Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hier ook nog niks, vrijdag cd10 weer follikelmeting

Emma1995 vindt dit leuk.
  2. Raspberry90

Raspberry90 Actief lid

9 mei 2020
    245
    205
    43
    Vrouw
    Hier ook niet veel nieuws. Vandaag op 11 dpo. Vorige keer werd ik op dpo 12 ongesteld. Spannend nu... Ik laat het weten.
    Verder totaal geen klachten gehad deze maand, voor het eerst sinds ik met de pil gestopt ben...ongelofelijk. Niet dat het wat zegt, maar o wat is dit fijn een keer. Na de vorige iui enorm veel hoofdpijn en zere borsten & buik krampen.

Gelukkig is er ook nog positief nieuws! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje @Annie82 :)

Annie82 en Emma1995 vinden dit leuk.
  3. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik heb ook vrijdag een follikelmeting op CD11. Ben op CD4 begonnen met spuiten. Heb mijn arts een mail gestuurd met vragen over aanvullende onderzoeken (zoals testen op oestrogeen en samenlevingstest), ben benieuwd wat ze gaat reageren.

Emma1995 en Gliss vinden dit leuk.
  4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Spannend! Wel of niet klachten zegt weinig, maar fijn dat je minder last hebt in ieder geval :)

5. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Sorry voor mijn continue afwezigheid.. lijkt alsof ik hier rockbottom geraakt heb.

4 juli was mijn uitgerekende datum en 6 juli te horen gekregen dat ze mijn contract niet verlengen. Lang verhaal kort kut smoesjes verzonnen, maar komt erop neer dat het door ziekteuren van zwangerschap komt en risico voor nieuwe zwangerschap komt. In het gesprek zelf weer dingen benoemd (net zoals tijdens ziekte) over wat er gebeurd is die mij enorm hebben gekwetst. Alles komt nu harder dan ooit naar boven en dit was gewoon 1 klap teveel.. waardoor ik heb besloten mij ziek te melden. Werkgever gelooft het allemaal niet, en bood me aan om onbetaald verlof op te nemen want die rompslomp van een arboarts zou ik vast niet willen na alles wat er al gebeurd is..

Huisarts wilde me eigenlijk aan de medicatie zetten maar ivm actieve kinderwens samen besloten niet te doen. Ggz heeft wachttijd van 8-10 weken dus heb zelf contact opgenomen met gynaecologie of hun me konden helpen. Door een super lieve assistente kan ik morgen terecht bij de psychologie in het ziekenhuis...

Ik herken mezelf op dit moment niet..

Daarnaast vandaag op cd20 pas positieve ovulatietest dus zal komende ronde 100mg moeten gaan gebruiken en dus onder controle in zkh

6. 7Missme1987

7Missme1987 Bekend lid

13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw

Ooh wat vreselijk k*t periode zo...

Hoe rot misschien ook maar voor zo een werkgever zou ik niet eens willen werken...

Hele dikke virtuele knuffel

Lekker aan jezelf denken nu!

7. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    He meid, wat onwijs heftig!
    Ik weet niet goed wat te zeggen maar een hele dikke virtuele knuffel en goed dat je stappen hebt ondernomen!

8. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wat een k**** werkgever.... Bah en dat als reden....

goed gedaan je ziek melden ipv onbetaald verlof. Je zal wel bij bedrijfsarts moeten komen maar dat is dan zo. In principe is die onpartijdig. Mocht je het niet eens zijn met zijn advies over jouw ‘gesteldheid’ kun je altijd second opinion aanvragen bij UWV.

veel sterkte!!!

9. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wat een verschrikkelijke tijd voor je. En dat dan ook je werkgever je op deze manier laat vallen, onbegrijpelijk!

Knap van je dat je zelf hulp zoekt. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd en een dikke knuffel!

10. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Wat een rottijd het lijkt wel of alles even tegen zit. Die momenten horen erbij, maar neemt echt niet weg dat dit zo ongelofelijk kut en stom is. Heel
    Goed dat je toch voor jezelf wist op te komen en je je gewoon Hèb ziek gemeld. In deze periode kan je even rust voor jezelf nemen en even op jezelf focussen. Wees alsjeblieft lief voor jezelf. Ik herken dit maar al te goed en voor je het weet herken je je zelf niet meer. Het enige wat ik je kan zeggen is dat het natuurlijk beter wordt, ookal voelt dat nu totaal niet zo en heb je er nu helemaal niks aan.

echt een hele dikke dikke dikke virtuele knuffel en ik wil toch even zeggen dat ik je echt een strijder vind. Jullie allemaal trouwens. Maar vandaag jou in het bijzonder.

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.636
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Geniet van jullie meisje ♡

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.636
    113
    Vrouw
    @geneeke jeetje wat vreselijk zeg, en wat gemeen van jouw werkgever.... dit kan toch niet, empathisch vermogen Is ver te zoeken daar.. knuffel!

13. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Jeetje wat een heftige periode zo. Goed dat je je gewoon ziek meldt en hulp zoekt. Het is niet niks waar je mee te maken hebt gekregen. Heel veel sterkte nog de komende tijd.

14. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik heb vandaag een telefonisch gesprek met mijn arts gehad. Met de vragen die ik had. Zij blijft erbij dat we wel een kans maken, maar snapt zo goed dat ik antwoorden wil. Maar die kan zij mij gewoon niet geven en dat snap ik. Ik ben bang dat we er met IVF achter gaan komen dat er gewoon geen bevruchtingen plaatsvinden.
    Ik vroeg ook nog even over zaad inleveren op zaterdag en inseminatie op zondag. Volgens haar zijn er onderzoeken gedaan naar de kwaliteit van het zaad na 24 uur en blijft dat gewoon goed. Ik blijf het maar raar vinden en wil dus vanaf nu niet meer op zondag. Ik hoop dat we een keer een normale ronde gaan krijgen.
    1e keer inseminatie te laat en 2e keer zaad pas na 24 uur geinsemineerd.

15. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Huh begrijp ik het nou goed? Je partner levert het zaad 1 dag van tevoren in? En de volgende dag is de inseminatie? Hoor het eerlijk gezegd voor het eerst. Is de kwaliteit van de zaad van je partner goed?

16. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ja, dat hadden we de vorige ronde. Lab was op zondag dicht, dus op zaterdag moest hij het inleveren en op zondag kreeg ik de inseminatie. Zn zaadkwaliteit is niet goed. Eerste keer 2,1 miljoen en vorige keer 3,6 miljoen na bewerken. Ik zei ook dat ik alleen zag dat ons ziekenhuis dat deed. Dat wist ze verder niet. Maar volgens haar is daar uitgebreid onderzoek naar gedaan o_O. Voor ons geen zondag meer hoor!

17. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Net gebeld, 20 augustus hebben we intake bij Nij Geertgen. Dus dat is al best snel en binnen de verwachte tijd :)
    Komt mooi uit want als deze IUI niet lukt dan zitten we op dat moment in de laatste wachtdagen van IUI 6.

Fingers crossed dat het niet nodig is, maar fijn dat het vast gepland staat!

Raspberry90, Emma1995, Annie82 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. 7Missme1987

7Missme1987 Bekend lid

13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    Zojuist follikelmeting gehad. Heb twee grote eitjes 11 en 12 mm en nog een paar kleintjes. Hopen dat die kleintjes zich rustig houden.

Heb ook gevraagd wat er vorige week nu precies bedoeld werd. Omdat ik toch een lichte vorm van endometriose heb weten ze niet of dit zo echt werkt. Dus ze gaan bespreken of ik na deze IUI over kan stappen maar IVF. Ik zal dan wel eerst een paar maanden aan andere hormonen moeten om de endometrioom kleiner te laten worden. Zaterdag weer een afspraak en dan hoor ik meer.

Tabbey, Emma1995 en Gliss vinden dit leuk.
  19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik reageerde in het andere topic :)

20. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Ik had/ heb een ernstige vorm van endometriose. Graad 3 en graaf 4 is dan het ergst en ik merk echt dat ik zo weinig vertrouwen heb in iui. Hoewel de cyste operatief verwijderd is garandeert dat natuurlijk niet dat alles verwijderd is en denk ik echt dat ik meer hulp nodig heb. Maar weet niet en durf het denk ook niet zo goed aan te kaarten bij m’n arts. Ik weet ook echt niet wat de wachttijden zijn voor ivf bij het vu. Ik heb al contact met Duitsland maar ik vind dat ook weer zo belastend.. en ver

Deel Deze Pagina