@Gl0ria hoe voel jij je nou? Al uit het ziekenhuis? @geneeke super fijn dat je donderdag persoonlijk op consult mag komen! @Jasmijn1 dan is het helemaal prima! Zolang je maar doet waar jij behoefte aan hebt! Is het wel al een maandverband/tampon vol? Hier heb ik net toch even gebeld, merk gewoon nog niet zoveel aan mijn lichaam qua cervix slijm/libido en ovulatietesten zijn ook nog onduidelijk. Toch al wel op dag 29, dus normaal had ik dan toch al wel wat gemerkt. Ik krijg morgenochtend een echo Afhankelijk van wat ze zien, gaan we behandelen. Als ze zien dat er een groot eiblaasje is, dan springt ie waarschijnlijk nog wel en dan is het er gewoon gebruik van maken. Is alles te klein dan krijg ik provera mee om menstruatie op te wekken en ook meteen clomid en instructies daarvoor. Ben blij dat er dus wat duidelijkheid komt en ook wat actie
** START FERTILITEITSTRAJECT EIND 2019/BEGIN 2020 ** NOD MEI NOD 30 mei: Kabouter32: 33 jaar, 1e kindje, man erg verminderd vruchtbaar, ronde 23 NOD JUNI NOD 11 juni: Mamadi18: 29 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar, ronde 22 NOD 18 juni: Fluffyfishy: 30 jaar, 2e kindje, onderzoeken goed, ronde 15 NOD 15 juni: Appeltaartmetslagroom: 37 jaar, 1e kindje, onverklaarbaar NOD ??: Orchid24: 26 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 11 NOD ??: Maan84: 35 jaar, 3e kindje, TESE geslaagd, ronde 17 NOD ??: Geneeke: 28 jaar, 3e kindje* , PCOS + man iets verminderd vruchtbaar, ronde 03 clomid NOD ??: Jasmijn1: 28 jaar, 1e kindje, PCOS, ronde 01 clomid AFSPRAKEN 04 juni: Gl0ria: Echo 04 juni: Geneeke: Persoonlijk consult + kennismaking gyn 09 juni: Chiara2: 20 weken echo 17 juni: Linkiepinkie: 20 weken echo 23 juni: Maan84: Punctie hopelijk 20 juli: Lin18: Groeiecho gynaecoloog ZWANGER 18-09-2020: PeppaP: 33 jaar, 2e kindje, goedaardige hypofyse tumor 18-10-2020: Lin18: 33 jaar, 2e kindje, man verminderd vruchtbaar, ICSI2 04-11-2020: Chiara2: 33 jaar, 4e kindje, ronde, 06 09-11-2020: Linkiepinkie: 35 jaar, 2e kindje, traag zaad, ronde 13 21-01-2021: Gl0ria: 31 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar Orchidea: 23 jaar, 2e kindje, verminderd vruchtbaar, ronde 18
Heb alleen wat onderzoekjes gehad, daarna met medicatie meteen naar huis gegaan. Die helpen goed, mits ik mij gedeisd hou werken valt wel tegen! Gaat het voor jou nu écht beginnen?
Gelukkig helpen ze en fijn dat je niet hoefde te blijven! Misschien toch een gesprek met bedrijfsarts anders? Even kijken wat er mogelijk is en vooral wat jij nodig hebt? Ja! Of ja in ieder geval duidelijkheid, als er een eisprong is dan word het gewoon over 2/3 weken beginnen tenzij ik zwanger ben natuurlijk maar voor nu fijn!
Ik kijk het nog eventjes aan, en anders moet ik het eventueel vroeger vertellen. Mijn leidinggevende weet van onze kinderwens en traject. Spannend, succes! Duim voor je
Het is nog een beetje twijfelachtig dus ik denk dat ik dit nog niet als dag 1 moet tellen. Hopelijk morgen dan. Wat super fijn dat je morgen een echo krijgt, super snel ook! In die onzekerheid blijven zitten is ook niet fijn, dus snap helemaal dat je duidelijkheid wilt. Heel veel succes morgen!
Gefeliciteerd @Orchidea Wat fijn zo op de valreep toch spontaan zwanger! Ik ben wat stilletjes omdat ik even de aansluiting niet voel. Jullie zijn/gaan allemaal al in behandeling of al zwanger en ik sta nog steeds in wachtstand. Voelt als stilstaan. Ik hoop op 't zelfde geluk als @Orchidea
Geeft niet hoor, praat mee wanneer je wilt je bent in ieder geval nog steeds welkom! Weet je al wanneer in juli jullie mogen komen? Zoals bij @Orchidea zou helemaal mooi zijn!
O natuurlijk begrijpen we dat! Kom alleen hier als je de behoefte voelt hoor. Lijkt me ook frustrerend en moeilijk. En wie weet krijg je hetzelfde wonder als @Orchidea ! Nog 2 maanden geduld hebben. Sterkte
Mijn vermoeden klopte, er gebeurt momenteel niks! Heb provera meegekregen, daar begin ik vandaag mee. Heb ook clomid meegekregen. Nu hopen dat ik snel ongesteld word en dan gaat behandeling eindelijk beginnen
@linkiepinkie thnx voor je lieve woorden. Das ook zo en dat vraag ik me soms ook af hoor, waarom is het mis gegaan? Maar goed, waarschijnlijk is het een fout in de aanleg en kon t hartje bij 7 weken prima kloppen ,maar werd het daarna toch te moeilijk/te ziek. Das t nadeel met zo'n vroege echo, je kunt wel n hartje zien maar verder nog niet of er iets mis is. Tenzij het heel klein is, want elke baby groeit in de eerste 14 weken even snel en daardoor kun je ook goed meten bij bijvoorbeeld de 10 weken echo wat de termijn is. Daarna volgt de baby z'n eigen groeicurve. @Lin18 thnx! En wat super leuk dat je nu weet dat je een jongetje krijgt @Gl0ria thnx, ja het was ook heel heftig hoor. En wat je schrijft, je wereld draait inderdaad bijna om niets anders meer dan je baby en de blijdschap en twijfels en hoop. En das dan in een keer weg. Fijn dat je niet in t ziekenhuis hoefde te bliven. Hopelijk blijft de medicatie werken en voel je je weer wat opknappen. Lijkt me even een dilemma, wel/niet je leidinggevende vertellen. Gelukkig zijn ze wel gedeeltelijk op de hoogte. Ik wens je n zwangerschap toe zonder deze kwalen! @Jasmijn1 voelt t dan niet heel eenzaam dat je er met niemand irl over kunt praten? Hier mag natuurlijk altijd, daar niet van @Orchidea wow wat n mooi nieuws, gefeliciteerd! @geneeke wat fijn dat je een consult krijgt! Fijn om de persoon in kwestie dan even echt te zien en te spreken. Ik vond dat zelf iig wel veel fijner dan alleen contact via de telefoon. Dat had ik met de verloskundige. Door de corona mocht je niet komen en ging alles telefonisch. Heb echt ff op de site gekeken naar hun personeel om te zien met wie ik belde, vond t zo onpersoonlijk. @Orchid24 en, hoe was t met de echo? Goed dat je gebeld hebt! Ow net gelezen! Goed aangevoeld dus, mooi dat je dan kunt bellen en dat ze je verder helpen. @fluffyfishy snap dat je even t gevoel van aansluiting mist. Kijk wat voor jou fijn voelt en wat je wilt. Posten kan altijd, maar is geen verplichting Hoop voor je dat je ook snel in een andere fase zit. Heb weer wat raars. Na de echo van vorige week heb ik groene afscheiding, kan straks bij de huisarts terecht. Niet m'n eigen, maar iemand in opleiding. Het kan dat na de miskraam de boel niet goed gesloten is en ook dat ik n reactie heb gehad op de inwendige echo/latex/glijmiddel wat ze daar gebruiken. Even afwachten, maar ik wil dat t daar binnen natuurlijk gezond en ok is voor n volgende zwangerschap. Toen ik uitlegde waarom ik een afspraak wilde, kon ik zo terecht en wat ze ook heel meelevend aan de telefoon over de miskraam. Dat voelt dan echt fijn hoor en ook dat ze het direct serieus nam. Fijne dag dames!
Jammer dat er niks gebeurde maar wel fijn dat je nu gelijk alles in huis hebt om echt te gaan beginnen! Hoe lang moet je provera innemen? En was het een fijn consult? Hoe was de arts/gynaecoloog?
@Appeltaartmetslagroom ohh dat klinkt als misschien een schimmelinfectie ofzo? Natuurlijk wil je dat laten uitzoeken inderdaad! Is vast snel weer opgelost! Fijn he als je iemand treft die gewoon lief is! Houd je ons op de hoogte? @Jasmijn1 was assistente en ze was ook heel aardig! Dus nou toch al 2 aardige mensen ontmoet daar provera is 10 dagen, maar kan zijn dat ik tussentijds ongesteld word en dan moet ik stoppen. Kan ook zijn dat ik na 10 dagen ongesteld wordt of helemaal niet. Ik moet over 17 dagen dan tellen als dag 3 en alsnog met clomid beginnen, als menstruatie niet is gekomen.
wat fijn dat je eindelijk mag starten met hulp! Houdt ons op op de hoogte. En al 2 aardige mensen het moet toch niet gekker worden zeg!! Hopen dat je vanaf nu meer normale, meelevende, aardige mensen treft.
fijn dat je even deelt hoe het gaat. En gelukkig mag je meteen komen. Ik hoop dat alles snel weer rustig in je lichaam wordt. Ik hoop dat je de miskraam al wat kan ‘accepteren’ (is dat het goede woord hiervoor?) en het straks ook lichamelijk kan afronden/ afsluiten zodat je je op kunt maken voor rust in je lichaam/ jezelf. En dan wie weet een mooi nieuw vervolg. Inderdaad je kunt zwanger worden! Dat zit hopelijk nu vooral in je achterhoofd. Dikke knuffel