Start fertiliteitstraject juli/aug/sept 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hopelijk wel! ;)

2. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Wat spannend weer he...

Hier 8dpo.. totaal geen “voortekenen” of kwaaltjes. Alleen heel erg moe ineens?? en soms pijnlijke borsten maar dat had ik vorige maand ook. Aan de ene kant wil je niet teveel hopen omdat je dan weer zo teleurgesteld kan worden, maar aan de andere kant heb je toch gewoon hoop.. blijft een lastig iets ; emoties haha

Afgelopen weekend te horen gekregen dat het zusje van mijn beste vriendin zwanger is van de tweede, wat heel hard aankwam door vooral de situatie waar ze inzit. Ze is alleenstaande moeder van een jongen 3,5 jaar.. nu heeft ze bewust ervoor gekozen om de tweede met haar ex te “nemen” zodat ze dezelfde vader zouden hebben..

Ik gun iedereen kinderen en het geluk daarbij, maar toch komt telkens de vraag l ; waarom wij niet?! Zucht..

3. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Oeh zet je jezelf even op het wachtbankje in de lijst (en Geneeke ook meteen ;) ), dan blijft ie up to date

4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik ben er inmiddels wel achter dat geen enkel symptoom betrouwbaar is helaas, progesteron kam je ook van alles laten voelen. Blijft lastig he!?
    Kan me voorstellen dat t hard binnenkomt soms. Lijkt het of de hele wereld wel kinderen krijgt en jij niet.. vooral bij bijzondere keuzes of ongelukjes aaaarhh. Mijn/Jouw beurt!

Spectre, geneeke en Annie82 vinden dit leuk.
  5. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Pas lijstje vanavond wel ff aan. Blijft spannend!

Gliss vindt dit leuk.
  6. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    ** Lijstje Start fertiliteitstraject jul/aug/sept 2019 **

NOD SEPTEMBER
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - Ronde 14 - NOD 27 sept
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 13 - NOD 30 september

NOD OKTOBER
    * Smienaatje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 11 - NOD 7 oktober
    *
    Geneeke - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm - NOD 14 Oktober
    * Annie82 - 37 jaar - 2e kindje - NOD 14 oktober
    * Oilell - 29 jaar- 1e kindje - ronde 16
    * Gliss - 31 jaar - 1e kindje - ronde 15 - NOD 24 oktober

NOD ONBEKEND
    *

AFSPRAKEN
    * oktober - Annie82 - start IUI
    * 9 oktober - Smienaatje - informatie IVF/ICSI traject
    * januari - Gliss - terug indien niet zwanger (IUI?)
    * maart - Oilell - indien niet zwanger iui

ZWANGER
    *

LEGENDA
    Wachtbankje (na ovulatie)
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.

7. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Heb zojuist gedaan voor ons beide :)

Annie82 vindt dit leuk.
  8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Tx!
    Alleen dat is niet de laatste ;) ik zoek hem wel even.

9. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw

NOD OKTOBER
    * Geneeke - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm - NOD 14 Oktober

* Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 16 - NOD?
    * Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 14 - NOD 28 oktober

NOD NOVEMBER
    * Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - ronde 11 - NOD 6 november

NOD ONBEKEND
    *

AFSPRAKEN
    * maart - Oilell - terug indien niet zwanger (IUI)

ZWANGER
    *

LEGENDA
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde en NOD (niet ongesteld dag) op volgorde van datum. Onderaan kun je de fertiliteitafspraken invullen. Uiteindelijk allemaal in het roze vakje 'zwanger' natuurlijk!

Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden QUOTE te verwijderen.

10. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Oh sorry! Dankje

Gliss vindt dit leuk.
  11. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.231
    4.458
    113
    Vrouw

NOD OKTOBER
    * Geneeke - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 mmm - NOD 14 Oktober
    * Oilell - 29 jaar - 1e kindje - ronde 16 - NOD 17 oktober

* Spectre - 28 jaar - 2e kindje - ronde 14 - NOD 28 oktober

NOD NOVEMBER
    * Smienaatje - 26 jaar - 1e kindje - ronde 11 - NOD 6 november

NOD ONBEKEND
    *

AFSPRAKEN
    * maart - Oilell - terug indien niet zwanger (IUI)

ZWANGER
    *

LEGENDA
    Ongesteld
    Twijfel/Tuurtest
    Negatieve test
    Zwanger

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.231
    4.458
    113
    Vrouw
    Vul 'm ook nog even aan. Vandaag 4-5 dpo. Dacht vanmorgen ongesteld te moeten worden, gek gevoel in mijn onderbuik. Vanmiddag bij het afvegen een soort roze schuim, nooit eerder die kleur/structuur voorbij zien komen. Volgens mij te vroeg voor een innesteling, maar 't zet in ieder geval niet door tot helder bloed. Dus het lijkt nog niet op een menstruatie.

Hier ook iedereen zwanger in de omgeving. Vriendin die tegelijkertijd van start ging nu zwanger van kiddo nr 2. Gun het haar, maar gun het mezelf meer:oops:

Smienaatje, Spectre, geneeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw

Innesteling is tussen 5 en 12 dpo, volgens mij en gemiddeld 8-9 dpo. Dus wie weet :D

Das confronterend zeg, van je vriendin.
    Heb dat zelf met m'n zusje, in dezelfde maand begonnen (achteraf van elkaar gehoord), maar m'n neefje is inmiddels bijna 6 maanden oud :rolleyes:

Oilell vindt dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.896
    18.689
    113
    Vrouw
    Ik ga duimen!!

geneeke vindt dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.896
    18.689
    113
    Vrouw
    Watttt.... Ja heel oneerlijk, lijkt of zulke mensen te makkelijk zwanger worden

Oilell en geneeke vinden dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.896
    18.689
    113
    Vrouw
    Oeff ja dat is ook heel confronterend lijkt me..
    Hier gister ook weer een zw aankondiging gehad .... pff nooit zo op gelet of het ieder jaar zo is , maar afgelopen tijd waren het er wel heel veel

Gliss vindt dit leuk.
  17. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hoe weet je dat je nu 4/5 dpo bent en dacht ongesteld te worden? Ben je zeker van je eisprong?

18. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.231
    4.458
    113
    Vrouw
    Vrij zeker. Er is 2x gekeken in het ziekenhuis of mijn ei echt springt na een positieve ovulatietest (was twijfel over), maar dat is wel gewoon het geval. Beide keren in de ochtend een positieve ovulatietest (11.00) en de volgende dag om 16.15 een echo waarbij duidelijk was dat de eisprong plaats gevonden had. Ook in aanloop naar eisprong (da's vaker gemeten ivm medische historie) altijd duidelijk 1 dominante follikel.

Vorige week dinsdag een positieve ovulatietest, dus als ie laat gesprongen is (48uur) dan was mijn ei dus uiterlijk donderdag (maar waarschijnlijk woensdag) en is het nu 4 of 5 dpo. Reden dat ik dacht dat er een menstruatie aan komt is omdat ik een vol en drukkend gevoel in mijn onderbuik heb. Dat heb ik meestal vlak voor mijn menstruatie doorbreekt.

Ik weet dat je eigenlijk met alleen ovulatietesten niet heel zeker bent van je eisprong. Temperaturen is hier geen optie. Mijn leven is te onregelmatig om daar enige vorm van conclusies aan te binden. Daarbij vond ik het heel intensief om er elke ochtend meteen mee bezig te moeten zijn. En er is dus gecheckt of de eisprong wel plaats vind en ik ga er gemakshalve maar vanuit dat die 2x representatief zijn ;)

Annie82 vindt dit leuk.
  19. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Goed om te horen! Hoop dat het iets te maken heeft met een zwangerschap en het niet bijv blaasontsteking is..

20. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Wij vandaag ook een ziekenhuisgesprek gehad en uitleg gekregen over het hele traject. Ik zit vandaag op CD6 en mag volgend cyclus al starten met prikken. Een hele voorraad al meegekregen van het ziekenhuis. We gaan voor de zekerheid nog wel een zaadonderzoek doen en mijn man krijgt een afspraak bij de uroloog om een en ander uit te sluiten, maar dat loopt allemaal tegelijkertijd.

Hoop informatie gekregen vandaag, maar had wel al veel ingelezen dus alles kreeg wel al snel een plekje. Vind het wel spannend allemaal. Zit al een beetje te rekenen hoe het gaat uitkomen met m'n werk en of ik mijn teamleider moet inlichten hierover. Ben ik nog niet over uit. Ik ben wel blij dat er vooruitgang in komt.

Het is nog niet zeker of het IVF of ICSI wordt, dat is beetje afhankelijk van de resultaten van het zaad onderzoek, maar dan nog kunnen ze in het lab besluiten iets anders te doen. Ik vind dat wel lastig, want op een of andere manier doet bij ivf de 'natuur' nog wel een beetje z'n werk: het sterkste zaadje zal het eitje beruchten en bij ICSI is alles kunstmatig. Er is dan ook een iets vergrote kans op een afwijking is mij vertelt, want er is geen 'survival of the fittest'. Ik laat het maar op me afkomen. Zit er op dit moment nog positief in :thumup:

geneeke, Spectre, Gliss en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina