal niets. En ja maar ik ben bezorgd....nou je snapt ik zeg niets over enige pijn. Jammer dar ik nog 4 dagen met haar weg ga. Bah ik ben echt negatief. Ik denk opeens ow zijn er meer die dan negatief gaan reageren ? Ja 4 kinderen is veel maar dar is toch mijn keuze????
    Klaag uit. ;)

20. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    he bah dat is niet een eerste reactie die je wilt horen.. Je zorgen maken als vriendin zijnde mag, dat uiten ook.. maar in eerste instantie ben je toch blij als iemand zwanger is?? Al was het je 10e kind! Erg jammer, maar misschien trekt ze nog wel bij en was het vooral een schrikreactie. Hopelijk worden die 4 dagen in ieder geval nog wel gezellig! Probeer je er niet te veel van aan te trekken, ik denk dat je vooral veel leuke reacties krijgt maar wellicht ook een paar negatieve. Het is jullie leven en jullie wens, anderen kunnen niet weten hoe dat is. Ik heb fibromyalgie en sommige hebben ook al geuit of ik me niet zorgen maak hoe ik dat moet gaan doen. Ja tuurlijk maak ik me daar weleens zorgen over! Maar ik weet dat wij dit kunnen en onze wens is zo groot, wij hebben zoveel liefde om te geven. En ja wat als je in een rolstoel terecht komt? Ben je nog steeds een hele leuke lieve moeder! Dikke knuffel ❤️

Share This Page