Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Nog 1 ronde en dan IUI
     
  2. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    @Gliss ja ik snap het. Heb ook een jonge collega die op een roze wolk zit (nog steeds) en een 20 jaar oudere collega die 4 x icsi heeft (althans partner) en bijna laatste terugplaatsing heeft. Erg tegenstrijdig.... en ik zit er nog tussen in. Zo moeilijk en soms ook oneerlijk. Collega zonder kind gunt iedereen alles. Zo lastig!
     
    geneeke en Gliss vinden dit leuk.
  3. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Oh nog een ding: ondanks dat ik af moet vallen heb ik nu met mijn man afgesproken: iedere keer ongesteld betekent dat we er een lekker frietje speciaal of zo op eten. Compenseren of zo
     
    geneeke en Gliss vinden dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Prima idee toch, als ik ongesteld ben verwen ik mezelf altijd met veel te veel lekkers :$gewoon omdat ik vind dat ik het dan wel verdiend heb
     
    geneeke en Annie82 vinden dit leuk.
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dan doe ik nog een duimrondje extra voor je!
     
    geneeke en Annie82 vinden dit leuk.
  6. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik mag die dag van mezelf ook altijd even verwennen, wat lekkers of nieuwe schoenen of iets leuks plannen. Je moet ook even stoom afblazen en genieten toch :)
     
    geneeke en Annie82 vinden dit leuk.
  7. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hier zojuist follikelmeting gehad. Er is nog niet echt iets aan het groeien, heb er nu eentje van 10mm terwijl dat vorige maand een dag eerder al 2 van 14&12 mm waren.. baalmoment.

    Maandag dus nogmaals terug om te meten in de hoop dat er dan wel iets te zien is.

    Ze heeft me ook meteen formulieren en een potje meegegeven voor het 2e semenonderzoek van mijn man. Ik heb haar toen ook gevraagd wat we gaan doen als zijn onderzoek weer met dezelfde resultaten terugkomen.. ze zei inderdaad dat we dan sterk moeten gaan overwegen om iui te gaan doen. Want blijkbaar was zijn semen suboptimaal maar was de beweeglijkheid zwaar verminderd, dit was maar 10%. Ze willen dan de meest beweeglijke eruit halen en die gebruiken bij iui.

    Ben heel erg benieuwd
     
    Spectre vindt dit leuk.
  8. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Spannend! Hoop dat er nog een mooi eitje gaat groeien!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Hier vanmorgen ook bij de gynaecoloog geweest... Hij heeft me voor een jaar teruggestuurd. Semen was goed, ik heb een vrij regelmatige cyclus, echo baarmoeder was goed.. Dus geen directe redenen om verder onderzoek te doen.
    Ik snap het wel, het is ok. Maar wel een beetje teleurgesteld in de manier waarop. Het is gewoon een hork die man haha.
    Maar goed, als ik hem moet geloven ben ik binnen nu en een jaar zwanger ;) daar gaan we dan maar voor hè..
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Op zich goed nieuws! Wat fijn :) hoewel je denk ik, net als ik, blijft zitten met: maar waarom wordt ik dan niet zwanger? Pech waarschijnlijk..?
    Wel stom dat het zo'n hork is, zeker met dit soort problematiek.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  11. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Blijkbaar staan ze er wel iets anders in als je al een kind hebt. Dat verhoogt de kansen. Mijn leeftijd heeft denk ik een rol gespeeld waardoor ze een half jaar zei. En door de tranen is het 3 maanden geworden. Overigens nog geen rood gezien vandaag...
     
    Spectre vindt dit leuk.
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Maar t is okay hoor, ik denk dat ik 6 maanden aanhoud, vind ik wel een mooie tussenweg :p
    We gaan weer door met frisse moed
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Spannend! Wanneer is je nod
     
  14. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @Spectre @Annie82 Bij ons zou het normaal ook nog ongeveer een jaar zijn, maar omdat ons slagingspercentage volgens de formule 32% is en er een behandelindicatie is vanaf 30%, zijn we uitgekomen op januari terug naar gyn (en dan evt feb IUI), dus dan kom je ook op ongeveer 6 maanden.
    De kans is denk ik aan de lage kant vanwege combi leeftijd, goed maar ondergrens zaadonderzoek en het feit dat ik nog nooit zwanger ben geweest en een schildklier/auto-immuunziekte heb.

    In februari zijn we dan 1,5 jaar bezig en een ronde of 20/21. Vind ik wel genoeg geoefend.

    @Annie82 Geen bloed = goed
     
    Spectre en Annie82 vinden dit leuk.
  15. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Normaal LF van 8/9 dagen. En op die 9 dagen zit ik nu. Dus juich al als het deze keer langer is.
    Ps ga toch friet eten vanavond, ongesteld of niet
     
    Spectre en Gliss vinden dit leuk.
  16. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Hier helaas slecht nieuws. Het is voor ons nu al duidelijk dat het IVF/ICSI wordt. Was toch wel even een klap vanmiddag. Veel informatie meegekregen naar huis en ook maar meteen een afspraak ingepland om uitgebreid informatie te ontvangen via het ziekenhuis en dat ik al mijn vragen kwijt kan. Ik heb wel echt een traantje moeten laten vanmiddag. Het hele romantische idee van (spontaan) zwanger worden is in één klap verdwenen :cry:
     
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    He wat verdrietig. Kwam niet onverwacht voor jullie, maar het is nu wel definitief. Pff heftig zeg! Mag je best even - of heel lang- verdrietig van zijn!
    Wel goed dat jullie voorlichting gaan krijgen.
    Dikke knuffel
     
  18. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    @Smienaatje niet leuk. Dikke knuffel... ze kunnen straks wel de beste zwemmers selecteren voor een goede bevruchting. Ik duim voor je dat IVF/ICSI jullie een mooie baby op mag leveren!
     
  19. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel! Dikke knuffel terug.

    Ik ben aan de andere kant ook wel blij dat er nog wel opties zijn en een zwangerschap niet per definitie uitgesloten is. Vandaag is even een baal dag. Ik heb met me man afgesproken dat we vandaag mogen balen en verdrietig zijn en morgen schuiven we even alles aan de kant. Volgende week gaan we op vakantie en we willen dat niet verpesten met dit nieuws. Halverwege oktober zijn we terug en eind oktober onze afspraak in het ziekenhuis. Dan gaan we ons bezig houden met het hele traject en onze research doen ter voorbereiding van het gesprek.
     
    Spectre, Annie82 en Gliss vinden dit leuk.
  20. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Zoiets is nooit leuk om te horen... heel erg logisch dat jullie verdrietig zijn.

    Geef jullie zelf ook gewoon de tijd om het nieuws te verwerken, maar ga lekker van jullie vakantie genieten! Dat hebben jullie juist nú zo verdient en nodig.
     
    Smienaatje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina