Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.641
    113
    Vrouw
    Oei dat is wel pittig dan, beetje langs elkaar heen leven. Denk ook om jezelf en je rust :)

2. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Uiteraard, hoe gaat het met je? Hopelijk snel zwanger van een derde kindje! Ben je afhankelijk van een ziekenhuis? Of kun je toch gaan starten weer?

geneeke vindt dit leuk.
  3. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    gefeliciteerd met je zwangerschap! Echt leuk om te zien dat gelukkig sommige inmiddels ook zwanger zijn!

Ja het gaat eigenlijk wel redelijk met ons. Ben er redelijk nuchter onder, zover als dat kan. Maar we beseffen ons maar al te goed dat ze echt geen kans had, dat maakt het wel iets makkelijker om het een plekje te kunnen geven denk ik.

Sinds dat het gebeurd is lijkt het wel alsof mijn wens nóg groter is voor een tweede kindje, en gelukkig gaf mijn man ook meteen aan : zo we gaan zsm weer starten! Dus toen ik een telefonisch consult had met de gynaecoloog dit met haar besproken en mochten we eigenlijk vrijwel meteen weer starten. Zit nu op dag 6, morgen laatste dag chlomid. We hopen dat we dit keer weer gezegend mogen zijn dat het zo snel weer raak is, maar nog belangrijker dan nu wel een gezond kindje mogen dragen..

Gliss, Spectre en Visje79 vinden dit leuk.
  4. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Jij ook van harte gefeliciteerd!!

Ja zoals in andere post geschreven mogen we wel starten gelukkig. Natuurlijk zonder controles, maar dit was prima volgens hun omdat ze me 2 maanden hebben gevolgd en 50mg werkte toen.

Visje79 vindt dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.641
    113
    Vrouw
    @geneeke goed om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat met jullie. Fijn dat jullie weer mogen starten nu! Hopelijk snel zwanger en blijvend van een gezond kindje !

geneeke vindt dit leuk.
  6. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je gewoon door mag zonder controles. Het is je gegund!

geneeke vindt dit leuk.
  7. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    **Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD APRIL
    * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 20 - ronde 5 IUI pauze ivm corona - NOD 18 april
    *Gliss - 31 jaar - 1e kindje - ronde 21 - ronde 1 natuurlijke cyclus na vmk na IUI-2 - nod 19/20 april

NOD MEI
    * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 37 totaal, ronde 18 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 7 mei
    * Tabbey - 26 jaar - 2e kindje - ronde 14 - nod 17 mei

AFSPRAKEN
    * Tabbey - April contact opnemen met zkh voor vervolg (6 mnd na hsg)

ZWANGER
    - Geneeke 27 jaar, 2e kindje, 2e ronde mmm
    - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2
    - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI.
    - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli
    - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1
    - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3
    - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui
    -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui
    -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19
    -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2.
    VMK
    -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3
    -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 10-12-2020

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.

8. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    En weer ongesteld, op naar ronde 14... Had gisteren al een testje gewaagd die omowit was dus zag het al aankomen.
    Net even zkh gebeld omdat het nu 6 maanden na HSG is, maar begreep al dat ook daar momenteel alle IUI behandelingen gestaakt zijn. As donderdag belt gyn mij terug om te bespreken hoe nu verder.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met gebruik van teunisbloemolie? Het eerste stuk van mijn cyclus tot de eisprong duurt namelijk vrij lang, 22-23 dagen... LF is dan weer vrij kort (10 dagen). Zoja, in hoeverre hielp dit voor jullie en waar kan ik dit het beste halen/bestellen?

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.641
    113
    Vrouw
    Wat balen weer :(
    Hoop voor jullie dat behandelingen snel weer opgepakt kunnen worden.
    Verder geen ervaring met teunusbloem olie. Enkel met monnikspeper. 1e ronde dat ik dat slikte was ik zwanger.. maar kan ook toeval zijn natuurlijk.
    Ze zeggen wel dat monnikspeper bijdraagt aan een regelmatige cyclus en herstellend werkt voor de hormoon balans.

Bijgevoegde bestanden:

geneeke en Tabbey vinden dit leuk.
  10. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip! Waar kun je dit kopen ook bij de kruidvat/etos oid??

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.641
    113
    Vrouw
    Je kunt ze online bestellen van die capsules. Ik had eigenlijk gewoon van Kruidvat merk monnikspeper om mee te beginnen, vitex agnus castus = monnikspeper.

Bijgevoegde bestanden:

Tabbey vindt dit leuk.
  12. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw

NOD APRIL
    * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 20 - ronde 5 IUI pauze ivm corona - NOD 18 april
    *Gliss - 31 jaar - 1e kindje - ronde 21 - ronde 1 natuurlijke cyclus na vmk na IUI-2 - nod 19/20 april

NOD MEI
    * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 37 totaal, ronde 18 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 7 mei
    * Geneeke - 28 jaar - 3e kindje* - ronde 1 mmm - nod??
    AFSPRAKEN

ZWANGER
    - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2
    - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI.
    -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui
    VMK
    -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 10-12-2020

LEGENDA
    Ongesteld
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.

13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik ben in april 2018 gestopt met de pil en in augustus 2018 getrouwd. Dacht ook mogelijk zwanger te kunnen zijn, maar zie, we zijn zomaar alweer dik 1,5 jaar getrouwd. Zwanger mogen worden kun je niet plannen, een leuke bruiloft wel!
    Onze bruiloft was in de tuin van onze boerderij aan de Maas.

Hoop dat je je ei gevonden hebt?

14. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag je weer meeschrijven, gezellig!
    Je bent zwanger geweest dus roze in die maand. Je kan er voor kiezen om er iets achter te schrijven over dat de zwangerschap is geëindigd? Ik heb er bij mij vmk overgeschreven. Wat je zelf prettig vind. Je kan het ook helemaal weghalen

Ik ben even aan het bijlezen, kijken of ik erachter kom hoe het met je gaat in de volgende posts..

Edit: ik lees dat het naar omstandigheden goed gaat. Ik hoop dat je voor zwanger mag raken van een gezond kindje ♡

geneeke vindt dit leuk.
  15. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hier vandaag een jarige dochter. Beslissing genomen om helemaal geen aandacht te besteden aan haar verjaardag en haar later jarig te maken. Was wel hard maar wel de beste keuze! Kaarten heb ik aan de kant gelegd. Dus geen zwaaiende familie met kadootjes aan de raam. Ben echt blij dat we dit zo gedaan hebben. Ook zelf geen kadootjes gegeven. Wel lekker frietjes en ijs gegeten hoor.

hopelijk voor bevalling nog een leuke speciale dag voor haar!

geneeke, Spectre en Gliss vinden dit leuk.
  16. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!

Annie82 vindt dit leuk.
  17. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben zojuist gebeld door de gyn. Ik kom nu op de wachtlijst om te starten voor IUI. Zodra ze weer kunnen starten met de behandelingen dan wordt gebeld om een afspraak in te plannen met gyn over IUI behandeling, voor uitleg hoe de behandeling werkt en vervolgens meteen afspraak voor prikinstructies zodat ik dan ik de cyclus die start na die afspraak kan starten met de behandelingen.
    Nav persconferentie van gisteren hoopt de gyn dat de behandelingen binnenkort weer van start kunnen gaan, maar dit is tevens afhankelijk van de drukte op de IC en de capaciteit van het lab. Eerst zullen de 'lopende' trajecten worden opgepakt en vervolgens wordt de wachtlijst gebeld voor afspraken. Ik begreep dat er momenteel al wel nieuwe afspraken ingepland worden. Waarschijnlijk niet voor concrete behandelingen, maar wel voor uitleg over vervolgtrajecten. Normaliter is er in ons ziekenhuis geen wachtlijst, dus ik hoop stiekem dat ik over twee cyclussen (half juni) kan starten met de eerste IUI behandeling.

Spectre, Annie82 en geneeke vinden dit leuk.
  18. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw

NOD APRIL

NOD MEI
    * Geneeke - 28 jaar - 3e kindje* - ronde 1 mmm - nod??
    AFSPRAKEN

ZWANGER
    - Geneeke - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm zwanger- *21+5 afgebroken ivm chromosoomafwijking.
    VMK

LEGENDA
    Ongesteld
    Zwanger

19. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Dankjewel vóór je lieve reactie! ❤️
    Heb het er nu achter geschreven, is inderdaad ook beter want ze is er gewoon geweest.

Het gaat inderdaad naar omstandigheden goed.. helaas gisteren wel weer heel slecht nieuws gekregen. Mijn moeder heeft in 2014 een hartinfarct gehad, in 2018 erachter gekomen dat ze uitgezaaide nierkanker heeft.. en gisteren te horen gekregen dat ze ook een tumor in de kleine hersenen blijkt te hebben. Ze is meteen opgenomen en gaan vandaag kijken om hem of operatief te verwijderen of te bestralen.. kan het gewoon niet geloven.

En tot mijn grote “schrik” vanmorgen al een positieve ovulatietest op cd11.. snap er niks van.

Bijgevoegde bestanden:

20. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ach wat een verdrietig en spannende situatie met je moeder :( komt er ook nog bij.

Wel fijn toch, dat je lichaam het weer doet na de zwangerschap? Wat vroeg cd 11, maar stel dat ie cd13 daadwerkelijk springt, dan is dat beste een goede score :) ?

geneeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina