Ervaringen Heinsberg Cuypers en Cuypers

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Geluksvlinder, 11 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geluksvlinder

    Geluksvlinder Actief lid

    30 sep 2021
    169
    153
    43
    Wie o wie kan mij helpen met info over de kliniek Cuypers en Cuypers in Heinsberg?

    Wij zoeken info en ervaringen van koppels die hier onder behandeling staan of hebben gestaan.

    Omdat we nog 1 kans hebben, willen we graag weten of het zinvol is naar een andere kliniek te gaan. In dit geval naar Heinsberg. We hebben een vrijblijvende intake gepland maar ik wil graag reacties van jullie ervaringsdeskundigen;)

    Hoe zit het met de cijfers? Slagingspercentages etc? Weet iemand hier iets van?


    Alvast dank voor jullie advies/reacties!
     
  2. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Kramertje en Do1981 vinden dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik kan wel mijn ervaring delen. Heb daar uiteindelijk geen ivf poging gedaan, maar alleen onderzoeken.
    Zou wel ivf poging gaan starten. Voorgesprek al gehad en medicatie lijst, maar wonder boven wonder toen zwanger van 10e tp in Nederland.

    of het zinvol is hangt denk ik ook een beetje van je verhaal af. Slagingspercentages daar ken ik niet. Is ook niet zinvol om te vergelijken omdat zij veel meer de ‘lastige gevallen’ binnen krijgen zou ik denken.
    Dames die hier ‘uitbehandeld’ zijn gaan daar naartoe. Dus alle gevallen die hier in 1e of 2e tp zwanger zijn, hebben ze daar bijna niet.
    Maar in het algemeen valt te zeggen
    - het intake gesprek met dr Scholtes heb ik als zeer prettig ervaren
    - ze hebben het druk in de kliniek, dus je moet ook daar soms best even wachten totdat je door kunt
    - ze doen meer en andere onderzoeken dan in nl (oa vitamines en scratching naar nk en plasma cellen). Daar is hij mij iets uitgekomen waar ik voor behandeld ben
    - ze passen medicatie schema’s meer op de persoon toe, waar in nl vaak meer standaard protocol wordt ingezet voor alle patiënten
    - er zijn extra mogelijkheden bij de ivf poging, daar weet ik zelf alleen niet zoveel over
    - ik heb met dhr Cuypers een aantal keer gesproken. Erg prettig en kundig. Gaf mij veel vertrouwen
    - het is soms wel lastig dat het zo ver weg is. Bijv controles met overstimulatie, dat gaat dan niet altijd goed. Zo heb ik hier ook een ervaring van iemand daar meegemaakt. Het is wel lastig dat ze zover weg zitten in zo’n geval. Het is goed je daar bewust van te zijn.

    @blij83 misschien wil jij ook je ervaring delen?
     
    Geluksvlinder en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Wij hebben eind vorig jaar/ begin dit jaar in Heinsberg gelopen bij C&C. Prima kliniek, aardige artsen. Het was op het moment dat wij er liepen wel erg druk en dat merkte je helaas in de communicatie. Deze bleef uit, klopte niet helemaal (voornamelijk van de assistentes) of kwam laat. Dat was af en toe wel een ergenis puntje.

    Verder echt kundige artsen, denken met je mee en er is ook ruimte om zelf zaken aan te geven.

    Cijfers en slagingspercentage heb ik geen weet van. Maar dat vind ik ook geen exacte wetenschap denk ik. Ze kunnen wel een slagingspercentage hebben van zeg 80%, maar dan nog kan jij bij die 20% zitten. Ik hou me daar nooit zo aan vast.

    Een intake word je nooit slechter van. Je hebt tijd om je vragen te stellen en zelf een gevoel te vormen over de kliniek.

    Verder kan ik alleen maar zeggen: volg je gevoel. De een vind het een fijne kliniek, een ander vindt het niks.
     
    Geluksvlinder vindt dit leuk.
  5. Geluksvlinder

    Geluksvlinder Actief lid

    30 sep 2021
    169
    153
    43
    Alvast bedankt voor jullie reacties! Fijn om te lezen, zet me ook goed aan het denken.
     
  6. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Als je behoefte hebt aan aanvullende onderzoeken voordat je een nieuwe poging ingaat, zit je in Heinsberg sowieso goed. Ook prettige artsen. Mede met dank aan Cuypers (ze zaten toen nog in dusseldorf) ons eerste kind mogen krijgen. Daarna drie pogingen daar gedaan zonder resultaat. Ik ben toen op zoek gegaan naar “het beste lab” in de hoop op betere kwaliteit embryo’s omdat ik daar bijna niets over hield of van slechte kwaliteit. Ik ben toen in Brussel terecht gekomen en vrijwel direct zwanger. Zij steken wat mij betreft qua resultaten boven Duitsland uit (obv research en eigen ervaring). Maar het blijft natuurlijk afhankelijk van wat je ‘probleem’ is en wat je wil.
    Succes!
     
    Luckychap en nizzie86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina