Wauw, wat fijn dat je ook zo snel kan starten al. Ook wel spannend denk ik. Is de kliniek ver van jullie huis? Ons ziekenhuis doet wel IVF in samenwerking met VU. Maar zitten te twijfelen om vanwege de wachttijd van half jaar toch naar kliniek te gaan. Alleen zie ik het niet zo zitten om voor elke echo enzo 69km te rijden (dus 138km totaal). Wat betreft IUI6 vind ik het lastig. Aan de ene kant zou ik het in jouw geval miss wel doen, omdat je al eens zwanger bent geraakt door IUI. Voor mijzelf zou ik denk ik een maandje rust wel fijn vinden. Even geen hormonen en utrogestan.
Het is zo'n 50 minuten, maar Radboud is van deur tot deur (incl. parkeren en lang lopen) ook 45/50 minuten dus dat maakt voor ons niet zoveel uit. Kost sowieso veel tijd want werk is weer 30-40 de andere kant op. Bij ons was wachttijd intakegesprek 6-8 weken, bij Radboud was alleen de wachttijd voor intake al 6-8 maanden. Dat vind ik het wel waard. IUI 6 idd ook die gedachten..
Ja die wachttijd staat nergens op een site ofzo.. Radboud kwam ik achter doordat ik de fertiliteitsassistente hoorde zeggen, ja die en die hebben we in januari aangemeld minus de coronamaanden en nu mag ze in december voor intake komen.. Dus ik: eh.. wachttijd van 3 maanden? Fertass: 6-8 inmiddels.. *belt NijGeertgen: 'als u bij ons start (niet overstapt) heeft u binnen 6-8 weken een intake gesprek en daarna kunt u meestal 2 cycli later beginnen..'
Zojuist gebeld door de arts met de uitslag. Heb sowieso een mooie eisprong gehad. Waarde was nu 73 en dat is best hoog, normaal een minima van 25/30 gaf ze aan. Ze zei dat ze hoopt dat ik volgende week met goed nieuws mag bellen en dat ze meeduimt. ze gaf ook aan dat als ik toch ongesteld zou worden ik niet de gehele cyclus moet afwachten om een afspraak te maken, maar ik eigenlijk dan al meteen een afspraak mag inplannen om te kijken hoe we verder gaan.
klinkt goed! Gaf hij/zij nog wat aan over kansen of gaan ze nog zoeken naar oorzaken? Ik zou de kans voor IUI6 ook pakken. Je bent nu lijkt het redelijk goed ‘ingesteld’ op die medicatie. Als IVF niet hoeft, scheelt het ook een hoop bezoekjes. Zeker ook omdat je een keer zwanger was. Maar dat is slechts praktisch. Als jij overtuigd bent dat IUI niet werkt, moet je het jezelf misschien mentaal juist niet aan doen en inderdaad rust nemen. Anders is het weer zo van: ‘zie je wel heb het toch voor niks gedaan’ momentje...
Ja bij onbegrepen subfertiliteit heeft 2/3 succes met maximaal 3 IVF pogingen. 1/3 blijft dus kinderloos. Daar was ze vrij duidelijk in. Hard maar wel goed om te weten. Ze gaan wel nog mijn AMH onderzoeken in het bloedonderzoek, beetje om eicelreserve te bepalen. Vind ik wel prettig omdat vroege overgang in mijn familie voorkomt (moeder en tante 37, oma ook onder 40e jaar). Als het IVF traject aanleiding geeft voor verder onderzoek dan kan dat. Maar eerst maar eens proberen. Denk idd dat we IUI 6 ook doen. Wie weet lukt het idd. Mentaal gaat t best goed met een dipje hier en daar en door de verplichte pauzes heb ik niet per se onwijze behoefte aan pauze. Ik ben er van overtuigd dat IUI een goede behandeling is voor sommige mensen en hopelijk horen wij daar nog bij
Hebben jullie de aflevering van boos gezien over de website mamaworden.nl, founder Annic. Zo ja, wat vinden jullie er van? Ze heeft een oorkonde verdien’ met onzin geld verdienen aan kwetsbare vrouwen’.
Ik heb me gisteravond wat meer verdiept in klinieken. Ook naar ervaringen gekeken. MKC Leiderdorp is wel binnen uur rijden, maar lees daar veel vervelende verhalen over dat de artsen je dossier helemaal niet inlezen voor een afspraak. En dat ze niet zo empathisch zijn. Ook Nij Barrahus is binnen het uur, maar daar is de wachttijd ook al flink opgelopen. Toen Nij Geertgen gemaild (uur en 3 kwartier reistijd) met de vraag of echo's ook in eigen ziekenhuis kon. Vanochtend al een reactie dat dit in overleg wel mogelijk is, maar dat hun voorkeur uitgaat naar uitgangsecho en laatste echo voor punctie bij hun. Geeft weer stof tot nadenken allemaal..
Goed dat je research doet! Het zijn een hoop keuzes steeds he. Ik hoor in real life (3x, kom oorspronkelijk uit die buurt) wel goede ervaringen van MKC. (Vaak zijn het de ontevreden mensen die een review schrijven, niet de tevreden mensen, waardoor er soms een vertekend beeld ontstaat). Wat je ook zou kunnen doen is een intake om te zien of het bij je past? Hebben wij bij NijGeertgen ook gedaan, gelukkig beviel dat, maar anders zouden we naar Radboud gaan ondanks de wachttijd. Je zou dat voor meerderen tegelijk aan kunnen vragen? In overleg met de verzekering.
Lief dat je het vraagt. Inderdaad geen krampen, dat is echt fijn. Ben vandaag wel licht misselijk, maar dat is wel vaker en dagje vlak voor menstruatie. Merk ook wel dat ik vrij ontspannen ben deze keer. Heb vakantie, we doen leuke dingen en ik weet niet, deze IUI toch wat minder mee bezig omdat ik aftelde naar de IVF intake. En van do avond tot zojuist weekend weg, geen testen meegenomen, dus ook geen verleiding. Morgen 12 dpo ga ik denk wel testen, weet ik waar ik aan toe ben. Dan kan ik ook de knoop doorhakken voor iui 6. Denk dat we hem wel gaan doen, deze IUI poging weinig mentale en fysieke klachten gehad dus niet per se een pauze behoefte.
Lijkt wel of ik het jinx.. vanacht is de buikpijn begonnen. Tegen beter weten in getest en uiteraard omowit. Verwacht menstruatie binnen nu en 2 dagen