Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik las dat over klemmen. Ik heb het idee dat ik dat niet gehad heb?

2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik durf het niet te zeggen.

3. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Tijdens het onderzoek ligt u op een onderzoekstafel. De gynaecoloog die het onderzoek uitvoert, brengt, na het inbrengen van de spreider, via de vagina een dun slangetje (katheter) in de baarmoeder.
    Aan het einde van de katheter zit een ballonnetje dat wordt gevuld met water. Vervolgens wordt via de katheter een contrastvloeistof in de baarmoeder en eileiders gespoten. De baarmoeder en de doorgankelijkheid van de eileiders worden zo gecontroleerd. Het ballonnetje zorgt ervoor dat de contrastvloeistof niet terug loopt. Tijdens het inspuiten van de contrastvloeistof worden er foto’s door de aanwezige röntgenoloog gemaakt. Als de foto’s zijn gemaakt laat de gynaecoloog het ballonnetje leeglopen en verwijdert de katheter

Zo staat het in mijn foldertje. Het inspuiten van de vloeistof was het vervelends en gaf krampen

4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Aha bij mij staat het er iets anders.

(...) soms wordt de katheter daarbij tijdelijk vastgezet op de baarmoedermond, dit wordt als gevoelig ervaren. Vervolgens wordt het ballonnetje opgeblazen (...) fit kan pijnlijk zijn. Blablabla. De arts brengt een kleibe hoeveelheid contrastvloeistof in via de spuit. Soms vinden patienten dit inbrengen pijnlijk, maar wel dragelijk.

Misschien gebruiken ze net even een andere techniek of materiaal. En bij mij zat ie dus niet meteen goed.

5. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Op SBS6 start vanavond de serie 'niets liever dan een kind'. Geen idee of het wat is hoor, hoorde de programmamaakster op de radio.

Dan meteen de vraag van de dag, hoever denk jij te zullen gaan voor het krijgen van een kind? In theorie..

Qua onderzoek: vrijwel alles, behalve laparoscopie (kijkoperatie) tenzij echt sterke aanwijzing voor afwijking.
    Ik denk zelf op dit moment dat ik qua behandelingen IUI, IVF, ICSI wel zou doen als nodig. Mijn man ziet t allemaal niet zo zitten (nee hehe, liever niet, zeg ik dan) maar denk dat hij dat ook wel zou doen. Donorzaad zou hem een brug te ver zijn. Voor mij durf ik dat echt niet te zeggen, ik sluit het niet uit, maar dat zou alleen kunnen als je er allebei echt achter staat, dus dat zou hem dan denk niet worden.

6. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd gezegd: geen ivf maar dat komt misschien omdat we al een gezonde dochter hebben? Ik weet het niet. Misschien besluiten we over een tijdje anders. Mijn man wordt bijna 42. Hij vindt zichzelf al ‘oud’ als vader. Heb vanavond een verjaardag maar ga het terugkijken

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.600
    113
    Vrouw
    Hmm tot hoever zou ik willen gaan? Geen idee. M'n man wilt geen medisch gebeuren, behalve de onderzoeken...
    Ik weet het nog niet. Ik zou best verdriet hebben als een 2e kindje niet meer lukt, maar hoever wil ik gaan? Hormonen spuiten lijkt me geen pretje.

8. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    ** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD SEPTEMBER
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 30 september
    * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - ronde 14 - NOD 17 september
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - Ronde 14 - NOD 27 sept

NOD OKTOBER
    * Geneeke - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm - NOD 8 Oktober (onder voorbehoud)
    * Smienaatje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 11 - NOD 7 oktober

NOD ONBEKEND
    * Stella - 22 jaar - 1e kindje - ronde ?

AFSPRAKEN
    * 9 september - Gliss - HSG
    * 9 september - Geneeke - telefonisch consult Ferteliteitsarts incl bloeduitslagen.
    * 12 september - Spectre - zaad inleveren
    * 18 september - Smienaatje - vervolg afspraak: uitslagen bespreken
    * 18 september - Spectre - vervolg afspraak gynaecoloog

ZWANGER
    *

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.

9. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Geen idee eigenlijk. Denk wel dat i
    Gaat goed. Vandaag CD8. Uitslag van mijn bloedonderzoek is binnen; geen chlamydia (had niet anders verwacht) en, zoals ik wel had verwacht, een lage progesteronwaarde omdat ik dus te laat in mijn cyclus ben gaan prikken, een dag voordat ik ongesteld ben geworden. Ik heb daar het ziekenhuis over gebeld en die gaven aan dat het niet zo veel uitmaakt. Ik kan altijd nog een volgend cyclus bloedprikken en dan de progesteronwaarden laten checken.
    Afgelopen vrijdag zaad ingeleverd en volgende week woensdag een vervolgafspraak om de resultaten te bespreken. Ben erg benieuwd naar de uitslag van mijn man. Ik wacht nu maar gewoon op. Overweeg deze ronde ook geen ovulatietesten te gebruiken om mezelf een beetje de rust te gunnen, maar ook ivm de vakantie. Dat zie ik absoluut niet zitten. En voor de rest gaat alles goed!

En hoe gaat het met jullie allemaal?

Spectre vindt dit leuk.
  10. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Fijn dat het eerste onderzoek goed was, even afwachten dan op de rest.
    CD8, alweer in de klusweek denk dan?
    Ik kan pauzeren met ovulatietesten aanbevelen als je enigzins regelmatig bent, ik vind het relaxter zo, ondanks het om-de-dag beleid ;)
    Ik denk dat een deel van je reactie is weggevallen trouwens.

Hier op CD 12. Nog steeds buikkramp en best wat bloedverlies na HSG, dus voel me niet zo fit nog. Vanmorgen wel met enig beleid gestart met klussen, anders is deze ronde ook verkeken.
    Als het morgen nog zo bloed dan ga ik denk even bellen. Dacht eerst dat het misschien de contrastvloeistof nog was, maar t is toch echt bloed. Denk niet veel kans te hebben deze ronde daardoor. Maargoed.

11. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hier eisprong gehad. Ik denk gisteren. Heb een raar gevoel en steekjes in lies. Nog nooit eerder gehad. Afwachten maar weer

Gliss en Spectre vinden dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.600
    113
    Vrouw
    Hier morgen zaad inleveren en volgende week woensdag vervolg gesprek. Ben heel benieuwd wat de uitslag zal zijn....
    Zit nu op cd10, dus over paar dagen weer aan de klus:roflmao:

Annie82 en Gliss vinden dit leuk.
  13. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    ** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD SEPTEMBER
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 30 september
    * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - ronde 14 - NOD 20 september
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - Ronde 14 - NOD 27 sept

NOD OKTOBER
    * Geneeke - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm - NOD 8 Oktober (onder voorbehoud)
    * Smienaatje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 11 - NOD 7 oktober

NOD ONBEKEND
    * Stella - 22 jaar - 1e kindje - ronde ?

AFSPRAKEN
    * 9 september - Gliss - HSG
    * 9 september - Geneeke - telefonisch consult Ferteliteitsarts incl bloeduitslagen.
    * 12 september - Spectre - zaad inleveren
    * 18 september - Smienaatje - vervolg afspraak: uitslagen bespreken
    * 18 september - Spectre - vervolg afspraak gynaecoloog
    * oktober - Annie82 - start IUI

ZWANGER
    *

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.

14. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Gynaecoloog vandaag aan de telefoon gehad, hij is tevreden met de HSG. Het leek idd of een eileider wat lastiger ging dan de ander, mogelijk dat er nu wat slijm/oude cellen zijn weggespoeld. Lastig te zeggen. Maar gelukkig goede doorgankelijkheid. We hebben een slagingspercentage van 32,5% om komend jaar zwanger te raken, eind van het jaar zakt het tot zo'n 30% en is er een indicatie voor IUI. Dus met gyn en man af gesproken dit jaar nog te proberen en anders in januari contact over wel/niet starten IUI. Ze hebben gelukkig geen wachtlijst, dat zou dan meteen kunnen.

Hoop echt dat het lukt voor die tijd!

Had m'n moeder even aan de telefoon. Zij is overal van op de hoogte vanaf t begin. Met kerst met de familie doen we een soort van 'kerstwensen' voor iedereen.
    Ze zei: echt gek, met kerst 2016 wenste ik jullie een goed 2017 met een knipoog (we zouden voorjaar 2017 voor een kindje gaan, maar toen werd ik ziek), met kerst 2017 een goed 2018 met een knipoog (was toen herstellende en zouden vanaf mei mogen starten met proberen, werd augustus) en in 2018 dat al jullie wensen nu snel uit zouden komen. Ik wil echt niet nog een keer te hoeven wensen, na 3x heb ik er gewoon recht op dat ie uitkomt!
    :):cry:<3

Verder zit ik op dag 14, maar denk dat de ovulatie deze maand misschien iets later is. Heb toch maar weer ovulatietesten besteld, omdat ik het dan weet als ie voorbij is, dan kunnen we stoppen met om-de-dag en terug naar als-we-zin-hebben. Hoop dat ze morgen binnenkomen. Heb geen bloedverlies meer van HSG sinds gisteravond, jeej. Afscheiding geen pijl op te trekken, ik denk doordat het wat olieachtig is van de HSG vloeistof??

15. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.600
    113
    Vrouw
    Fijn dat de uitslag van de hsg goed was... hopelijk brengt het iets positiefs. Dat je met kerst niet meer hoeft te wensen, maar dat jullie wens is uitgekomen! ♡

Gliss vindt dit leuk.
  17. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik had ook wat olie achtige afscheiding in het begin en de cyclus erna ook nog wel wat. Daarna was alles weer normaal. @Gliss ik duim voor je!

Gliss vindt dit leuk.
  18. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Gisteren een feest gehad. Kwam daar een meisje tegen die op dezelfde dag bevallen is van haar eerste kindje als mij en nu weer zwanger is. Daarnaast nog veel dikke buiken en weer een aankondiging.
    Het viel me zwaar al die dames te zien terwijl ik ze niet eens ken. Waren vrienden van vrienden... Je moet je verantwoorden waarom je niet drinkt (terwijl ik bijna nooit alcohol drink). Daarna mensen met een borreltje op die me de dansvloer op gingen trekken... Voelde me gewoon niet happy.

19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    #359 Gliss, 15 sep 2019
    Laatst bewerkt: 15 sep 2019
    Wat rot dat je je zo voelde. Ik herken het wel, het kan je ineens zo overvallen en even teveel worden :(

Dat met die alcohol, ik drink ook nooit veel, zeg ik bij mensen die aandringen : 'nee dankjewel, ik ben niet zo'n drinker. Ik wil wel graag een colaatje/tonic/spa blauw/vulmaarin'. Vooral door die eerste zin houdt het vaak wel op.

Annie82 vindt dit leuk.
  20. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb toch maar een ovulatietest gedaan gisteravond, (ze waren gelukkig binnen gekomen eind vd dag). Meteen positief getest, op CD15. Ietsje later dan normaal, dus verwacht ovulatie vandaag, uiterlijk morgen op CD16/17.
    Wel grappig dat m'n gevoel klopte dat t iets later is deze ronde. Ben benieuwd wat dat met m'n cyclusduur doet.

Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina