Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Natuurlijk, welkom!
    Spannend dat he begonnen bent net IUI!
    Als je natuurlijke cyclus doet, waar is de pregbyl dan voor? Nieuwschierig
    Wel onhandig dat ze de behandeling niet op zondag doen zeg! Straks is er daardoor minder kans. Ik weet dat ze het in mijn ziekenhuis 7/7 doen, vertelde de fert.ass.
    Heel veel succes deze ronde!
    Zet je jezelf in de lijst?
     
  2. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hallo ladies,
    Vandaag had ik even zo'n baalmomentje. Ik ben 31 en om de haverklap meldt het volgende familielid van mijn generatie of vriend(in), kennis of collega dat ze zwanger zijn. Vandaag weer een goede bekende en ook een collega (2! Op een dag). Ik gun het iedereen van harte hoor, maar t wordt steeds pijnlijker al die aankondigingen en kraambezoeken. Ik heb het gevoel dat ik door iedereen 'ingehaald' wordt. Stom hè.
    Hebben jullie dat ook weleens, dat dubbele gevoel, waarbij je je achteraf dan weer een egoïst voelt.
     
    Stella2018 vindt dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Jaaa herkenbaar hoor! Vooral bij stellen die een kindje hebben jonger dan mijn zoontje en dan een aankondiging krijgen 'hij/ zij wordt grote broer/ zus"... maakt me soms ook wel verdrietig.. pas is een collega bevallen en dan kan ik niks anders denken als 'ik wil ook zo graag weer zwanger zijn, een baby om naar uit te kijken, kleertjes te kopen etc'...
    Al gun ik het ze echt wel.... maar ik gun het mezelf nu ook... :$
     
  4. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja precies dat he.
    'Ik wil dat ook beleven/meemaken/voelen'
     
  5. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Jup helaas laatst nog vooral nu we de stap naar het ziekenhuis hebben gemaakt schoonzus zwanger... Ik met shake de handen tranen tegenhouden proberen blij te doen. Was erg moeilijk en het is ook niet dat je het nu niet gunt maar je gunt je het zelf gewoon het meest
     
  6. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Moeilijk he, zeker zo dichtbij. Mijn zusje en ik zijn achteraf tegelijk begonnen (wisten t niet van elkaar), zij in juli, ik in augustus. Het resultaat: m'n neefje is inmiddels 3 maanden oud.
    Ik vind t voor haar echt geweldig en tante zijn is zo leuk. Maar damn wat had ik dat ook graag gehad.
     
    Stella2018 vindt dit leuk.
  7. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Even wat vrolijks! Gaan jullie nog op vakantie of al geweest of andere leuke dingen deze zomer?

    Ik ga de 17e op vakantie, donderdagochtend 15e nog een paar uur werken, s middags naar de fertiliteit en zaterdagochtend vroeg in de auto naar Frankrijk voor 2 weken. Mijn moeder en haar man hebben een groot huis gehuurd, we gaan met t hele gezin (incl. inmiddels 3 kleinkids). Is voor het eerst met z'n allen, ben benieuwd, maar wordt vast heel gezellig :)
     
    Stella2018 en Spectre vinden dit leuk.
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Dat is heel confronterend lijkt me... knuffel ♡
     
    Gliss vindt dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Dat klinkt heel leuk! Fijne vakantie alvast.
    Ik ben alweer voor de 2e week terug aan t werk..
    We zijn een weekje naar Limburg op vakantie geweest en een weekje thuis. Hebben er goed van genoten ;)
     
    Gliss vindt dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Hoe staan jullie partners erin?
    Die van mij doet er altijd heel luchtig over.. ik bedoel, hij wilt ook echt wel een tweede kindje, maar als het bij onze zoon blijft dan is hij daar ook gelukkig mee..
    Terwijl ik wel echt verdrietig zou zijn als het niet meer zou lukken, dus vind het soms wel lastig om daar met hem over te praten..
     
  11. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Ik ben ook tante mijn zus heeft ook 2 kindjes en wat ben ik dankbaar! Hun in m'n leven is al een hele verijking m'n zus zegt ook altijd als je hun nodig hebt dan mogen ze gewoon komen logeren hoor vind dat zo gezellig
     
    Gliss vindt dit leuk.
  12. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Lekker hoor! Wij hadden de eerste week van juni al vakantie ( was zo geplant op basis van eventuele zwangerschap en vliegen) ben nu al bijna weet 2 maand aan het werk jij hebt wel echt een lekker vooruitzicht lekker genieten
     
    Gliss vindt dit leuk.
  13. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Mijn vriend vind het ook lastig vooral omdat het voor ons zowizo een misterie is of het ons überhaupt wij lukt omdatnog geen kindjes h hebben. Hij vind het vooral lastig dat ik het ontzettend moeilijk vind. Ik heb van mijzelf ontzettend veel emoties en veel tranen. Ik wil niet altijd huilen maar soms heb je van die dagen dat het gewoon even heel moeilijk is. Ik kan er gelukkig ontzettend goed met hem over praten en hij probeert mij dan ook weer op te vrolijken
     
  14. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Precies dat. Maar mijn man wil toch ook wel graag een broertje/zusje voor onze zoon. Maar heb het idee dat het hem minder verdriet doet, elke maand die negatieve test.
     
  15. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Hoi dames, ik klets ook graag mee. Ik ben 40, heb een zoon van 1,5. Ik werd in ronde 3 zwanger van hem en toen hij zes maanden was in ronde 2 weer zwanger (toen al 39), helaas werd dat een miskraam. Inmiddels alweer een jaar verder zonder positieve test. Doorverwezen naar fertiliteitsarts, zaad was goed (vcm 168) dus dat is fijn. Alle hormonen goed bij mij, amh volgt nog. Ben er wel bang voor dat dat te laag is. Ik ben te oud voor IUI, dus het wordt óf nog paar maanden zelf proberen óf ivf. Op de echo, die er verder goed uitzag, werd een vleesboom gezien waar ik morgen een mri voor krijg. Eind aug weer afspraak en dan zetten we alles op een rij. Ondanks dat wij gezegend zijn met een prachtige zoon wil ik toch heel graag nog een broertje of zusje voor hem. Hopelijk kunnen we over een paar maanden allemaal op roze!
     
    Spectre en Stella2018 vinden dit leuk.
  16. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Welkom spannende tijd voor iedereen zet je je zelf ook even op de lijst :)
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  17. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    ** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

    NOD AUGUSTUS:
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - Ronde 13 - NOD 31 aug
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 11 NOD 8 aug
    * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 23 aug
    * Visje79 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 11 - NOD 28 aug

    NOD SEPTEMBER
    *
    *

    AFSPRAKEN
    * 15 augustus - Gliss - 1e afspraak gynaecoloog + interne echo.
    * 16 augustus - Annie82 - vervolg traject gynaecoloog bespreken
    * 23 augustus - Spectre - 1e afspraak gynaecoloog
    *12 augustus- Stella - 1e afspraak
    Gynaecoloog
    * 7 augustus - Visje - MRI vleesboom
    * 26 augustus - Visje - evaluatie fertiliteitsarts

    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden
     
  18. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Yes! Bezig! Haha
     
    Stella2018 vindt dit leuk.
  19. Stella2018

    Stella2018 Actief lid

    22 mei 2019
    450
    317
    63
    Vrouw
    Toppie nu hopen op een mooie roze lijst
     
    Gliss en Visje79 vinden dit leuk.
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoi Visje! Welkom :)

    Jeetje jij hebt ook een spannende tijd voor de boeg! Hoop dat alles goed blijkt en dat ze je kunnen helpen, of dat t nog spontaan gebeurt natuurlijk!
     
    Visje79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina