Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.658
    5.697
    113
    **Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD MEI
    * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 21 - ronde 5 IUI pauze ivm corona - NOD 17 mei
    * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - ronde 22 (ronde 2 na mk, pauze IUI-3) - NOD 19 mei
    * Geneeke - 28 jaar - 3e kindje*- ronde 2 mmm - NOD 25 Mei

* Raspberry90 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 45+ - NOD 27 mei
    * 7missme1987 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 28 (ronde 1 na mk) - NOD ??

NOD JUNI
    * Iemand1991 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 IUI - NOD 1/2 juni???
    * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 38 totaal, ronde 19 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 4 juni.
    * Tabbey - 26 jaar - 2e kindje - ronde 15 - NOD 14 juni

AFSPRAKEN
    * Iemand1991- 18 mei inseminatie
    * Tabbey - 19 mei, afspraak gyn, 26 mei prikinstructie IUI.
    * 7missme1987 - 12 juni, evaluatie na mk en bespreken start IUI 3

ZWANGER
    - Geneeke - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm zwanger- *21+5 afgebroken ivm chromosoomafwijking.
    - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2
    - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI.
    - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli
    - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1
    - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3
    - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui
    -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui
    -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19
    -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2
    *mk 5+1
    -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3 * mk 6+4
    -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 10-12-2020

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.

2. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    **Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD MEI
    * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 21 - ronde 5 IUI pauze ivm corona - NOD 17 mei
    * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - ronde 22 (ronde 2 na mk, pauze IUI-3) - NOD 19 mei
    * Geneeke - 28 jaar - 3e kindje*- ronde 2 mmm - NOD 25 Mei

* Raspberry90 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 45+ - NOD 27 mei
    * 7missme1987 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 28 (ronde 1 na mk) - NOD ??

NOD JUNI
    * Iemand1991 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 IUI - NOD 1/2 juni (3 juni testdag)
    * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 38 totaal, ronde 19 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 4 juni.
    * Tabbey - 26 jaar - 2e kindje - ronde 15 - NOD 14 juni

AFSPRAKEN
    * Tabbey - 19 mei, afspraak gyn, 26 mei prikinstructie IUI.
    * 7missme1987 - 12 juni, evaluatie na mk en bespreken start IUI 3

ZWANGER
    - Geneeke - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm zwanger- *21+5 afgebroken ivm chromosoomafwijking.
    - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2
    - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI.
    - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli
    - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1
    - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3
    - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui
    -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui
    -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19
    -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2
    *mk 5+1
    -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3 * mk 6+4
    -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 10-12-2020

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.

3. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Zo, ik heb de IUI toch door laten gaan. Ik zie dit maar gewoon als een testronde. Nu weet ik hoe alles in zijn werk gaat.

Vandaag een andere arts. Deze arts sprak wel meteen, toen ik mijn menstruatie beschreef, vermoeden uit van progesteron tekort. Iets wat ik vaak opgenoemd heb, maar nooit zo serieus genomen werd.
    Het zaad was wat matig. Bewerkt bleven er maar 2,1 miljoen over.

Ik verwacht niks van deze ronde. Maar het zullen evengoed wel 2 lange weken worden denk ik

4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoop dat t toch gelukt is. Het zijn lange weken idd! Maak niet de fout om vroeg te testen, want dan kun je een vals positieve test krijgen en geloof me (ronde 1 IUI) da's een flinke domper ;)
    Dag 16 als testdag aanhouden is bij ons het advies.

5. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik heb ook dag 16 als testdag. Maar ik test eigenlijk nooit. Wacht altijd wel mn menstruatie af. Meestal al 7-5 dagen van te voren bruin, dus menstruatie kwam nooit als een verrassing.

Hoe gaat het met jou? Nog steeds het gevoel dat je menstruatie gaat komen?

6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Heel goed ;) ik test ook meestal niet. Maar sinds de IUI wel. Dat kwam vooral omdat ik opeens zo'n lange lf had haha. Werd bij ronde 1 pas op 16 dpo ongesteld en in de natuurlijke cyclussen daarvoor iets van 12/13 dpo. Dus bij een positieve test (geen tuurtest maar echt een streep) op 15 dpo dacht ik echt dat ik zwanger was. Dag erna blanco. Zo dat was kut..
    Tweede ronde daarom besloten de ovitrelle eruit te testen en toen liepen de test op en was ik echt zwanger! Helaas al vroeg mis gegaan.
    Geen idee wat ik volgende keer doe bij iui. Testen geeft wel wat te doen de laatste dagen en bereid wat voor op slechte uitkomst. Maarja..

Menstruatie verwacht ik elk moment. App zegt morgen dus dat zou goed kunnen.

Duim voor je!

7. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ja, kan me voorstellen dat het wel even heftig was. Kan me volgens mij nog herinneren dat het je eerste positieve test in 2 jaar was toch? Dan ben je zo euforisch en dan de volgende dag dat. Vreselijk...

8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja klopt, was echt heel rot. Wel van geleerd. Daarom tweede IUI heel vaak getest tot ik geloofde dat het echt zo was. Toen superblij en paar dagen later weer alle hoop de grond in. Was best heftig afgelopen maanden. Ben nu weer wat stabieler in mn emoties merk ik. Dus dat is goed als t straks weer opstart. Geen idee hoe de spanning de laatste wachtweek gaat hehe

9. 7Missme1987

7Missme1987 Bekend lid

13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    Hoop voor je dat het lukt deze ronde.

Die wachtweken duren voor me gevoel soms net maanden op bepaalde momenten.

Al was bij de tweede IUI het maar 1,5 week voordat ik ongi werd.

10. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    @Goudvisje555 Hoe gaat het met jou? Jouw NOD was een paar dagen geleden.

@Gliss Hoe is het bij jou? Al doorgebroken, of hebben we nog stille hoop?

11. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Bedankt! Wat bijzonder dat jij juist in de pauze ronde zwanger bent geworden. Verdrietig dat dit in een miskraam is geëindigd. Ik hoop dat je snel weer mag beginnen.

12. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nog niks hier, maar buikpijn neemt verder toe en opgeblazen buik, dus kan elk moment vandaag of morgen. Is ook nog in de lijn der verwachting.
    Hoop.. nee eigenlijk niet. Zo'n bekend verloop ;)

13. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Balen weer... hoop dat je het stiekem mis hebt natuurlijk :)

En anders hopen dat ze heel snel bellen dat je weer mag gaan beginnen!!

14. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja ik hoopte eigenlijk dat t vandaag overdag zou zijn zodat ik, als IUI doorgaat, woe of vrij zou kunnen komen.
    Hoop vanacht of morgenochtend dan nu, zodat ik op tijd kan bellen.

geneeke vindt dit leuk.
  15. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Ach liever natuurlijk niet en ben je gewoon hopelijk zwanger, maar het zou wel fijn zijn als je gewoon weer mag starten met iui. Is het al zeker dat je mag starten of moet je gewoon elke maand bellen? En als je iui ronde hebt zorgt het ziekenhuis er dan voor dag je altijd 2 eicellen hebt? Of 1? Ik heb pcos en dat was beetje verdwenen op de achtergrond omdat ze eerst de eno wilde aanpakken, maar toen ik hormonen moest spuiten, spoot ik elke dag 50 eenheden , ik had op dag cd 10 met heel veel moeite net aan een eitje van 15/16 mm, maar wil heel graag proberen om telkens 2 eitjes te krijgen, maar weet niet of ik dat zomaar kan aankaarten.

hier net een ovulatie gehad en nu 2 weken wachten. Hoop dat ze snel voorbij gaan zodat ik hopelijk ook weer mag starten.

16. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Hi meiden

hoe gaat het hier?

ik heb net m’n ovulatie gehad en nu weer 2 weken wachten, vreselijk zeg. Ik verwacht er eigenlijk helemaal niks van en hoop zo snel mogelijk te kunnen starten met iui. Dus hopelijk gaat het door. Ligt het aan mij of zijn er super veel zwangerschapsaankondigingen? Elke aankondiging doet soms een beetje zeer, maar goed het is niet anders.

Ik vroeg me trouwens af of er vrouwen ervaring hadden met studeren en in een vruchtbaarheidstraject te zitten. Ik heb besloten om toch mijn master af te maken en zal hopelijk in september beginnen. Ik had het al een jaar uitgesteld ivm vruchtbaarheidsbehandelingen, maar wil eigenlijk niet weer me hele leven voor een jaar on hold zetten. Ik heb nog 5 iui behandelingen en als die niet lukken ben ik bang dat ik precies met ivf moet beginnen als ik weer moet studeren! We hopen natuurlijk niet dat het zo ver komt, maar goed dit is wel echt iets om rekening mee te houden.

ik volg trouwens ook een aantal vrouwen op Instagram met vruchtbaarheidsproblemen en zij is met de terugplaatsing van haar embryo meteen begonnen met het stylen van de babykamer. Aangezien ze aangaf dat ze zwanger is tot het tegendeel is bewezen. Wat vinden jullie ervan? En zouden jullie dat ook doen?

Ik zelf vind het aan de ene kant heel erg mooi, omdat ik geloof in de law of attraction, wat je aantrekt dat zal je ontvangen, maar als het niet lukt dan lijkt me de tegenslag extra pijnlijk. Wat ik wel heb gedaan is baby rompertjes kopen en baby speentjes, ik heb ze uit het zicht maar als ik het soms even niet meer zie zitten dan kijk ik erna en weet ik weer waarvoor ik het doe.

Ik hoop dat jullie gezond en veilig zijn!

Groetjes

Spectre vindt dit leuk.
  17. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee hoor het pas als ik bel bij menstruatie, dus zit behoorlijk in spanning.
    Ik heb de 1e ronde clomid geslikt 2 tabletten (weet de dosering niet meer). Toen had ik 4 eitjes, maar gelukkig groeide er op t laatst maar 2 door.

Ronde 2.1 gonal-f 75 eenheden en toen had ik twee grote eitjes. Helaas ging de inseminatie niet door.

Ronde 2.2 gonal-f 75 eenheden en toen had ik opeens maar 1 eitje. Maar wel zwanger.
    Zaad is steeds na opwerking tussen 10-20 miljoen dacht ik.

Vanwege 1 eitje zou ik de volgende ronde 100 eenheden gonal-f gaan spuiten, maar ik weet niet hoe dat nu zal zijn omdat de laatste IUI in februari was.

Ik zit dag 10 meestal met 1 ei rond 15mm en die andere iets kleiner. Ze groeien bij mij dan ongeveer 2 mm per dag. Dus dag 11 of 12 als er minimaal 1 rond 18mm is, dan dus dag 12 of 13 inseminatie. Evt andere eitje springt dan mee.

Bij ons is het zeker de bedoeling om 2 eitjes te krijgen, anders zou ik ook geen hormonen hoeven spuiten. Heb altijd ei van mezelf en regelmatig ook.

18. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik zou zeker gaan studeren. Ik hield in t begin ook met veel dingen rekening en uiteindelijk was dat zinloos. Heb net een nieuwe baan en het geeft zoveel energie!

Hou er trouwens rekening mee dat 6 IUI binnen 6 maanden erg optimistisch is. Ik heb er pas 2 gehad sinds december. Weliswaar door verschillende dingen, maar het leven laat zich niet plannen. Voor IVF is daarna vaak ook nog enige wachttijd..

Ik koop niks van te voren. Voelt als 'Jynxen'. Toen ik zwanger was een boek gekocht over zwangerschap en snel daarna een miskraam. Has niks met elkaar te maken, maar heb t boek diep weggestopt, hoef t ff niet te zien. Zelfde geldt voor dekentje dat ik van Moeders voor Moeders kreeg en nota bene 3 weken na miskraam een knuffeltje via Nutricia. Blijkbaar heeft 1 of andere zwangerapp mn gegevens verkocht. Erg pijnlijk, schaapje in de brievenbus met gefeliciteerd mama...

Doe wat goed voelt. Wij zijn wel een kamer aan het verbouwen zodat de basis er ligt (muur, vloer, verwarming etc.). Dat kan ooit de babykamer worden, maar voorlopig logeerkamer als het af is. Straks blijf ik zitten met een babykamer voor een baby die nooit komt. Au.

19. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Je lichaam is geen machine. Door te spuiten hopen ze een maximale situatie te creeeren en de kans zo groot mogelijk te maken. En dat met Max 2 eitjes. Maar dat betekent niet dat er altijd 2 groeien natuurlijk....

Emma1995 vindt dit leuk.
  20. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

oh jeej wat spannend! Maar ik heb goeie hoop! Want veel ziekenhuizen bieden voorrang aan iui, als ze gaan beginnen dan.

ja precies ik heb van mezelf ook gewoon 1 eitje, ook al heb ik pcos, maar dan zie ik het nut niet zo van hormonen slikken. Het gekke is dat ik normaal een cyclus heb van 34 dagen erg lang maar ik kom van 60 dagen en dat ik altijd 14 dagen daarna ongesteld word. Maar met iui was het ineens 11 dagen, ben benieuwd of dat normaal is. Het was wel fijn want de spanning was ook meteen over hahah( wel pijnlijk)

ik ga toch maar even bespreken of ik niet een hogere dosering kan krijgen. Zeker als je kijkt naar het feit dat ik pcos heb(gehad) ik weet het niet.

Zaad van m’n vriend was vorige keer 250 miljoen maar ze spoten maar 50 miljoen, iets met krampen in de buik ofzo. Ik vraag me eigenlijk af wat iui in ons geval voor ons kan betekenen, want de kwaliteit van de zaad van me vriend was goed. Dus ik ga het bespreken met me dokter.

Deel Deze Pagina