Zojuist weer een echo gehad...had ik er donderdag nog twee grotere links is het nu eentje recht 12 mm, een links 12 mm en een van 8 mm en een van 9 mm. Het is dus weer even afwachten. Maandag weer een echo. Als deze IUI niet lukt dan krijgen we een gesprek over IVF. Ze willen eigenlijk zo weinig menstruaties er nu overheen laten gaan omdat ik iedere keer weer kans heb dat de endometiose erger wordt. Ze gaven wel aan dat het hele lastige beslissing voor ze was omdat ik toch tussendoor spontaan zwanger ben geworden.
Hopen dat deze twee nu dan goed doorgroeien! Ik ben ook heel benieuwd wat mijn echo morgen gaat zeggen gezien het voor mij wat vreemde resultaat gisteren. Spannend hoor, hierna al richting IVF, maar klinkt alsof ze er over nagedacht hebben. Hoe staan jullie er zelf in? Omdat je eerst ook niet zeker wist of je IUI al wilde?
Dit is je derde iui toch? Wel goed dat ze met je mee denken. Hoe denk jij er zelf over? Toch nog met iui proberen of ivf? Endometriose is zo lastig, hoewel er zoveel studies naar gedaan zijn. Is het echt bij elk persoon zo anders. De een wordt makkelijk zwanger met zware endometriose en de ander wordt niet zwanger met lichte endometriose. Geen pijl om te trekken. Hoe groot is jouw chocoladecyste als ik vragen mag? Ik had een cyste van 7 cm in m’n rechtereierstok. Dus dat was best groot en een onhandige plek. Bij de operatie hebben ze alles kunnen verwijderen, maar omdat het in m’n eierstok zat en omdat ze die willen sparen hebben ze het met een laser gedaan ipv van goed weg te snijden. Soms ben ik ook als de doods dat het terug komt en leuk ik daarom eerder naar ivf
Ja tot nu toe heeft het ons een beetje overrompeld maar we zijn wel van mening dat als hun dit adviseren wij daar in mee gaan. Toen wisten we dat van de endometriose ook nog niet. Er is nooit iets over gezegd tot na de miskraam eigenlijk.
Die van mij is stuk kleiner ongeveer 1,5 cm. Ja ze zijn bij mij meer bang dat het dus misschien erger wordt en dat willen ze voorkomen. Ja we hadden het niet verwacht, maar staan zeker open voor het gesprek erover en ja als met IUI er een kans bestaat dat het erger wordt en dan misschien ook nog voor niks...ja dan volg ik hun advies op.
Ja zo kan je toch weer zien wat een gek iets het lichaam is. Als je denkt dat je weet hoe het werkt is het toch net weer even anders. Hoop op een mooie echo morgen voor je.
@7Missme1987 ik hoop dat die 2 eitjes mooi doorgroeien. En dat je deze ronde zwanger raakt, zodat IVF je bespaard blijft. Snap de twijfel van de artsen wel mbt je spontane zwangerschap.
ik heb vandaag om 12 uur de IUI gehad. Dit keer met een arts die bezig is om het IVF centrum in Purmerend op te zetten. Ik was dus in goede handen vandaag . Ik heb vandaag Yoga geprobeerd (lukte alleen voor geen meter). Daarna kwam automatisch een filmpje over hoe de innesteling bevorderen. Ik ben van mening dat ik een te koude baarmoeder heb. Ik heb altijd koude handen en voeten en lig zelf als het buiten 30 graden is nog met een kleedje op de bank. Dat zijn symptomen voor een te koude baarmoeder. Warm eten en drinken en fertiliteitsmassage zouden hierbij kunnen helpen. Helaas geen masseur in de buurt gevonden die dat doet. Maar ik ga denk ik wel eens wat meer letten op warm eten en drinken. Het blijft maar een lastig verhaal hoor, dat zwanger worden...
Mbt koude baarmoeder is het wellicht ook interessant om eens op de website te kijken: https://goedgevoelacupunctuur.nl/ Op de website staat ook eea over koude baarmoeder en ik zag dat ze ook online cursussen geeft hoe dit te verbeteren, misschien kan het je helpen. Hopelijk is het deze maand raak voor je! Succes op het wachtbankje.
Hi Ik volg een cursus be mama zwanger worden en daar leert ze je hoe je zelf elke dag fertiliteitmasage bij jezelf kan geven en wat je allemaal extra moet doen. Je kan een kijkje nemen. Wellicht is het wat voor jou!
Kom net van het ziekenhuis. vorige keer was er in m’n rechtereierstok niks te bekennen , maar links zat er een eitje van 10 mm. Nu zat er rechts ineens een eitje van 18 mm, maar heeft de verpleger nu niet links gekeken bedenk ik me nu... dus heb eigenlijk geen idee hoeveel eitjes ik nu heb.. Maja goed vanavond moet ik de ovitrelle zetten en dinsdag iui. @Gliss hoe ging het bij jou?
Hmm hier niet zo best. Heb rechts eitje van 16mm, links van 17.6, 13.8 en 13.6. Mocht die geen ovitrelle zetten omdat er die 2 kleintjes op t randje zitten van mee springen. Morgen weer echo en als ze groter zijn geworden gaat t niet door. Dus ik zit behoorlijk te balen. En toen kreeg ik tot overmaat van ramp te horen dat mn beste vriendin 12 weken zwanger is van een one night stand. Even los van dat dat allemaal goed gaat komen en ze er na de schrik blij mee is, Ik vind t allemaal zo oneerlijk. Ik krijgt het g**** niet eens voor elkaar met al die moeite. Mm allerallerlaatste vriendin zonder kinderen en zonder kinderwens.. kak
Pff Gliss dit klinkt zo oneerlijk en zo kut allemaal. Dit moet even heel kut zijn. Het is ook echt oké dat je hierdoor super kut voelt. Dit is echt niet niks en niet makkelijk. Enige wat ik kan hopen is dat je morgen gewoon ovitrelle mag zetten, ik ga zoo hard voor je duimen. echt even een dikke virtuele knuffel.
Ja, het is zó niet eerlijk dat zoiets moois wat voor andere zo makkelijk gaat, voor ons zo'n onderneming is. Bij ons zijn er nog heel veel zonder kinderen. Maar dat komt ook wel doordat veel meiden een stuk jonger zijn. Ik ga heel erg duimen dat die kleintjes niet doorgroeien en het gewoon door mag gaan deze rond! Bij ons was de IUI wel echt te vroeg deze ronde. Maarja, was mijn eigen schuld want wilde hem zelf niet vandaag hebben. Trouwens niet echt handig om van een one night stand zwanger te raken. Laat het Rutte ook maar niet horen (was dus midden in de Coronatijd ).
Hoezo te vroeg? 24 uur na ovitrelle toch ongeveer? Dat is in mijn ziekenhuis gebruikelijk. Ja ze was vanwege de corona niet aan de pil, dacht heb toch geen seks. Blijkbaar toch op uitgedraaid en was nog niet ongesteld geweest. Super dom natuurlijk want ook dan heb je kans en tadaa wat blijkt.. Tuurlijk
Het is zeker allemaal oneerlijk..even een dikke virtuele knuffel. Hoop dat het alsnog goed komt! Blijf voor je duimen
Jeetje wat balen zeg. En dan ook nog die aankondiging wat een oepsie was. Pfff. Nou hopelijk houden die eitjes zich koest en blijft het bij 1-2 mooie kanshebbers en kan de IUI gewoon doorgaan. Knuffel
Jeetje wat balen weer. Hopelijk groeien de kleinere niet verder door zodat de iui gewoon door kan gaan. En het is indd zó oneerlijk soms. Waarom het bij de één zo makkelijk gaat en de ander zoveel moeite ervoor moet doen. Kon dat ook echt niet hebben; oeps ja ongelukje.. Zucht.