Hier vorige week vrijdag ook op controle geweest in het ziekenhuis. Voelde ook als Corona hotspot. Althans toen ik er naar toe ging. Toen ik er eenmaal was, een en al rust!!!!! Niks geen mondkapjes op gyneacologie/verloskunde in het geboortecentrum. Ze hadden alle tijd, verpleegkundigen super lief en ook de poetsers leven mee. Het is echt een afgescheiden gedeelte van Corona afdeling (alhoewel ik weet dat je binnendoor naar IC kunt). Maar hoorde mensen onderling praten dat ook die gang geblokkeerd is. Dus ik snap je angst maar ze waren heel terughoudend met afspraken inplannen en aantal personen in de wachtkamer. Gaf mij in ieder geval een gerust en heel ander gevoel!
Nee ik bedoel het een beetje anders denk. Ben niet zozeer bang om besmet te raken (als ik het al niet geweest ben) maar omdat mijn ziekenhuis heel veel corona opvang heeft omdat het midden in het gebied staat, ben ik bang dat het vrij lang duurt voor de reguliere zorg zoals IUI weer opstart. Het is natuurlijk behoorlijk niet-noodzakelijke zorg, hoe stom dat voor ons ook over komt. Prik regelmatig bloed voor de schildklier dus idd al gezien dat het goed geregeld is in het ziekenhuis Dat is wel fijn idd
Ah zo... ja hier ook. Toch steeds meer berichten dat noodzakelijke zorg door moet gaan. Een gyneacoloog werkt misschien niet zo snel op een IC of seh. Dus wellicht geen prioriteit maar zie ze eerder opgestart als een regulierie afdeling longziekten of cardiologie
Ja laten we daar aan vast houden Ik begreep van t zkh dat t bij iui vooral ging om de capaciteit van het lab voor t opwerken van het zaad.
Als ik volgende week ongesteld ben ga ik toch eens telefoontje wagen naar het ziekenhuis om afspraak te maken met gyn aangezien het dan 6 mndn na hsg is. Ik weet niet wat beleid in ons ziekenhuis is momenteel, maar waarschijnlijk is het toch eerst een gesprek om vervolg te bespreken. Waarschijnlijk zal het dan idd door alle maatregelen nog wel tijdje duren voordat we echt verder kunnen. En desnoods hoop ik gesprek in te kunnen plannen voor over paar maanden, dan staat die maar gepland. @Emma1995, welkom! Leuk dat je hier mee komt kletsen
Hebben jullie hier ook last van? Ieder boek dat ik lees, film of serie die ik aanzet, steeds zit er een vrouw in de zwanger raakt (Oh onverwacht zwanger, wat een verassing/pech), zwanger is, een abortus doet of gaat bevallen. Ik zweer het je. Ik dacht bv van de week, o zal ik eindelijk eens La Casa de Papel proberen (over overval, ik dacht dan zit ik safe), afl. 1, jawel hoor... Lees 'terug naar de kust' van Saskia Noort.. oh verassing.. Oud klasgenootje basisschool voegt me toe op insta.. O verassing ze is zwanger.. En zo gaat het nu al weken! Er zo een waarschuwingslogo moeten komen
Jaaaaa! Rete irritant. In een Zweedse serie had een vrouw (mega oud, had m’n moeder kunnen zijn.... ) een one night stand en werd zwanger Ik was er echt even stil van en kreeg hekel aan die serie. Alsof een 40-er van 1 x seks zwanger wordt
**Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 ** NOD APRIL * Tabbey - 36 jaar - 2e kindje - ronde 13 - nod 14 april * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 20 - ronde 5 IUI pauze ivm corona - NOD 18 april *Gliss - 31 jaar - 1e kindje - ronde 21 - ronde 1 natuurlijke cyclus na vmk na IUI-2 - nod 19/20 april NOD MEI * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 37 totaal, ronde 18 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 7 mei AFSPRAKEN * Tabbey - April contact opnemen met zkh voor vervolg (6 mnd na hsg) ZWANGER - Geneeke 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde mmm - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2 - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI. - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1 - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3 - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19 -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2. VMK -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3 -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 10-12-2020 LEGENDA Wachtbankje (na ovulatie) Ongesteld Zwanger WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.
Ik had dat vorig jaar met een huis volnormaal vond ik het best leuk om te kijken, maar toen 2 van de vrouwen zwanger waren van de zoveelste baby zonder enige moeite ... ZUCHT. Kreeg gelijk een afkeer van het programma
Hey hey, ja deze maand ben ik zoeken naar mijn ei, ik hoop hem een van deze dagen te verwachten( als het goed is) , maar weet niet of die iui hormonen mijn cyclus hebben veranderd. Ik las trouwens op Freya dat de bond van gynaecologen de minister heeft laten weten dat de fertiliteitsbehandelingen echt niet zomaar gestopt kunnen worden, omdat dit ook echt een grote impact heeft. De minster was het hiermee eens en dat er nagedacht wordt om het langzaam starten van fertiliteitsbehandelingen zodra daar ook maar enig ruimte voor is! https://www.freya.nl/fertiliteitszorg-in-tijden-van-corona/ OHja over de nod lijst! Ik hoef er eigenlijk niet op, als dat mag. Het zorgde altijd voor een extra teleurstelling wanneer ik ongesteld werd en ik durf het niet meer zo goed .
Wat ik me nu bedenk, doordat ik was gestart met iui behandeling wilde ik even wachten met het plannen van mijn bruiloft. 7-7-19 was ik verloofd. Echter door de Corona moest ik het weer uitstellen, nu heb ik zoiets van ik ga het gewoon volgend jaar mei doen. Alleen is er wel een kans dat ik hoog zwanger moet trouwen. Eigenlijk maakt dat me niet heel erg uit, maar wel lastig qua energie enzo! Maar goed ik loop een beetje voor op zaken! zijn er hier ook getrouwde dames? En waar zijn jullie getrouwd, ik ben nog beetje zoeken naar locaties. verder ben ik ook druk met ovulatietesten, normaal gesproken had ik rond cd 17/18 mijn ei, maar de testen slaan nog steeds negatief aan. Dus moet nog even geduld hebben. Zolang m’n ei maar komt. Ik heb wel echt buikkrampen enzo en merk dat me sex drive hoog is ( sorry voor de info haabab) dus denk niet dat het lang zal duren. SPANNUNDDD. Ik hoop het zooooooooooo dat het snel raak mag zijn
@Emma1995 lijkt mij ook een grote impact indd als alles stil ligt en je gewoon niet weet wanneer het weer opgepakt gaat worden. Hopelijk kun je snel je ei vinden en mag het spontaan nog lukken! Wat leuk dat jullie gaan trouwen Wij zijn getrouwd toen ik 6 maanden zwanger was, maar zijn 'klein' getrouwd.. enkel onze naaste familie was erbij. Had geen dure super luxe jurk, maar gewoon een leuk, wit zwangerschaps jurkje. hebben een hele fijne dag gehad, maar heb dus geen tips qua locaties. Is echt smaak afhankelijk denk ik en hoe je wilt trouwen.
Goed hoor! Veel last van vermoeidheid en van m'n darmen, maar gelukkig geen misselijkheid. Buik groeit ook al aardig, al zal het momenteel wel van m'n darmen komen haha en bij jou?
Op zich alles goed. Alleen vermoeiend het afwisselen van werk met mijn partner. We werken na elkaar en slapen zelfs na elkaar. Iets te weinig rust. Dacht een modus te hebben gevonden maar begint me langzaam op te breken. Komt door zijn werk dat 24/7 (ja ook feestdagen) gewoon door gaat en ik moet me aan dat schema aanpassen. Plus zwangerschap natuurlijk
Hoi lieve allemaal, Ik zag dat ik hier nog op de NOD lijst sta als zwanger.. dat mag er inmiddels vanaf.. Weet niet of jullie er behoefte aan hebben, anders zou ik hier wel ook weer mee willen schrijven.. ook al is het een tijdje terug dat ik hier mee sprak