Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    Jaaa ik weet het niet maar vind het echt mega spannend telkens. Als ik dat hartje maar zie. . .ga wel weer alleen al hebben ze dat niet gezegd vanuit het ziekenhuis (ze belde speciaal om te zeggen dat de echo doorgaat). Beter maar beperken hoeveel mensen daar naar binnen gaan toch?!

    Nee nog geen datum...ben 'pas' 8,5 week namelijk. 8 weken en 4 dagen om precies te zijn. Op woensdag 15 april heb ik een termijn echo met ruim 10 weken dus zal het dan horen. Al vind ik die echo wel vroeg dus met de intake ga ik wel vragen of hij niet een weekje later handiger is.

    En dan nog iets heel stoms. Ik weet het echt, ik moet blij zijn dat ik zwanger ben en dat ben ik enorm. Maar kan het niemand persoonlijk vertellen en dat is zo leuk normaal :(. Even gillen en knuffelen...nope nu via video bellen ofzo. Oké ik stop met zeuren want het gaat erom dat ik zwanger ben...i know...
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Zou alleen gaan ja.. minder leuk, maar volgensmij is dat bijna overal nu wel.. tuurlijk is dat spannend!

    Ohja je kan weekje uitstellen als dat voor jou fijner is en er is plek!

    hoezo is dat iets heel stoms? Ik kan het me wel voorstellen hoor, is toch heel jammer.. stel ik word nou zwanger eindelijk.. dan ga ik ook balen dat dat toch anders gaat zijn dan gehoopt.. ook al ben je dolblij dat je zwanger bent, het gaat wel anders dan je gehoopt had en daar mag je best van balen!
     
  3. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    @Chiara2 nou ik vind dat niet stom hoor. Je wilt het toch graag delen met mensen in het echt en niet via de telefoon of videobellen. Haha, en pas 8,5 ...ik wou dat ik daar al was ;) Ben nu precies 5 weken. Ik moet trouwens in m'n eentje komen voor de eerste echo ivm corona. Partner mag niet eens mee naar t ziekenhuis en buiten wachten. Dat wordt een filmpje maken dan :)

    Gisteren een telefonisch gesprek gehad met de verloskundige en een datum geprikt voor een eerste echo. N.a.v. die uitslag plannen ze ook een intake. Ik wil er liever niet aan denken, maar het is nog zo pril en kan natuurlijk ook mis gaan.

    Zo'n traject in het ziekenhuis betekent natuurlijk ook dat veel mensen er vanaf weten en stik nieuwsgierig zijn of er al nieuws is. Dat vind ik echt dubbel. Wil het heel graag vertellen, maar nu het zover is voelt het ook heel kwetsbaar en prive ofzo. Familie weet het wel en ook een paar vrienden. Blijkt dat mensen t hele weekend hebben gewacht totdat ik ging bellen omdat ze dachten dat dat mn nod was. Wel heel lief deze betrokkenheid.

    Fijne dag dames!
     
  4. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020 **

    NOD MAART
    NOD 29 Maart: Orchidea:
    23 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar, ronde 17

    NOD APRIL
    NOD 01 april: Kabouter32:
    33 jaar, 1e kindje, man verminderd vruchtbaar, ronde 21
    NOD 02 april: Fluffyfishy: 30 jaar, 2e kindje, onderzoeken goed, ronde 12
    NOD 09 April: Geneeke: 28 jaar, 3e kindje* , PCOS + man iets verminderd vruchtbaar, ronde 1 mmm
    NOD 10 april: Maan84: 35 jaar, 3e kindje, TESE geslaagd, ronde 15

    NOD ??: Mamadi18: 29 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 20
    NOD ??: Orchid24: 25 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 10

    AFSPRAKEN
    27 maart: Chiara2:
    Echo gyn
    01 april: linkiepinkie.: 1e echo
    01 april: Chiara2: Intake vk
    01 april: Lin18: afspraak gynaecoloog en verloskundige
    02 april: PeppaP: Controle afspr. hartje luisteren, echo
    14 april: Appeltaartmetslagroom: eerste echo
    15 april: Linkiepinkie: 1e echo
    30 april: Orchidea: Intake fertiliteits kliniek
    12 mei: PeppaP: 20wk echo


    ZWANGER
    18-09-2020: PeppaP:
    33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor
    20-10-2020: Lin18: 33 jaar, 2e kindje, onvoldoende zwemmers, ICSI2
    Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde 06
    Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13
    november 2020: Appeltaartmetslagroom: 37 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar,
     
  5. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Wat betreft dat vertellen. Dat heb ik precies hetzelfde. Zelfs tegen mn eigen ouders via videobellen verteld omdat mn vader in een chemotraject zit en we dus contact met hen sowieso vermijden. Voelt wat bedompt allemaal. Ik mis ook dat stukje pure plezier en fysieke contact. Maar verder klagen we idd niet ;)
     
  6. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    Het voelt als klagen omdat ik wel zwanger ben en ook nog van nummer 4. . Dus ik ken het wel al. Maar toch nu voelt het wat minder.
    Maar fijn dat ik dan dus niet de enige ben hierin.

    Vandaag wel dus weer mooi nieuws, gewoon het hartje weer gezien en het gaat echt lijken op een kindje nu! Nu op jaar 15 april dan denk ik dat ik echt adem haal, dan zit ik op ruim 10 weken. . Nog steeds kan er alles gebeuren maar dan ben je weer iets verder iig!

    Trouwens laten we dit stijgende lijntje doorzetten hè. . Dus in april weer een announcement graag! Zou zo tof zijn als we allemaal zwanger zijn zo!
     
  7. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja begrijp je. Ieder heeft zn ding toch? En ieder mag dus ook af en toe klagen over zijn onvrede. Daar zijn we mensen voor!

    Ik zit in een onrustige wachtperiode. Zou anders volgende week mn 1e echo (de 8wk) krijgen. Nu krijg ik pas 15 april mn 1e echo en pas dan weet ik of alles in orde is. Maar zwanger ben ik toch echt wel. Ik krijg nl mn broeken nu al niet meer dicht. Hoe dan!!? 7wk zwanger. Bij mn dochter was dit echt pas in het 2e trimester. Wat een enorm verschil.
     
  8. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Orchid24 vindt dit leuk.
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Spannend meiden! En het is gewoon jammer hoe alles gaat nu..

    Hier gaat wel, menstruatie is voorbij en ergens denk ik dan jeehh we gaan weer een kans maken.. en nu gaan we weer andere tactiek proberen.. en als het dan weer niet raak is..:rolleyes: Hopelijk komt eisprong in ieder geval op tijd.. zou fijn zijn als mijn cyclussen nu regelmatiger en korter worden.. Je hebt hoop elke keer, maar ook weer helemaal niet ofzo..

    Met schoonouders die corona hadden, gaat het goede kant op gelukkig!
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  10. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Lieve dames voel jullie echt niet bezwaard, iedereen heeft zijn klaag momentjes! En hartstikke logisch dat je baalt dat het nu allemaal zo “onpersoonlijk” is..
     
    linkiepinkie, Lin18 en Maan84 vinden dit leuk.
  11. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Zo is dat!
     
    linkiepinkie en geneeke vinden dit leuk.
  12. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik ben al begonnen met de provera.. :oops: Ze zei dat ik 2 weken moest afwachten op eigen menstruatie, maar aangezien de ovutesten nog steeds amper een 2e lijn hebben zal ik dus nooit over 2 weken ongesteld worden uit mijzelf.

    Ook met de provera duurt het nog zo’n 2-3 weken eer je ongesteld wordt dus ben eens benieuwd.
     
    linkiepinkie, Orchid24 en Maan84 vinden dit leuk.
  13. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Hmm, jammer dat het niet vanzelf kwam.
    Mijn ei had gister moeten komen, maar had vandaag pas een smiley..

    Mijn lijf is in de war.. toch spanning misschien.

    Dat quarantaine-idee heeft me trouwens als 3 kilo opgeleverd.. pfff...
     
  14. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Kan altijd een dagje speling inzitten toch? Of heb je altijd exact dezelfde cyclus? Geen idee of dat kan haha.. maar zou idd ook spanning kunnen zijn.

    Ik ben maar een beetje aan het lijnen gegaan in deze quarantaine fase anders was het sowieso uit de hand gelopen. Ik hoef maar lucht te happen en ben al +1 kg :roflmao:
     
  15. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Heel goed van jou en erg herkenbaar!
    Ik ben behoorlijk regelmatig en de laatste maand dus een week overtijd en nu dit. Maar dr arts zei dat dat normaal is als alles dichterbij komt..

    Provera, is dat net zoiets als de pil?
     
    geneeke vindt dit leuk.
  16. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja die kilo's zullen er wel bij iedereen wat makkelijker aanvliegen;)
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  17. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Nee provera is om de menstruatie op te wekken, zodat je aan een nieuwe cyclus begint en dan met chlomid kan starten..
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  18. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Sorry lees dit nu pas!

    Lief van al die mensen, maar lijkt me ook wel dubbel ja.. Iedereen leeft zo met je mee, soms beetje te..De rest wacht je dus nog even mee met vertellen ook al weten ze van het traject of? Ook balen dat je partner niet mee kan.. dat wordt een filmpje maken inderdaad!
     
  19. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    @linkiepinkie oké dat is echt wel even balen!

    @geneeke hopelijk zet het snel door en kun je door!

    @Orchid24 fijn dat je schoonouders weer oké zijn! Hopelijk gaat je cyclus nu kort zijn, scheelt altijd weer!

    Ooow die kilo's! Ik probeer niers in huis te halen maar ja ook opeens niet meer naar de sportschool...dat helpt niet mee natuurlijk. . .ach we hopen er het beste van en laat het alsjeblieft snel voorbij zijn!
     
    Maan84, geneeke en Orchid24 vinden dit leuk.
  20. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    @Orchidea jouw NOD is al geweest maar heb ik wellicht even gemist?

    @Kabouter32 jouw NOD is morgen. . Hoe voel jij je? Al getest of wacht je tot morgen?

    @fluffyfishy en die van jou donderdag! Spannend!
     
    fluffyfishy, Mamadi18 en Orchid24 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina