Ik begreep dat de VU sinds kort weer op 100% capaciteit draait. Dus de wachtlijsten zullen afnemen. Misschien kun je ze bellen of mailen om dit te vragen? Lijkt me idd stuk minder belastend dan al in deze fase naar Duitsland gaan. Zou het sowieso nu met je arts bespreekbaar maken dat je geen vertrouwen hebt. Dat wil niet zeggen dat ze je verwijzen, maar misschien kun he wel een plan uitstippelen wanneer verwijzing of extra onderzoek dan wel aan de orde is
Vervelend dat je het niet zo goed durft zou het toch maar doen, want misschien helpt het je wel en snap je het ook beter. Bij mij zijn ze er nu zelf mee gekomen en was eigenlijk beetje verbaast, omdat ze laatst nog hadden aangegeven dat IUI in principe ook gewoon moet kunnen lukken.
Ja daar heb je wel een punt inderdaad. Vu draait idd op 100 procent, maar dan nog zijn er lange wachttijden. Maar ik zou het inderdaad deel het fijnst vinden om daar te blijven als ivf toch aan de orde komt. Ik denk dat ik na m’n derde poging iui en als die mislukt. Toch maar om die afspraak ga vragen. Aan de andere kant lijkt een kliniek waar ze meer persoonlijke aandacht hebben me wel echt heel fijn. Alleen vind ik lastig om me te oriënteren. Nij Geertgen hoor ik goede dingen over, maar dat is ook een stuk rijden voor mij 2 uur. Weet jij wellicht andere klinieken in de buurt van noord Holland?
Oh dat is wel heel fijn. Ja ik ga het dan toch proberen na deze ronde. De vorige keer durfde ik niet zo goed omdat de dame aan de telefoon een beetje nors aangaf dat ze niet eens weet of ik wel aan de derde iui ronde kan beginnen ivm drukte. Dus ik durfde toen niet om een speciaal gesprek te vragen met een arts. Ik voel echt al heel Lang sterk dat ivf het antwoord voor mij is. Maar ik wil iui toch een kans geven.
MCK Leiderdorp staat goed bekend, maar ook dat zal dan een stukje rijden zijn. Ik zou idd eerst een evaluatie vragen na IUI 3. Dan weet je al een stuk meer en er is zeker wat voor te zeggen om op dezelfde plek te blijven. (Ik stap alleen over omdat mijn eigen ziekenhuis geen IVF doet, anders was ik zeker gebleven)
Wij zitten met hetzelfde. Ons ziekenhuis kan de punctie niet zelf doen. Die is in het VU. Nu zijn ze wel bezig om het in het ziekenhuis is purmerend te doen. Dan zal de wachttijd ook een stuk korter worden. Wij hebben ook zitten kijken naar andere klinieken, maar in de buurt van Noord-Holland kunnen we niet veel vinden. Voor ons zou Wolvega het dichtstbijzijnde zijn.
Nee Leiderdorp is maar half uurtje! Dus bedankt voor de tip. Heb daar ook het een en ander van gehoord inderdaad. Maar wat je zegt eerst kijken hoe Vu er tegen aan kijkt en of ik een gesprek kan regelen. Mochten zij niet willen meewerken of is er een lange wachttijd dan zal ik overstappen. Ik verwacht trouwens volgend week dinsdag de inseminatie. Hoe is het bij jullie?
Wolvega is voor mij al te ver, maar Purmerend weer in de buurt. weet jij toevallig hoelang de wachttijd van ivf is bij het vumc? Want ik weet nog om überhaupt m’n eerste afspraak te krijgen bij het Vu, dat ik echt zeker half jaar moest wachten. Gelukkig kon het eerder omdat ik elke week ging bellen of iemand z’n afspraak had geannuleerd hahah.
**Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 ** NOD JULI * Raspberry90 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 45+ - IUI 2 - NOD +- 15 juli * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 39 totaal, ronde 20 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 19 juli. - Geneeke - 28 jaar - 3e kindje* - ronde 4 chlomid - NOD?! NOD AUGUSTUS * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - ronde 25 - IUI-5 - NOD rond 1 augustus * iemand1991 - 28 jaar - IUI ronde 3 - NOD rond 4 augustus *7missme1987 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 31 IUI 3 - NOD rond 5 augustus * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 24 - IUI 6 - NOD 11 augustus AFSPRAKEN * 7missme1987 - 16 juli - follikelmeting IUI 3 * Gliss - 10 juli - uitgangsecho- IUI 5. * Gliss - 17 juli - start follikelmetingen, vermoedelijke inseminatie 19 juli - IUI 5 * iemand1991 - 17 juli - follikelmeting -IUI 3 ZWANGER - Geneeke - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm zwanger- *21+5 afgebroken ivm chromosoomafwijking. - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2 - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI. - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1 - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3 - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19 -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2 *mk 5+1 -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3 * mk 6+4 -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 5-12-2020 -Tabbey - 36 jaar - 2e kindje - ronde 15 - zwanger net voor start IUI LEGENDA Wachtbankje (na ovulatie) Ongesteld Zwanger Negatieve test WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitsafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.
**Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 ** NOD JULI * Raspberry90 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 45+ - IUI 2 - NOD +- 15 juli * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 39 totaal, ronde 20 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 19 juli. - Geneeke - 28 jaar - 3e kindje* - ronde 4 chlomid - NOD?! NOD AUGUSTUS * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - ronde 25 - IUI-5 - NOD rond 1 augustus * iemand1991 - 28 jaar - IUI ronde 3 - NOD rond 4 augustus *7missme1987 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 31 IUI 3 - NOD rond 5 augustus * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 24 - IUI 6 - NOD 11 augustus AFSPRAKEN * Gliss - 10 juli - uitgangsecho- IUI 5. * Gliss - 17 juli - start follikelmetingen, vermoedelijke inseminatie 19 juli - IUI 5 * iemand1991 - 17 juli - follikelmeting -IUI 3 * 7missme1987 - 18 juli - follikelmeting IUI 3 ZWANGER - Geneeke - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm zwanger- *21+5 afgebroken ivm chromosoomafwijking. - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2 - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI. - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1 - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3 - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19 -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2 *mk 5+1 -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3 * mk 6+4 -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 5-12-2020 -Tabbey - 36 jaar - 2e kindje - ronde 15 - zwanger net voor start IUI LEGENDA Wachtbankje (na ovulatie) Ongesteld Zwanger Negatieve test WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitsafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.
viel een beetje tegen de echo. Niet dat er wat mis is, maar op CD10 1 eitje van 11mm en 1 van 13mm pas en nog een aantal kleinere. Had eigenlijk gehoopt morgen of zondag inseminatie, zo is het tot nu toe gegaan. Moet weer van alles regelen met mn werk nu voor ma of misschien dinsdag bah. Zondag weer terug voor echo.
Ik heb ook net echo gehad. Ik heb er 1 van 21 en 2 van 16. Ons ziekenhuis insemineert niet met 3 eitjes. De assistente gaat toch even overleggen met een arts die er vandaag is. Word straks gebeld of door mag gaan of niet. Zo wel, moet ik de Pregnyl meteen zetten en hebben we morgen inseminatie. Vandaag Pregnyl zou heeeel goed uitkomen qua timing met de bruiloft. Maar van de assistente mocht ik niet niet spuiten als de inseminatie niet door gaat. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je de Pregnyl dan niet mag zetten. Is toch niet schadelijk dan?
Wel fijn dat het er weer 2 zijn. Ook fijn trouwens dat ze gewoon op zondag nog een echo doen! Hopelijk zijn ze dan genoeg gegroeid
Spannend! Nouja de Pregnyl hoort bij de medische behandeling. Als ze 3 een te groot risico vinden om door pregnyl tegelijk te laten springen, dan vinden ze dat ook zonder inseminatie dus mag je geen pregnyl zetten (je krijgt dan bij je volgende iui ook geen pregnyl mee omdat je er nog 1 thuis hebt, dus denk niet dat je het toch doet, want ze komen er achter). Je kan er natuurlijk in dat geval wel voor kiezen om zelf te vrijen. Die van 20 zal ieder geval springen. Bij mijn ziekenhuis laten ze bij 3 de keuze aan ons trouwens, maar waarschuwen ze wel. Bij 4 gaat t niet door.
Spannend! Laat je ons weten of het doorgaat ik hoop het wel! Is alles verder geregeld voor je bruiloft? Hoop dat je lekker kan genieten en een mooie dag krijgt
Ja ik snap dat je een beetje baalt omdat het normaal vlotter loopt bij jou! Dus dan is het idd beetje teleurstellend. Maar ik moet zeggen dan het bij mij altijd 2 weken duurt om te stimuleren en dat ik vervolgens altijd maar 1 eitje heb. Gelukkig zagen ze er bij jou al 2. Ik ben denk ik moeilijker te stimuleren... Ik moet zondag ook voor een echo, dus misschien mogen we dan Tegelijk op het wachtbankje! Niet dat het dan makkelijker is hahah
Nou wel sneller normaal idd, maar heb 2 van de 4 IUI maar 1 ei gehad, dus niet per se beter.. Hoop zondag mooie echo's
Ik had, eigenwijs dat ik ben, toch om 11:45 de Pregnyl gezet. Om 16:00 was ik nog niet gebeld en heb ik een mail gestuurd (had eerst 2x zelf nog gebeld, maar krijg dan alleen de algemene klantenservice van het ziekenhuis aan de telefoon). Kwartier later werd ik gebeld dat de inseminatie op zondag door mag gaan. Na aandringen dat wij niet meer op zondag willen, mogen we toch morgen om 12 uur voor de inseminatie. 24 uur na de Pregnyl. Maar liever iets te vroeg dan op zondag na 48 uur en weer 24 uur na inleveren van zaad.
**Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 ** NOD JULI * Raspberry90 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 45+ - IUI 2 - NOD +- 15 juli * Deedee91-29 jaar- 2de kindje- ronde 39 totaal, ronde 20 na bzz- eigen cyclus ivm pauze iui corona- nod rond 19 juli. - Geneeke - 28 jaar - 3e kindje* - ronde 4 chlomid - NOD?! NOD AUGUSTUS * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - ronde 25 - IUI-5 - NOD rond 1 augustus * iemand1991 - 28 jaar - IUI ronde 3 - NOD rond 1 augustus *7missme1987 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 31 IUI 3 - NOD rond 5 augustus * Goudvisje555 - 35 jaar - 1e kindje - ronde 24 - IUI 6 - NOD 11 augustus AFSPRAKEN * Gliss - 10 juli - uitgangsecho- IUI 5. * Gliss - 17 juli - start follikelmetingen, vermoedelijke inseminatie 19 juli - IUI 5 * iemand1991 - 18 juli - inseminatie - IUI 3 * 7missme1987 - 18 juli - follikelmeting IUI 3 ZWANGER - Geneeke - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm zwanger- *21+5 afgebroken ivm chromosoomafwijking. - Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 17 zwanger na hsg en scratch in mmm ronde 2 - Yellowbirdie - 31 jaar - 1e kindje, spontaan zwanger na 3 jaar en bijna start IUI. - Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - zwanger na IUI1 - uitgerekend ca 17 juli - Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - zwanger na ICSI 1 - DeniseH - 36 jaar - 1e kindje - zwanger na iui 3 - Ro1990- 29 jaar- 1e kindje- spontaan zwanger ronde 18 net voor 1e ronde iui -Zonnetje91- 28 jaar- 1e kindje - spontaan zwanger ronde 21- na hsg en net voor start iui -Spectre - 29 jaar - 2e kindje - spontaan zwanger ronde 19 -Gliss- 31 jaar - 1e kindje - maart 2020 zwanger in ronde 20 door IUI-2 *mk 5+1 -7missme1987 - 1e kindje - zwanger ronde 28 in pauze ronde tussen IUI 2 en 3 * mk 6+4 -Visje79 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 na MA - spontaan zwanger UG 5-12-2020 -Tabbey - 36 jaar - 2e kindje - ronde 15 - zwanger net voor start IUI LEGENDA Wachtbankje (na ovulatie) Ongesteld Zwanger Negatieve test WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitsafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk! Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE boven en onderaan weg te halen. Pas de lijst op volgorde van datum aan.