Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Hallo dames!

Volgens visje79 en Gliss op dit forum terecht gekomen, dank daarvoor :)

Graag wil ik meeschrijven!!!
    Ik zal proberen even mijn verhaal in het kort uit te leggen.
    Ik ben 29 jaar en sinds mei 2016 met de pil gestopt. September 2016 getrouwd en tot dusver nog niet zwanger (ook geen mk). Onbegrepen fertiliteit, alle onderzoeken waren positief.

Het eerste jaar is natuurlijk spannend en voel je van alles waardoor het lijkt alsof je zwanger bent. Na een jaar of anderhalf kom je er wel achter dat dit niet zo is.

Toen onderzoeken laten doen en alles was goed. Er werd gezegd: afwachten of iui, maar dat vonden we toen nog te vroeg. Vorig jaar een HSG gehad, deze was ook goed, beide liepen goed door. Daar werd geadviseerd om 6 maanden te wachten, maar uiteindelijk ook hiermee geen positief nieuws.

Nu zijn we klaar voor IUI en kunnen we komende week op gesprek komen in het zkh voor een prikinstructie. Heel fijn, en ook heel spannend!

Ontzettend fijn om te lezen dat er veel meiden zwanger zijn geraakt met behulp van IUI. Dit geeft goede hoop (die ik gelukkig ook zelf nog wel heb). Natuurlijk is bijna 4 jaar lang en frustrerend, maar het laatste jaar realiseer ik me toch dat het blijkbaar niet voor iedereen is weggelegd om na de 1e of 2e ronde gelijk zwanger te raken. Soms heb je geluk, soms niet. De enige gerustelling die ik er voor mezelf heb ingeprent is het feit dat ik 29 ben. Ik begrijp heel goed als je wat ouder bent dat dit een stuk lastiger is, respect daarvoor.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van IUI mét hormoonstimulatie. Vooral omdat ik licht zenuwachtig ben hoe ik hierop ga reageren. Welke ik ga krijgen weet ik nog niet..

Welk hormoon kregen jullie en hoe reageerden jullie erop?

Iedereen veel succes met de behandelingen (of een fijne zwangerschap gewenst) ;)

Spectre vindt dit leuk.
  2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat een spannende tijd ga je tegemoet en fijn dat je binnenkort kan beginnen! Veel dames met IUI ervaring in dit groepje!
    Ik ben in april 2018 met de pil gestopt en ook bij ons allebei is er niets mis (onbegrepen dus). In december gestart met clomid en januari eerste IUI, 2 eitjes maar helaas geen resultaat. Ik voelde me heel rot door de clomid, o.a. hoofdpijn, buikpijn, zere borsten en depressieve gevoelens. Tweede ronde gestart met gonal-f injecties, stuk minder bijwerkingen. Helaas ging de inseminatie niet door omdat t niet uitkwam met de planning. Maand erna (feb) wel inseminatie, met gonal-f en 1 eitje. En toen wonder boven wonder half maart een positieve test! Had alleen vreselijke buikpijn en die bleef aanhouden. 5+1 miskraam gehad.
    Nu wachten tot we weer mogen beginnen ivm corona.

Ps voor de eisprong gebruik ik ovitrelle

3. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Jeetje, 4 jaar is wel echt heel lang! Wij zijn in mei 2018 gestopt. Ook onbegrepen. Alle onderzoeken waren goed. Vorige week vrijdag de prikinstructie gehad. Ik had er een enorme blauwe plek van. Gisteren voor het eerst gonal-f gespoten. Wel maar een kleine hoeveelheid (62,5). Gisteren vandaag door mn partner laten spuiten. Gelukkig niet meer zulke blauwe plekken als toen ik het deed. Tot nu geen bijwerkingen, maar misschien komt dit nog. Succes komende week met de prikinstructie. Ik vond het ook doodeng en ben er echt paar dagen van de rel geweest door de spanningen. Van de week alles eruit gegooid. Even heel veel gehuild. De prikken voel ik niet eens, maar geestelijk had ik er moeite mee. Nu schouders eronder gezet en gaan!

Gliss vindt dit leuk.
  4. 7Missme1987

7Missme1987 Bekend lid

13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    Welkom hier @Raspberry90

4 jaar is inderdaad een lange tijd. Hier al 4 jaar niet aan de pil, maar vriend was gesteriliseerd dus moest een herstel operatie ondergaan deze heeft in jan 18 plaats gevonden. Vanaf die tijd dus ook kans op een zwangerschap. Half maart had ik (bijna) tegelijk met gliss een positieve test alleen vorige week een miskraamHopen dat IUI de uitkomst voor jullie is.

Raspberry90 vindt dit leuk.
  5. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    @Raspberry90 hier ook alle onderzoeken zonder enige aanleiding waarom zwanger worden niet lukte... Had wel telkens wat late eisprong (Dag 18-19) en korte luteale fase (8-9 dagen).
    Met 62,5 eenheden puregon al snel een grote follikel, daarna middel om eitje te laten springen en op dag 12 eisprong/inseminatie. En zie mijn onderschrift voor het resultaat.
    Ben zeer huiverig voor prikken maar moest het echt zelf doen ivm wisselende diensten van man. Geen bijwerkingen ervaren. Naaldje van de puregon pen is heel fijn en klein. Goed om en om (links rechts van navel) zetten. Die spuit voor eitje te laten rijpen was wat venijniger. Gelukkig mocht ik die in ziekenhuis laten zetten (je moest wat vloeistoffen ‘mixen’. Zou vragen of dat bij jou ook een optie is. Heel veel succes!

6. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Thanks allemaal!
    De meeste van jullie wachten dus ook al meer dan 2 jaar, wat ook al lang is!

Ik hoop dat we dit jaar een aantal positieven berichten krijgen! En wat ontzettend vervelend van de meiden die een mk hebben gehad. Lijkt me toch lastig om daarna weer positieve moed te krijgen

Hopelijk kan ik half mei beginnen met prikken en die poging al gelijk gebruiken voor IUI (ivm corona). Woensdag moet ik naar het zkh, ik zal wel laten weten wat ik krijg qua hormoon. Ik hoor over Chlomid niet de beste verhalen (op andere forums ook). We gaan het zien.

Is het zo dat je in de week van de inseminatie 3x naar het zkh moet? Ik heb op mn werk niks verteld nog, maar misschien neem ik die eerste keer wel een paar dagen vrij om niet elke keer eerder weg te moeten of smoesjes te verzinnen. Vooral omdat het allemaal nieuw is...
    Hoe doen jullie dat?

7. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Leuk! Dus eigenlijk de eerste keer IUI raak? Van harte gefeliciteerd!!

8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @Raspberry90 zet je jezelf ook in de lijst? Beste manier om laatste lijst te vinden is steeds een pagina verder terug en dan van onderaan terug scrollen. Uit mn hoofd staat ie op de vorige pagina

O meiden ik hoop toch zo dat we rond 20 mei weer kunnen beginnen! Dat vind ik spannender dan mn NOD haha

Spectre, Visje79, Annie82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik moet altijd op dag 3 en dan op dag 10. Tot nu toe 2x gehad dat ik op dag 11 ook moest komen en dan de ovitrelle omdat de eitjes groot genoeg waren en op dag 12 iui. Dus 1x en 3x per week.

De ochtenden van de echo duren niet zo lang, dan kan ik rond 10.30/11.00 op mn werk zijn (uur reistijd vanaf zkh). Dag van de IUI duurt veel langer en dan pas rond 12.30/13.00.
    Ik heb het verteld aan de noodzakelijke collega's, anders is t niet te doen voor mij. Werk 36 en compenseer mn uren door thuis te werken. Tot nu toe gaat dat.

10. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    **Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD MEI
    * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 37 totaal, ronde 18 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 7 mei
    * Tabbey - 26 jaar - 2e kindje - ronde 14 - nod 17 mei
    * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 21 - ronde 5 IUI pauze ivm corona - NOD 17 mei
    * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - ronde 22 (ronde 2 na mk, pauze IUI-3) - NOD 19 mei
    * Raspberry90 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 45+ - NOD 27 mei
    * Geneeke - 28 jaar - 3e* kindje - ronde 2 mmm - NOD ??
    *7missme1987 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 28 (ronde 1 na mk) - NOD ??

NOD JUNI
    *Iemand1991 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 IUI - NOD 5 juni???

AFSPRAKEN
    * Tabbey - April contact opnemen met zkh voor vervolg (6 mnd na hsg)
    * Raspberry - 13 mei afspraak zkh voor 1e prikinstructie.
    * Iemand1991- 15 mei echo om te kijken hoeveel eitjes er groeien.

ZWANGER
    - Geneeke - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm zwanger- *21+5 afgebroken ivm chromosoomafwijking.
    - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2
    - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI.
    - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli
    - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1
    - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3
    - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui
    -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui
    -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19
    -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2
    *mk 5+1
    -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3 * mk 6+4
    -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 10-12-2020

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.

11. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Hoop dat ik het goed heb gedaan haha!

Gliss vindt dit leuk.
  12. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Helemaal goed!

13. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    @Raspberry90 ik had een directe collega die een vergelijkbaar traject had. Bovendien werk ik al parttime waardoor ik makkelijk met uren kan schuiven.
    Ik raad je aan wel iemand in vertrouwen te nemen. Stel je hebt inseminatie en je hebt op dat moment net een belangrijke afspraak staan.... overigens werden bij ons die afspraken zoveel mogelijk vroeg in de ochtend gepland omdat dit het makkelijkst combineren was met werk. Op verzoek kon het ook anders overigens. Die bezoekjes duren niet zo lang. Inseminatie was ook altijd ‘s ochtends. Zaad brengen, dan bewerking... dat duurt wel even. Ben je wel een ochtend kwijt.

14. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Oké das wel fijn dat ze het in de ochtend plannen. Ik werk ook 24 uur en mijn werkdagen zijn woe,do,vr. Nu heb ik voor komende week ook geruild. Maar je zal idd net een keer zien dat het niet lukt om te ruilen, dus ik denk er wel over om m'n manager in te lichten ja.

Wat is het toch fijn om een vrouw te zijn hahaha...

15. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Ik neem aan dat ze echo's en iui's ook in het weekend doen ?

16. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Bij ons wel ja, denk in de meeste zkh!
    Heb in de eerste ronde het geluk gehad dat alles op vrijdag (thuiswerkdag voor mij dus makkelijker te plannen) en in het weekend viel.
    Dag 3 en 10 op vrijdag, 11 zaterdag en IUI op dag 12 op zondag. Dat was echt fijn / handig. Ook voor mn man, want die ging toen nog alle afspraken mee. Nu alleen als het beleid besproken moet worden en bij de inseminatie. Echo's doe ik alleen, beetje zonde van zijn werkdagen anders, het stelt niks voor (en wij hebben heel veel reistijd omdat zkh 30-40 minuten de andere kant op is van werk, dat ook 30-40 min rijden is ;) )

17. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Ja precies, dat komt lekker uit!
    Als ik het nu uitreken (mocht het allemaal doorgaan) dan zou dag 10 op een vrijdag of zaterdag vallen en ma/di ben ik altijd vrij dus dat zou (vooral) de eerste keer lekker uitkomen.
    Bedankt voor jullie berichtjes! Dan weet ik een beetje hoe en wat ik kan verwachten. :)

Gliss vindt dit leuk.
  18. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Als jouw nod 27 mei is, zal je 30 mei (dag 3) pas beginnen met prikken.

Ik werk fulltime in het basisonderwijs. Niemand weet het. Probeer de afspraken zoveel mogelijk na schooltijd te plannen.

@Gliss had jij altijd je eisprong al vroeg, of kwam dat echt door de hormonen? Mijn eisprong is normaal op dag 16, ik zou het ook niet verkeerd vinden als hij nu op dag 12 zou komen, haha!

19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee komt echt door de hormonen! Ik heb ook normaal ergens rond dag 15 eisprong en bij 20-21 mm. Bij hormonen op dag 11 ei/eitjes van 17/18mm en dan ovitrelle zetten. Dag daarna eisprong (dan doen ze geen echo dus weet niet hoe groot ze dan zouden zijn). Bij ons doen ze na ongeveer 24 uur iui, in andere ziekenhuizen soms ook 36 uur.

20. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    @Iemand1991 ja klopt, ik zei het verkeerd. :p Zal wrs 1e/2e week van juni dan de iui krijgen.

Dus kijkt het zkh naar de dag van je cyclus of de grootte van de eitjes? Op basis daarvan plannen ze de iui dan?

Deel Deze Pagina