Start fertiliteitstraject eind 2019/begin 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door fluffyfishy, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Oooo wat top maar echt super spannend!! Hoe gaat het nu? Wel gestopt met testen of ga je daar mee door?
     
  2. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Jeetje wat moeilijk voor je zoontje en jou. Is hij daarna redelijk snel weer gekalmeerd? Meestal is het zo over. Ja lastig even weer die overgang.
     
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja wordt het ook wel. Ik weet dat het pas OI is en niet IUI of IVF.. maar ik heb nog nooit een tweede streep gezien op een test. We gaan er weer het beste van maken, maar het vertrouwen dat het zonder hulp van het ziekenhuis gaat lukken neemt wel met de maand af. De kans dat ik in mei nog een eisprong krijg, is ook vrij klein dus weer een maand niks. Ook al is die kans er vast wel dat het zonder hulp lukt, ik merk dat ik soms ongeduldig wordt. Zeker nu ik in het topic opstarten fertiliteitstraject verschillende verhalen lees. Ene ziekenhuis start al op, andere ziekenhuis geeft een indicatie en mijn ziekenhuis blijft ontzettend vaag. Ik heb ze vandaag weer een e-consult gestuurd.. Zullen wel gek van me worden, maarja wordt ook gek van hun :roflmao:

    hoe is het met jou?
     
  5. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja een dooddoener die ik nu ga zeggen. Maar denk als ik dit lees: kun je je overgeven aan de gedachte/ vrede vinden met de gedachte dat je misschien pas volgend jaar zwanger gaat worden. En zou dat heel erg zijn? Wat doet die gedachte met je? Ik zeg dit omdat het lijkt alsof het nog wel even gaat duren bij je. En het je niet helpt of steunt om het nu te willen. Mij hielp het enorm om de hele gedachte/ overtuiging dat het zo snel Mogelijk moet gebeuren, los te laten. Het gaf mij zoveel rust en ontspanning toen ik dacht oke, misschien duurt het nog wel een jaar en wat zou dat. Ik ben nu 35 jaar, wilde sneller maar dacht weet je ik ben nog geen 40. En voor mn 40e gaat het echt wel lukken. En ja, dit is misschien een beetje lastig om te lezen dat ik dit nu zeg. Maar misschien kun je in je denken die omslag maken. Rustig afwachten dus... want je hebt niet in de hand wanneer het ziekenhuis weer start. En ik snap als geen ander dat je het nu wilt of iig binnen een paar maanden. Dat had ik zelf ook. En ook ik wilde niet langer wachten. Maar je hebt het niet in de hand. En het enige wat je wel in de hand hebt zijn je gedachten erover... Ik typ dit puur uit gevoel en om je te helpen. Want ik snap je!! Ik had hetzelfde een jaar lang. En ja toen liet ik die gedachte los en raakte ik dus binnen 2 maanden zwanger. Geen idee of het daardoor kwam of door mn voeding. Maar het gaf mij wel rust, ontspanning en haalde de onrust en stress rondom het willen zwanger worden weg.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Haha ik snap je wel! Soms ervaar ik dat ook zo en soms ervaar ik dat ook niet zo. Ik vind het inderdaad lastig om de leeftijd los te laten, zo stom.. ben pas 26.. en het is veel ouder dan dat ik had gewild. Ook geen idee waarom ik dat lastig vind los te laten. Nou is dat wel al heel stuk verminderd toen ik 26 werd, want dat voelde als de datum waar ik tegenop zag en dat is wel weg nu. Ik heb dus nu meer dagen dat ik denk ja ik zie het wel, alleen ook nog dagen dat ik zoiets heb van pff.. En ik denk ook dat het niet helpt dat ik geen werk meer heb. Door fibromyalgie in oktober moeten stoppen. En ik vermaak me thuis prima, heb genoeg hobby's enzo. Maar het is anders dan werk, op werk kon ik aan niks anders denken dan werk. Die afleiding heb ik niet meer, ondanks dat ik me dus wel prima vermaak. Ik ben nog heel erg zoekende in wat ik lichamelijk aan kan en waardoor ik geestelijk ook nog een leuke tijd heb zegmaar? Dat zorgt ook wel weer klein beetje voor afleiding maar het lijkt alsof ik nu meer voel van die kinderwens dan toen ik nog werkte. Hopelijk kan ik er ook mijn draai in vinden net als dat het jou lukte!

    Ik vind eigenlijk wel fijn hoor dat je dat soort dingen typt, ga er toch over nadenken! Dus dankjewel lief! ❤️
     
  7. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ja, na de knallende predictor ben in gestopt, veel te bang voor wisselende resultaten van wisselende testen.
    Vandaag deden mijn borsten minder pijn dan gisteren en dan stress ik meteen. Heb jij ook kwaaltjes op en af gehad?
    De komende 3 weken worden de langste weken ever.. vind het echt vreselijk.
     
  8. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Mensen zeiden ook tegen mij "Je bent er veel te veel mee bezig" blablabla daar kon ik echt helemaal niks mee. Maar de keren dat ik zwanger was, was ik wél druk met allerlei andere dingen behalve focussen op alles wat ik voelde en dacht te voelen.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  9. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Spannend!!
    Het is normaal dat je kwaaltjes wisselen. Is niet altijd even erg ofzo. Wist ik ook niet natuurlijk maar dit vertelde de verloskundige.
     
    Gl0ria vindt dit leuk.
  10. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    ja ik had kwaaltjes af en aan!! Ene dag wel, andere dag voelde ik weinig. Heel lastig. Laat het weten als je twijfelt. Dan helpen we je er doorheen. Goed dat je bent gestopt met testen, houd gewoon die knaller in je hoofd en bij twijfel zoek je even de foto op. Ik had in het begin nauwelijk kwaaltjes alleen extreme moeheid. Maar sliep heel slecht die eerste weken. Ik vond de eerste 3 maanden (mijn 1e echo ging niet door, dus pas met 11/12 weken 1e echo) echt vreselijk lang en onzeker. Was ook erg geprikkeld en kon weinig hebben. Was erg in spanning. Vanaf 9 weken had ik 0 klachten. Geen weeïg gevoel, moeheid, borsten niet meer gevoelig. Alles was weg. En mijn buik werd kleiner ipv groter (waarschijnlijk omdat mn baarmoeder opschoof). En energie kwam terug. Ik vond dat dus heel spannend. Maar alles was goed! Dus vertrouw erop!!
     
    Orchid24 en Gl0ria vinden dit leuk.
  11. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Lief! Thanks voor je oppepper :)@linkiepinkie
     
  12. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Graag gedaan. En zoals je schrijft: werk is een grote afleider. En nu je thuis zit, heb je zoveel meer tijd om na te denken. En misschien dat het krijgen van een kindje ergens onbewust ook het gemis van werk zou kunnen opvullen. Dat je dan gewoon weer meer voldoening hebt! En het daarom zo graag wilt. Los van het feit dat we het allemaal graag willen. We zijn daarin allemaal hetzelfde en hebben allemaal dezelfde wens en behoefte. Het geluk van een kindje. Ik heb zelf een jaar thuis gezeten ivm burn out. Ging toen eigenlijk bij mij steeds slechter naarmate ik langer thuis zat. Pas toen ik een studie ging doen, begon ik me weer beter te voelen omdat ik wat om handen had. Alsof ik weer van nut was ofzo. Een voldaan gevoel had. Geen idee of dat dat bij jou ook zo is of dat je je hier totaal niet in herkent. Want jij zit ik een compleet andere situatie en bent misschien wel super tevreden verder. Maar kan me wel voorstellen dat je nog meer met je kinderwens bezig bent dan dat je werkte. Ooo en nu ik dit zo schrijf hoop ik dat het goed overkomt wat ik zeg. Is allemaal puur begripvol en meedenkend/ steunend naar jou toe. Absoluut niet vanuit oordeel of wat dan ook. En ja gelukkig ben je nog maar 26! Je hebt echt nog vele jaren om zwanger te worden en bent geen 40. Dus houd dat in je achterhoofd. En verder mag je alles blijven schrijven en delen. Ook je frustratie! We lezen en helpen en zijn er voor je!! Heeeele dikke knuffel en liefs
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Haha je bent echt heel lief dus zou niet snel iets verkeerd opvatten van jou!
    Ik ben sinds paar weken bezig met een website opzetten over vaginisme/pijn bij vrijen en uiteindelijk komt daar een forum bij. Dat geeft wel eindelijk een beetje voldoening wat ik inderdaad wel nodig heb! Ik red het prima thuis zitten, maar ik mis werk wel. Komende jaren zal daar ook nog niet echt verbetering in zitten, maar website is een mooi begin! Denk inderdaad wel dat ik er daardoor wat meer mee bezig ben, omdat je hersenen toch iets zoeken om mee bezig te zijn:roflmao:

    Ook heftig van je burn out.. nog steeds klachten van?
     
  14. Chiara2

    Chiara2 Actief lid

    25 aug 2019
    187
    161
    43
    Vrouw
    @Gl0ria Jaaaaaaaaa gefeliciteerd!!!!

    Hier een super mooie echo gehad en er komt een meisje bij !
     
    PeppaP, Mamadi18, fluffyfishy en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat leuk!! :D
     
  16. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    ** START FERTILITEITSTRAJECT
    EIND 2019/BEGIN 2020 **

    NOD MEI


    NOD 24 mei: Fluffyfishy:
    30 jaar, 2e kindje, onderzoeken goed, ronde 14
    NOD 25 mei: Geneeke: 28 jaar, 3e kindje* , PCOS + man iets verminderd vruchtbaar, ronde 2 clomid
    NOD 30 mei: Kabouter32: 33 jaar, 1e kindje, man erg verminderd vruchtbaar, ronde 23


    NOD JUNI


    NOD ??: Orchidea:
    23 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar, ronde 18
    NOD ??: Orchid24: 26 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 11
    NOD ??: Maan84: 35 jaar, 3e kindje, TESE geslaagd, ronde 17
    NOD ??: Mamadi18: 29 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 22

    Appeltaartmetslagroom: 37 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar

    AFSPRAKEN
    26 mei: Linkiepinkie:
    Controle + hartje luisteren
    26 mei: Lin18: 20wk echo gynaecoloog
    09 juni: Chiara2: 20 weken echo
    23 juni: Maan84: Punctie hopelijk

    ZWANGER
    18-09-2020: PeppaP: 33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor
    18-10-2020: Lin18: 33 jaar, 2e kindje, man verminderd vruchtbaar, ICSI2
    04-11-2020: Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde ,06
    09-11-2020: Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13
    21-01-2021: Gl0ria: 31 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar
     
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Vandaag bericht van het CWZ, ze zijn opgestart :D Als ik in week 5 zit (zit in week 3) mag ik bellen voor menstruatie opwekking als die er nog niet is, dan echo en dan clomid :D Bijna hulp:D
     
    PeppaP, Mamadi18, fluffyfishy en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    jaaaaaa ik ben zo blij voor je!! Wat super. Dit is een oppeper en iets om naartoe te leven. En wat goed van je website. Dat is idd super leuk om Te doen en een goede afleider. Kun je nooit meer werken eigenlijk? Het is chronisch toch? Dat lijkt me ook wel erg moeilijk.

    Ik heb mijn burn out destijds (was 23 ofzo) blindelings genegeerd. Kom uit ‘de polder West Friesland/ Noord-Holland’ en heb 2 ouders die niet hebben geleerd om te praten en/of zwakte te tonen. Altijd doorgaan, niet zeuren, niet praten etc... Dus ben dwars door mn burn out heen gegaan, jarenlang zeg maar. Tot ik op mn 25e echt niet meer kon. Toen was het al veel te laat. Heb daardoor blijvende vermoeidheid over gehouden. 10 jaar lang op zoek naar hulp, alternatief met name want dokter verklaarde me gezond. Alles hielp een beetje. Voeding heeft me echt geholpen. Beide keren werd ik, nadat ik een paar maanden super gezond ging eten, eindelijk weer energiek em fitter en raakte ik zwanger. Maar tijdens beide zwangerschappen voeding ook weer helemaal losgelaten. Maar weet dus nu wel dat dat voor mij het antwoord is. Na mijn bevalling ga ik dus blijvend gezond eten. Dan gaat het het beste met me en heb ik genoeg energie om de dag door te komen!
     
    geneeke en Orchid24 vinden dit leuk.
  19. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Haha thanks! Ben ook echt blij! Je had me gisteren echt aan het denken gezet en ik had helemaal opgeschreven en eigenlijk dacht ik inderdaad is het echt zo erg als niet lukt dit jaar? En dat hielp wel eigenlijk! Nu echt totaal onverwacht dat ik dus volgende cyclus geholpen ga worden :D Maakt deze ronde ook automatisch lekker luchtig :p

    Ja ik krijg er tot nu toe hele leuke reacties op van hulpverleners! Ben heel benieuwd of ik de doelgroep beetje ga kunnen bereiken en of het gaat lopen! Het is chronisch ja, ik denk dat ik ooit wel weer kan werken. Of in ieder geval dat hoop ik. Ik ben heel realistisch dat met kleine kinderen het waarschijnlijk onmogelijk wordt. Ik heb de hoop voor als ze wat ouder zijn, ik me goed genoeg voel om een paar uurtjes in de week weer te gaan werken!

    Herkenbaar, ik heb ook geleerd van gewoon doorgaan! Dat kan je echt duur komen te staan :( Wat goed dat je iets hebt gevonden wat voor jou werkt! Moeheid is zo slopend!
     
  20. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Wat leuk de reacties van je website!! Gaat vast veel voldoening geven.

    Stom he, als je er over nadenkt is het echt geen ramp als je bijv pas volgend jaar zomer zwanger wordt. Ligt echt mijlenver weg, maar dan ben je 27 en echt nog steeds heel jong voor kinderen! Het is de overtuiging in je hoofd die zegt: het moet zo snel mogelijk, waarom lukt het niet, schiet het niet op, etc etc. Ik zelf had met beide keren zwanger worden hier een zware strijd over met mezelf. Zo dacht ik iedere maand: nu is het gelukt, rekende ik door wanneer de uitgerekende datum was, was ik iedere maand teleurgesteld en verdrietig dat het niet lukte en dacht ik dus ook iedere maand: straks lukt het niet, ik word te oud of ik wil nú hulp. Gekke dat ik dit dus pas met beide zwangerschappen had en pas de laatste 2 maanden losliet. Toen pas begon ik te denken: ach bij ons duurt het wat langer maar het gaat wel lukken. Toen wist ik ook: over 2 mnd krijg ik hulp. En kon ik ook denken: wat maakt het uit dat het wat langer duurt. Maar ik wilde het meteen. Kreeg dat gewoon niet uit mijn hoofd. Zelf denk ik dat dit voor mij echt een leerschool was in overgave en geduld. Wat ik normaal 0.0 heb. Pas toen ik zwanger was en nu weer denk ik: waarom was ik er zo mee bezig? Waarom kon ik me er niet gewoon aan overgeven? Miss aard vh beestje, miss de angst dat ik geen kinderen kon krijgen. Geen idee... En eenmaal zwanger maakt het niet uit of ik nu 36 ben als het wordt geboren. Alleen vroeger dacht ik echt: voor mn 30e. Zucht, het is een proces en voor sommige van ons een lange weg. Maar het komt goed! Uiteindelijk wordt bijna iedereen zwanger! (En ja ik weet ook een enkeling niet, maar dat zijn er maar weinig).
     
    Orchid24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina