Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    ** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

    NOD SEPTEMBER
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - Ronde 14 - NOD 27 sept
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 30 september

    NOD OKTOBER
    * Geneeke - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm - NOD 8 Oktober (onder voorbehoud)
    * Smienaatje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 11 - NOD 7 oktober

    * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - NOD 14 oktober

    NOD ONBEKEND
    *


    AFSPRAKEN
    * 18 september - Smienaatje - vervolg afspraak: uitslagen bespreken
    * 18 september - Spectre - vervolg afspraak gynaecoloog
    * 18 september - Geneeke - follikelmeting
    * oktober - Annie82 - start IUI

    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Dat kan ik goed begrijpen meid.. zo'n traject is niet niks en zal veel op je af komen deze periode denk ik. Sterkte en hopelijk gaat dit traject jullie verder helpen met de kinderwens!
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  3. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    ** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

    NOD SEPTEMBER
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - Ronde 14 - NOD 27 sept
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 30 september

    NOD OKTOBER
    * Geneeke - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm - NOD 8 Oktober (onder voorbehoud)
    * Smienaatje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 11 - NOD 7 oktober

    * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - NOD 14 oktober

    NOD ONBEKEND
    *


    AFSPRAKEN
    * 18 september - Spectre - vervolg afspraak gynaecoloog
    * 18 september - Geneeke - follikelmeting
    * oktober - Annie82 - start IUI
    * 9 oktober - Smienaatje - informatie IVF/ICSI traject

    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het vakje 'zwanger' natuurlijk!

    Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.
     
  4. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Ik houd geen ovulatietesten meer bij, maar heb afgelopen dagen wel vruchtbaar slijm en buikkrampen. Ik maak er maar goed gebruik van ;)

    Ik ga maandag op het wachtbankje, dan weet ik (bijna) zeker dat mijn ei is gesprongen
     
    Gliss vindt dit leuk.
  5. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Lijkt me heel dubbel: geruststelling dat er niks aan de hand is maar ook frustratie dat het maar niet lukt.
    Laten we er vanuit gaan dat de gynaecoloog gelijk heeft :thumup:
     
    Gliss vindt dit leuk.
  6. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Nu ik weet dat IUI dichterbij komt, knijp ik hem wel een beetje... spuiten zetten of krijgen is niet echt mijn hobby. Heb helaas ervaring met migraine spuiten. Mijn man is ook een beetje huiverig om ze te zetten bij mij. Hmmm....
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Snap ik wel, lijkt me ook best spannend. Wanneer starten jullie?
     
  8. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Vandaag menstruatie gestart. Deze ronde nog zonder. Bij menstruatie in oktober op dag 3 afspraak bij verpleegkundige voor uitleg en dan direct beginnen met spuiten. Ik denk 16 oktober...
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik zie het nu staan indd in de lijst :) spannend, hopelijk brengt het jullie succes
     
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Waarom spuiten en niet met clomid tabletten? Dat is wat minder belastend?
     
  11. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    @Gliss dat is blijkbaar beleid in ons ziekenhuis?
     
  12. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ok! Niet standaard, maar schijnt wel minder bijwerkingen dan clomid.
     
    Annie82 vindt dit leuk.
  13. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik ga het gewoon proberen!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  14. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Oh balen @Smienaatje maar ivf/icsi zal wel jullie kansen iets vergroten dan. Was het zaad zo slecht als je verwachtte? Ben je er nog uitgekomen? Ik kan online de uitslag inzien en daar staan ook normaalwaarden bij. Al is de vcm de belangrijkste waarde en die moet boven de 10 zijn. Maar dat zal in jullie geval dan niet zo zijn vandaar dat ze ivf/icsi willen doen denk ik?
     
  15. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Wij hadden een VCM van 0.1, dus ja het is helaas heel slecht en we kunnen het niet wijten aan de ziekte van me man. Want als hij niet ziek zou zijn, zou het niet veeeel beter worden. IVF/ICSI zijn inderdaad de enige optie. 9 oktober een voorlichtingsgesprek, maar eigenlijk weten we al dat we alles door gaan zetten
     
  16. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik zit er even doorheen..

    Zojuist follikelmeting gehad en er was nog minder te zien dan afgelopen woensdag. Nu bloed prikken om te bevestigen dat er geen eicelrijping is en vrijdag terug.

    Daarnaast zit de hele gynaecologie afdeling nu op een nieuwe plek in het ziekenhuis, waar ook de eerstelijns verloskunde nu bijzit. De hele wachtkamer zat vol met (hoog)zwangere vrouwen..

    Toen kreeg ik tussen neus en lippen door even te horen van de assistente dat de fertiliteitsarts vrijdag haar laatste dag heeft ze gaat met pensioen. Ze hebben nog geen vervanging gevonden dus gaan 2 gynaecologen het nu gaan overnemen naast hun eigen werkzaamheden. Dit betekent volgens de assistente dat het lastig plannen wordt en dat het ook vaker overdag gaat zijn, en dat ze weinig rekening met werk etc kunnen houden.

    Al met al ben ik in tranen uitgebarsten en mijn man huilend opgebeld.. echt rukmoment dit
     
  17. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Och meid, ik snap het. Wat een rotnieuws allemaal tegelijk. En die zwangeren in de buurt van fertiliteit vind ik ook altijd stom, moet je daar tegen aan kijken. Ik snap dat je even stevig baalt en verdrietig bent. Hopelijk laat jouw ei zich binnenkort toch nog zien. Voor nu even lekker huilen, grote pot thee zetten en heel veel chocola eten. En een digitale knuffel van mij!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  18. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve reactie!

    Ik vind inderdaad ook niet echt handig dat de fertiliteitsarts daar gewoon tussen zit, niet leuk voor de mensen die in zo’n traject zitten.

    Inmiddels beetje bekomen en zit nu bij de huisarts om andere opties (ziekenhuizen/klinieken) te bekijken. Ik vind het totaal geen fijn idee dat we er even bij geduwd worden bij de gyn..geeft me niet het idee dat ik ook prioriteit zal hebben. daarbij zijn het ook 2 mannen, en ook wetende dat ik continu lastig ga zitten met werk omdat hun spoedspreekuren in de middag zijn zit me erg dwars.

    Heb mezelf net getrakteerd op een (supermarkt) ijskoffie van Starbucks, had ik wel verdiend vond ik zelf! :) Ben op dieet dus wil niet teveel gaan zondigen haha.. op 4 augustus toen we aan het traject begonnen woog ik 94.1 en nu 87.1 dus 7kg kwijt. Bmi is ook duidelijk gezakt van 31 naar 28.7.. Heel erg blij mee...
     
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @geneeke he wat rot dat ze zo loopt!
    En lekker dan, van het ziekenhuis. Mijne heeft gelukkig heel bewust gekozen voor afgescheiden wachtruimten. Is het een mogelijkheid dat je overstapt naar een ander ziekenhuis in de buurt waar je beter terecht kunt na vertrek fertiliteitsarts (waar ze er meer dan 1 hebben sowieso??) ?

    Supergoed van je dat afvallen!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hier 8 dpo, geen bijzonderheden.
    Wel wat moe en maagzuur, maar dat komt door een intensieve weekend en niet al te beste eten. Nu weer terug in de regelmaat!
    Merk dat ik er deze maand wat minder mee bezig ben dan hiervoor, bv qua klachtjes . HSG heeft gerustgesteld en denk niet dat t deze maand dan meteen raak zal zijn dus lekker even wat rust in mn hoofd :)
     
    Spectre en geneeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina