Nog even een sidenote: mij lf is ook langer door de hormonen en ovitrelle blijft lang zitten. Eerste ronde op dag 15 vals positief getest door ovitrelle. En op dag 16 blanco test en ongesteld later die dag. Grote domper. Dus testdag op dag 16 is niet voor niks heb ik wel geleerd. En zo'n lange lf was voor mij ook ongekend. Normaal 10-11 dagen. De tweede ronde heb ik de ovitrelle 'eruit getest', alleen toen had ik opeens oplopende testen en bleek ik zwanger Klopt, op dag 3 de 'uitgangsecho' om te kijken of alles goed is (geen cystes etc) en dan beginnen met spuiten. Vanaf dag 10 kijken ze met echo hoe groot de eitjes zijn en hoeveel het er zijn. Als tenminste 1 eitje 17+(liever18)mm is, vinden ze dat bij ons een goede grootte (ze willen namelijk niet dat je eitjes spontaan springen) en dan zet je de ovitrelle/pregnyl die de eisprong opwekt. Volgende dag IUI. In veel ziekenhuizen doen ze geen iui bij meer dan 2 grote eitjes. Bij ons ziekenhuis mag je bij 3 zelf kiezen (risico meerling overwegen), bij meer gaat het niet door.
Oe, ik heb nog nooit zo'n meting gehad. Ik ben heel benieuwd hoe groot die van mij vrijdag zijn/is (dag 10). Ik hoop zo dat ik geen overstimulatie heb.
Nee dat is pas ook vanaf dag 10, de metingen? Dat ik de grootte weet rond de eisprong is omdat ik in de ronde waarbij de inseminatie niet doorging 20 mm ei had en diezelfde avond nog een positieve ovulatietest. Maar dat was wel ook een gestimuleerde cyclus, maar geen gestimuleerde eisprong als je het nog snapt haha
Bij ons uitgangsecho bij start cyclus niet omdat die op dag 3, 4 of 5 kan. Daar gaan ze geen ‘duur’ weekend aan verspillen. Al het andere wel! overigens ben ik die eerste cyclus op dag 3 begonnen, op dag 8 terug om te kijken of ze hoeveelheid puregon bij moesten stellen maar dat was niet nodig. Op dag 10 terug, ‘s avonds injectie om eisprong plaats te laten vinden omdat eitje groot genoeg was. En 36 uur later op dag 12 dus inseminatie. Maar ligt er echt aan hoe het eitje groeit!
Goed punt! De uitgangsecho is bij ons meestal ook niet in het weekend. Je moet zodra je ongesteld wordt bellen en dan kun je vrijdag of maandag komen, zo dicht mogelijk tegen CD3 aan. Als je in het weekend ongesteld wordt dan maandag of dinsdag.
Welkom @Iemand1991 @Raspberry90! Hier kunnen we nu flink aan de bak! Hoop zo dat het raak mag zijn.. vooral vandaag Moederdag zo confronterend. En dan een bekende bij de supermarkt tegenkomen waarmee je tegelijk zwanger was.. ben maar ff omgelopen want kon het niet aan het uit te leggen dit keer.
Kijk dat ziet er goed uit! Hier op 5 dpo dus weinig te melden. Confronterend he moederdag. In jouw geval natuurlijk enorm. Hier het gevoel van: ik had gewoon mama in wording kunnen zijn (12 weken zou ik nu zijn). Vond alle happy families op sociale media maar lastig vandaag. Hoewel ik iedereen erg mis in corona tijd vind ik het ook even niet zo erg om niet steeds geconfronteerd te worden met alle baby's bij familie en vrienden. (Wij wonen ook wat verder weg, dat scheelt ook al).
**Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 ** NOD MEI * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 37 totaal, ronde 18 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 7 mei * Tabbey - 26 jaar - 2e kindje - ronde 14 - nod 17 mei * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 21 - ronde 5 IUI pauze ivm corona - NOD 17 mei * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - ronde 22 (ronde 2 na mk, pauze IUI-3) - NOD 19 mei * Raspberry90 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 45+ - NOD 27 mei * Geneeke - 28 jaar - 3e* kindje - ronde 2 mmm - NOD ?? *7missme1987 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 28 (ronde 1 na mk) - NOD ?? NOD JUNI *Iemand1991 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 IUI - NOD 5 juni??? AFSPRAKEN * Raspberry - 13 mei afspraak zkh voor 1e prikinstructie. * Iemand1991- 15 mei echo om te kijken hoeveel eitjes er groeien. * Tabbey - In afwachting van afspraak ivm opstarten IUI, datum onbekend ZWANGER - Geneeke - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm zwanger- *21+5 afgebroken ivm chromosoomafwijking. - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2 - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI. - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1 - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3 - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19 -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2 *mk 5+1 -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3 * mk 6+4 -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 10-12-2020 LEGENDA Wachtbankje (na ovulatie) Ongesteld Zwanger WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.
Welkom @Iemand1991 en @Raspberry90! Hopelijk voor ons allemaal dit jaar eindelijk een goede zwangerschap. Ik zag dat ik mezelf nog niet op wachtbankje had gezet. Ik denk dat ik nu ongeveer 8/9 duo ben. Aangezien ik een korte LF heb wordt het de komende dagen weer spannend. Als ik ongesteld geworden ben denk ik dat ik toch weer eens een belletje waag naar het ziekenhuis om te vragen of er al iets bekend is over start van IUI en of mijn afspraak al ingepland kan worden. Wel positief om te horen dat bij verschillende ziekenhuizen de behandelingen weer worden opgestart.
Hi meiden, hebben jullie al nieuws gehad van het ziekenhuis over het kunnen starten? Hier hoor ik dat het vumc langzaam aan het opstarten is en mensen met voorrang aan het bellen zijn. Dit zijn de mensen met endometriose en de wat oudere dames als ik het goed begrepen heb. Ik zelf heb ook endometriose dus ik wacht het geduldig af. Op advies van jullie besloten om toch al me iui behandelingen af te maken, tenzij de arts anders bepaald natuurlijk. De laatste dagen heb ik weer het gevoel dat de endo terug is, ik hoop dat ik ernaast zit. Maar goed. Ik las al allemaal berichtjes van vrouwen hoe confronterend dit allemaal is, zeker Moederdag. Ik weet hoe jullie je voelen. Al die zwangershapsaankondigingen vind ik ook zo lastig. Zo had een bekende net een baby gehad die nog geen 1 was en zij kondigden al een nieuwe zwangerschap aan, dan denk ik ugh was ik maar zo vruchtbaar. Maar goed Ik hoop met heel mijn hart dat wij snel aan de beurt zijn❤️ Ik zou met zoveel liefde alle zwangerschapskwaaltjes met elkaar willen bespreken als het zo ver is.
Even snel een vraag tussendoor. Ik spuit de gonal F nu om 19:30. Is het erg als ik dit vanaf nu om 17:30 doe? Mijn partner spuit het (vind het zelf vreselijk), maar zijn werktijden zijn opeens veranderd.
Ik zou zeker bellen. Dat is bij ons zkh in ieder geval het beleid. Bellen als je ongesteld bent en dan hoor je of er gestart kan worden. Maar hoop dat het niet nodig blijkt!
Hoop dat je snel aan de beurt bent! En vlot zwanger! Ik ben ook zo benieuwd of ik weer kan starten binnenkort. Mijn ziekenhuis start langzaam met reguliere behandelingen, maar er is geen specifiek bericht over de fertiliteit helaas.
Nee dat is geen probleem! Als je maar niet elke dag wisselt, maar dat lijkt er niet op met wat je schrijft.
Ik moet officieel eerst nog een afspraak met gyn en prikinstructie en dan kan ik pas de maand daarna beginnen. Nu verwacht ik niet dat beide gesprekken nog heel veel gaan toevoegen aan wat ik al weet, maar snap wel dat dit eerst nodig is. Ik sta op de wachtlijst voor inplannen van gesprek, maar het zou wel weer wat rust geven als ik weet hoe lang dat ongeveer nog gaat duren. Mooiste zou natuurlijk zijn dat het helemaal niet nodig is.
Thanks, heb hem vandaag om 17:30 uur gezet (laten zetten) en blijf dat vanaf nu ook doen . Raakte even in paniek toen hij om half 5 vertelde dat hij vanaf vandaag om 17:30 te werk moet