Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hehe weet je wat ik heb gedaan in t begin (toen ie het steeds vergat)?
    Hij heeft multivitamine voor mannen van davitamon en dat zit in doordrukstrips. Ik heb op alle pillen de dagen vd week geschreven met een markeerstift. Net als bij DE pil zeg maar. Strip ligt naast z'n tandenborstel en lenzenbakje. Inmiddels zit het in z'n systeem en neemt ie ze zelf.
    Ik voelde me net z'n moeder, echt erg, maar t heeft gewerkt ;)

    Overigens heeft t geen zichtbaar effect gehad op t zaad volgens de lab waarden.
     
    Annie82, Emma1995 en Raspberry90 vinden dit leuk.
  2. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Gebruiken jullie trouwens ovulatietesten tijdens het traject? Het schoot me net te beginnen eigenlijk. Het ziekenhuis begon er iig niet over...
     
  3. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Wij nemen onze vitamine tijdens het avondeten. Ik heb vorige week een avond besteed aan onderzoek doen naar belangrijke vitamines bij de verbetering van het zaad. Mijn vriend slikt van orthica de 'multi 4 men'. Met daarbovenop nog extra ubiquinol van body en fit. Ik heb hier op forum meerdere positieve verhalen gelezen dat het zaad aanzienlijk beter was geworden (meer zaadcellen en veel meer bewegelijk).
    Ikzelf slik nu van Orthica de 'prena fem'. Daar schijnen je eitjes beter van te worden. Onder het motto baat het niet dan schaadt het niet .
     
  4. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Bij mij zijn ze daar ook niet over begonnen. Achteraf had ik het beter wel kunnen doen. Nu is het bij onzeker of mijn eisprong al geweest was voor de Pregnyl of niet. Had op dag 10 al een eitje van 20mm. Dat had de gyneacoloog niet verwacht.
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  5. 7Missme1987

    7Missme1987 Bekend lid

    13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    Ik niet, persoonlijk zie ik het nu er niet van in. Mocht de IUI te laat zijn dan zou dat zo zijn, maar weet je het niet. Zou voor mij alleen maar extra stress factor zijn.
     
  6. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Tijdens het traject niet, ze houden alles bij met de echo. Heb nog nooit voor CD10 een eisprong gehad, ook niet met hormonen.
    In de natuurlijke cyclus doe ik t wel, met name om te zien wanneer ik dan ongesteld wordt. Maar t is eigenlijk niet nodig want ook zonder weet ik wanneer het is door alle veranderingen
     
  7. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Hahababab ik ga dat ook bij hem doen! Want echt waar af en toe ben ik echt net z’n moeder weetje dat. Ik regel zo een beetje alles rond de behandelingen en het zou soms fijn zijn als hij een keer zei hey zullen we dit proberen misschien verbetert het de vruchtbaarheid of hey wanneer is je ovulatie of ik heb het er vandaag even kut mee. Maja zo is hij nou eenmaal totaaal niet.

    ik vroeg een keer aan hem waarom lijkt het dat dit alles mij meer doet dan jou? Toen zei die èèn iemand van ons moet sterk blijven anders zijn we allebei zo verdrietig. Maja Goed daardoor heeft hij wel echt een keer een mental breakdown gehad dus ik probeer vaker aan hem te vragen hoe het gaat en of het allemaal goed zit. Alsnog heeft hij niet altijd toe.
     
  8. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Dat is ook nog een manier inderdaad. Ik hoor goede dingen over die multi man. Ik twijfel heel erg of ik hem dit toch ga laten slikken want hij had vorige keer een goede kwaliteit Maja het is natuurlijk elke keer een moment opname. Ik slik multi Maja echt verschrikkelijk vies maar wel heel goed.
     
  9. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Ik weet nog dat ik de dag dat ik ovitrelle moest zetten het gevoel had dat m’n eitje ging springen dus ik deed een ovulatie test van de action. Aan de intensiteit van de streep kan je zien of ie positief is en die van de action was behoorlijk donker maar het kon nog wel donkerder dus. Dat zou inhouden bij mij dat hij waarschijnlijk de volgende dag wel positief zou zijn. De arts zei als ie positief is moet je naar het spoed nummer bellen want dan vind de inseminatie donderdag plaats. Uiteindelijk moest ik die avond ovitrelle zetten dus ik dat hij die donderdag zeker is gesprongen en dat we echt te laat waren met inseminatie, maka je weet het gewoon niet.

    Dus wat ik voor de volgende keer echt ga doen is 2 dagen voordat de inseminatie plaats vind gemeenschap hebben zodat ik nog een beetje het gevoel heb dat er nog zaadcellen zijn. Maja eigenlijk moet je het gewoon loslaten en vertrouwen op ziekenhuis. Maar ik heb bij een pruts ziekenhuis gezeten die door me kritische vragen ineens vroeg studeer jij geneeskunde want je weet er zoveel van? Dus ik laat moeilijk helemaal los
     
    Raspberry90 vindt dit leuk.
  10. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Thanks. Ik wacht de eerste IUI wel even zonder af en dan kan ik ze altijd nog kopen voordat de 2e begint.
    Misschien had ik die vraag moeten stellen het zkh, maar ik moest al alleen komen vanwege Corona dus het was al heel veel info haha.
     
  11. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Klinkt een beetje als mijn vriend, rookt niet, maar drinkt wel behoorlijk, zeker nu het lekker weer is. Ook veel speciaal bieren. Het is ook een slechte groente eter. Maar mijn vriend heeft geen strak lijf, hij begint al echt bierbuikje te krijgen... We hebben sinds eind vorig jaar een kamado (bbq). Hij kookt daar nu erg vaak op. Echt heerlijke stukken vlees, maar we krijgen niet bepaald meer groenten binnen momenteel. Ik kan 100 keer tegen 'm zeggen dat hij moet gaan sporten en minder drinken, maar als het niet vanuit hem zelf komt heeft geen zin.
    Volgens gyn was zaadkwaliteit nog goed, ben benieuwd hoe dat straks met de IUI zal zijn.
     
  12. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Gegrilde groente van de bbq zijn ook erg lekker. Courgette, paprika, champignons, ui, noem maar op :)

    Over gemeenschap tijdens het traject. Wij moeten het van de fert.ass. gewoon om de dag blijven doen tijdens de vruchtbare week. En ook de dag voor de IUI en de avond na de IUI zeggen ze altijd nog specifiek als ik daar ben. Zo zijn de kansen het hoogst.
     
    geneeke, Tabbey en Raspberry90 vinden dit leuk.
  13. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hier was juist advies om 2 dagen voor iui geen seks te hebben om maximale zaadkwaliteit te hebben
     
  14. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ps gegrilde groene asperges zijn ook lekker op de bbq. Beetje kruiden er op en olijfolie en bakken maar.
     
  15. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    .


    huh mogen jullie het de dag voor de iui doen? Wij mogen 2 dagen voor de inseminatie geen gemeenschap meer hebben. Na de inseminatie nog wel in de avond. Ben benieuwd waarom het eigenlijk niet zou mogen, maar bij jullie wordt het dus wel gewoon geadviseerd?
     
  16. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    ja bij mij ook inderdaad
     
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja geen idee. In mijn ziekenhuis hebben ze het er steeds over dat er een (Ik heb t niet bedacht) zaadbedje moet klaar liggen op het moment van de eisprong...

    We houden ons er ook niet heel strikt aan hoor. Want mijn man vind het maar niks, zo vaak achter elkaar.
    Dus meestal nog seks op dag 10 en dan de ochtend van dag 12 is de iui tot nu toe steeds geweest. En dan wel de avond van de IUI.
    Vermoeiende bezigheid dat zwanger worden ;) Gelukkig valt nu in het pinksterweekend voor ons haha.
     
  18. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zo, ik heb een grote stap genomen en ben best een beetje trots op mezelf. Mijn man ook trouwens.

    Hoewel het op het moment erg goed met me gaat, heb ik zeker ook mindere perioden gehad en mogelijk komen die ook weer nu het traject weer is opgestart.
    Heb al vaker overwogen, omdat ze het vanuit het traject aanbieden, om er eens met iemand over te praten wat we allemaal meemaken. En dan iemand die geen familie of vriend is ;)
    Nou vond ik maatschappelijk werk in het ziekenhuis niet echt aantrekkelijk klinken. Dus heb nu een wandelcoach gevonden die veel ervaring heeft met vrouwen met fertiliteitsproblemen. Heb over 2 weken de eerste wandel/praatsessie. Ben erg benieuwd. Tweede week na de inseminatie loopt de spanning meestal op, dus goede timing.
     
    Raspberry90, geneeke, Emma1995 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Ik ken ook iemand die met zo'n wandelcoach loopt. Zij is hier heel erg blij mee. Ik denk dat het heel erg zal opluchten!
     
  20. 7Missme1987

    7Missme1987 Bekend lid

    13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw

    Ooh ben heel benieuwd.

    Hier de afgelopen dagen heel veel met me vriend gepraat en we overwegen om niet verder te gaan met het traject in het ziekenhuis. Vind het zo slopend idee om weer al die afspraken te hebben straks.

    Ik ben spontaan zwanger geworden en zijn er van overtuigd dat dit nog een keer moet lukken.
     
    Emma1995, Spectre en Gliss vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina