Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ha dames,

Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest en meteen speculum/intern onderzoek gehad en echo. Alles zag er goed uit en er was een mooie follikel in de eierstok te zien die bijna gaat springen (zit op CD12 dus dat klopt mooi in de cyclus).
    Zaadonderzoek was al eerder gedaan en is goed.
    In mn volgende cyclus (begin sept) krijg ik nog een hsg om te zien of de eileiders open zijn.
    Daarna bespreken wat te doen, we zitten op het randje wel/niet starten met IUI tegen die tijd.

Dus: nog geen reden gevonden waarom het niet zou lukken. Maar voor nu erg opgelucht vooral.
    En nu op vakantie! Wie weet ben ik zo'n lekker geval dat het nu los gaat laten en op vakantie zwanger wordt hahaha

geneeke, Stella2018, Visje79 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    ** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD AUGUSTUS:
    * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 23 aug
    * Visje79 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 11 - NOD 28 aug
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - Ronde 13 - NOD 31 aug

NOD SEPTEMBER
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 12 - NOD 4 september
    * Smienaatje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 10 - NOD 8 september

NOD ONBEKEND
    * Stella - 22 jaar - 1e kindje - ronde ?

* Geneeke - 27 jaar - 2e kindje - ronde ?

AFSPRAKEN
    * 16 augustus - Annie82 - vervolg traject gynaecoloog bespreken
    * 19 augustus - Geneeke - follikelmeting
    * 23 augustus - Spectre - 1e afspraak gynaecoloog
    * 26 augustus - Visje - evaluatie fertiliteitsarts (na MRI vleesboom)
    * 2 september - Smienaatje - bloedprikken
    * 6 september - Smienaatje - zaad inleveren
    * 9 september?? - Gliss - HSG
    * 18 september - Smienaatje - vervolg afspraak bespreken bloed en zaad

ZWANGER
    *

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.

3. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Das mooi balen die blaasontsteking. Laat je t weten morgen?

Annie82 vindt dit leuk.
  4. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Dat is voor nu in iedergeval een geruststelling! En dan lekker genieten van de vakantie :thumup::cool:

Gliss vindt dit leuk.
  5. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja, laat het los :roflmao::roflmao::roflmao:
    Fijn dat alle onderzoeken goed waren! En nu een baby graag

Annie82 vindt dit leuk.
  6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dat dus!

7. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Een donderdagavond vraagje!

Rekenen jullie ook steeds uit wanneer je uitgerekend bent van je niet bestaande zwangerschap?
    Ik denk steeds: als ik nu zwanger wordt, dan wordt het kindje in februari/maart/april geboren.. Ik zit nu in mei. Voorjaarsbaby lijkt me zo fijn, dan is het verlof met fijn weer. Maar eigenlijk boeit het me geen ruk meer hahaha baby NU!

Ps
    De gynaecoloog zei vandaag, tja als ik je nu kon zeggen dat je in december zwanger wordt, dan zou je het nog wel even redden toch? 'Ja' en februari ook nog wel? 'tja'.
    Ik vind idd de onzekerheid misschien nog erger dan het wachten. Wachten is zoveel makkelijker als je weet waarop :)

Annie82, Smienaatje en Spectre vinden dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Ja in m'n hoofd reken ik het vaak na wanneer ik uitgerekend zou zijn als ik deze maand zwanger raak....
    Maar het maakt me ook helemaal niets meer uit... winter, zomer....whatever, liever gister nog dan vandaag :p

Gliss vindt dit leuk.
  9. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Hahaha jaa ik snap je helemaal! Toen we bedacht hadden om te gaan voor een kindje, en ik er vanuit ging dat het meteen ging lukken, was ik al in staat mijn vakantieplannen om te gooien omdat ik dan waarschijnlijk al niet meer mocht vliegen :roflmao::roflmao:
    En ik snap je helemaal wat betreft de onzekerheid! Ik zou het helemaal prima vinden als mij nu wordt toegezegd dat ik januari 2020 zwanger word, want dan weet ik het! Nu heb ik nul controle over alles en raak ik elke maand weer teleurgesteld in mijn eigen lichaam :(

Annie82, Gliss en Visje79 vinden dit leuk.
  10. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Nee hoor doe ik nooooiit -liegt zij- ja elke keer. Als het nu raak is 6 mei (schoonmoeder 3 mei jarig) vond vooral de ronde spannend dat baby 2 zou komen in week dat baby 1 jarig is. Maar helaas, was nie...... nu alweer vier maanden verder.
    Ja wachten is niet erg, als je weet dat het beloond wordt.
    Ja baby NU
    Sms baby AAN naar 3232
    Misschien werkt het? :o:

Gliss en Smienaatje vinden dit leuk.
  11. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Misschien sms'en naar 2020! :o:

Visje79 vindt dit leuk.
  12. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar, ik zat ook steeds uit te rekenen of iets handig zou zijn als ik dan zwanger zou zijn. Nu bv weer met skiën in februari en weekendje weg met de meiden in april/mei, denk ik er toch even over.. Maar boek gewoon alles. T kan vast geannuleerd of beetje aangepast zo nodig!

Het is idd een stukje controle dat je mist he! En idd de teleurstellling.
    Al moet ik je zeggen dat ik wel een beetje een boost heb gekregen vandaag, de ergste dingen lijken te zijn uitgesloten! En de gyn zei dat je na een HSG een iets grotere kans hebt. Fingers crossed

13. Stella2018

Stella2018 Actief lid

22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Word veel gebruikt om je cyclus goed te krijgen

14. Stella2018

Stella2018 Actief lid

22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Fijn. Hoor! Goede berichten lekker genietrn van je vakantie!

Gliss vindt dit leuk.
  15. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Daarom! Gewoon boeken, anders gaat het teveel je leven beheersen en dat is ook weer niet goed. Gewoon lekker leven ondertussen (en zat zeg ik :roflmao::roflmao::p)

Is een HSG een 'standaard' onderzoek of alleen wanneer daar aanleiding voor is? Geen regelmatig cyclus ofzo? Tijdens mijn afspraak had ze het namelijk ook wel over de doorgang naar de eileiders, maar dit wilde ze testen met m'n bloed, of ik ooit chlamydia heb gehad. Ik weet dat ik dat nooit heb gehad, maar wilde het natuurlijk ook officieel uitsluiten alleen de gynaecoloog heeft niks gezegd over een HSG.

16. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    .

17. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hsg is volgens mij vrij standaard in onderzoeken. Het rond vaak hele circus af voordat er aan behandeling begonnen wordt. Immers als je eileiders niet in staat zijn om de eicel te transporteren zal er nooit bevruchting plaatsvinden.

18. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik heb het in capsules en ik neem er 2 per dag. Maar ook die hebben een vieze geur/smaak dus meestal met wat aanleng..

19. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Eerst lekker op vakantie en daarna komt derest weer.. geniet ervan samen!

20. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Fijne vakantie @Gliss

Ik moet vanmiddag om 13.00 uur en ga daarna shoppen. Dus berichtje kan laat komen met update

Gliss, Spectre en Stella2018 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina