Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dat niet kan? Mijn eisprong vorige maand was op dag 16 en daarna geen seks meer gehad? We zijn dan 19 dagen verder...
    En zou je dan ook stolseltjes hebben?

2. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Mwah niet echt. Dan zou je positief moeten testen.... anders even navragen bij gyneacoloog?

3. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Geen test gewaagd omdat ik gewoon ongesteld ben geworden. Hoop dat t vandaag stopt en t verder gewoon een normale cyclus wordt, was juist zo blij dat die zo regelmatig als de klok is normaal.

Spectre vindt dit leuk.
  4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    ** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD SEPTEMBER
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - Ronde 14 - NOD 27 sept
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 30 september

NOD OKTOBER
    * Smienaatje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 11 - NOD 7 oktober
    * Geneeke - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm - NOD 14 Oktober
    * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - NOD 14 oktober
    * Oilell - 29 jaar- 1e kindje - ronde 16
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - ronde 15 - NOD 24 oktober

NOD ONBEKEND
    *

AFSPRAKEN
    * oktober - Annie82 - start IUI
    * 9 oktober - Smienaatje - informatie IVF/ICSI traject
    * januari - Gliss - terug indien niet zwanger (IUI?)
    * maart - Oilell - indien niet zwanger iui

ZWANGER
    *

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.

5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Graag praat ik met jullie mee. Wij hebben semen onderzoek gehad (goed), een echo met telling van follikel (goed), een hsg (goed) op olie basis en een scratch behandeling (2 maanden geleden). We gaan nu zelf weer aan de slag en mogen in februari bellen als we nog niet in verwachting zijn. Onze natuurlijke kans zou het komende half jaar op zo'n 45% moeten liggen. Afgelopen ronde was het niet raak, dus we gaan het nog 5x zelf proberen.

Wij zijn al een tijd bezig. Hebben eerst medicatie af moeten bouwen en eind vorig jaar kregen we te horen dat er kans was dat ik een erfelijke ziekte zou hebben (uiteindelijk niet het geval) waardoor we nu ruim 3 jaar bezig zijn met het hele traject, maar nu in ronde 16 zitten.

6. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
  7. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoihoi, welkom!
    Je verhaal toont behoorlijk wat overeenkomsten qua rondes, dat onderzoeken goed zijn en verder proberen tot begin 2020 (in ieder geval Spectre en ikzelf zo uit mn hoofd)! Waarvoor is dat scratching?
    45% is nog een redelijke kans denk ik? Hoe voelt dat voor jou?
    Ik werd zelf niet zo blij van mn 32,5% maar aan de andere kant, er is een gerede kans..

8. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    @Gliss scratch is een methode waarbij een klein krasje in het baarmoederslijmvlies gemaakt wordt. Dat doen ze door middel van een biopt wat ze daarna onderzoeken. Uit dat onderzoek komt op dit moment niks geks, maar artsen zien na zo'n scratch dat er een verhoogde kans op een innesteling is. Dat komt doordat het baarmoederslijmvlies wat actiever wordt na de behandeling.

maand van Hsg en scratch niet zwanger mogen worden, dus de eerste ronde erna met goede moed aan de slag. Kwam toen hard binnen dat het weer niet raak was. Hoewel we weten dat het een 45% kans is gaan we er eigenijk vanuit dat het niet zelf gaat lukken, maar toch houd je elke maand weer hoop.

Het zou wel hysterisch zijn als het deze maand raak is, want dan komen alle grote dingen tegelijk (deze maand te horen gekregen dat ons nieuwe huis rond is en ik ga van baan switchen). Oma zei altijd al het goede komt in 3 dus we houden de hoop er voor deze ronde nog maar even in :p

Annie82 en Gliss vinden dit leuk.
  9. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dat zou wel heel mooi zijn!
    Tx voor de uitleg!
    Ik zit nu in de ronde na de HSG, toch beetje teleurgesteld dat het niet meteen na HSG raak was op een of andere manier (de assistente zei dat we diezelfde ronde meteen verhoogde kans hadden), nu weer hoop voor deze ronde. Aan de andere kant geloof ik soms ook niet dat t nog spontaan gaat gebeuren en wachten we jan/feb af..

Oilell vindt dit leuk.
  10. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw

NOD OKTOBER
    * Smienaatje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 11 - NOD 7 oktober
    * Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 16 - NOD?
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 14 - NOD 28 oktober

NOD ONBEKEND
    *

AFSPRAKEN
    * maart - Oilell - terug indien niet zwanger (IUI)

ZWANGER
    *

LEGENDA
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.

11. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb hem even bijgewerkt, zag dat per ongeluk niet de laatste lijst was gekopieerd :)
    @Smienaatje hoe sta jij ervoor?

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    @Oilell welkom!! Hopelijk mag het snel raak zijn :)

Bij mij is er helemaal geen kans berekening gemaakt qua zwanger worden.. is dat standaard?
    Ik ga nog tot maart/april zelf proberen voor ik weer contact opneem (hopelijk niet nodig).
    Gynaecoloog zei in laatste gesprek dat ik nog een jaar zelf moet proberen, maar vind ik té lang.

13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Google even op de Hunault score, staat ook op de Freya site. Daar kun je je gegevens invullen en is er een kansberekening. Je hebt percentage goed bewegend zaad nodig om het in te kunnen vullen en verder leeftijd, hoe lang je bezig bent etc. Is de formule die gynaecolgen hanteren, dus geen lifestyle-grapje.

Hoe lang zelf proberen ligt beetje aan de uitkomst. Bij ons 6 mnd omdat onze score 32,5 is en bij 30 is er een behandelindicatie (want kans met behandeling ligt ook rond dat percentage). Stel dat t 60 was ofzo, zullen ze eerder een jaar zeggen, dan is de kans groot genoeg.

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Waar vind ik dat percentage dan? Staat dat op de uitslag van het zaad onderzoek. Moet eerst m'n man inloggen bij zijn profiel pagina van het ziekenhuis denk ik. Maar hij is altijd wat laks in zulke dingen

15. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja dat moet dan wel even. Als je er niet uit komt daarna mag je altijd pb-tje sturen x

16. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Welkom!

Zaterdag ongesteld geworden en ook achter de oorzaak gekomen van mijn draaiende maag: flinke buikgriep opgelopen de dag na mijn vakantie. De combinatie van uitdroging en flinke bloedverlies wat geen pretje. Maar ik ben er gelukkig weer bovenop.
    Ben best wel nerveus voor onze afspraak woensdag! Ik probeer er niet teveel aan te denken, maar het gehele traject beangstigt me wel als ik alle verhalen lees van mensen die zoveel pijn handen na bijvoorbeeld de punctie :(

17. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw

NOD OKTOBER
    * Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 16 - NOD?
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 14 - NOD 28 oktober

NOD NOVEMBER
    * Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - ronde 11 - NOD 6 november

NOD ONBEKEND
    *

AFSPRAKEN
    * maart - Oilell - terug indien niet zwanger (IUI)

ZWANGER
    *

LEGENDA
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

18. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Ik was gewoon al die tijd helemaal vergeten mijn leeftijd aan te passen. Was vorige maand alweer een jaartje ouder geworden:thumup:

Spectre vindt dit leuk.
  19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    He bah, gelukkig gaat t weer wat beter met je. En helaas niet gelukt voor het traject :cry:
    Snap dat je het superspannend vind!
    En nog gefeliciteerd!

Smienaatje vindt dit leuk.
  20. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hier 4 dpo. Vandaag fikse steken in lies gehad. Zou het????

Spectre, Gliss en geneeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina