Dag allemaal, na vele rondes (18) meegelezen te hebben op deze forum toch besloten om hier ook mee te gaan kletsen. Mijn man en ik zijn sinds juli 2018 aan het proberen voor ons eerste kindje. Na 14 maanden proberen toch maar de stap genomen om naar de HA te gaan en hebben na zaadonderzoek bij mijn man en bloed onderzoek bij mij , welke allebei goed waren, gelijk een doorverwijzing gekregen naar een fertiliteitskliniek. Na een wachttijd van 2,5 maand hebben we afgelopen vrijdag onze eerste intakegesprek gehad en hebben ze weer direct enkele onderzoeken gedaan, een inwendige echo (wat er goed uitzag) en bloedonderzoek op hormonen waar ik nog uitslag van krijg. Wij zijn opgelucht met de goede uitslagen tot nu toe, maar je begint je af te vragen waarom een zwangerschap zo lang op zich laat wachten als alles "goed" is. Elke maand schommelend tussen hoop en teleurstelling. Het is dan "fijn" om te lezen dat je niet als enige ermee te maken hebt! Over 2 week een bel afspraak , dan krijg ik uitslag van laatste bloedonderzoek en hoe verder. Ben benieuwd wat dit jaar zal brengen qua eventueel traject en ik hoop op heel veel gezonde zwangerschappen hier!
Welkom! pfoe al lange tijd bezig en het is natuurlijk allemaal goed nieuws, maar ik kan me voorstellen dat het ontzettend lastig is na zo’n lange tijd en er komt niks uit waardoor dat zou kunnen komen.. Wat als de laatste uitslagen ook goed zijn?
** START FERTILITEITSTRAJECT EIND 2019/BEGIN 2020 ** NOD JANUARI *Kabouter32 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 18 - NOD 9 januari *Linkiepinkie - 35 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 6 februari *Fluffyfishy - 30 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 12 januari *Orchid24 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 7 - NOD 12 januari *dunnie - 32 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 30 januari NOD FEBRUARI *Kabouter32 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 19 - NOD 5 februari * *Linkiepinkie - 35 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 6 februari AFSPRAKEN * 14 februari - evaluatiegesprek - PeppaP * 21 februari - intakegesprek - Linkiepinkie ZWANGER *PeppaP - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend 20? september LEGENDA Wachtbankje (na ovulatie) Ongesteld Twijfel/Tuurtest Negatieve test Zwanger WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen.[/QUOTE]
Nou dat is het zeker! Als laatste uitslagen goed zijn, gaan ze kijken of ik eventueel met hormonen kan beginnen om meerdere eitjes te stimuleren voor een grotere zwangerschapskans per maand of starten met IUI.
Welkom! Het is fijn om wat te kunnen delen als je daar behoefte aan hebt. Wat dubbel idd dat alles goed is en er niks aan de hand blijkt te zijn. Enerzijds fijn maar anderszijds is er dan de twijfel van waarom duurt het toch zo lang. Hopelijk dat het toch straks ineens zo mag zijn! Zijn er andere mensen van op de hoogte of houden jullie het voor jezelf?
oke het is in ieder geval wel fijn dat ze hoe dan ook actie ondernemen.. ik hoop dat het gaat helpen!
Het is inderdaad dubbel, zijn ook erg blij dat ze wel actie ondernemen ondanks dat alles goed is. Ja onze nabije omgeving is ervan op de hoogte, zo ook enkele collega's (werk in de zorg) Wij kunnen er aardig open over praten met de mensen om ons heen, dus dat is wel fijn. Weten mensen in jullie omgeving het ook?
Dit was de eerste keer in 9 rondes dat ik voor NOD heb getest. Heb er niet meer of minder stress om gehad en m'n teleurstelling verwacht ik ook niet voor de tweede keer. Had verwacht vandaag ongesteld te worden, maar nog niets doorgebroken. Dan zal t morgen wel komen
Goed! Vruchtbaar is vooral praktisch informatief en wel aan eind van elk hoofdstuk een ervaringsverhaal. Dacht aan het eind wel, ok ik wordt nooit zwanger De andere ben ik nog in bezig maar gaat meer over de emotionele kant en hoe om te gaan met je omgeving (tot nu toe). Man had vorige week geen tijd dus hoop deze week.
ohh dat is niet de bedoeling lijkt me? Dat je zoiets hebt van word nooit zwanger door het lezen van een boek.. Ik hoop toch wel dat iedereen wat geluk gaat hebben in 2020.. Ik hoop het ook voor jullie! Is fijn als dat weer gedaan is
Mijn vriendinnen en zus wisten het al. Vorige week tegen beide ouders gezegd. Luchtte bij mij erg op. Dus blij dat ik nu open kan zijn
O wat goed van je zeg! Ik kon dat echt niet en bleef er die dagen erna toch mee bezig of de test niet gewoon verkeerd was haha. Maar het is bij jou dan wel laat toch. De 12e dacht ik is je NOD toch? Nog steeds niks?
Vandaag de vragenlijsten ingeleverd in het ziekenhuis, ik dacht is sneller dan de post woon er 10 minuten fietsen vandaan.. we krijgen binnen 2 weken te horen of we MOGEN komen.. ik dacht wat? Ik neem aan dat je sowieso mag komen.. pas achteraf dacht ik beetje raar dat ze dat zei.. je krijgt toch niet in een brief van helaas u bent geen kanshebber voor ons traject, probeer het over een maand nog een keer maar goed vind wel lang allemaal hoor.. Ik denk dat ik eind oktober/november naar huisarts ben gegaan..bloedonderzoek.. dan weer wachten op resultaat.. dan weer terug naar huisarts.. dan weer voelen.. dan verwijzing voor echo.. dan kan je 2 weken later terecht voor echo.. dan kan je week daarna weer langs de huisarts voor vereijzing gynaecologie.. dan weer 2 weken wachten op vragenlijsten.. en nou weer 2 weken wachten tot je een uitnodiging krijgt.. en dan is het de vraag wanneer je terecht kan.. en dit ziekenhuis doet intake met assistente.. dan bepaalt zij welke onderzoeken nog en daar moet je volgensmij ook weer apart voor komen.. weer wachten op resultaten.. die dan weer met een gynaecoloog besproken.. en dan word er een behandeling begonnen of gezegd probeer het nog maar paar maanden. Maarja dan ben je al paar maanden verder joh Ik denk echt dat wij ergens in maart pas iets van een behandeling weten.. moet echt nog wat geduld gaan kweken Hoe ging dat bij jullie?
Zucht ja dat heet dus echt geduld hebben. Heel lastig. Frustrerend. Maar is nu wat het is. En de kunst om het te accepteren dat het niet sneller gaat dan je eigenlijk zou willen. Bij ons weet ik nog niet hoe het gaat. Ik moest een jaar wachten. Heb 2 weken terug het ziekenhuis gebeld voor een afspraak. Is een wachtttijd van 6wk. Dan heb ik een afspraak met de arts en ik krijg voor die tijd nog wat info toegestuurd.
" je krijgt toch niet in een brief van helaas u bent geen kanshebber voor ons traject, probeer het over een maand nog een keer" hahah Het is ellendig hoeveel wachttijd er tussen door bij komt kijken voordat je weer een stap verder en weet waar je aan toe bent en vergt zeker veel geduld! Wij zijn ook eind oktober naar de huisarts geweest, kon gelijk bloed onderzoek doen en mijn man zaadonderzoek. 2 weken later goed uitslag gekregen en kregen gelijk doorverwijzing naar fertiliteitskliniek in het ziekenhuis. Daar moesten wij wel 2,5 maand op wachten ivm lange wachtlijst. Kregen na kerst een telefoontje voor inplannen intakegesprek, 4 dagen later kreeg ik de vragenlijsten via de mail en kon ze digitaal invullen en terugsturen. En 10 dagen daarna hadden we gesprek met een arts assistent en hebben ze gelijk een echo gemaakt en bloedonderzoek op hormonen. En nu moeten we 2 week wachten op bloed uitslag en hoe verder. Ik moet zeggen dat ondanks we al bijna 3 maand onderweg zijn sinds we bij de huisarts zaten, het gevoelsmatig best vlot gaat, ook al zou het natuurlijk veel sneller mogen allemaal! Ik hoop dat je snel bericht krijgt over wanneer je terecht kan!
Ja tijd gaat vanzelf voorbij gelukkig.. Denk dat soms ook wel lang duurt omdat ik geen werk meer heb.. vorig jaar in de ziektewet gezeten en toen moeten stoppen met werken omdat lichamelijk niet meer lukte.. en ik vermaak me prima, dagen gaan wel snel maar heb wel veel tijd om erover na te denken
haha nee neem aan dat we niet zulke brieven krijgen Nog steeds lang.. maar als je er eenmaal in zit denk ik dat het wel sneller gaat ja.. via de huisarts allemaal voelde ook nog best snel achteraf.. vond alleen die 2 weken wachten op vragenlijsten beetje absurd.. en dan nu hopelijk eerder dan 2 weken een uitnodiging en daarna zal het wel beter voelen denk ik..
Nee, nog niks.. Doe morgenvroeg wel even opnieuw een test, want dan is vrijdag echt te vroeg geweest. Ik ben dus of toch zwanger of heb me misgerekend. Heb geen ovulatietesten gedaan en zit nu op cyclusdag 28, dus kan nog alle kanten in. Nu toch wel spannend..