Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Sterkte @Emma1995
    Ik ken het gevoel helaas. Knap van je dat je je moed bij elkaar raapt om haar te feliciteren. Ik vind dat ook altijd lastig. Ik houd in m'n gedachten: ooit kan ik ook zeggen dat ik zwanger ben...ooit. Dat geeft me dan ook weer moed en hoop.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  2. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ja dat is waar,

    ze vertelde me dat ze binnen 3 maanden zwanger was. Achja niemand heeft gezegd dat het eerlijk was hè.
     
  3. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Meiden doe mij eens een peptalk of zeg gewoon iets liefs:

    Ik zit op pas op 6 dpo en ben de hele tijd met de iui etc bezig.
    Vanaf 1 dag na de inseminatie buikpijn gehad, licht, zeurend. Dat je alles kunt doen maar wel er de hele tijd met je aandacht naar getrokken wordt omdat het niet comfortabel is. Waar mogelijk doe ik mn knoop open en thuis mn chillbroek aan.
    Sinds zondag ben ik steeds wat misselijk, vooral met autorijden en als ik moet bukken. Vandaag is daar maagzuur bijgekomen en heb ik geen enkele trek om te eten.
    Mn darmen zijn onrustig met veel borrelen en opgeblazen gevoel.
    Sinds vanmiddag heb ik zere gespannen borsten.
    Vandaag door alles bij elkaar niet lekker in mn vel en zelfs een paracetamol genomen, wat ik eigenlijk nooit doe. Ik doe gewoon mn werk maar wil eigenlijk thuis op de bank in een hoekje zitten huilen.

    6 dpo is veel te vroeg voor zwangerschapsverschijnselen, dus ik baal van mezelf dat ik nu toch wat gespannen begin te raken over of het gelukt is met IUI no.4.
    Waarschijnlijk is het de ovitrelle of mn eigen gedachten die deze klachten in stand houden.
    Echt heel irritant.

    Samenvattend: ik heb een rasechte off-day bah :cry::mad::confused:
     
  4. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Aargh wat vervelend meid. Ik haat dat opgeblazen gevoel altijd...alsof alle broeken opeens gekrompen zijn...
    Hmm ja het is vroeg voor kwaaltjes.. misschien dat je wat meer last hebt van de Ovitrelle dan de vorige keren? Ik zou willen dat je natuurlijk positief nieuws had, maar dat is idd nog erg vroeg op 6dpo.
    Warme kruik hielp overigens wel vorige keer bij mij.

    Ik heb vandaag thuis een YouTube yogalesje gedaan en ik moet zeggen dat ik me daarna heel relaxed voelde. Misschien een tip? :)
    Hou vol!!
     
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Tx!
    Ik doe aan yoga, dus dat komt goed:)
    Zit inmiddels echt onder dat kleedje. Het is morgen vast weer goed. Maar zo vervelend die hele rollercoaster steeds. Ik was (ben?) altijd heel nuchter en pragmatisch, dit is zo niets voor mij. Dat hele kinderwens gedoe is zo complex, niks leuks aan
     
    Spectre en Raspberry90 vinden dit leuk.
  6. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    **Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

    NOD JUNI
    * Iemand1991 - 28 jaar - 1e kindje - IUI-2 - NOD 28 juni/testdag 30 juni

    NOD JULI
    * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - ronde 24 (ronde 4 na mk) - IUI-4 - NOD 8 juli
    * 7missme1987 - 33 jaa- ronde 30 ( 2 na mk) - NOD 9 juli (?)
    * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 23 - IUI 5 - NOD 11 juli

    * Raspberry90 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 45+ - IUI 2 - NOD +- 15 juli
    * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 39 totaal, ronde 20 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 19 juli.
    - Geneeke - 28 jaar - 3e kindje* - ronde 4 chlomid - NOD?!

    AFSPRAKEN
    * Raspberry90 - 2 juli - IUI-2 ('s middags)

    ZWANGER
    - Geneeke - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm zwanger- *21+5 afgebroken ivm chromosoomafwijking.
    - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2
    - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI.
    - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli
    - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1
    - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3
    - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui
    -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui
    -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19
    -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2
    *mk 5+1
    -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3 * mk 6+4
    -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 5-12-2020
    -Tabbey - 36 jaar - 2e kindje - ronde 15 - zwanger net voor start IUI


    LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Zwanger
    Negatieve test

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitsafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.
     
  7. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Snap het...het is ook niet niks zo'n proces.
    Ik ben ook vrij nuchter en tot nu toe gaat het goed (emotioneel gezien). Behalve op de dag dat de 1e IUI mislukt was, maarja wie baalt daar niet van...?!
    Jij hebt ook al wat meer meegemaakt dus dat maakt het er ook niet makkelijker op natuurlijk
     
  8. Raspberry90

    Raspberry90 Actief lid

    9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Vandaag de 2e Echo gehad na zondag. Sommige eitjes zijn gestopt met groeien, dus er doen er nu wrs 2 mee. Er zit er nu eentje van 16 en ongeveer 12. Dus fingers crossed voor deze 2e poging. Donderdag de inseminatie (bleh).. zit dan op m'n werk. Had gehoopt dat ik vandaag kon, op mn vrije dag. Daarom ga ik het morgen tegen m'n manager zeggen (afspraak is namelijk op een rottijd: 13:30u). Tussendoor even heen en weer, gok ik. Maar dan weet hij er iig van dat dit af en toe gebeurt. Ook wel fijn..
     
    Spectre en Gliss vinden dit leuk.
  9. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Het hele traject is ook zo ontzettend slopend en frustrerend. En het wachten duurt iedere keer zo lang.
    Jezelf lekker verwennen op zo'n offday, lekker op de bank met een dekentje en een enorme reep chocola ;). Een hele dikke knuffel!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  10. 7Missme1987

    7Missme1987 Bekend lid

    13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    @Emma1995 ik weet niet of je er iets aan hebt, maar waarom verzin je een smoes waarom je nog niet zwanger bent...het heeft mij echt geholpen om er open en eerlijk in te zijn..je krijgt zoveel meer begrip. Ben over me me miskraam ook open geweest op me werk in me privé omgeving..

    @Gliss wat vervelend he die dagen. Soms heb je het gevoel alsof je de wereld aan kan maar het andere moment wil je het liefst verstoppen.

    Ik ben mezelf ook weer aardig gek aan het maken. Vandaag steken rechtonderin me buik. Dit had ik ook de ronde dat ik zwanger was.. dan denk je gelijk het zal toch niet
     
    Gliss vindt dit leuk.
  11. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113


    Je hebt helemaal gelijk.., maar ik vind het sws heel lastig om mezelf kwetsbaar op te stellen, omdat ik niet wil dat mensen me zielig vinden of extra rekening met mij gaan houden, mensen weten heel vaak niet wat ze moeten zeggen. Tegen de mensen waar ik open tegen was kreeg ik de meest rare reacties. Ze bedoelen het niet slecht ofzo! Maar een vriendin zei ineens nou, ik moet zeggen dat ik blij ben dat de behandelingen nog niet gelukt zijn want dan kunnen we nog lekker naar een festival. Compleet onhandig om te zeggen, weet dat ze het niet zo bedoeld, maar zeer pijnlijk. Toen ik een andere vriendin vertelde over dat in het iui traject in moest. Zij ze dat het geen slecht nieuws was maar juist heel goed nieuws en dat ze blij voor me was. Wat ze niet begreep is hoe loodzwaar het traject kan zijn. Vervolgens ontwijken ze het onderwerp heel erg en ik voel me daardoor een zeikerd en ongemakkelijk.

    Uiteindelijk had ik er niks aan en heb ik echt veel meer aan jullie!
     
  12. 7Missme1987

    7Missme1987 Bekend lid

    13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    Ooh dat is dan echt wel vervelend.

    Nee ik heb alleen maar als positief ervaren, zo zie je maar hoe gek sommige mensen kunnen reageren of denken.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  13. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ik heb net een test gedaan op 10 dpo, helaas negatief.. ben bang dat ik nu geen kans meer maak.
     
  14. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hm ja die kans is er helaas. Maar het kan ook nog, nog even 2-3 dagen afwachten voor meer zekerheid.
     
  15. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Ja precies ik zal het vrijdag maar weeg proberen. En anders iui 3 in, ga denk ik ook meteen een evaluatie gesprek aanvragen.
     
  16. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Ik herken zó wat je zegt. Ik heb maandag negatief gestest, dus weet dat ik niet zwanger kan zijn. Maar laatste 2 weken eet ik vaak geen avondeten meer, is er de hele dag een gevoel in mn buik aanwezig waardoor ik veel misselijk ben, wordt ik elke dag mega vroeg wakker (na paar uurtjes slaap). En ben ik nu gewoon ellendig. Ik twijfel heel erg of ik die utrogestan de volgende ronde weer ga nemen. Ik ga daar zo intens slecht op. Ben ook nog steeds op mn menstruatie aan het wachten. Ik wil doooooor!

    Ik ben ook heel nuchtig ingesteld. Soms iets te nuchter misschien. Maar nu door dit traject... man, ik herken mezelf niet meer. De eerste 2 weken ben ik door de hormonen geestelijk een emotioneel wrak en de andere 2 weken voel ik me lichamelijk ellendig door de utro.

    Denk aan dat het al een keer gelukt is, dus dat het zéker nog een keer gaat lukken!
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Tx meis!
    Kan me voorstellen dat jij je nu ook heel ellendig voelt. Zo herkenbaar die reactie op alles + hormonen en jij dan ook nog uitstel van de menstruatie door utrogestan, bah.
    Duim voor je dat het snel komt en je deze ronde achter je kunt laten.

    Ik probeer me ook vast te houden aan dat het zou moeten kunnen. In het begin was ik zo bang dat ik nooit moeder zou worden. Nu heb ik dat minder, denk vooral dat t lang duurt en verdrietig en frustrerend is en heb me er wel een beetje bij neergelegd dat een groot gezin er niet meer in zit.

    Vandaag gaat t alweer een stuk beter met me, wel buikpijn nog steeds, maar verder ging het goed vandaag. Heb alles wat ik verder voelde genegeerd en had het druk met werk dus me daarop gestort.

    Dikke knuffel!
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  18. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Een fertiliteitstraject maakt de meest nuchtere vrouwen zelfs onzeker en emotioneel. Dus ik vind het helemaal niet gek. Zoveel onzekerheid. Hoop dat dit snel het allemaal waard is. Hoop dat je menstruatie snel komt en ik moet zeggen dat ik respect heb dat je snel door wilt want ik wil soms gewoon de handdoek in de ring gooien.
     
  19. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Vandaag 12 dpo. Test super negatief, ik ga niet meer testen en me klaarmaken voor de menstruatie en contact opnemen voor de derde iui. Ookal weet je pas zeker wanneer je ongesteld bent of het gelukt is, ik hèb toch een potje dom zitten janken, maar goed.Waarschijnlijk woensdag weer naar het ziekenhuis. Helaas zit een vakantie er niet in, want op het moment dat we pauze nemen, kan het ziekenhuis niet garanderen dat we na de pauze weer door kunnen, aangezien er een lange wachtlijst is. Snap ik volkomen.

    Hoe gaat het bij jullie?
     
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat balen meis!
    Wel gek dat je niet een maandje pauze kunt nemen, zou dat op het moment dat je er bent toch nog even bespreken.

    Hier 9 dpo nog steeds buikpijn, verder geen bijzonderheden
     
    Emma1995 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina