Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja dat dacht ik eerst maar dit is denk ik echt teveel.. heb vanmorgen ook getest maar negatief dus neem aan gewoon menstruatie.

2. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja ik merk dat sinds het weer raak is bij mijn moeder me het allemaal erg veel word.. misschien dat het dat is.

3. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik ben in ieder geval teruggebeld en ze kunnen nu gewoon niet weten of het een goede cyclus is geweest, maar het advies van de fertiliteitsarts is vandaag weer met chlomid beginnen.. dus dat doen we dan maar..

Spectre en Gliss vinden dit leuk.
  4. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    **Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD MEI
    * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 37 totaal, ronde 18 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 7 mei
    * Tabbey - 26 jaar - 2e kindje - ronde 14 - nod 17 mei
    * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 21 - ronde 5 IUI pauze ivm corona - NOD 17 mei
    * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - ronde 22 (ronde 2 na mk, pauze IUI-3) - NOD 19 mei
    * Geneeke - 28 jaar - 3e* kindje - ronde 2 mmm - NOD ??

NOD JUNI

AFSPRAKEN
    * Tabbey - April contact opnemen met zkh voor vervolg (6 mnd na hsg)

ZWANGER
    - Geneeke - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm zwanger- *21+5 afgebroken ivm chromosoomafwijking.
    - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2
    - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI.
    - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli
    - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1
    - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3
    - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui
    -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui
    -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19
    -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2
    *mk 5+1
    -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3
    -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 10-12-2020

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.

5. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Dan is het wel duidelijk ja. Bij mij was het toen toch een zwangerschap... situatie met je moeder kan inderdaad ongemerkt toch meespelen. Hopen op een volgende ‘normale’ cyclus.

geneeke vindt dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.602
    113
    Vrouw
    @geneeke hopelijk volgende cyclus weer beter

geneeke vindt dit leuk.
  7. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Je kunt altijd je twijfels aangeven bij je arts. Waarom heb je geen vertrouwen in IUI en denk je dat IVF voor jullie een betere optie zou zijn?
    Uit ervaring weet ik dat IVF echt pittig is. Veel hormonen spuiten, een punctie en dan wachten of er bevruchtingen zijn terugplaatsing mogelijk is. Wachtweken duren nog langer dan normaal. Ook mentaal vond ik het erg pittig als het niet lukt.
    Twijfels kun je altijd aangegeven bij je arts en moet je denk ik ook vooral doen. Wil je weten wat de mogelijkheden zijn kun je altijd een informatiegesprek aanvragen bij een particuliere kliniek. Je goed laten informeren is denk ik alleen maar goed.

Emma1995 vindt dit leuk.
  8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoe gaat t hier meiden?

Ik merk aan mezelf dat ik het wachten en de onzekerheid over wanneer we weer verder kunnen met IUI soms ff slecht trek.
    Verder pas op cd10 en geen bijzonderheden.

Emma1995 vindt dit leuk.
  9. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja bah, zeker nu je echt geen zicht hebt op wanneer te beginnen. En iui lijkt voor jullie echt de uitkomst. Maar er is spontaan ook een kans natuurlijk! Cd 10! Dus vandaag of morgen starten met ovulatietesten? Ik snap dat het moeilijk is om positief te blijven, ik heb ook wel vaker het spreekwoordelijke bijltje erbij neergegooid de afgelopen 18 rondes.... en zelfs deze ronde toen ik op 12 dpo weer een beetje bloedverlies had. Jullie kindje komt, alleen niemand weet wanneer, dat maakt het zwaar. Ik hoop dat je verrast wordt met een positieve test deze ronde. En misschien dat radboud in je volgende cyclus de boel alweer gaat opstarten.

Annie82 vindt dit leuk.
  10. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja ga denk cd12 weer starten met ovulatietesten, nog geen vruchtbaar slijm en ei meestal pas na CD14.
    Denk dat het het gebrek aan perspectief vooral is. Als ze zouden zeggen in juni of juli weer starten, dan zou ik balen, maar dan heb je iets om naar toe te leven. Nu voelt t weer net als het oneindig zelf proberen totdat we met IUI mochten beginnen. Hoop ook dat t spontaan komt en dat al die hormonen en ziekenhuisbezoeken enz. niet hoeven. Maar beetje weinig vertrouwen meer in dat t spontaan nog lukt.
    (Zit in het CWZ in Nijmegen, maar dat werkt nauw samen met Radboud en hanteren hetzelfde beleid).

Spectre vindt dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.602
    113
    Vrouw
    Lastig indd als je niet weet wanneer je weer verder kunt. Hebben ze nog niks laten weten vanuit het ziekenhuis zelf?
    Ik snap dat je zelf ook niet wekelijks gaat bellen.. hopelijk wordt het snel allemaal weer opgestart en kunnen jullie verder.

12. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee heb 10 dagen terug gebeld, toen zei ze: in ieder geval niet voor half mei. Waarschijnlijk later. Maar je moet elke keer bellen als je ongesteld wordt en dan hopen dat ze precies dan gaan starten.

Spectre vindt dit leuk.
  13. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Hi ik begrijp je heel goed, Het is eigenlijk al kut dat we een fertiliteitsbehandeling nodig hebben maar het is extra kut dat we niet door kunnen vreselijk. Ik moet wel zeggen dat veel ziekenhuizen en vooral klinieken de behandelingen weer langzaam opstarten. Ik hoorde zelfs dat radboud een aantal cliënten had gebeld die voorrang hadden, maar weet er niet al te veel van. Ik zit zelf bij Vu en hun laatste update was 9 april. Deze maand heel veel zwangerschapsaankondigingen. Mijn buurvrouw kwam het mij vertellen nadat ik haar een halfjaar terug sprak en aangaf dat ze absoluut nog geen kinderen wilden. Ik was heel blij voor haar maar m’n hart lag in 100 stukjes. Ik heb de hele avond gehuild en de volgende dag deed me hart nog steeds pijn. Ik merk dat ik te snel wil en geen geduld meer heb. Ik heb toch besloten om toch iui aan te kijken, maar ik geloof niet dat ik natuurlijk zwanger kan worden, dat heb ik losgelaten.

Ik moet zeggen dat hoeveel zeer dit ook doet, het maakt ons ook zoveel sterker en ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is. Het gaat ons echt allemaal lukken❤️❤️❤️❤️

we kunnen dit!

Gliss vindt dit leuk.
  14. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Ja ik denk dat ik dit in een opwelling had besloten en frustraties en niet helder nadacht. Ik wilde weg bij Vu en naar een kleine kliniek zodat ik sneller aan ivf kon beginnen, hoewel ivf meer kans geeft, moet ik gewoon faith hebben in iui en in ieder geval van me zelf 3 rondes afmaken. Heb ik er vertrouwen in? Nee dat niet maar dat heeft meer te maken met de vele teleurstellingen die ik gehad heb. Maar goed ik weet diep in me hart dat het goed komt. Hoe? Dat weet ik nog niet. Ik zal zeker met de arts bespreken dat ik liever niet 6 iui doe maar dat ik wel opensta voor 3 a 4 iui rondes en dat ik wellicht in de tussentijd me wel al laag inschrijven voor de lange wachtlijst van ivf. Ik moet gewoon geduld hebben, het is gewoon even niet anders.

15. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @Emma1995 ik had hetzelfde gevoel hoor over IUI. Ik dacht, dat wordt 6 rondes IUI uitzitten en dan komen ze er na meer dan een jaar bij ivf achter dat er helemaal geen bevruchting plaatsvindt. Ik kan goed doemdenken.
    Maar ik was toch echt zwanger van iui-2! Nooit verwacht.
    Dus ik zou het zeker een kans geven!

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    Ja bah die onzekerheid is killing. Waar ik gewoon mee blijf worstelen is dat mijn leven zo stil staat. Wil zo graag een andere baan, maar durf niet, wij hadden steeds vakantie plannen ( nu natuurlijk niet) maar durven niet ivm evt zwangerschap dus het werd steeds last minute. Nu zouden wij in juni naar Amerika gaan, kon eindelijk want ik was helaas nog niet zwanger. Bam weer niet door. En het stomme is dat je steeds meer gaat wennen aan het idee het blijft bij 1 kind. Dochter word natuurlijk ook steeds ouder, je went er aan. Maar aan de andere kant staat de wens te zwaaien. Mijn man roept heel vaak dat hij het bij 1 wil houden, dat het voor hem niet persee hoeft. Maar ik wil er niet serieus over praten met hem want dan is het misschien over en dat wil ik dus nog niet. Vervolgens zijn we al weer bijna een jaar verder ( juni vorig jaar) dat we de go kregen voor IUI. Maar ivm de vakantie periode werd dit verschoven naar sept, maar toen hadden wij vakantie en werd het dus pas okt. En zo vliegt er dus weer een jaar voorbij, met maar 3 x iui.

Hou jullie taai he meiden!

Spectre en geneeke vinden dit leuk.
  17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    Maar als je voor 4 rondes lui gaat kun je die laatste 2 er toch ook nog bij doen? Alles er uit halen wat kan. Elke ronde heb je net zo veel kans. Ik snap de teleurstellingen echt maar ik denk dat je niet te makkelijk kan denken over ik wil na zoveel IUI ivf want dat doen ze niet als er geen aanleiding na is. Na 3 x IUI kregen wij een tussen gesprek en het was allemaal goed bevonden voor nog 3 x IUI dus dan heb je verder geen keuze.

18. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja voor jou wordt het ook echt tijd he. Ik herken het gevoel van stilstaan heel erg. Iedereen om me heen is zwanger of heeft een gezin, zijn soms al aan de 2e of 3e. Hier nog steeds die ontzettende lege buik en hart.
    Wij hebben ook heel lang niet dat soort beslissingen willen maken, maar ik doe het nu gewoon. Ik begin over 2 dagen met m'n nieuwe baan. Moet wel nog vertellen over de IUI en daar zie ik tegenop, maar heb zo'n zin in mn nieuwe werk. Dat gaat ook helpen met m'n algehele gemoed :)
    Vakanties boeken we gewoon (nu even niet), tot nu toe konden ze allemaal doorgaan..

Ik besefte me laatst ook pas 2x IUI sinds december. Niet een hele beste score, hoewel de tweede natuurlijk wel succes had. Dus dat probeer ik als een lichtpuntje te zien, hoewel t geen garantie biedt op een kindje natuurlijk en de miskraam emotioneel heel pijnlijk was.

Dikke knuffel meis!

geneeke en Emma1995 vinden dit leuk.
  19. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    ja precies, ik kan ook heel goed doemdenken! Hoor ik ga het nu gewoon afwachten en kijken wat er gebeurt met iui. En jouw verhaal geeft alleen maar hoop, ook al heeft een een pijnlijke afloop..❤️ We houden hoop

geneeke en Gliss vinden dit leuk.
  20. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat jullie allemaal snel gebeld worden met het nieuws dat ze weer gaan opstarten!

Ik ben hier redelijk positief, ook al heb ik echt mijn slechte dagen. Dan voelt het echt alsof we weer terug bij af zijn, wat in bepaalde zin natuurlijk ook zo is bij ons.

Nu dat ik zo’n rare ronde gehad heb, komt bij mij soms ook de onzekerheid van wat als het nu niet zo “snel” lukt met chlomid.. Omdat ze weten dat ik er zwanger mee kan raken denk ik dat ze dit keer niet zo snel over willen gaan op IUI. Vorige keer gaven ze ons 3 maanden ivm iets verminderde vruchtbaarheid van mijn man namelijk, maar toen was het gelukkig in ronde 2 raak.

Maar dan moet ik mijzelf gewoon proberen te dwingen toch positief te blijven hoe moeilijk dat soms ook is, want het kan voor niemand snel genoeg zover zijn.

Hier alweer op cd7 dus ei zal wel binnen een week zijn gok ik, aangezien hij vorige ronde cd11 al kwam. Hoop dat dit keer de 2e ronde ook positief mag uitpakken :)

Deel Deze Pagina